yamaha gts 1000 wie kent deze motor

zoeker

MF'er
21 sep 2005
33
0
Rotterdam
ik ga morgen een gts 1000 omega uit 1996 kopen.

ik vraag me af wie deze motor kent en wat de ervaringen zijn.
voor mij is het een nieuw model die ik nog niet ken, ik reed altijd virago 1100 maar wil nu meer toeren
groet dick
 
Ehm, is het niet verstandiger om eerst te vragen, dan te kopen?
Maare, bijzondere motor. Fraai om te zien, apparte voorvork en exclusief (en vooral leuker dan een Virago). En het is een Yamaha, dus kwalitatief zit het wel goed.

Veel plezier ermee.
 
ik heb de motor afgelopen week en deze week 3 keer bekeken, en op internet een site gevonden waar men cijfers had toegekend aan motoren.
de gts kwam als apart/uniek goed uit de bus en de betrouwbaarheid was een 9.7 dus had ik daar wel een goed gevoel bij.
echter toen ik besloten had het te gaan doen, ik ga het morgen pas tekenen en betalen wilde ik critiek van andere gebruikers en/of bekende van gebruikers van dit type motor.
dat weegt zwaarder als een praatje van de verkoper, en ja het is iets heel anders als een virago, ik hoop minder trilling en minder wind, als ik nu boven de 120 km kom is het niet fijn rijden
 
Betrouwbaarheid 9.7, op een site, maar hoeveel mensen hadden de fiets getest?

Bovendien is het volgens mij heel duur/lastig onderdelen voor deze fiets te krijgen.

Suc7 met je keuze!
 
is dat die yam met die enkelzijdige voorwielophanging?

Yep, en ik weet wel dat Yamaha dit model destijds iets te vroeg op de markt heeft gebracht. Was niet helemaal doorontwikkeld. Ook zit er op het frame een hele lelijke lasnaad bij de GTS, heb ik begrepen.

Ik vind het wel een prachtige motor, wat dat betreft zeer geslaagd :9~
 
gts1000_97c.jpg


Leftside.jpg


Vind het eerlijk gezegd geen lelijke motor, maar zoals Vinz al aangeeft zal het ws wel duur zijn in onderhoud door die voorwielophanging. Verder lijkt het mij wel een aardige motor.
 
mensen heel erg bedankt.
dat het een bijzondere motor is en dat hij wel wat duurder in onderdelen is had ik wel verwacht.
wat voor mij belangrijk is/was is jullie mening, en ik heb het gevoel dat men het een mooie motor vindt met zo hier en daar een minpuntje.
ik ken geen motor van die leeftijd die niet een minpuntje heeft dus accepteer ik dat.
zodra ik rijervaring heb zal ik dat in deze of een andere topic achterlaten

groet dick
 
wel een mooie motor,met een voor zn leeftijd frisse uitstraling.
moet er alleen niet aan denken wat er met je portemonaie gebeurt als die voorvork krom gaat door een valpartij :N

succes met de evt aankoop,apart istie :Y

greetz SP1KE
 
bedankt voor de adressen, heb mezelf gelijk aangeeld bij msn community wist niet dat er een speciale comm. bestond voor gts

maar ook de duitse site gaf veel info, ik weet eigenlijk nog helemaal niets van de machine, dinsdag as haal ik hem op, dan weet ik bijvoorbeeld pas hoeveel pk hij heeft, en meer van dat soort details.

groet dick
 
Naar wat ik begrepen heb, waren de nadelen (of iig de redenen dat ie nooit goed verkocht heeft) van de GTS destijds het hoge gewicht, de hoge aanschafprijs en het lage motorvermogen.
 
maar ook de duitse site gaf veel info, ik weet eigenlijk nog helemaal niets van de machine, dinsdag as haal ik hem op, dan weet ik bijvoorbeeld pas hoeveel pk hij heeft, en meer van dat soort details.

Model: Yamaha GTS 1000
Year: 1996
Category: Sport touring
Displacement: 1003.00 ccm (61.20 cubic inches)
Engine type: In-line four
Stroke: 4
Power: 100.00 HP (73.0 kW)) @ 9000 RPM
Torque: 105.90 Nm (10.8 kgf-m or 78.1 ft.lbs) @ 6500 RPM
Valves per cylinder: 5
Starter: Electric
Gearbox: 5-speed
Dry weight: 248.0 kg (546.7 pounds)
Seat height: 790 mm (31.1 inches) If adjustable, lowest setting.
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Single disc
Power/weight ratio: 0.4032 HP/kg
 
Model: Yamaha GTS 1000
Year: 1996
Category: Sport touring
Displacement: 1003.00 ccm (61.20 cubic inches)
Engine type: In-line four
Stroke: 4
Power: 100.00 HP (73.0 kW)) @ 9000 RPM
Torque: 105.90 Nm (10.8 kgf-m or 78.1 ft.lbs) @ 6500 RPM
Valves per cylinder: 5
Starter: Electric
Gearbox: 5-speed
Dry weight: 248.0 kg (546.7 pounds)
Seat height: 790 mm (31.1 inches) If adjustable, lowest setting.
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Single disc
Power/weight ratio: 0.4032 HP/kg
Dabedoellik... 250kg droog met 100 pk (begrensde/teruggetunede FZR1000 motor) zijn nou niet echt cijfers om je vingers bij af te likken.
 
Valt wel mee, toch? Ik hoor de Diversion 900 rijders zelden klagen over een gebrek aan pk's en hij zoekt een toermotor, dus pk's zat lijkt me.

Ben (we zijn) erg benieuwd naar je bevindingen, dus houd ons op de hoogte en post uiteraard een foto van je aanwinst zodra je die hebt!
 
een pan(1100) weegt bijna 300kilo en heeft ook maar 100pk. voor een tourmotor redelijk genoeg, anders had Motorzoeker wel een hayabushbush gekozen.

enne waarom zou een dergelijke voorvork meer onderhoud vragen? het is net als een achterbrug maar dan andersom, dus misschien ooit een paar nieuwe lagertjes....

begreep wel van een gts rijder dat de injectie een beetje verloopt, en na 10000 weer bijgesteld moet worden (mbv 6 potmetertjes, en dat kun je niet zelf!)
 
schitterende fiets. Heb hem ooit ook willen kopen. VAn diverse zijden werd dat afgeraden vanwege problemen met de remmen en hoge onderhoudskosten
 
Valt wel mee, toch? Ik hoor de Diversion 900 rijders zelden klagen over een gebrek aan pk's en hij zoekt een toermotor, dus pk's zat lijkt me.

PKs zijn ook alleen interessant voor de topsnelheid. Voor gewoon gebruik op de weg gaat het vooral om koppel en dat is bij dit soort toermotoren fors beschikbaar uitgesmeerd over zowel de hoge als de lage toeren.

Als ik met mijn Pan in de Alpen omhoog rij, rij ik elke supersport zonder moeite volledig los. Om de eenvoudige reden dat ik in een haarspeld in zijn twee meer koppel heb dan een supersport in zijn één. Vanaf een dikke 7000 toeren gaat de supersport het winnen, maar dat haal je eigenlijk alleen op een rechte weg (of het circuit).
 
Dabedoellik... 250kg droog met 100 pk (begrensde/teruggetunede FZR1000 motor) zijn nou niet echt cijfers om je vingers bij af te likken.
Het is geen supersport maar een tourmotor. Een Pan 1100 weegt meer en heeft minder vermogen. Hetzelfde geldt voor de Kawa GTR 1000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan