CB 500 rijders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag weer een rondje om het huis op mijn cb gereden. Maar de remkracht van de voorrem is echt minimaal! Het is echt zo weinig dat ik gedwongen wordt om de achterrem te gebruiken...

Zijn dit alleen de remblokjes die op zijn (maar zó erg op, zijn ze volgens mij niet) of zou er meer aan de hand zijn?

Ik zag ook toen ik weer stilstond dat er 2 druppen olie o.i.d. op het linker deel van de voorband zat,.. zou dit kunnen komen doordat de rechter voorvork(keerring) lekt? Dat het dus met zo'n "geweld/druk" uit de voorvork gespoten kan worden?

Ik dacht er zelf aan dat deze 2 dingen misschien wel wat met elkaar te maken kunnen hebben, dat er olie over de remblokken zit, zodat ie erg veel remkracht verliest...

Leovince heeft trouwens een :9~ -geluidje !! Even vol gas in de 1, dan gas dicht... flinke knallen komen er vanaf :9~
 
Door Leo_Haps op 17-10-2006 19:12




Quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:53 schreef Yamahaskakel het volgende:
kont zit erop,wat vinde jullie ervan?





Met alle respect, ik vind hem er niet mooier op geworden. Je hebt het kontje wel mooi gemaakt, mooi afgewerkt. Ik zou het niet kunnen, respect daar voor Maar ik vind vind het geen vooruitgang op het orginee, maar smaken verschillen.

En als ik nou toch bezig ben Je bugspoilertje vind ik niet echt mooi passes/aansluiten. En je koplamp/stuurkuipje ben ik ook niet van gecharmeerd. Maar dat is wederom smaak.

Knippers en spielgeltje vind ik wel leuk staan. Zou alleen zelf niet zulke kleine knippers nemen gezien m'n eige veiligheid.


Maar wel alle maal netjes afgewerkt

Niet mooi :? :?

ach ja, smaken verschillen inderdaad, gelukkig maar anders zouden we ook met z'n allen achter een vrouw aanrennen (rijden :] )
 
Rasco,

Controleer je remolie even en ook of de blokjes op zijn, dit kan je makkelijk zien. Metaal op metaal.
Niet te lang doorrijden op deze manier anders gaan ook je schijven naar de h.l

voor de rest zou ik het ook niet weten.

En even wat anders LEO VINCI RULEZZ LOL :9~
 
Spontaan verlies van remkracht aan de voorkant kan verschillende oorzaken hebben:
-Remblokjes versleten (moet geloof ik minimaal 1mm voering hebben)
-Je "slider" zit vast. Da's die beugel waarmee je remklauw aan je schokbreker zit en waarover hij glijd. Kwestie van goed schoonmaken en opnieuw smeren die handel
-lekke voorvorkoliekeerring (leuk woord voor scrabble). Als er olie op je voorvork komt is dat ook niet geweldig voor je remwerking. Na je keerring ook gelijk remblokken vervangen.
-lekke dichtringen van je remzuigertjes. Ook te herkennen aan remvloeistof onder de remklauw/op de velg.

Heb je nog voldoende druk in je remhendel of is die ook zo slap als een faatdoek?
 
Thnx voor je reactie Phoenix en NeedFSpeed!
Ook goeie info voor de openingspost voor een nieuw topic ;)

Maar de remdruk in de remhendel is nog gewoon goed. Al is de remhendel wel beetje krom omdat hij eens tegen de deurpost "gevallen" is |( maar het lijkt me sterk dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik ben nu van plan de voorvorkkeeringen te laten vervangen, en daarna de remblokken ook te vervangen.

Zoals ik begrepen heb zou ik de remblokken wel zelf kunnen doen.. en deze zijn gelukkig ook niet zo duur.
Maar de keerringen van de voorvork zijn iets duurder geloof ik. Naja het materiaal niet, maar het werk dat er aan verloren gaat. Kan iemand mij hier een richtprijs over geven, wat dat gaat kosten?

Alvast bedankt :}


Owja, NeedFSpeed, heb je ook Leovince onder je blade *D ?
 
zo even die afstraffing geincasseerd

ik vind mn kont nu 10x mooier als de orginele, ik wist precies wat ik wou veranderen toen ik mijn CB500 kocht.Idd bugspoilertje moet ik beter ophangen daar heb je gelijk in. en idd smaken verschillen, maar die knippers zie je echt wel duidelijk hoor.
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor je reactie Phoenix en NeedFSpeed!
Ook goeie info voor de openingspost voor een nieuw topic ;)

Maar de remdruk in de remhendel is nog gewoon goed. Al is de remhendel wel beetje krom omdat hij eens tegen de deurpost "gevallen" is |( maar het lijkt me sterk dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik ben nu van plan de voorvorkkeeringen te laten vervangen, en daarna de remblokken ook te vervangen.

Zoals ik begrepen heb zou ik de remblokken wel zelf kunnen doen.. en deze zijn gelukkig ook niet zo duur.
Maar de keerringen van de voorvork zijn iets duurder geloof ik. Naja het materiaal niet, maar het werk dat er aan verloren gaat. Kan iemand mij hier een richtprijs over geven, wat dat gaat kosten?

Alvast bedankt :}


Owja, NeedFSpeed, heb je ook Leovince onder je blade *D ?

Beide gewoon zelf doen joh. Geen van beide is moeilijk en goed zelf te doen. Je hebt alleen iets van een garage krik nodig om je voorwiel vrij te krijgen van de grond...
 
Maar de keerringen van de voorvork zijn iets duurder geloof ik. Naja het materiaal niet, maar het werk dat er aan verloren gaat. Kan iemand mij hier een richtprijs over geven, wat dat gaat kosten?

Vooruit. Ik heb de facturen er voor je bijgepakt. Laten we zeggen dat ze op z'n slechtst 2 uur nodig hebben: 8 eenheden van 15 minuten a 10,50.

- arbeidskosten: 84,-
- remblokjes: 35,-
- voorvorkkeeringen: 38,-
- 19% btw: 29,83
Totaal: 186,83

Ik denk dat dit heel aardig in de buurt komt. Ik zou er geen moment over twijfelen. Ik heb er de tijd en het geduld niet voor en zou het gewoon laten doen.
 
Mijne is trouwens heel dichtbij z'n volgende beurt. Ik zal gelijk vragen of er handkappen leverbaar zijn (ivm. de winter die er aan zit te komen). En dat beugelslot dat onder het zadel past lijkt me ook wel leuk.
 
Vooruit. Ik heb de facturen er voor je bijgepakt. Laten we zeggen dat ze op z'n slechtst 2 uur nodig hebben: 8 eenheden van 15 minuten a 10,50.

- arbeidskosten: 84,-
- remblokjes: 35,-
- voorvorkkeeringen: 38,-
- 19% btw: 29,83
Totaal: 186,83

Ik denk dat dit heel aardig in de buurt komt. Ik zou er geen moment over twijfelen. Ik heb er de tijd en het geduld niet voor en zou het gewoon laten doen.

Thnx! :)

Ik laat denk ik de voorvorkkeeringen doen, lijkt me toch iets té ingewikkeld, 'k heb ook nog erg weinig verstand van de technische kant van de motor..

Remblokjes doe ik waarschijnlijk wel (samen met nog iemand anders) zelf. Dit staat ook mooi uitgelegd op motozoom (hier), (toevallig ook met een cb500 :P )

Edit: ownee, dat werd niet met een cb500 uitgelegd, dat was bij het olie verversen.
 
Mijne is trouwens heel dichtbij z'n volgende beurt. Ik zal gelijk vragen of er handkappen leverbaar zijn (ivm. de winter die er aan zit te komen). En dat beugelslot dat onder het zadel past lijkt me ook wel leuk.

Heb zelf een 1,20meter lang kettingslot van Abus onder men zadel zitten. Ruimte genoeg. Beugelslot lijkt me onhandig omdat je met een vaste vorm zit en dus niet altijd overal je motor aan iets vast kan zetten...
 
Heb zelf een 1,20meter lang kettingslot van Abus onder men zadel zitten. Ruimte genoeg. Beugelslot lijkt me onhandig omdat je met een vaste vorm zit en dus niet altijd overal je motor aan iets vast kan zetten...

Ik heb een slot, vaak een helm, wat gereedschap en een heleboel troep bij me :)

Maarja.. ik heb dan wel een koffertje achterop zitten.. (niet omdat ik het mooi vind, want zo mooi is me motor toch al niet..) Maar gewoon omdat het super handig is *D op me volgende motor zal ik het niet nodig hebben, zelfs straks al niet meer.. want al moet ik dingen vervoeren kan ik vanaf volgende week gewoon de auto pakken want ik heb er ook nog een auto bijgekocht *D *D Peugeot 106 :) wel relaxed bakkie dacht ik zo :) :+
 
Zeker een relaxed bakkie. Rij al 3 jaar in eentje. een 106XR 1.1 geloof ik. inmiddels er een ton bijgezet en nog steeds doet ie het goed...
welk jaar is de jouwe?
 
Heb zelf een 1,20meter lang kettingslot van Abus onder men zadel zitten. Ruimte genoeg. Beugelslot lijkt me onhandig omdat je met een vaste vorm zit en dus niet altijd overal je motor aan iets vast kan zetten...

Ik heb ook een ketting slot. Ik weet niet precies hoe lang hij is. Als ik hem er netjes in vouw / prop, past het net. Ik vind het maar een gedoe, vooral bij het vertrekken. Tegenwoordig zet ik hem ook niet meer altijd op slot. Vroeger nog wel een tijdje een schijfremslot gebruikt, maar nadat ik die een keer vergeten was en er nieuwe remschijf in moest doe ik dat ook niet meer.

Ik ga gewoon vragen of dat beugelslot uberhaupt nog leverbaar is. En dan koop ik hem misschien een keer als ik geld te veel heb.
 
Zeker een relaxed bakkie. Rij al 3 jaar in eentje. een 106XR 1.1 geloof ik. inmiddels er een ton bijgezet en nog steeds doet ie het goed...
welk jaar is de jouwe?

die van mij is uit 95.. hij heb er wel al een dikke 2 ton opzitten.. maarja voor een diesel kan er makkelijk nog 2 of 3 ton bij :)
 
Heb je geld over bonni3 ? :P
Hebben jullie allemaal een vaste baan?

'k zit nog op school, dus ik heb het niet zo ruim. Loop nu stage, helaas geen stagevergoeding '( ..
 
@seadog: Alleen op je stuurslot zetten is erg onverstandig. Heb me eens laten vertellen dat ze je stuurslot in 11 seconden kunnen kraken... (ergens gelezen op het MF geloof ik).

@Tkilla: Mijn 1106 is uit eind '96 met 160.000. Men moeder had een 106 uit '93 die ze weg heeft gedaan bij de 240.000, maar toen was eigenlijk alleen de koppeling versleten... Zijn op zich nog best stevige autotjes...
 
lol hele schijf naar de klote door dat schijf slot? das wel zuur.

Ik had de ruimte voor me, en wilde snel optrekken. Ik ben toen een meter of 3 over de stoep gestuiterd. Hierna liep de remschijf aan omdat er een slag in zat. Gelukkig was de remklauw niet kapot want dan zou het nog een stuk duurder zijn om er weer een Brembo van Honda op te laten zetten.
 
@seadog: Alleen op je stuurslot zetten is erg onverstandig. Heb me eens laten vertellen dat ze je stuurslot in 11 seconden kunnen kraken... (ergens gelezen op het MF geloof ik).

Ik heb weer gelezen dat kettingsloten erg makkelijk te kraken zijn. Zie Sloten voor je motor
Maar alle beetjes helpen. Op mijn werk zet ik hem niet meer op slot. Thuis zet ik hem in de tuin. Als ik ergens naar toe ga waar ik niet bekend ben neem ik het slot wel mee. Gelukkig is de CB500 niet een diefstalgevoelige motor.
 
Heb je geld over bonni3 ? :P
Hebben jullie allemaal een vaste baan?

'k zit nog op school, dus ik heb het niet zo ruim. Loop nu stage, helaas geen stagevergoeding '( ..

Jahhh naja ik heb wel een vaste baan ja :) maar ik kon de auto overkopen van de vader van een vriend van me (is een monteur, dus de auto is goed onderhouden :) ) en ik hoef er maar 1000 eu voor neer te leggen :)

Maar ik ben systeembeheerdertje :) dus ja leuke baan enzo :) maar volgens mij hebben we het daar al is over gehad :) de cb500 is popu bij systeembeheerders, want er zitten er hier nog 2 dacht ik.. iig yamahaskabel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan