Het Grote GSX-F Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
22 dec 2004
153
0
Dordrecht
Omdat er nog geen bestond en er misschien wel vraag naar is (in ieder geval bij mij) is hier dan "Het Grote GSX-F topic".

Oud model (tot 1998)

GSX-600f
gsx600f.jpg

GSX-750f
gsx750f.jpg

GSX-1100f
1988_GSX1100F_blue-gray_450.jpg


Nieuw model(1998-nu):

GSX-600f
ZycvsufHcR.jpeg

GSX-750f
ZycvsufHqQ.jpeg


Kijk ook voor meer informatie:

Virtuele GSX-F Club

BEZITTERS

--Lijst is tot nader order even uit de lucht...
Ik moet eerst even de tijd vinden om de vele maanden van reacties door te spitten naar wie er nu wel of geen heeft...--
 
Laatst bewerkt:
de f als sportmotor betitelen is wel erg optimistisch ;)

waarschijnlijk bij tourmotoren meer respons?
 
hallo allemaal }) wat heeft jullie overgehaald om deze motor te kopen? ik vind hem een beetje apart.. Heeft hij weinig onderhoud nodig ofzo?

Een aantal dingen eigenlijk, hij is relatief goedkoop. Hij is betrouwbaar. Hij heeft een goede zithouding, niet te sportief. En persoonlijk vind ik m er ook gewoon *D uitzien.
 
Een aantal dingen eigenlijk, hij is relatief goedkoop. Hij is betrouwbaar. Hij heeft een goede zithouding, niet te sportief. En persoonlijk vind ik m er ook gewoon *D uitzien.


bedankt, ik vind die van jouw wel een van de mooiste die ik gezien heb van zijn soort... zag gister een zwarte men paarse zit vlakken. Die vond ik wel wat aan de kitse kant.. groetjes succes met je gsx f
 
Zo kan je de F ook maken als je handig bent met het maken van nieuwe kuipdelen, spuiten en verdere aanpassingen. :9

Op dit moment wordt er nog veel meer aangepast en daarvan zal dan ook wel een foto van in dit topic geplaatst worden. })

full
 
Fotootje...

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/207548/0deb0d6a310d9c3ec432e4d5fa3cc870 (DSC00493_-_Scaled_640x480_compresse)​
 
bedankt, ik vind die van jouw wel een van de mooiste die ik gezien heb van zijn soort... zag gister een zwarte men paarse zit vlakken. Die vond ik wel wat aan de kitse kant.. groetjes succes met je gsx f

Dank u, ik moet zeggen dat ik persoonlijk de paarse accenten in het zadel en velgen ook niet vindt staan. Maar ook dit is natuurlijk te verhelpen met een nieuw zadel. Of door eentje te kopen die het niet heeft....
 
Zo kan je de F ook maken als je handig bent met het maken van nieuwe kuipdelen, spuiten en verdere aanpassingen. :9

Op dit moment wordt er nog veel meer aangepast en daarvan zal dan ook wel een foto van in dit topic geplaatst worden. })

(Afbeelding)

Erg vette tail!!! Ziet er superstoer uit!

Even een vraagje, welke banden gebruik je? Ik heb nu op het moment Metzlers die er nog maar net op liggen :] maar ben toch nieuwsgierig...
 
Even een vraagje, welke banden gebruik je? Ik heb nu op het moment Metzlers die er nog maar net op liggen :] maar ben toch nieuwsgierig...
Aan het profiel te zien lijkt me dat er Bridgestones BT-020 onderliggen, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

[me]Fireblade 1998 heeft ook een 600 GSXF gehad[/me]
 
Erg vette tail!!! Ziet er superstoer uit!

Even een vraagje, welke banden gebruik je? Ik heb nu op het moment Metzlers die er nog maar net op liggen :] maar ben toch nieuwsgierig...
Het is inderdaad een BT020 band dat achterop zit en een BT010 band voorop. De slofjes die er nu op zitten is een BT014 set (voor+achter) in de maat 160/60 en 110/70 achter (andere velgen).

Aan het eind van de maand hoop ik weer goede foto's te hebben van hoe ze er dan bij staat na alle aanpassingen en extra kuipdelen die er gedurende deze maand weer op moeten komen...
 
Het is inderdaad een BT020 band dat achterop zit en een BT010 band voorop. De slofjes die er nu op zitten is een BT014 set (voor+achter) in de maat 160/60 en 110/70 achter (andere velgen).

Aan het eind van de maand hoop ik weer goede foto's te hebben van hoe ze er dan bij staat na alle aanpassingen en extra kuipdelen die er gedurende deze maand weer op moeten komen...

Nou ik ben benieuwd :9~
 
Vandaag weer een dikke tegenvaller, voor de zoveelste keer....

Zoals al eerder vermeld in dit topic ben ik in het bezit van een GSX-600f. Nu was deze vol vermogen en ja, daar MAG ik niet op rijden. Dus ik naar de garage om m om te laten fixen.
Daar aangekomen hoorde ik dat het +- 550,- ging kosten, voor een uit 1996.
Nu dacht ik 'veel geld, maar ja'. Toen de importeur gebeld werd kwam het volgende vervelende nieuws...hij is uit 95, verkocht als overjarig model..
Opzich vervelend maar niet het einde van de wereld hij is nl in perfecte conditie.
Maar toen de echte domper, het gaat nu +- 700,- kosten om m 25kw te maken... |(

Dus verlies maar genomen en afgelopen vrijdag onderdelen besteld, maar nu heb ik nog steeds nix van de dealer gehoord...strax maar even bellen.... -O-

voorlopig staat mijn schatje mij smekend aan te kijken wanneer ik nu eindelijk (legaal) kan scheuren....
 
Dat is balen man!

Ik heb mijn 92'er ook naar 25kW moeten terug bouwen en was toen ook rond de 580 euro kwijt. Dit was echter wel inclusief een 4-2-2 set (demper + bochten).

Tis een keuze, want stel dat je een ongeval met de fiets krijg dan heb je idd een groot probleem als het toch vol vermogen is.

Ik had je ook kunnen vertellen dat het een 95'er was. Ik heb er afgelopen maand nog precies zoéén gekocht om onderdelen over te zetten.

Nu nog op het einde van de maand wachten (fitness weekje voor de soes) en dan gaan we (dat hoop ik tenminste) over de 100pk grens heen of anders tegen de 100pk grens aan met een 600cc blokje.
 
Dat is balen man!

Ik heb mijn 92'er ook naar 25kW moeten terug bouwen en was toen ook rond de 580 euro kwijt. Dit was echter wel inclusief een 4-2-2 set (demper + bochten).

Tis een keuze, want stel dat je een ongeval met de fiets krijg dan heb je idd een groot probleem als het toch vol vermogen is.

Ik had je ook kunnen vertellen dat het een 95'er was. Ik heb er afgelopen maand nog precies zoéén gekocht om onderdelen over te zetten.

Nu nog op het einde van de maand wachten (fitness weekje voor de soes) en dan gaan we (dat hoop ik tenminste) over de 100pk grens heen of anders tegen de 100pk grens aan met een 600cc blokje.

wat ga je er allemaal aan doen/heb je er al aan gedaan om die extra pk'tjes eruit te halen..?
Btw, hoe zijn je ervaringen van 25kw, loopt t nog een beetje, of is het stotter, haper, pruttel?
 
wat ga je er allemaal aan doen/heb je er al aan gedaan om die extra pk'tjes eruit te halen..?
Btw, hoe zijn je ervaringen van 25kw, loopt t nog een beetje, of is het stotter, haper, pruttel?
Wat ik er allemaal ga doen? Ik heb een Laserset liggen (RVS 4-2-1 + titanium duo-tech demper), K&N openlucht filters en dyno stage-3. Dit gaat er dan allemaal op en verder wordt de kop geflowed, nokkenassen opnieuw geslepen en getimed. Als laatst komt mijn ignition advancer (3.8 graden) er weer op.

BIj de 25kW had ik geen last van een stotterende fiets. Het liep allemaal lekker soepel en tot de 80 km/u kan je zeker de meeste snelle auto's voor blijven als de carbs goed gesynchroniseerd zijn. De top zal dan tussen de 175 en 190km/u liggen (wind tegen of wind mee). Het was soms vervelend om 25kW te rijden vanwege het ontbreken van vermogen maar het gaf een beter gevoel om toch verzekerd rond te rijden en dus ook geen problemen met de politie vanwege de 25kW op kenteken.
 
@Fazero:

De BT-045 is een leuke band voor normaal rijden, ik ga met de F weer het circuit op en dan beviel de BT-020 en bevalt me de BT-014 me uitstekend. Geeft veel meer vertrouwen dan de BT-045.

@Villie:

Yes, daar ben ik idd ook lid van.
 
Nou eindelijk!!
Na meer als twee weken wachten (in de tussentijd een keer gebeld) heb ik toch zelf maar weer eens gebeld naar de dealer waar mijn onderdelen bleven..
"ja, die zijn er al vanaf donderdag" |(

Ik lichtelijk geïrriteerd, want ze zouden immers bellen zodra ze er zouden zijn.
"Ja, is er denk ik bij in geschoten" [nogmaals |( ]

Anyway ik ben toch wel blij dat ik dinsdag a.s. mijn motor eindelijk mag laten terugtunen (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ja). Dus misschien volgend weekend het eerste echte ritje :) [de verzekering is nl nog niet rond -O- ]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan