Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cathje

MF veteraan
21 mei 2004
24.206
15
FR
Vanmorgen was ik voorbereid op:
- regen > zeiknat worden
- windstoten > naast de motor hangen om m rechtop te houden
- onoplettende koekblikkers > volop in de remmen moeten gaan omdat e.o.a. sufk*t niet weet waar die spiegels voor dienen

tot zover heeft het motorritje van vanmorgen aan mijn verwachtingen voldaan :9


het begon een beetje te miezeren, tenminste, dat dacht ik, dus ik veeg mn vizier droog met m'n wijsvinger > strepen :? WFT!
na het ritje toch mn vizier even van dichtbij bekeken, wat dat nou precies was...


PEKEL B|


B| |( :( ;( het is gvd al weer zo ver ;( :( |( B|


duzzz.... zometeen motor helemaal schoonpoetsen, helm en pak ook maar afnemen, pak en laarzen invetten, en de motor blijft nu stil staan, want ik ben het zat B|

kut land... het vriest nog niet eens, en ze moeten zonodig al weer gaan pekelen B|


als ze nou eens de weg schoon houden van andere troep, maar nee hoor, bulten zand in een haakse oprit naar de snelweg, waar ik me heb kunnen redden van een tweede totall down dmv voetje uitsteken...

ik haat dit jaargetijde B|

denk dat ik me vanaf nu maar ga voegen bij koekblikkend nederland, maar ik zal, in tegenstelling tot de rest, WEL in de spiegels kijken voor de bikkels die het hele jaar door rijden...

met zo'n 10k achter de rug dit jaar, sluit ik het motorseizoen af...
 
heb al 4 motoren, allemaal te mooi om als pekelfiets te gebruiken.
dat geldt ook voor dat brik in mn sig O-)
 
Was het geen zand wat op de weg lag? Opspattend straatvuil? Opgewaaid zand van langs de weg? Pekel zou wel erg enthousiast zijn van de wegbeheerders -O-
 
mijn auto zat ook totaal onder het zand, bij 7c gaan ze toch vast niet strooien
 
nu al pekel jaja. ga weg joh. het was 9 graden toen ik vanochtend vertrok _O-
 
Neem een motorscooter, zet hem goed in de tectyl, handvatverwarming erop en je hebt bijna nergens last van. Weinig last van wind, en je zit redelijk beschermd.

Sterker nog, het is juist leuk met zoveel wind... :)
 
Tsja, om nou meteen bij het eerst het beste beetje pekel je fiets aan de kant te gooien....

Vind ik wel wat ver gaan hoor.

Kom op, lekker schoonspoelen die motor, daarna flink in de tectyl en de vaseline.
En rijden maar weer.
Dat pak kan er wel tegen.

Die bulten zand kom je het hele jaar wel tegen.
 
ook al was t pekel....dan nog...zodra iemand op zn muil gaat omdat er 5 minuten te laat gestrooid is staat heel Nederland op zn achterste poten. Ligt er pekel is ut ook nie goed :?
 
Ik moest ook gelijk denken aan de regen van vorige week, heel m'n voorruit was wit van het zand wat mee naar beneden kwam, ook de geparkeerde auto's hadden een witte waas er overheen. Volgens mij valt het wel mee.
En anders belletje plegen naar wegbeheerder of er gestrooid is (of je moet geen slapende honden wakker willen maken...).
 
Ik moest ook gelijk denken aan de regen van vorige week, heel m'n voorruit was wit van het zand wat mee naar beneden kwam, ook de geparkeerde auto's hadden een witte waas er overheen. Volgens mij valt het wel mee.
En anders belletje plegen naar wegbeheerder of er gestrooid is (of je moet geen slapende honden wakker willen maken...).
:^ ik geloof niet zo in de pekel hoor... wel in zand, veel zand overal
 
Ik moest ook gelijk denken aan de regen van vorige week, heel m'n voorruit was wit van het zand wat mee naar beneden kwam, ook de geparkeerde auto's hadden een witte waas er overheen. Volgens mij valt het wel mee.
En anders belletje plegen naar wegbeheerder of er gestrooid is (of je moet geen slapende honden wakker willen maken...).

:^
had vanmorgen precies hetzzelfde...wit / mat uitgeslagen ruiten, terwijl ie nog niet eens van z'n plek was geweest. zal idd wel iets van stof zijn dat in de lucht zit...mischien iets met de storm / harde wind te maken ofzo...
en als je het zeker wilt weten of het pekel is.... O-) .....gewoon ff proeven :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan