Mark TT het ijskonijn: the whole story

nou hoppa,..! :) Klop ff een verhaal bij elkaar met wat fotootje en videootjes, k,wil graag weten hoe het is gegaan...!!
 
Op zaterdag 14 december 2002 15:27 schreef Bananeman het volgende:
Dit is het eerste topic waar nog geen ruk instaat maar dat binnen een kwartier al 250 views heeft ;)

gek he iedereen wil weten of hij een stoppie tot op de bodem heeft gemaakt :)
 
500 vieuws binnen een kwartier al. MarkTT schrikt zich een hoedje als die achter de PC kruipt. En een beetje aan maken met dat verhaal.
 
Misschien dat ze nu een heel lang verhaal aan het tikken zijn en de videos/foto's uploaden :? Ben bang dat ze anders geen goed excuus hebben })
 
Hier dus het hele verhaal van mij.

's Ochtends vroeg naar Sneek gereden daar zouden we volgens Fast-but-a-little-too-late Eddie naartoe moeten. Er was al een aantal MF'ers wat zich verzameld had. Nu nog wachten op die Eddie. Toen deze eindelijk gearriveerd was, reden we in een immense colonne (ik telde 12 auto's) naar een groot meer in de buurt van Zürich. Prachtig ijs, alleen harstikke druk, en het was een groot probleem om de motor op- en ook weer van het ijs af te krijgen... Andere locatie zoeken dus... Stukje verder gereden en in Makkum ( NIET MOKUM) een plekje gevonden. Dit was echter een beetje dun en het was een grote puinhoop op het ijs...ik denk dat er bootjes doorheen gevaren waren. Stukje verder, iemand kende een plek bij de "beach-club"ofzo... Midden in een-of-ander bungalowpark een meertje gevonden waar dan gereden moest worden.

Mark liet hier vol trots (neem ik aan) de kikker op spikes zien. Ik moet zeggen, ik was erg onder de indruk, het zag er supergaaf uit. Nou, starten dat ding! Rustig warm rijden eerst maar eens en het ijs verkennen....

Het zag er in het begin goed uit, alleen gleed ie achter wel eens wat weg.... Maar de pret duurde niet lang tot Mark net geschakeld had (volgens mij) zakte Mark met kawa en al door het ijs en vloog met een verschrikkelijke salto voor over de motor. Het was echt eng om te zien, maar Mark stond gelukkig meteen weer op en was niet nog eens door het ijs gegaan. De ZXR bleef intussen GELUKKIG rechtop in het water staan, het was daar nog geen halve meter diep. Iedereen een grote schrik reactie (ik ook): rennen naar de motor toe. "mark, met jou alles goed?" Met Mark was alles goed. .... Hoe krijgen we nu die motor uit het water? Het was toch een aanzienlijk wak wat hij had geslagen. Na wat brainstormen kwam ik geloof mn pa op het idee om wat bouwmateriaal wat iets verderop lag te pakken om zo gewichtsverdeling op het ijs mogelijk te maken zodat niet meer mensen door het ijds zouden zakken. Iemand had lieslaarzen bij zich, die Mark snel aantrok. Ook kwamen er opeens sleepkabels tevoorschijn. Kabels door de motor, met de planken een soort loopplank gemaakt. Mark (die volgens mij al behoorlijk aan het afniften was van de kou) mocht NOG een keer in het water springen om de motor een beetje te begeleiden. Meet een paar man aan de kabels sjorren, een deur (jaja, een D E U R) onder de kawa geschoven en hopen dat het zootje omhoog kwam. Zo'n ZXR750 is niet echt de lichtste motor.... Maar:.....HET LUKTE!!!! Hij kwam omhoog, en bleef nog rechtop staan ook! Toen de motor op de bewuste deur stond, konden we hem met deur en al richting de kant slepen. Eenamaal weer op wat harder ijs en wat hardere ondergrond aangekomen was ieders vraag natuurlijk: "loopt ie nog?". En daar kwam het verlossende antwoord: ja, na slechts 1 keer starten sloeg hij gelijk aan! Er kwamen wel emmers water uit de (prachtige) uitlaat, maar hij LIEP! ik bespeurde toen toch een kleine glimlach bij Mark.... :)

Rusitg werd de motor terug richting de aanhanger gereden. Volgens de meesten weinig schade. Mark heeft SUPER veel mazzel gehad dat: hij rechtop bleef staan, het water niet dieper was, dat er zoveel mensen waren (met zn tweeen was het je niet gelukt....

Nadat ons ijskonijn weer iet warmere schoenen aan had gedaan zijn we met de hele club nog even naar een snackbar in Mokum...euh Makkum gegaan voor een kop......WARME CHOCO!!!! (eentje zonder slagroom...) Mmmmmmmmmmm En wat denk je dat de man-die-in-het-ijs-is-gedonderd bestelt????? COLA!!!!!!!!!! Veels te koud als je het mij vraagt..... Bij deze: Mark, bedankt voor de "hot coco"...

Hierna is een ieder weer naar huis gereden, ik hoop ook dat niemand last heeft gehad van ijzel of iets dergelijks...

Ik, mn pa en mn broertje hebben de hele dag opgenomen op video. Het is alleen geen digitale video. Maarrrrrrrrrrr... Ik wil voor iedereen die het leuk lijkt het wel overzetten op VHS en die opsturen (natuurlijk wel tegen kostprijs video+verzenden, mail even je email naar jbijma@yahoo.com). Mark TT krijgt eentje van mij cadeau, mail ff je gegevens Mark. Dsu als er mensen interesse hebben, hoor ik het wel...

Mark, succes met de motor, en bedankt voor een leuk dagje (toch nog...). TOT DE VOLGENDE KEER!!!!!!!! (want die komt er....)

Groeten, Jarno
 
Ja laat eens wat horen!! :(

Oh nee, ik was erbij. })

Vertel jij dan wat! Als hij graag de topic op zijn naam wil hebben, moet ie sneller naar huis racen om snel een mooi verhaal op te stellen en die direct te posten in plaats van ons gek maken en onze toetsenborden (naja, F5) te slopen :)

Is het trouwens niet een beejte lullig voor MarkTT? Of heeft ie geen interesse om de topic te starten? :z
 
Yups, het ijs was toch niet helemaal stevig genoeg. :( Gelukkig is het ijsselmeer bij het strand van Makkum niet diep (40/50 cm misschien) dus de motor bleef netjes rechtop staan nadat hij door het ijs was gezakt. :+

Die wandelaars geloofden hun ogen niet echt, 80 meter uit de kust een sportmotor half in het ijs zien zitten. :P Alleen beetje weinig gereden dus helaas. :(

Toen bij een bouwplaats een lading planken, een rol vloerbedekking en een complete deur weggehaald en daarmee de motor naar de kant gekregen. :9

Enne Mark heeft uiteraard nog niet kunnen reageren, die is nu opweg naar huis maar die moet nog wel een stukje rijden.
 
Jammer dat ie half in het ijs zakte ;( ... ook niet echt slim om nu het ijs op te gaan met 0 graden.. zei van de week nog dat het aan het dooien was omdat mn ruitenvloeistof van mn autootje zelfs weer vloeibaar was...
Volgende poging met -10 graden celcius (zoals begin deze week) ?

Ben wel erg benieuwd naar de video :9~ .. wie gaat 'm omzetten naar MPEG of AVI/DivX ? :}

Volgende poging in Scandinavie? :P
 
Vertel jij dan wat! Als hij graag de topic op zijn naam wil hebben, moet ie sneller naar huis racen om snel een mooi verhaal op te stellen en die direct te posten in plaats van ons gek maken en onze toetsenborden (naja, F5) te slopen :)

Is het trouwens niet een beejte lullig voor MarkTT? Of heeft ie geen interesse om de topic te starten? :z

Nou zeg, ik wou gewoon een volledig verhaal typen...word ik een beetje afgezeken ??? ;( Kijk nou eerst eens wat een lap tekst ik moest typen voor je begint te janken! :r
 
Mooi verhaal :} .
Jammer dat het niet helemaal volgens plan is verlopen. Hoe was het rijden zelf?
 
hier zijn mijn foto's dan maar als eerste :)
zijn er neit zoveel maar heb ook ngo een filmpje gemaakt die zal ik binnnen kort ook wel plaatsen..

DSC01651.JPG

DSC01652.JPG

DSC01653.JPG

DSC01654.JPG

DSC01655.JPG

DSC01656.JPG

DSC01657.JPG

DSC01658.JPG

DSC01650.JPG


veel kijk plezier..
filmpje komt later
 
Terug
Bovenaan Onderaan