CB 500 rijders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
OK, das jammer, als je ooit nog eens tijd hebt...... O-)
Zou je misschien een foto kunnen maken van de blokken, zodat ik een idee heb hoe de blokkken moeten worden??

Greetz Mark
blokjes3xt8.jpg


En van veraf gezien:
ophoginguh2.jpg


Oohja, ik kom morgen zoals het nu lijkt niet naar de MegaMeeting '( Om erna nog naar Weert te gaan is me net even té.
 
Helaas kon ik er vandaag niet bij zijn op de meeting ;( ;(

In ieder geval hierbij een foto van mijzelf (Ja Tom, ik kan ook posen :9 )
Mocht je mij tegenkomen, spreek mij dan zeker even aan!

full
 
Hallo allemaal,


Vandaag heb ik eindelijk mijn eige motor gekocht :] En jawel een Honda CB500 *D Hij is van 2003 en heeft nog maar 2200km gelopen, maar daar gaat snel verandering in komen :Y

full


full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik eindelijk mijn eige motor gekocht En jawel een Honda CB500 Hij is van 2003 en heeft nog maar 2200km gelopen, maar daar gaat snel verandering in komen

Ziet er erg fraai uit! en 2200 km is inderdaad erg weinig.
Veel rijplezier toegewenst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:]
 
haai
heb ff probleempje denk.

mijn voorrem die piept als ik rem...nou is een beetje olie erop niet zo'n goed idee _O-

als ik hem op de bok zet en draai aan mijn voorwiel dan loopt hij aan op de schijf van de schijfrem.
wat betekent dat :? zijn nu mijn remblokkie's versleten of is er wat anders aan de hand.
weet niet hoe nieuwe remblokkie's eruit zien,maar bij mij zit er aan elke kant nog zo'n 3mm op.
maar nogmaals of is er iets anders aan de hand.
 
haai
heb ff probleempje denk.

mijn voorrem die piept als ik rem...nou is een beetje olie erop niet zo'n goed idee _O-

als ik hem op de bok zet en draai aan mijn voorwiel dan loopt hij aan op de schijf van de schijfrem.
wat betekent dat :? zijn nu mijn remblokkie's versleten of is er wat anders aan de hand.
weet niet hoe nieuwe remblokkie's eruit zien,maar bij mij zit er aan elke kant nog zo'n 3mm op.
maar nogmaals of is er iets anders aan de hand.

Ja dat zijn meestal wel de remblokjes die op zijn.. je moet een stukje ijzer kunnen zien, en daarnaast nog een stofje (het remspul) en als dat weg is, dan rem je ijzer op ijzer, en dat is HEEEEEEEEL slecht voor je remschijf.. dus heeel snel nieuwe blokjes en probeer eigelijk gewoon niet meer met je voorrem te remmen tot je ze hebt vervangen.. anders kan je gelijk ook een nieuwe schijf kope..

Megameeting vandaag was vet!!! *D Ik heb nu nieuw uitlaatje en ben er heeel blij mee *D wel btje spierpijn van de oude uitlaat 2 uur achterop me schouder hebben hange
 
haai
heb ff probleempje denk.

mijn voorrem die piept als ik rem...nou is een beetje olie erop niet zo'n goed idee _O-

als ik hem op de bok zet en draai aan mijn voorwiel dan loopt hij aan op de schijf van de schijfrem.
wat betekent dat :? zijn nu mijn remblokkie's versleten of is er wat anders aan de hand.
weet niet hoe nieuwe remblokkie's eruit zien,maar bij mij zit er aan elke kant nog zo'n 3mm op.
maar nogmaals of is er iets anders aan de hand.

Remblokjes lopen altijd (lichtjes) aan op de schijf. Da's normaal. Het wiel moet natuurlijk nog vlot ronddraaien. Wordt het wiel echt veel tegen gehouden zonder te remmen, dan moet je verder gaan kijken. Dan moet je mss de remmerij gaan schoonmaken, en dan vooral de zuigers.
Het piepen van de remmen kan mogelijk verholpen worden door kopervet op de achterkant van de remblokjes te smeren. Of ze op zijn of niet kun je vrij makkelijk zien. Vaak zitten er een paar gleufjes in de remblokjes en wanneer die gleufjes bijna helemaal weggesleten zijn wordt het dringend tijd om ze te vervangen...
 
Hallo allemaal,


Vandaag heb ik eindelijk mijn eige motor gekocht :] En jawel een Honda CB500 *D Hij is van 2003 en heeft nog maar 2200km gelopen, maar daar gaat snel verandering in komen :Y

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Hee welkom hier :W
Je motor ziet er erg goed uit, en 2200 is helemaal niks !! :)
Staat hij al op 25kw? of zit je niet aan die regeling vast?


En hoe was de MM ??? Waar blijven die foto's van de cb500-rijders?? *O*
 
Hey luitjes,

heb ff een vraagje.. kheb vandaag mijn cb-tje weer opgehaald.. had schade na een schuifpartij de dijk af..
echter nu is de accu erg slecht.. wil er mee terug naar de dealer..

WI O WIE kan mij vertellen of het verstandig is om mijn cn-tje met de startkabels op de auto te starten


thx voor de reacvties alvast

heb ik in het verleden ook wel eens gedaan en geen problemen mee gehad
 
MM was echt vet!!! stonden een hoop mooie motoren.
Wij, Bonni3, yamahaskakel waren de enigen met een cb500, had er wel meer verwacht O-)

Hier een paar foto's

full


Greetz Mark

Ps. wij, cb500 rijders, moeten ook echt eens een meeting met rit houden is echt gaaf en gezellig!!!!
 
En sommige mensen konden het niet laten om de nodige rubber rond te sproeien })

full


Al met al was het een erg leuke dag en rit, was alleen al best snel afgelopen.
Heb zelfs nog op de MFMM gesleuteld aan de motor van Bonni3, nu maakt zijn motor ook lawaai :9~

En nu mogen de andere twee cb500 rijders hun mooie foto's hier op het forum zetten. misschien dat 1 van de twee ook nog een foto heeft van onze motoren want dat is het enige wat ik vergeten ben te fotograferen :X

Greetz Mark
 
Overigens ben ik al nu een beetje aan het twijfelen.
Ik wilde mijn cb500 eigenlijk ombouwen tot streetfighter, maar moet eerlijk zijn, als ik een streetfighter wil bouwen moet eigenlijk alles aan de motor dik zijn.
Dus een dikke voorvork, achterbrug, dik blok, etc, dat is voor mij een echte streetfighter, en aangezien er dan heel veel aan de motor moet veranderd worden en dat mij te veel geld gaat kosten ben ik misschien van plan om mijn cb500 om te bouwen naar een CUP racer.

Zoiets als dit

full


Ik weet waar al deze onderdelen te koop zijn, behalve het kontje wat dat is echt nergens te krijgen.

Wat ik waarschijnlijk aan mijn motor is veranderen is dit:
-kuip eraf en koplamp monteren, of zo'n kuipje zoals op de foto
-spuiten, velgen metallic blauw en motor zwart.
-onderkuip
-andere steps houders
-waarschijnlijk sbk stuurtje erop.
-en het kontje iets bewerken

Zoals jullie kunnen zien kan ik best wel snel veranderen kwa ideeën :X :X :X :X

Greetz Mark
 
Hee welkom hier :W
Je motor ziet er erg goed uit, en 2200 is helemaal niks !! :)
Staat hij al op 25kw? of zit je niet aan die regeling vast?

Ik ben 18jaar en haal als het goed is volgende week mijn motorrijbewijs :] Dus ook ik zit helaas vast aan die 25kw regeling :( ;(

Mijn motor is 25kw op kenteken. Ik heb afgesproken dat als ze hem volgende week komen brengen dat hij dan ook echt 25kw is, maar wel met de orginele spullen er bij zodat ik hem zelf weer op volvermogen kan zetten. En of dat over 2jaar is of eerder weet ik nog niet :9
 
Weet hier iemdand een site of winkel of zo waar ik een bugspoilertje voor mijn cb kan vinden?

En weet iemand toevallig of er LED achterlichten met geintegreerde knipperlichte voor een cb500 tekoop zijn? en zo ja waar?


Alvast bedankt
 
Weet hier iemdand een site of winkel of zo waar ik een bugspoilertje voor mijn cb kan vinden?

En weet iemand toevallig of er LED achterlichten met geintegreerde knipperlichte voor een cb500 tekoop zijn? en zo ja waar?


Alvast bedankt

denk dat je daarvoor zelf moet gaan knutselen.

@ cb400fbrik

Wil je misschien die rubbers verkopen? die anti 25KW kit?
 
Laatst bewerkt:
Weet hier iemdand een site of winkel of zo waar ik een bugspoilertje voor mijn cb kan vinden?

En weet iemand toevallig of er LED achterlichten met geintegreerde knipperlichte voor een cb500 tekoop zijn? en zo ja waar?


Alvast bedankt

Bugspoiler bijvoorbeeld bij optitune...

LEd achterlichen zul je zelf moeten doen, zie ook de info die phoenix heeft gepost in dit topic!

Suc6 ermee!
 
Als je een bugspoiler wil kopen moet je even dit bedrijf bellen, dit bedrijf importeert de onderdelen via Poly26.
Hier is het adres, volgens mij kost zo'n bugspoiler bij hun ongeveer 150 euro, deze sluit echter wel mooier aan bij het blok dan bv de bugspoiler bij goparts.nl

Sparks Trading
Lagerstraat 10
6061 CS Posterholt
Tel 06-45746694

full


Greetz Mark

@Yamahaskakel; ik verkoop de rubbers niet, ik denk dat ik ze zelf erin ga zetten en bewaar ik de origineele rubbers
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan