Garmin zumo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik me afvraag is: wat is het verschil tussen de 500 en de 550? De 550 heeft ook een bevestiging voor de auto en meer geheugen, maar verder?
 
Wat ik me afvraag is: wat is het verschil tussen de 500 en de 550? De 550 heeft ook een bevestiging voor de auto en meer geheugen, maar verder?
500 komt met Benelux kaarten, 550 met heel Europa.

Edit: Bij de 500 krijg je de Europa kaarten los, bij 550 staan ze er al op.
 
Klopt. Ik neem aan omdat de 550 een grotere bijgeleverde geheugenkaart heeft, maar zelfs dat weet ik niet zeker?
 
Is er bij de zumo ook een zuignap-steun te krijgen, of zit die d'rbij :?
'T ding zou ik als 't ff kan ook in de auto mee willen nemen, waarbij een 12v aansluitmogelijkheid ook wel handig zou zijn.
Prijsverschil tussen de 500 en 550 is wel groot voor alleen een installatie van het europa pakket lijkt me zo, of mis ik weer iets............
 
OK de verschillen

Technisch gezien zijn de 500 en 550 gelijk op 1 detail.
De 550 heeft een groter vast intern geheugen, dit is er omdat de 550 heel europa in 1 keer erop kan, de 500 heeft geheugen voor de kaarten van de benelux.
Maar bij beide zit wel de europa kaarten meegeleverd, dus je kan met de 500 dus ook Duitsland, Frankrijk etc, je moet alleen voordat je gaat de juiste kaarten inladen, de 550 heeft dus heel europa er in zitten.

Een 2de verschil is het gebruik in de auto.
De 550 is standaard geleverd met alle toebehoor voor in de auto, dus een 12V lader, zuignap houder met ingebouwde speaker (jawel TTR eigenaren, de Zumo heeft dus WEL een speaker!). Bij de 500 is dit gedeelte dus niet meegeleverd, dit is echter wel los leverbaar en te gebruiken. De losse prijs van deze extra accesoires is natuurlijk duurder als dat je het in 1 keer koopt.

De Zumo 500 komt wat mogelijkheden het meest overeen met de Rider.

Als je er 1 gaat kopen dan moet je wel opletten, bij beide modellen (de 500 en de 550) zit geen helmset bijgeleverd!
Gelukkig heeft de Zumo gewoon een kabel EN een bluetooth mogelijkheid, persoonlijk zou ik voor de draad set kiezen. De draad versie namelijk aanzienlijk goedkoper (ca 30 euro voor draad, 100 voor BT) en vaak ook minder storings gevoelig, de BT moet je vaak opladen, of buiten aan je helm bevestigen of alsnog via een snoer naar je zakken etc etc.
 
Die snap ik niet, waarom zou je 20 euro meer uitgeven voor een TTR, de Zumo kan ook van A naar B hoor.

Zumo kost incl headset 730 euro
TTR kost incl betere beugel en software 750 euro (zonder software 600)
Het prijs verschil blijft dus ZEER beperkt......
Ik zou dus altijd voor de Zumo gaan.
Jouw prijsvergelijk gaat enigzins mank:
a. de software die heb je niet eens nodig (- €149 in jouw vergelijking)
b. Er zijn heel veel gratis tools beschikbaar voor TT voor het maken/converteren van routes.
c. Garmin software c.q. routes werken ook prima met TT en een gratis conversieprogramma :P .

Dus i.p.v. 20 euro duurder is de TTR €129,- goedkoper. En de standaard Zumo bevestiging past ook niet op mijn motor, ook weer kassa dus.

Tja.....
 
Laatst bewerkt:
Wat leveringsproblemen? Ding is net begonnen met leveren...

als je zo'n scherp internet aanbieding op belt met de vraag hoe snel dan duurt het flink langer dan op de site staat......

En er zijn verschillende mensen die op MF gepost hebben dat het duurde......
 
Als ik minimaal 3 garmins v/h zelfde type bestel, zijn de prijzen wat beter.
Doch de prijzen op internet zijn al verekkes scherp!!, denk niet dat ik daar onder kan komen, maar wel heel dicht in de buurt.
Zélf wil ik een zumo 550 aanschaffen, dus als er nog twee gegadigden zijn wil ik d'r wel bestellen, dan heb ik 'm ook voor een lagere prijs omdat ik er dan 3 tegelijk kan bestellen.
'T ding zal dan iets van 740,-- kosten (incl. btw, excl verzend)
Wél vraag ik dan een aanbetalinkje.
 
Jouw prijsvergelijk gaat enigzins mank:
a. de software die heb je niet eens nodig (- €149 in jouw vergelijking)
b. Er zijn heel veel gratis tools beschikbaar voor TT voor het maken/converteren van routes.
c. Garmin software c.q. routes werken ook prima met TT en een gratis conversieprogramma :P .

Dus i.p.v. 20 euro duurder is de TTR €129,- goedkoper. En de standaard Zumo bevestiging past ook niet op mijn motor, ook weer kassa dus.

Tja.....


De vergelijking is helemaal niet mank.

Ten eerste de software heb je WEL nodig als je de naviagtie koopt voor mooie toerritten te keunnen maken en rijden. We kopen een navigatie vooral om leuke toerritjes te kunnen maken en om routes VOORAF op de pc te maken, dat kan dus niet met de TTR omdat er geen fatsoenlijke plan software is meegeleverd!

Het gaat ook om GOEIE software, je zegd zelf mapsource, als je die van Garmin wilt gebruiken moet je ook mapsource los kopen (want die zit ook NIET bij je TTR meegeleverd) en de gratis tools werken geen van alle echt goed.
Wil je echt fatsoenlijke software om ruotes te maken dan is er alleen mapsource en onroute, beide zijn dus NIET meegeleverd bij de TTR.

Wat betreft de beugel, ik had het niet over de bevestiging op de motor maar de beugen waarin de Rider zit in geklemd.
Ga nu svp niet vertellen dat deze beugel in orde is want dat is onzin, op alle forums die maar iets over de Rider gaan staan vol van meldingen dat er problemen mee zijn.
Wil je dus je dure TTR heel houden ben je gewoon verplicht om een fatsoenlijke beugel zelf te kopen.
Dat de rammmount van de Zumo niet past op jou motor is dan pech hebben, dan past de rammount van de TTR namelijk ook niet, dus die kosten vallen tegen elkaar weg. Bij beide zit namelijk een standaard rammount meegeleverd.

Natuurlijk wil je liever die extra dingen niet mee tellen om de prijs omlaag te houden, je rijd immers liever rond met touwjes en elastieken om het stuur. Ook wil je liever niet gaan toerrijden omdat het veel makkelijker is om van A naar B te rijden, want dat kan de TTR inderdaad perfect.
Ik weet het dat het moeilijk is om toe tegeven dat een duur gekocht product niet zo geslaagd is als dat je verwacht had, ik heb het wel gedaan. (ja ik heb een TTR gehad en spreek dus uit ervaring)
 
De vergelijking is helemaal niet mank.

Ten eerste de software heb je WEL nodig als je de naviagtie koopt voor mooie toerritten te keunnen maken en rijden. We kopen een navigatie vooral om leuke toerritjes te kunnen maken en om routes VOORAF op de pc te maken, dat kan dus niet met de TTR omdat er geen fatsoenlijke plan software is meegeleverd!

Het gaat ook om GOEIE software, je zegd zelf mapsource, als je die van Garmin wilt gebruiken moet je ook mapsource los kopen (want die zit ook NIET bij je TTR meegeleverd) en de gratis tools werken geen van alle echt goed.
Wil je echt fatsoenlijke software om ruotes te maken dan is er alleen mapsource en onroute, beide zijn dus NIET meegeleverd bij de TTR.

Wat betreft de beugel, ik had het niet over de bevestiging op de motor maar de beugen waarin de Rider zit in geklemd.
Ga nu svp niet vertellen dat deze beugel in orde is want dat is onzin, op alle forums die maar iets over de Rider gaan staan vol van meldingen dat er problemen mee zijn.
Wil je dus je dure TTR heel houden ben je gewoon verplicht om een fatsoenlijke beugel zelf te kopen.
Dat de rammmount van de Zumo niet past op jou motor is dan pech hebben, dan past de rammount van de TTR namelijk ook niet, dus die kosten vallen tegen elkaar weg. Bij beide zit namelijk een standaard rammount meegeleverd.

Natuurlijk wil je liever die extra dingen niet mee tellen om de prijs omlaag te houden, je rijd immers liever rond met touwjes en elastieken om het stuur. Ook wil je liever niet gaan toerrijden omdat het veel makkelijker is om van A naar B te rijden, want dat kan de TTR inderdaad perfect.
Ik weet het dat het moeilijk is om toe tegeven dat een duur gekocht product niet zo geslaagd is als dat je verwacht had, ik heb het wel gedaan. (ja ik heb een TTR gehad en spreek dus uit ervaring)
Ik wist niet dat je kwaad werd |( ...





Maar......ik heb helemaal geen TTR :W . Ik heb een PDA (had ik al) met TT (later gekocht) :P . Dus wie is hier nu de ..... :X :?

En het belachelijke touwtjes en elastieken verhaal is zeker op jouw van toepassing :? Op mijn motor is geen touwtje of elastiek op het stuur te bekennen, ik heb een prachtige ophanging van Travelroad waarop een rammount zit. De PDA en GPS-muis hebben beide een accu en werken met BT :W .

Verder: ik ga het niet helemaal (weer) uitleggen. Wij zijn het namelijk over veel dingen eens :o . Alleen is de benadering anders. Elke "als" in je verhaal hierboven betekent dat er een alternatief is. En ik kies niet perse voor jouw alternatief ;) . En daar zit het verschil. En wie is we in "We kopen een..." :?
Of spreek jij hier namens alle motorrijders :?

En of ik wil toeren of van A naar B wil rijden, maak ik zelf wel uit vriend :z .
 
Ik wist niet dat je kwaad werd |( ...





Maar......ik heb helemaal geen TTR :W . Ik heb een PDA (had ik al) met TT (later gekocht) :P . Dus wie is hier nu de ..... :X :?

En het belachelijke touwtjes en elastieken verhaal is zeker op jouw van toepassing :? Op mijn motor is geen touwtje of elastiek op het stuur te bekennen, ik heb een prachtige ophanging van Travelroad waarop een rammount zit. De PDA en GPS-muis hebben beide een accu en werken met BT :W .

Verder: ik ga het niet helemaal (weer) uitleggen. Wij zijn het namelijk over veel dingen eens :o . Alleen is de benadering anders. Elke "als" in je verhaal hierboven betekent dat er een alternatief is. En ik kies niet perse voor jouw alternatief ;) . En daar zit het verschil. En wie is we in "We kopen een..." :?
Of spreek jij hier namens alle motorrijders :?

En of ik wil toeren of van A naar B wil rijden, maak ik zelf wel uit vriend :z .


Texan, b3rt heeft het over de standaart beugel die bij de Tomtom RIDER geleverd word (waar je de rider in klemt dus..), en deze is echt van zacht plastic, gewoon bagger. De gemiddelde Tupperware boterhamtrommel heeft een beter sluiting terwijl het materiaal bijna net zo flexibel is.

Heeft dus niets met TT in het algemeen te maken, maar meer met de rider in kwestie ;)


Als ik minimaal 3 garmins v/h zelfde type bestel, zijn de prijzen wat beter.
Doch de prijzen op internet zijn al verekkes scherp!!, denk niet dat ik daar onder kan komen, maar wel heel dicht in de buurt.
Zélf wil ik een zumo 550 aanschaffen, dus als er nog twee gegadigden zijn wil ik d'r wel bestellen, dan heb ik 'm ook voor een lagere prijs omdat ik er dan 3 tegelijk kan bestellen.
'T ding zal dan iets van 740,-- kosten (incl. btw, excl verzend)
Wél vraag ik dan een aanbetalinkje.


Mag ik een optie? (hoogstwaarschijnlijk 2 dan, voor b3rt en mij...)

Dingen worden dan contant betaald, kom dan wel ff naar weert toe.
 
Laatst bewerkt:
En het belachelijke touwtjes en elastieken verhaal is zeker op jouw van toepassing :? Op mijn motor is geen touwtje of elastiek op het stuur te bekennen, ik heb een prachtige ophanging van Travelroad waarop een rammount zit. De PDA en GPS-muis hebben beide een accu en werken met BT :W .

Lezen is blijkbaar een kunst, het gaat over de TomTom RIDER, niet over een pda/gsm met TT
En bij de Rider heb je dus wel zeker touwtjes en elastieken nodig.....

Dus voordat je me verder gaat beschuldigen van allerlei dingen eerst eens goed lezen vrind......
 
Texan, b3rt heeft het over de standaart beugel die bij de Tomtom RIDER geleverd word (waar je de rider in klemt dus..), en deze is echt van zacht plastic, gewoon bagger. De gemiddelde Tupperware boterhamtrommel heeft een beter sluiting terwijl het materiaal bijna net zo flexibel is.

Heeft dus niets met TT in het algemeen te maken, maar meer met de rider in kwestie ;)Mag ik een optie? (hoogstwaarschijnlijk 2 dan...)

Dingen worden dan contant betaald, kom dan wel ff naar weert toe.
Begrijp ik, maar ik heb daar geen ervaring mee, want ik heb geen TTR :+ .
Hij suggereert echter wel dat ik mijn ophanging met elastiek en touwtjes heb vastzitten B| .... maar dat is dus niet zo *D .

Verder no hard feelings, ik begrijp dat 'ie slechte ervaringen heeft met de TTR.
Ik heb het met jou ook wel eens over mijn goede ervaringen gehad met een TT. En ik probeer alleen maar aan te geven dat met een beetje kennis je ook met TT (in het algemeen, niet perse de TTR) leuke toerritten kunt maken.

Toch ga ik misschien ook wel voor de Zumo, want het is gewoon makkelijker. Ik hik alleen een beetje tegen de prijs aan voor een 'dedicated' navigatiesysteem. OK, hij kan ook MP3'tjes afspelen, maar ik ben niet zo'n voorstander/liefhebber van muziek in m'n helm (omdat ik graag hoor wat er om mij heen gebeurd). En bellen..... :r , daarvoor zit ik juist op de motor, om niet gebeld te worden O-) .

ps. Heb je de 2610 al verkocht :? .
 
Lezen is blijkbaar een kunst, het gaat over de TomTom RIDER, niet over een pda/gsm met TT
En bij de Rider heb je dus wel zeker touwtjes en elastieken nodig.....

Dus voordat je me verder gaat beschuldigen van allerlei dingen eerst eens goed lezen vrind......

Dat is geheel wederzijds :W .

Wil je vooral toeren en heb je geen zin in conversies/wil je gemak/ben je geen wizkid/heb je het geld ervoor over -> Zumo.

Ben je wat handiger en ben je in staat zelf routes/conversie van bestaande routes (met beperkingen) te maken of wil je alleen van A naar B -> TTR.

Ik heb zelf een PDA met TT en het is goed te doen. OK, ik ben wel (erg) handig met PC's, software, conversies enzovoort, dus daar hoor je mij niet over klagen.

Toch denk ik zelf nu ook na over een Zumo, vanwege het gemak. Ik weet alleen nog niet of ik daar wel zoveel geld voor over heb.

En na de aanschaf van de Zumo moet je wel het kaartmateriaal updaten en dat is alleen de 1ste keer/1e jaar gratis. Bij TT moet je dat ook, maar.... euhhm... a.b.pocketpc.gps O-) .
 
Begrijp ik, maar ik heb daar geen ervaring mee, want ik heb geen TTR :+ .
Hij suggereert echter wel dat ik mijn ophanging met elastiek en touwtjes heb vastzitten B| .... maar dat is dus niet zo *D .

Verder no hard feelings, ik begrijp dat 'ie slechte ervaringen heeft met de TTR.
Ik heb het met jou ook wel eens over mijn goede ervaringen gehad met een TT. En ik probeer alleen maar aan te geven dat met een beetje kennis je ook met TT (in het algemeen, niet perse de TTR) leuke toerritten kunt maken.

Toch ga ik misschien ook wel voor de Zumo, want het is gewoon makkelijker. Ik hik alleen een beetje tegen de prijs aan voor een 'dedicated' navigatiesysteem. OK, hij kan ook MP3'tjes afspelen, maar ik ben niet zo'n voorstander/liefhebber van muziek in m'n helm (omdat ik graag hoor wat er om mij heen gebeurd). En bellen..... :r , daarvoor zit ik juist op de motor, om niet gebeld te worden O-) .

ps. Heb je de 2610 al verkocht :? .


Nee, maar ik heb wel nog 2 "back-ups" die hem ook willen hebben, dus verkopen is slechts een "formaliteit".

We hebben dus nu die Zumo's besteld bij Paul, ben benieuwd wanneer ze komen.

:)
 
*O*Nice *D . Ik probeer het nog even uit te stellen, ik heb nog wat andere cadeautjes in gedachten O-) , zoals de kamer van de muur behangen met plasma :9~ ;) .


Ik was nog een LCD aan het zoeken voor de slaapkamer(26/27"), maar dat gaat nu dus ff niet door... O-)

we zitten dus met hetzelfde probleem, alleen precies andersom! :X
 
Ik was nog een LCD aan het zoeken voor de slaapkamer(26/27"), maar dat gaat nu dus ff niet door... O-)

we zitten dus met hetzelfde probleem, alleen precies andersom! :X
haha, dat klinkt bekend inderdaad :) .... Maar jij rijdt in de winter toch ook wel eens :? Ik kan rustig wachten op beter weer voordat de Zumo er moet komen O-) .

Ik bedoel trouwens "muur van de (woon)kamer" en niet "kamer van de muur" |( :o .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan