Kawasaki ZZR 250 eigenaren

btw: hoe ben je erachter gekomen dat het knipperlichtglaasjes waren?

Je ziet het dat je de pinkers eraf kan halen, de verkoper dacht dat het al meteen pinkers waren, dus ik diezelfde avond van de aankoop 1 kant er eens afgevezen. Ma ja boenen zie ik niet zo zitten, als het dan op niets trekt kan ik niet meer terug.

Nog iets anders, ik heb me willen inschrijven op zzrclub.nl maar op het forum geraak ik niet, er komt steeds op dat ik de nick die ik ingegeven heb niet kan gebruiken
 
Net mijn theorie examen gaan afleggen, 3 foutjes op 50 vragen :). Nu 13 & 15 december nog praktijk lessen gaan volgen en dan meteen mijn voorlopig rijbewijs gaan afhalen. Alleen wel spijtig dat ik met mijn ZZR 250 het examen niet mag afleggen, in België moet je moto ofwel maximum 25kw (<21jaar) ofwel minimum 35kw (>21jaar) hebben om als examenvoertuig te mogen dienen. Tja die van mij heeft 27kw. Maar ja, dat zien we dan nog wel.
 
Hoi :)

Momenteel rijd ik met een Yamaha Virago uit 1992 en zou deze bij de garagist kunnen ruilen met opleg voor een ZZR 250 uit 1993.

Is dit een goede keuze of ga ik het me betreuren?

Greets
A.
 
Ik heb ook een ZZR 250, uit 94 maar ik vind het maar een kutding. Je zit veel te snel met je steppies aan de grond en remmen doet ie ook niet super, stoppies kun je helemaal wel vergeten want dan blokkeerd het wiel gewoon.

Daarnaast is mijn blok over de huizen en op internet zie ik dat ik niet de enigste ben. Je kan er denk ik 50.000 mee rijden en dan is je blok gewoon op. Op marktplaats vind je zoiezo geen zzr 250 met meer dan 50.000 km Misschien als je er als een oma op op rijd houd hij het langer uit.
In het begin was ik er blij mee maar nu wil ik toch echt iets sneller.

Ik moet wel zeggen dat ik het voor 25 kw wel een mooi fietsje vind en de prestaties bij een goedlopende motor voor 25 kw begrippen redelijk vind. Sturen doet ie gelukkig wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op internet gelezen dat ZZR's nogal vrij veel last hebben van bevriezende carubators. Waar gebeurt dit eigenlijk net in de carburator? Ik veronderstel tussen de luchtfilter en waar de carburator de benzine mengt. Valt er, buiten bij vriesweer niet rijden, eigenlijk iets aan te doen?

Is dit een specifiek ZZR probleem of zijn er zo nog merken/modellen met dit probleem.
 
Ik heb op internet gelezen dat ZZR's nogal vrij veel last hebben van bevriezende carubators. Waar gebeurt dit eigenlijk net in de carburator? Ik veronderstel tussen de luchtfilter en waar de carburator de benzine mengt. Valt er, buiten bij vriesweer niet rijden, eigenlijk iets aan te doen?

Is dit een specifiek ZZR probleem of zijn er zo nog merken/modellen met dit probleem.

nooit last van gehad, en ik rij ook altijd door in de winter
 
Ik heb op internet gelezen dat ZZR's nogal vrij veel last hebben van bevriezende carubators. Waar gebeurt dit eigenlijk net in de carburator? Ik veronderstel tussen de luchtfilter en waar de carburator de benzine mengt. Valt er, buiten bij vriesweer niet rijden, eigenlijk iets aan te doen?

Is dit een specifiek ZZR probleem of zijn er zo nog merken/modellen met dit probleem.

Klein gloeilampje in luchtfilterhuis bouwen, die verwarmt de lucht dan ietsje waardoor de boel niet bevriest.
 
Eindelijk is alles in orde met de verzekering en mijn rijbewijs. Vanmorgen alles aangekregen met de post, zonet na het werk direct mijn plaat erop gehangen en meteen een ritje gaan maken *O* . Zalig gewoon, morgen meteen met de moto naar het werk rijden.

Het is anders wel gevaarlijk op de baan, mijn achterwiel is al geblokkeerd tijdens zachtjes remmen. Nog eens geprobeerd of het nu echt blokkeren was en jawel, weer van dat ... Meteen teruggedraaid en naar huis gegaan, had geen zin in een valpartij tijdens eerste rit.
 
ik heb een zzr250 uit 1990 (rood)waarvan de motor kapot is de rechter zijkant heeft ook schade.(frame is nog goed)
iemand nog onderdelen nodig???

p.s. de voorband en de tandwielen/ketting zijn nog zo goed als nieuw
 
Laatst bewerkt:
Proficiat, veel plezier ermee, zal er niet aan ontbreken, heb er zelf al wat fijne km's mee gereden.

Ben ook stilletjesaan gewoon aan het geraken aan het regen-rijden. Vandaag nog een regenpak gaan halen, en regenhandschoenen met zeer overdacht ingebouwd zeemvel op de rug van je hand :).

Wel spijtig ik heb ze sinds 15/11/06 (aankoopdatum moto) en nog GEEN ENKELE dag geweten dat ik 's morgens buiten kwam en zag dat het goed was (het weer dan). Langs de andere kant mogen we deze winter niet klagen, bijna geen enkele dag dat je absoluut niet kon moto rijden door vrieskoude. Ik kan wel zeggen dat ik de eerste dag dat het wegdek dampt van de hitte, ik elk rond punt dat ik tegenkom 3 keer ga doen :).
 
K heb met de zzr gereden toen het sneeuwde, ijselde en hard regende :) Alles in 1 week en ik moet zeggen dat ging zonder problemen ik heb al meters geschoven en vaak gevoeld dat mijn achterwiel in bochten wegschoof. Maar die fiets geeft massa's vertrouwen; ben er maw zeer content van. Heb er nu 400km mee gedaan :)
 
Hey hallo dames/heren zzr 250 rijders :W

Ik heb nu zelf sinds 14 december 2005 een kawa zzr 250!
Hij is uit het jaar 2000 maar ziet er nog gloedje nieuw uit *D
Het is mijn eerste motor en ik vind het een heel leuk ding om lkkr op te leren rijden.
De hoogte van die machientjes is ook erg geschikt voor de wat kleinere motor mensjes,
zoals ik ;)

Ik hoop hier nog wat meer zzr 250 rijders te ontmoeten,
en wie weet kunnen we een keertje samen oprijden.

Motor groetjes en ik zie jullie op het asfalt !

Ow ja ook nog maar ff een picture van mn zzr 250-je

full
 
Laatst bewerkt:
Leuk ding Anneleen ! En hoeveel heeft ie gelopen ?
Wel raar dat ze vaak niet zulke hoge kmstanden kunnen halen, maar als je constant rond 12.000 toeren rijd is dat eigenlijk niet zo gek ;) Een twin hoort eigenlijk niet constant hoog in toeren te lopen... daar heb je de viercilinders wel voor ;)
 
Leuk ding Anneleen ! En hoeveel heeft ie gelopen ?
Wel raar dat ze vaak niet zulke hoge kmstanden kunnen halen, maar als je constant rond 12.000 toeren rijd is dat eigenlijk niet zo gek ;) Een twin hoort eigenlijk niet constant hoog in toeren te lopen... daar heb je de viercilinders wel voor ;)

Heey dankje !
Wat zijn niet zulke hoge km standen? toen ik hem kocht stond de teller
op 32903 km en nu staat ie inmiddels ongeveer op de 34000 km,
Hij rijd perfect !!! :]
Hoge toeren maakt ie zeker, je schakelt je wel rot op dat ding,
dat is een klein min puntje haha B|
 
Heey dankje !
Wat zijn niet zulke hoge km standen? toen ik hem kocht stond de teller
op 32903 km en nu staat ie inmiddels ongeveer op de 34000 km,
Hij rijd perfect !!! :]
Hoge toeren maakt ie zeker, je schakelt je wel rot op dat ding,
dat is een klein min puntje haha B|

Ze spreken over in dit topic dat rond de 50.000km het blok de geest geeft... maar ik neem aan dat zo'n blokje normaal gesproken met gemak een ton moet kunnen halen met wat onderhoud. Maargoed er zijn wel meer motoren die bij 50k een revisie nodig hebben. Geloof dat mijn 1-cilinder ook rond 50.000km wat kosten met zich mee kan brengen... ach ik zie het wel, zit pas op 23.000km en wie weet verkoop ik 'm nog eens..

Je schakelt je idd rot op zo'n ding, heb er een keer mee gereden. Vond het op de snelweg best eng, maar daarna op een 125cc (CBR125) de snelweg opgegaan en dan weet je pas echt wat eng is ;) Maar het is op zo'n CBR 125 alleen eng als je moet invoegen, rijd je eenmaal op de weg, dan is 100-110 een prima kruissnelheid. Bij de ZZR ligt dat wel weer een stukje hoger, al vond ik 'm met 120km/u ook aardig hoog in toeren lopen.
 
Je schakelt je idd rot op zo'n ding, heb er een keer mee gereden. Vond het op de snelweg best eng, maar daarna op een 125cc (CBR125) de snelweg opgegaan en dan weet je pas echt wat eng is ;) Maar het is op zo'n CBR 125 alleen eng als je moet invoegen, rijd je eenmaal op de weg, dan is 100-110 een prima kruissnelheid. Bij de ZZR ligt dat wel weer een stukje hoger, al vond ik 'm met 120km/u ook aardig hoog in toeren lopen.


Ben ik het volledig mee eens, da's dan ook de reden waarom ze binnenkort naar een nieuwe eigenaar gaat. Je moet te hoog in toeren gaan eer er iets uit komt en cruisen tegen 70 betekent minstens 5500tpm en 120km/h 9500tpm dacht ik. Echt een rustige motor is het niet, snelweg is niet haar terrein, winderige dagen ook niet echt.

Echter wel dé fiets als je enkel op rustige wegen rijdt of in de stad, je kan tussen elk gaatje.

Vorige week nog een testrit gaan doen met een ZZR-400 en meteen verkocht, veel stiller rustiger, ... rijdt stabieler. Ook wel bijna 50kg zwaarder maar dat leek me niet zo'n probleem. Ik ga ze zo snel mogelijk afhalen en dan :] maar.
 
Nadeel van de ZZR400 is denk ik de onderdelen of niet? Die 400cc'ers zijn in Japan razend populair, maar hier slecht te krijgen (op ZXR en FZR en CBR na, zelfs de GSXR400RR is hier zowat uniek, laat staan bijv. de SV400S !!)

Is die ZZR400 een 4-cil ? Dan loopt ie bij 120km/u ook nog vrij hoog in toeren 7000-8000 toeren, tenminste dat had ik met een CB-1.... mijn GS500's liepen 6000tpm bij 120km/u, maarja dat was een 2 cil. en 100cc meer... wat mijn huidige motor loopt bij 120km/u weet ik niet.. geen toerenteller... :X
 
Hallo,
Helaas heb ik mijn zzr-250 met een kleine schuiver in de berm moeten leggen, gelukkig viel hij in het gras, hij is alleen met de kuip/knipperlicht op een betonnen tegel gevallen waardoor zowel de topkuip als het onderste deel is gescheurd en het knipperlichtkapje is kapot.
Nu is mijn vraag, is er iemand die nog een nette kuip heeft liggen voor een zzr-250? het liefst in de kleur lichtblauw/grijs.

b.v.d.
 
Maar even omhoog schuppen,

Nog nooit gezien dat er een zz-r250 topic was *O* . Opbeurdende teksten hierboven over dat ze geen hoge km standen kunnen halen, de mijne heeft 73xxx gelopen. Maar ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een exemplaar uit '92. Ziet er nog helemaal gaaf uit en ik mag hem vandaag over een week ophalen, krijgt nog een afleveringsbeurt en alles.

Hoeveel van jullie hebben hem op 25 kw? of rijden jullie met uitdraai?
 
Maar even omhoog schuppen,
Nog nooit gezien dat er een zz-r250 topic was *O* . Opbeurdende teksten hierboven over dat ze geen hoge km standen kunnen halen, de mijne heeft 73xxx gelopen. Maar ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een exemplaar uit '92. Ziet er nog helemaal gaaf uit en ik mag hem vandaag over een week ophalen, krijgt nog een afleveringsbeurt en alles.
Hoeveel van jullie hebben hem op 25 kw? of rijden jullie met uitdraai?

Gaaf! *O* Veel plezier met je nieuwe ZZR.
Het is inderdaad wel mogelijk om veel kilometers op een zzr 250 te halen, maar als ik kijk op de 2e-hands verkooppunten op het internet, zie ik ze zelden met 40.000+ kilometers... Voor mij is dat een indicatie dat ze dan al (technisch) zijn afgeschreven.

Het maakt natuurlijk wel veel uit hoe er mee gereden wordt...
 
zijn er nog mensen met een kawa zzr250 in nederland?

ik heb nameijk drie vragen:

1. kleppen stellen gaat met behulp van de stelboutjes, niet waar? het rare is dat deze motor zowel shims als stelbouten heeft. als je toch aan de bouten draait om de speling binnen de normale grenzen te stellen, dan is het toch goed?

2. waar vind ik een service manual op het internet? het betreft een kawasaki zzr250 uit 1994.

3. hoe zet je de benzinekraan op off? ik heb geen off stand, alleen ON, RES en PRI.

groetjes,
chris
 
Terug
Bovenaan Onderaan