Nieuwe Europese wetgeving betreft licht rijbewijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchmanZXR

MF'er
14 aug 2006
73
0
Alkmaar
Hoi allemaal,

Ik las dit zojuist op Motorfreaks:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ondanks vele inspanningen vanuit Nederland door de MAG en hun hulp in het Europarlement van Europarlementslid Corien Wortmann (CDA) gaat de voorgestelde wijziging van de Europese unie toch door. In de toekomst is het voortaan tot aan je 24ste wachten totdat je meteen een zware motor mag rijden als je je rijbewijs hebt gehaald in de A categorie. De verkeerscommissie van het Europees Parlement heeft dit woensdag de 23ste besloten.
Corien Wortmann's inzet kreeg slechts een kleine meerderheid mee en dit mocht niet baten het voorstel werd goedgekeurt.

"Veel parlementsleden hadden wel sympathie voor mijn poging, maar ze wilden toch het EU-akkoord over rijbewijzen niet in gevaar brengen, maar de hogere leeftijd is onzin je hoeft toch ook niet eerst in een lichte auto te rijden voordat je in een SUV of Ferrari mag stappen."

De rest van het EU akkoord was wel goed verlopen, je veel te zware motor mag je nu met je 18 jaar in je vette BMW 5 serie met 500 + pk en trekhaak gewoon ophalen met de zware aanhanger, de rest van de EU gaat ook meer geld betalen voor het rijbewijs, ook zij moeten het nu elke 10 jaar verlengen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weet iemand hoe het nu zit met de regeling dat je na 2 jaar vol vermogen mag gaan rijden? Wordt die leeftijd ook opgeschroeft? Zijn we mooi klaar mee anders B|

Groetjes,
 
Hoi allemaal,

Ik las dit zojuist op Motorfreaks:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ondanks vele inspanningen vanuit Nederland door de MAG en hun hulp in het Europarlement van Europarlementslid Corien Wortmann (CDA) gaat de voorgestelde wijziging van de Europese unie toch door. In de toekomst is het voortaan tot aan je 24ste wachten totdat je meteen een zware motor mag rijden als je je rijbewijs hebt gehaald in de A categorie. De verkeerscommissie van het Europees Parlement heeft dit woensdag de 23ste besloten.
Corien Wortmann's inzet kreeg slechts een kleine meerderheid mee en dit mocht niet baten het voorstel werd goedgekeurt.

"Veel parlementsleden hadden wel sympathie voor mijn poging, maar ze wilden toch het EU-akkoord over rijbewijzen niet in gevaar brengen, maar de hogere leeftijd is onzin je hoeft toch ook niet eerst in een lichte auto te rijden voordat je in een SUV of Ferrari mag stappen."

De rest van het EU akkoord was wel goed verlopen, je veel te zware motor mag je nu met je 18 jaar in je vette BMW 5 serie met 500 + pk en trekhaak gewoon ophalen met de zware aanhanger, de rest van de EU gaat ook meer geld betalen voor het rijbewijs, ook zij moeten het nu elke 10 jaar verlengen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weet iemand hoe het nu zit met de regeling dat je na 2 jaar vol vermogen mag gaan rijden? Wordt die leeftijd ook opgeschroeft? Zijn we mooi klaar mee anders B|

Groetjes,
Oftewel, vóór je 24e je motorrijbewijs halen, 2 jaar licht en dan zwaar...als ik het goed begrijp...

 
Is het nu zo dat als je net als mij(20 jaar), deze zomer mijn A-beperkt gehaald, dat je nog moet wachten totdat je 24 bent en dus niet na je 2 jaar??

Feitelijk heb ik op mijn rose papiertje staan dat ik in 2008 zwaar mag gaan rijden, maar dan ben ik dus nog geen 24 :?
 
Ik denk dat die 2 jaar gewoon blijft staan, als ze dat ook nog gaan verhogen wordt het helemaal gekkewerk. Wanneer gaat de 24+ regeling in? Ik moet nog m'n rijbewijs halen |(
 
Is het nu zo dat als je net als mij(20 jaar), deze zomer mijn A-beperkt gehaald, dat je nog moet wachten totdat je 24 bent en dus niet na je 2 jaar??

Feitelijk heb ik op mijn rose papiertje staan dat ik in 2008 zwaar mag gaan rijden, maar dan ben ik dus nog geen 24 :?

ff om je te helpen: je hebt je rijbewijs en daar kunnen ze niks aan veranderen,dus je mag gewoon in 2008 zwaar rijden, net als ik *O* .

Voor meer informatie kun u hier klikken ;)
 
Aaah nee dit kan echt neit waar zijn want ik wordt 18 op 12 januari ;( ;( ;(

Maar ik snap iets niet. Als je 18 bent en een rijbewijs haalt. Zeggen ze dat je na 2 jaar zwaar mag rijden. 18+2=20:D Maar ze zeggen dat je 21 moet zijn om zwaar te rijden dus is er in de geval ook zoiets? H
 
Ik dacht ergens iets gehoord te hebben over 21->35 kw en bij 24->50kw?

Maar als die rijbewijzen in europa overal geleikgesteld worden kun je dus sraks op je 16e op een 125 cc stappen? of met je A? Dat zal in Nederland vast niet doorgaan.

(klok heb ik gevonden, nu klepel nog)
 
Aaah nee dit kan echt neit waar zijn want ik wordt 18 op 12 januari ;( ;( ;(

Maar ik snap iets niet. Als je 18 bent en een rijbewijs haalt. Zeggen ze dat je na 2 jaar zwaar mag rijden. 18+2=20:D Maar ze zeggen dat je 21 moet zijn om zwaar te rijden dus is er in de geval ook zoiets? H

Je moet op je 21 examen doen om zwaar te rijden, ik mag iid ook mijn 20e zwaar *O*
\
Ik dacht ergens iets gehoord te hebben over 21->35 kw en bij 24->50kw?

Maar als die rijbewijzen in europa overal geleikgesteld worden kun je dus sraks op je 16e op een 125 cc stappen? of met je A? Dat zal in Nederland vast niet doorgaan.

(klok heb ik gevonden, nu klepel nog)

Nederland wil je dat je 18 bent om op een 125 te gaan rijden. dus dat gaat idd niet door
 
De Telegraaf:

van onze correspondent brussel. DOnderdag.
Jonge motormuizen die dromen van een zware yamaha of suzuki, zullen strkas tot hun 24e moeten wachten voor dat ze zo'n stoere machinie kunnen aanschaffen.

Alleen indien ze eerst 2 jaar lichte motor oefenen, kunnen ze eerder tot het zwaardere werk over gaan.
dat is het gevolg van een besluit van het europees parlement, dat ondanks verzet van het CDA instmde met een aanscherping van de regels voor jong motorrijders.
Nu moeten jongeren tot un 21 wachten om in 1x io een zware motor te stappen maar starks word dat du 3 jaar langen. BHelachelijk want ze mogen wel al op hun 18re een hummer of een suv rijden aldus cda wortmann.


Dus wees gerust het komt goed ;) alleen ging er bij mij en grucht langs dat je na 2 jaar nog een keer moet afrijden. maarja als je je motor beheerst zal dat geen probllem zijn is het alleen nog geld klopperij.

verder staat er in het stukje er onder gaat over aanhangers dat de neiwue regels in 2012 in gaan, maar weet neit of dat ook voor motor geld!


groeten HONDA CBR!! emtynes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan