CBX1000 topic

jamathi

Die hard MF'er
18 nov 2005
733
0
Perth, West Australia
Het schijnt dat de Honda CB series heel populair zijn om op te knappen en heel veel posten zijn er over deze motoren including de BolD'or.
Ik heb een search gedaan en er is geen topic over deze motorfiets helaas.
Dus hierbijde een "huisje speciaal voor de 6 cil Superbike.
Ik heb een 1978 rood machientje, en de oudere bevolking hier is er erg in geintereseert, de jonge herkennen ze niet en alleen als ze de pijpen tellen ziet men ze hertellen en het hoofd schudden.
full
 
CBX1000 is imho het mooiste blok ooit gemaakt.
En je kunt er leuke fietsen van bouwen:
full


(niet van mij overigens)
 
Er zullen toch nog wel mensen in nederland zijn die ook zo een hebben?
Ik lees dat er altijd evenementen zijn zoals een speciale cirquit ritje voor het publiek voor de start van de Le Mans endurance race.
Er waren CBX 1000 van overal aanwezig including Nederland.
Hierro schijnt het zo te zijn dat ik heel eenzaam ben met dit machientje.
er is er nog een in de heuvels een single schocker,(later model) met kuip maar dan houdt het op, schijnbaar.
helaas is de rest van deze model in de eastern states en dat is 5000km ver!
 
Een vriend van me heeft er ook eentje. Die wordt nu herbouwd, had last van achterstallig onderhoud. Op m'n website kan je er wat foto's van vinden, volop details...

Maar ik heb helaas nog geen foto's van de herbouwing mogen zien, is denk ik top-secret!
 
CBX is gaaf. Vergeet nooit dat ik ooit eens werd ingehaald door een tot chopper-achtigding verbouwde CBX (echt al wel 10 jaar geleden ofzo...) en wat een geluid. Dat zou voor mij de enige reden om ooit eens zo'n ding te willen bezitten.
 
Staat ook nog op mijn verlanglijstje :Y


En 7 jaar later eentje gekocht *O*
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt dat de Honda CB series heel populair zijn om op te knappen en heel veel posten zijn er over deze motoren including de BolD'or.
Ik heb een search gedaan en er is geen topic over deze motorfiets helaas.
Dus hierbijde een "huisje speciaal voor de 6 cil Superbike.
Ik heb een 1978 rood machientje, en de oudere bevolking hier is er erg in geintereseert, de jonge herkennen ze niet en alleen als ze de pijpen tellen ziet men ze hertellen en het hoofd schudden.
(Afbeelding)
Goed idee!! *O* *O* *O* ;)
Je motor ziet er puik uit zeg. Complimenten. Die van mij (inmiddels overigens in bezit van mijn schoonvader) ziet er wat minder fraai uit, maar we hebben wel ons best gedaan op de uitlaten *D Heerlijk wat een geluidje. En zo'n motor rijdt ook nog eens supergaaf. Ik had eerst nog wat problemen met het frame dat bij stevig genomen bochten echt volledig het spoor bijster raakte. Dat was echt gevaarlijk, volgens een vriend van me (moet er wel bij zeggen dat ie altijd wel flink overdrijft :+ ) zag ie in een snelle bocht de hele motorfiets golven met de twee wielen wel bijna een meter uit de lijn. Nou zo voelde het af en toe wel moet ik zeggen. Echter met een verstevigde achterbrug en voorvorkstabilisator vond ik het toch te erg. Daarom heb ik toch maar snel die bandjes vervangen door smallere BT45's en YYYYYEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! *O* *O* *O* *O* Hij stuurt als een scheermes en met zo'n slap framepje en voorvorkje hartstikke strak :P
Alleen zijn die bandjes zo fijn en stuurt die CBX zo fantastisch dat het wel jammer is dat ie niet meer grondspeling heeft. Aan de rechterkant moeten we een klein beschermbeugeltje maken voor de uitlaten en aan de linkerkant moet de standaard verplaatst worden en ook een klein beschermbeugeltje komen voor de uitlaten. Verder een te gekke motor, met een te gek blok en een heerlijk rijgedrag en karakter. Echt genieten. 8-)
IMG_0854.jpg


IMG_0856.jpg


IMG_0860.jpg


IMG_0862.jpg


IMG_0866.jpg


zes-in-zes4.jpg


IMG_0863.jpg


IMG_0855.jpg
 
Geweldig die pijpen, kan mij voorstellen wat een muziek daar uit komt!
Waar zijn zulke pijpen verkrijgbaar en ook het reksysteem om de motor?
Jouw machine ziet er Heel goed uit.
Ik heb een paar extra zijkanten dezelfde kleur laten spuiten (Rood) en ik vindt dit mooier dan het standaard zwart.
Heel simple om de orginele weer te moteren.
full
 
Geweldig die pijpen, kan mij voorstellen wat een muziek daar uit komt!
Waar zijn zulke pijpen verkrijgbaar en ook het reksysteem om de motor?
Jouw machine ziet er Heel goed uit.
Ik heb een paar extra zijkanten dezelfde kleur laten spuiten (Rood) en ik vindt dit mooier dan het standaard zwart.
Heel simple om de orginele weer te moteren.
(Afbeelding)

Gaaf die Charger(?) en die RD500 })
Ben je net zo'n soundfreak als ik?? Ik heb overigens net mijn V8 en 500cc tweetakt de deur uit gedaan, maar geweldig klonken die!! *O* *O*

Wat die rode zijkapjes betreft, dat staat echt heel goed inderdaad, toch vind ik zwarte kapjes er beter bij passen. Is je tank ooit eens nieuw gespoten? En in de originele kleur of toch net iets anders. Hij lijkt iets donkerder namelijk en hij lijkt ook iets dieper te kijken, ziet er erg mooi uit.

De zes-in-zes uitlaten heb ik uit Australie. Het zijn pipemasters, maar er zijn geloof ik nog twee andere bedrijven die zes-in-zes uitlaten maken voor de CBX. Eentje in zuidafrika en eentje in amerika dacht ik, maar pipemasters zouden het beste klinken, het mooist zijn en ook beter voor het vermogen. De kwaliteit is redelijk, niet top, maar het is verder gewoon wel een mooi systeem :9
Ik weet niet waar die beugels vandaan komen, die zaten al op de motor toen ik deze kocht.
 
ik heb ook nog wat foto's gevonden... echt geweldige motoren om redelijk origineel te laten, maar toch zo te veranderen dat je iets unieks hebt buiten het 6-blok om dan...

full
 
Tsja, het is mijn smaak niet echt. Ik vind het het mooist als er gewoon zes glimmende buizen redelijk parallel als een waterval vanuit het blok naar beneden lopen. Echt prachtig. Het enige wat ik zou veranderen aan een originele CBX is een langere en stevigere achterbrug en een dikkere voorvork. Ik weet niet eens of ik bredere banden wel mooi zou vinden.

Die laatste CBX is echt niet mooi vind ik, heb je eindelijk een mooi blok, spuit je het zwart |( en laat je ook nog eens die uitlaatbuizen helemaal door elkaar ervoor lopen.
 
tja, smaken verschillen. de twee fietsen zijn niet echt te vergelijken natuurlijk, die eerste (rode) is nog redelijk in originele staat. Het mooie van die uitlaat is dat de andere kant volledig vrij is, zie je juist heel veel van de motor:
full


De martin versie is heel apart, echt een mooie special geworden. Wel weer dezelfde uitlaat.
 
ik niet :N :N :N

als je er ooit iets mee krijgt is er nergens meer iets voor te vinden, en om hem in de schuur te laten staan is ook zonde.

Ik zou er wel eens op willen rijden :Y :Y

:] :]
 
Onderdelen voor deze motor valt best nog wel te krijgen
The Martin ziet er geweldig uit.
De kleur van mijn fiets is de orginele maar opnieuw gespoten en het zwarte laten vervallen (ook op de tank)
Die Auto is een FORD Fairmont, alleen hier in Australia gemaakt.
De Valliant Charger heeft ongeveer dezelfde lijn als een coupe.en is heel makelijk te verwarren.
Ik had nooit van een Valliant gehoord anders dan de stripverhaal (Michael Valliant) in de PEP tezamen met Asterix en Obelix en het witte hondje en de 2 zwarte mannekes.
En PIPO de Klown op Teevee in Zwart/Wit
 
Jamathi, die motor van jou ziet er echt perfect uit, zo goed als nieuw in het rood. Ik heb ook regelmatig op zo'n bakbeest gereden, toen m'n bol in groot onderhoud was. Dat is de bruine cbx die op het moment gereviseerd wordt, wassie wel aan toe...

Ik zou er best vaker mee willen rijden, het gaat echt soepeltjes. Maar m'n bol blijf ik trouw, anders wordt het zo overvol in m'n schuurtje van 3 bij 4... (er staan nu 3 motoren)
 
Mooie fietsen :} Alleen dat windschermpje op die 6-pijper vind ik echt niet kunnen :X
Maakt 'm een soort rottweiler met een rose kraagje om.
 
Heelaas zijn de "steigers" wel nodig omdat het eind van de krukas heelemaal aan het einde cvan het blok zit.
Dus als de motor omdondert dan istie Totaal naar zijn ouwe moer.
Helaas door het grote gewicht is dit ten alle tijden het gevaar.
Ik rij zonder "steigers" maar het is net als "russian roulette". :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan