Motorpleisterplaatsen: een overzicht

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.489
178
Oss
Als je zo aan het rond toeren bent in ons land of de landen om ons heen dan kom je zo af en toe op plekken waar veel andere motorijders óók zijn. Zomaar.
In de topic wil ik een lijstje samenstellen van deze pleisterplaatsen. Plekken dus die je kunt opnemen in je toertje waar je zeker bent dat er meer motorrijders komen. We hebben het dan natuurlijk vooral over weekenden, dus de defenitie luid: Plaatsen waar je op een willekeurige zaterdag of zondag op een willekeurig tijdstip kunt aankomen met je motor en andere motorrijders aantreft.


Noem ze maar, ik zal deze post updaten. Als het effe kan ook even zo'n leuke google-maps link bij plaatsen. Let op dat je de link tussen "kwootjes" plaatst anders doetie het niet.

Vanaf heden is er een nieuwe categorie: "Commerciele plekken met speciale MF voordeeltjes". Dit zijn cafe's of hotels of campings enfin noem maar op waar je iets speciaals krijgt als MF'er. Kopje koffie, koekje, korting noem maar op. Er staat er nu één en da's wat weinig. Wie volgt?

Overzicht

Commerciele plekken met speciale MF voordeeltjes

Nederland

België

Duitsland

Frankrijk
 
Laatst bewerkt:
In Duitsland heb je dat plein in Cochem :)

In Nederland 2 keer per jaar de Mac in Venendaal :+
 
Laatst bewerkt:
Zijn dat plaatsen waar je na een schuivertje een pleister op je schaafplek kan laten plakken :?


































:+
 
* Voorbrug in Ommen, daaraan zit een plein met ijscotent, zomers altijd veel motoren

* strandboulevard (west) in harderwijk

* Cafe Bijsterbosch in Welsum (gemeente wijhe-olst, thv Olst, maar dan aan de westelijke zijde van de ijssel)

* nordschleife, als er gereden wordt })
 
Laatst bewerkt:
Als je zo aan het rond toeren bent in ons land of de landen om ons heen dan kom je zo af en toe op plekken waar veel andere motorijders óók zijn.
In de topic wil ik een lijstje samenstellen van pleisterplaatsen. Plekken dus die je kunt opnemen in je toertje waar je zeker bent dat er meer motorrijders komen. Noem ze maar, ik zal deze post updaten.

Als kick-off noem ik alvast deze:

België
  • Durbuy, Place aux Foires (groot plein middenin dorp)

Duitsland
  • Motortreff am Ruhstausee (Eindruhr heet dat geloof ik, zoek ik nog even op)

goed idee.

ik ga regelmatig naar Brüggen (D), net over de grens bij Venlo. Groot terras met stamtafels.

:)
 
Hier een site waar je de treffens hier net over de grens in DL hebt:

http://members.home.nl/motor/treffens/index.htm (Motor treffens in Duitsland)


Route67/ BikersFarm enz enz.....
 
:^ soms kun je maar beter zwijgen :+...

Tja, over de grens bij belgië zit een abdij met enorm terras. Komen heul veul motorrijders voorbij :Y... Ik zoek vanaafjes de naam van de abdij op!
 
:^ soms kun je maar beter zwijgen :+...

Tja, over de grens bij belgië zit een abdij met enorm terras. Komen heul veul motorrijders voorbij :Y... Ik zoek vanaafjes de naam van de abdij op!

Postelse abdij.
Paar ` frietkotten ` staan erbij, ideaal... :Z
 
Hier een site waar je de treffens hier net over de grens in DL hebt:

http://members.home.nl/motor/treffens/index.htm (Motor treffens in Duitsland)


Route67/ BikersFarm enz enz.....


Ken de site wel ja, maar ik wil eigenlijk een lijst opbouwen waar MF'ers vaak komen. Niet zomaar een lijstje. snappie?
 
Zo. Lijstje bijgewerkt. Gaat goed zo mense! "Keep 'm coming!"
 
[http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif (afbeelding)]

en posbank bij arnhem


Ik heb 'm erbij gezet want ik kom er zelf ook vaak en hoewel het er erg mooi is, is het op zich niet echt een pleisterplaats.....

Als wij (mijn toermaatje en ik) erdoor rijden dan stoppen we wel altijd even voor koffie met appeltaart bij dat blokhutachtige dingetje, als je vanaf Rheden erinrijd en dan bij restaurant de Posbank rechts aanhouden. Weet eigenlijk niet of dat een naam heeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan