Kawasaki ZZR 250 eigenaren

ehm..ik wil niet zeuren hoor maar volgens mijn boekje moet er 2 bar voor en 2.2 bar achter... heb er eens 2.1 ingegooid voor..word je wiel onrustig van en het gaat stuiteren maar ..wat weet ik nu eigenlijk *D
 
hmm apart
van zzrclub.nl:
Aantal cilinders: 2
Cilinderinhoud in cc: 248
Topsnelheid: 170 km/u
Pk's: 32,6 PK
Gewicht: 148 kg
De tankinhoud: 22,5 ltr
Brandstofverbruik: 1:18 tot 1:21
Bandenspanning: 2.5 voor en 2.8 achter
 
Ik denk dat het een beetje eigen voorkeur is ;)
Zachtere band is wat meer comfy en wat meer grip in bochten, harder band is wat minder comfy maar wel weer zuiniger rijden (minder rolweerstand).

Zolang je maar voor en achter hetzelfde doet (dus of allebei zacht of allebei hard) en het voor jezelf lekker rijdt. Experimenteer er anders eens een beetje mee :)
 
Inderdaad beetje raar naja...ik vind dit fijn ;) rijd 1 op 22 of nog zuiniger en heb super grip dus ik zal niet klagen ;) maar goed, zoals hierboven gezegt probeer het zelf is nog altijd het beste
 
Wauw, ben helemaal verliefd geworden op deze motor :9~
Begrijp ik dus goed dat alle ZZR 250 motoren standaard 25kw zijn? Kwam namelijk via Google wat specs tegen die me vertelden dat zo'n motor 26.7kw is (en dus wettelijk te veel B| )
 
Ik zal me bij deze ook ff melden (zit meer op een Limburgs forum dus hier tijdje niet meer geweest).

Ik heb dus ook een ZZR 250 van 2002 gaat nu richting de 9000km. Vorig jaar gekocht met nog geen 7000km op de teller. Heb het rijbewijs pas sinds januari (beperkt). Maar ik vind dit dus ook een top machientje! Zeker om het te leren motorrijden :} Dat ie veel toeren maakt vind ik juist sjiek!

Ik heb hier een hele tijd terug al eens een topic over geopend meen ik :X

Ik zal zo even kijken voor een foto ;)
 
Wauw, ben helemaal verliefd geworden op deze motor :9~
Begrijp ik dus goed dat alle ZZR 250 motoren standaard 25kw zijn? Kwam namelijk via Google wat specs tegen die me vertelden dat zo'n motor 26.7kw is (en dus wettelijk te veel B| )

Officieel zijn geloof k de modellen voor 1995 (meen ik) 26kw. Maar dit staat niet vermeld op het kentekenbewijs. De modellen na 1995 zijn wel standaard 25kw.
Maar als je je klein rijbewijs hebt kan je gewoon op een zzr :] rijden ook modellen die officieel 26kw zijn...


(mijn zzr staat te koop) ;)
 
Ik heb sins vandaag een kawasaki zzr 250 gekocht !

een blauwe uit 94, met 13000 kmtjes

:D:D

Hij bevalt me zeer goed :D

het enigste probleem is dat hij op het kenteken als 26 kw staat....
dat moet ik om laaten zetten iemand ervaring mee ?
 
Zelfde probleem hier....wel een oplossing bedacht:

Ik weet bijna zeker dat de zzr niet het opgegeven vermogen haalt maar er ietsjes onder zit. Wat ik ga proberen (maar dat duurd nog wel 2 maandjes aangezien ik nog les) is om hem via een testbankrun te verzekeren. Echter ben ik hier ook niet helemaal gelukkig mee, maar er zijn (zo als ik het lees) vrij veel mensen met een 25kW rijbewijs die de 26,5 versie hebben gereden.

Ik ben daarom net zoals GreenLabel ERG benieuwd naar jullie oplossingen :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik hoorde ook dat ik hem op een test bank moest gaan zetten ,

de politie keek er niet echt naar hoorde ik , maar het probleem is de verzekering..

ik hem ook geen idee waar ik dat kan doen enz,

dus wat info zou heel mooi zijn !

:]
 
Joyce666, gaat je zzr toch de deur uit?

Voor hoeveel ben je van plan hem te verkopen? Ik ben namelijk bijna klaar met mn rijbeijws en zoek een leuke 25kw motor.... laat maar even weten.
 
zzr 250 gekocht *O* , rijbewijs nog halen -O-

Het is er eentje uit '94. Ze ziet er echt geweldig mooi uit. De lak en uitlaten zijn echt nog zo goed als perfect.

Net ook even mee gereden bij ons in de straat en rijdt echt goed, ik had schrik dat de 250 versie iets te licht zou uitvallen kwestie van meekunnen in het verkeer maar dat is dus totaal het geval niet.

Gewoon *O* *O* *O* Feesjeuu :)

(ik kan er dus duidelijk niet van over :) )
 
:D gefeliciteerd!!!

mja dat ie niet mee kan komen in het verkeer is een fabeltje :P tenzij iedereen om je heen 170 rijdt O-)
 
Ik heb nog wel een 'klein' probleempje. Ik krijg mijn moto gewoon niet op de middenbok. Klinkt misschien wel dom voor een moto van 150kg maar het lukt gewoon niet. -O-

Ik heb al liggen trekken en sleuren, en ze al bijna laten vallen, dus ... Ik denk dat ik gewoon de juiste techniek niet heb, zeker als er moto's zijn die het dubbele wegen moet het met een zzr 250 toch lukken?

Ik neem gewoon het stuur vast met beide handen, ga op de middenbok staan met 1 voet en trekken, en ja ... na 3 keer gewoon maar de zijpoot terug nemen... |(

Wat doe ik fout?
 
Ik heb me moto niet bij de hand, maar ik had precies het zelfde B| , ben er ook nog niet uit, k denk beetje verschillende dingen proberen :P het zal vast op een bepaalde manier goed gaan maar net als jou heb ik deze nog niet gevonden :N

Tis gewoon een zure bok B|
 
Linkerhand aan linker clipon, je hak op de middenbok (ik doe het truowens met mijn 183kg zware motor met het midden van mn voet of soms mn tenen), rechterhand vast aan het handvat achter de buddy en dan met je hak de bok tegen de grond zetten, dan de motor iets van je af duwen zodat je voelt dat de motor op beide punten van de bok staat en dan kracht naar beneden zetten met je hak, en tegelijkertijd met je rechterarm het handvat iets omhoog trekken en je motor staat zo op de bok... ain't nothing to it. Zeker niet met nog lichtere motoren.

Met beide handen aan het stuur zou ik volgens mij zo over de motor heen vallen _O-
 
Als een ZZR250 goed is, dan is een VTR250 beter dan goed }) :+

full


Een mede 250cc-rijder :W
 
Weet er iemand of je de verf van de achterpinkers die in het zadel ingewerkt zijn er gemakkelijk af krijgt of zijn ze apart bestelbaar, kwestie van de standaardpinkers te vervangen
 
Weet er iemand of je de verf van de achterpinkers die in het zadel ingewerkt zijn er gemakkelijk af krijgt of zijn ze apart bestelbaar, kwestie van de standaardpinkers te vervangen

been there done that.....

Tis niet los te bestellen

Het eraf halen is best zuur ja....ik deed het met thinner....ik had twee glaasjes en ik had er maar 1 nodig dus ik kon op 1 testen....eerst tijdje boenen...heee het lukt...zag er mooi uit.....kreeg ik een idee...ik gooi gewoon hele glas in de thinner....dat was geen goed plan :N .....hele glas mat....dus je moet gewoon boenen...en dat is wel een klotewerkje (bijna 2 uur per glaasje)

suc6!!!

btw: hoe ben je erachter gekomen dat het knipperlichtglaasjes waren?
 
Ik nu sinds mei m`n zzr-250, bevalt wel redelijk goed!

Is mooi om je eerste ervaring mee op te doen, straft je niet direct af enzo.

Alleen met wind rijden is helemaal niets, je waait van links naar rechts. Gistr bijna hierdoor de vangrail in gegaan.. '(

Maar mijne is van 91, en heeft nu 13000 gelopen.

Hij gaat van het voorjaar de verkoop in, en dan wil ik graag `n R6 of Cbr 600F (wel nog 1 jaartje op 25kw)

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan