CB 500 rijders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begrenzen moet zowiezo, en mijn keuze is wat beperkt als ik een zoek waar het al op gebeurd is. Niet ontgrenzen vind ik helemaal niet erg, na 2 jaar raak ik hem in Belgïe wel kwijt met winst.
Maar de verkoper kan hem toch in Nederland begrenzen alvorens aan mij te verkopen ? Enig idee hoeveel dat zou kosten ?
Het zou allemaal zoveel gemakkelijker zijn moesten ze er hier niet zoveel voor vragen '( ...

En ja, ik ben van Gent :9
 
Begrenzen moet zowiezo, en mijn keuze is wat beperkt als ik een zoek waar het al op gebeurd is. Niet ontgrenzen vind ik helemaal niet erg, na 2 jaar raak ik hem in Belgïe wel kwijt met winst.
Maar de verkoper kan hem toch in Nederland begrenzen alvorens aan mij te verkopen ? Enig idee hoeveel dat zou kosten ?
Het zou allemaal zoveel gemakkelijker zijn moesten ze er hier niet zoveel voor vragen '( ...

En ja, ik ben van Gent :9
Ik heb de mijne laten begrenzen voor (als ik het me goed herinner) nog geen 150 euro :)
 
Net nog wat wezen rijden. Ik heb 351.1km gehaald op 1 tank! Er kon wederom 16.5 liter bij: 1 op 21 ongeveer dus. Wie volgt? :)
 
Net nog wat wezen rijden. Ik heb 351.1km gehaald op 1 tank! Er kon wederom 16.5 liter bij: 1 op 21 ongeveer dus. Wie volgt? :)

mmm is wel heel zuinig al moet ik zeggen dat ik me daar totaal niet mee bezig houdt. Ik rij gewoon hoe ik me op dat moment voel en tank altijd rond de 250 km... zit er nog een liter of 3 in meestal... lijkt me dat ook al rij je vaak sportief het verbruik nog altijd heel goed meevalt :)
 
Heb net het hele topic gelezen, en ben er nog meer van overtuigd, ik wil ook een CB500!!!
Honda kwalitiet ben ik al van overtuigd met mijn brommers (hoewel ik al een blok heb gesloopt met sleutel-blunders :o :+ ), en dat lijkt zeker niet anders bij een CB500.
Wil er max 1000 aan geven, dus het zal wel Duitsland worden. Hier in Belgïe zijn ze ook meestal rond de 2000.

Edit: link naar ad. weggehaald, bleek al verkocht te zijn. nog wat zoeken dan maar. Maar moet toch te doen zijn, onder 1000 in Duitsland ?

leuk nog een Belg bij
:) (en ja da's serieus bedoeld...en pas maar op met de reacties want ben zelf Belg he :Y )

een cb500 blijft een goede keuze maar ik denk dat het beste is dat je een moto in België zelf koopt ipv te gaan importeren. Alles kan natuurlijk maar lijkt me enorm omslachtig om te doen... zou gewoon nog eens goed rondzoeken en dat importeren als allerlaatste optie houden
 
hey! Ik wou even melden dat ik ook een cb500n rij. Ik rij al ongeveer drie maand, en heb er echt al van genoten. Het is mijn eerste moto.
Vorige week heb ik een open uitlaat laten steken (met db-killer, geluid is anders wat te overdreven) en een k&n luchtfilter + stagekit in carburateurs. Het koste wel wat geld, maar het maakt wel degelijk verschil uit :) Ik kan het iedereen aanraden. Ik rij er nu nog liever mee :] Ik zal eens uitkijken hier in de buurt voor een testbank, kan ik meer weten. En foto's volgen ook.

welk verschil merk je dan in het rijden?
 
welk verschil merk je dan in het rijden?

een pak meer koppel, ik hoef nu niet altijd een versnelling terug om in te halen enzo. Hij trekt ook vanaf 2000 toeren vlot door naar 10500 toeren. Vroeger verloor hij zijn macht al wat vroeger (9500-10000) en het optrekken gebeurde niet zo vlot (hij begon eigenlijk maar aan 6000).

@Prodigital
Ik ben ook van rond gent, maar ik verkoop mijn cb wel nog niet direct :) Laat eens iets weten als je er een gevonden hebt, kunnen we samen eens gaan rijden!
 
Hoi, heb net een lekkere tocht met me broer van 2 uur gehad. Ik op me CB500 hij op ze bandit 650. Nu stonden we bij het stoplicht kijken wie er sneller was. En dat was ikke :p :P

Probleem was alleen ik schakel naar ze twee geef gas staat hij is ze vrij, schakel weer staat hij in ze 1 en das niet fijn als je op het einde van je toeren zit. En dat gebeurde dus een aantal keer dat als ik in ze 1 tot in het rood ga en ik schakel dat hij niet in ze twee gaat. Iemand misschien suggesties?
Is me bak op aan het raken (50.000km) of olie op? Hij gaat wel steeds meer herrie maken als ik schakel. Of moet ik maar rustigger optrekken :S
 
Hoi, heb net een lekkere tocht met me broer van 2 uur gehad. Ik op me CB500 hij op ze bandit 650. Nu stonden we bij het stoplicht kijken wie er sneller was. En dat was ikke :p :P

Probleem was alleen ik schakel naar ze twee geef gas staat hij is ze vrij, schakel weer staat hij in ze 1 en das niet fijn als je op het einde van je toeren zit. En dat gebeurde dus een aantal keer dat als ik in ze 1 tot in het rood ga en ik schakel dat hij niet in ze twee gaat. Iemand misschien suggesties?
Is me bak op aan het raken (50.000km) of olie op? Hij gaat wel steeds meer herrie maken als ik schakel. Of moet ik maar rustigger optrekken :S

Ondanks dat hij steeds in zijn vrij schoot was jij sneller? Heb je geprobeerd om hem harder in zijn 2 te zetten? Ik heb ook we lis dat ik hem in zijn vrij strap bij snel optrekken, maar dat komt door mezelf denk ik.

Als ik een uurtje heb gereden of meer heb ik wel is dat ik hem moeilijk in zijn 1 krijg vanaf vrij. Ik trap maar hij klikt niet. Ik weet niet waar het aan licht. Maar ik heb tot nu toe altijd weg kunnen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook, als ik terug wil schakelen, vanuit stil stand, moet ik vaak ff de koppeling laten opkomen zodat hij in een versnelling zit. Dan pas kan ik terug schakelen (o daarna, na de mis schakeling verloor ik het natuurlijk, maar de eerste stuk was ik snellllllerrrrr
 
Wat ik meestal doe is eerst klein beetje druk zetten op het schakel pookie en dan bij de toeren dat je wil schakelen heel ff de koppeling in trekken/gas los laten. Dat werkt bij mij het beste. Als je het goed doet hoef je niet eens de koppeling in te trekken...
 
Best CB500 rijders,

Sindskort rij ik een CB500 bj 1996, met 50000 op de teller. de motor bevaalt me prima. Ik merkte alleen vandaag op dat mijn temperatuur in druk (langzaam) verkeer en met die hitte makkelijk oploopt tegen het rode streepje. mijn koeling vloeistof is normaal, maar de Ventilator gaat niet aan!!!
Ik vroeg me alleen af waar ik de zekering kan vinden van de ventilator?

heeft iemand dezelfde ervaring gehad, graag uw suggestien zijn van hartelijk welkom.

alvast bedankt

Bijlage: honda.jpg
 
Heb idd hetzelfe gehad. Bij mij was het de zekering. Die zit onder het rechter zwarte kappie onder je zadel (ff zadel omhoog, 5mm imbus schroefje eruit draaien en je komt erbij). Mocht het de zekering niet zijn kan je eventueel je temperatuur sensor controleren. Die zit aan de linkerkant van je radiator. Het makkelijkste is om even het stekkertje los te trekken en die aan massa te leggen (gewoon tegen het motorblok houden of zo) met contact aan, als het goed is gaat je ventilator dan draaien. Doet ie het dan nog niet, dan is het vermoedelijk je ventilator zelf. Doet hij het dan wel, dan is het je temperatur sensor of de bedrading.
Mocht je nog vragen hebben of zo, men mail staat in men profiel...
 
bedankt voor je tip. ga morgen gelijk testen hoe en wat.
had nog een vraagje over soort koelvloeistof wat ik kan gebruiken?
en Hoe krijg ik mijn benzine Tank los? En moet ik rekening houden met lekkages?

alvast bedankt
 
Om je benzine tank los te halen moet je het volgende doen:
* eerst de radiator kappen loshalen (2 schroeven per stuk)
* dan haal je die zwarte kappen onder je zadel weg. (1 schroef per stuk)
* Nu kan je bij de benzine slangen. die trek je los. Dat zijn 1 grote en een kleintje links (de hoofd benzine leiding en je onderdruk leiding). Hoewel het niet perse hoeft raad ik je toch aan om even je benzine kraan dicht te doen. Het dunne slangetje kan je ook op je blok losmaken, is soms wat makkelijker. Voor het geval je vacuum klepje niet goed werkt. aan de rechter kant zitten ook nog 2 slangetjes. Een dikke en een dunne. Zorg dat je deze niet verwisseld bij het inelkaar zetten van de hele handel
* Aan de achterkant van je tank zit een bout (tussen zadel en tank in). Als je die eruit haalt kan je je tank voorzichting optillen en naar achter toe wegschuiven. Zorg ervoor dat je weet hoe die zat aan de voorkant. Daar loopt ie met 2 rubber rollers in je frame. Zorg bij het inelkaar zetten dat deze rollers er weer goed in terug komen.

In princiepe hoef je niet bang te zijn voor lekkages. Je benzine kraantje is er eentje van het onderdruk type. Dus om benzine door te laten heeft hij een onderdruk van je motor nodig. Alleen bij het lostrekken van de benzine leiding zelf (linker kant van de tank) kan nog wel eens wat benzine meekomen. De leiding staat immers nog vol met benzine.

Als je koelvloeistof gaat kopen moet je erop letten dat die geschikt is voor een alluminium blok. Heb me ooit eens laten vertellen dat dat de groen achtige vloeistoffen zijn, maar zou daar niet op afgaan (daar heb je immers een etiket voor... ;) ) Da's volgens mij zo'n beetje de enige eis die er is.

Succes met sleutelen...
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor je adviezen en de beschrijvingen.
Je hebt gelijk weat betreft de zekering, die was kapot. Dus heb een nieuwe erin gezet, en ga ik straks testen weer....
en in het weekend ga ik mijn tank loshalen, want een van de koelvloeistof slangen, net onder mijn tank, lekt een beetje. Er in weinig ruimte om er tussen te komen met mijn hand.

nog een fijne dag

groeten
 
Als je de tank eraf hebt kan je bij de meeste slangen goed bij. Mischien dat het handig is om gelijk je koelvloeistof te wisselen. In dat geval vind je links onder je blok je waterpomp, daar zit een aflaat bout in. Als je die losdraait komt je kloelvloeistof er gelijk uitzetten (pas op, is een aardig straaltje). Daarna ff spoelen met gewoon water om alle drap eruit te krijgen en vervolgens weer vullen met +/- 3 a 3,5 liter koelvloeistof. Om hem te ontluchten kan je het beste je vuldop er aflaten en je motor ff laten draaien (zit nog genoeg peut in je carburateur daarvoor) en vervolgens weer ff optoppen met koelvloeistof...
 
Als je de tank eraf hebt kan je bij de meeste slangen goed bij. Mischien dat het handig is om gelijk je koelvloeistof te wisselen. In dat geval vind je links onder je blok je waterpomp, daar zit een aflaat bout in. Als je die losdraait komt je kloelvloeistof er gelijk uitzetten (pas op, is een aardig straaltje). Daarna ff spoelen met gewoon water om alle drap eruit te krijgen en vervolgens weer vullen met +/- 3 a 3,5 liter koelvloeistof. Om hem te ontluchten kan je het beste je vuldop er aflaten en je motor ff laten draaien (zit nog genoeg peut in je carburateur daarvoor) en vervolgens weer ff optoppen met koelvloeistof...
Dat spoelen met gewoon water lijkt me niet zo verstandig :? Dan krijg je toch kalkaanslag en kan je radiateur verstopt raken, of zie ik dat verkeerd :?
 
Jongens,

wat zijn jullie fantastisch.
By the way, is het mogelijk om een dikkere band achter te monteren?
Ik heb nu 130/70 17 62H

thanx
 
@Kabala: Spoelen met gewoon water is niet zo'n probleem. Zolang je daarna maar gewoon vult met koelvloeistof.
@Galileo: Dikkere achterband is geen probleem als ik me niet vergis. Had er ook een tijdje een 140/70 op liggen. Merk je weinig van.

full


Onderkuip ziet er wel leuk uit, alleen dat ruitje.... :X :X :+
 
Ik bedoel meer de onderkant. die is stoer!!
Die moet van een andere model zijn, wat ook onder een CB500 past.
Ik ga rondvragen of ik die kan vinden, lijkt me stoer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan