Het MF Motorweekend editie voorjaar 2007 - deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het complete verhaal is op verzoek via mail te verkrijgen voor de mensen die meegaan.
Het is een Word document en bestaat uit 13 bladzijden.
Enkelen van de groep hebben het al gehad.
 
Goed verhaal Fred! (stuur je de rest even op?)

Nou we toch educatief bezig zin, ik vond net toevallig dit filmpje:
waarin het hier vaker besproken tegensturen uitgelegd wordt.
 
Helaas ben ik de enige met portofoon/PMR (denk ik ?), immers met portofoon kan je over grotere afstanden nog met elkaar communiceren, ook al is diegene niet meer in zicht. Bijv. handig voor voor/achterrijders etc (boven de 120 wordt het lastiger, maar zo vaak zullen we daar toch niet boven rijden ???)

Er zijn er wel meer met gps, dus als de groep per ongeluk opgedeeld mocht worden (en gezien de grootte kan dat altijd ivm lastige (voorrangs-)kruisingen, al dan niet met stoplicht) , zorgen dat iemand met een gps op kop van de nieuwe groep komt te rijden, dan gaat het ook goed. (als deze dan de routes heeft). Wellicht is dit effectiever dan steeds 20 man langs de kant van een weg stilzetten ???
Aan de andere kant, dan rijdt een gedeelte van een groep wel weer door bij serieuzere calamiteiten en geen bereik (na 2 tot 3 km is dat ook op, en blijft alleen de gsm over, voor zover die bereik heeft in de wat meer afgelegen heuvelgebieden)

Afgelopen weekend heb ik met mijn gps nog wat "schaapjes" op het droge gebracht, terwijl ik niet eens de route had en ze per toeval onderweg weer tegen kwam, omdat ik ook zelf de resterende hoofdgroep kwijt was :P (maar met gps en nog 20 km van hotel maakte IK me iig geen zorgen)
 
:W morgguh

@Fred: Is dat hetzelfde verhaal als op de VFROC site? Anders mag je het nog wel ff opsturen *D :}

Volgens mij wel, "Tips voor rijden in de bergen" , staat ook nog een reactie van mij (@VFRagpipe) tussen (tis maar dat jullie dat even weten O-) )
 
Er zijn er wel meer met gps, dus als de groep per ongeluk opgedeeld mocht worden (en gezien de grootte kan dat altijd ivm lastige (voorrangs-)kruisingen, al dan niet met stoplicht) , zorgen dat iemand met een gps op kop van de nieuwe groep komt te rijden, dan gaat het ook goed. (als deze dan de routes heeft). Wellicht is dit effectiever dan steeds 20 man langs de kant van een weg stilzetten ???
Aan de andere kant, dan rijdt een gedeelte van een groep wel weer door bij serieuzere calamiteiten en geen bereik (na 2 tot 3 km is dat ook op, en blijft alleen de gsm over, voor zover die bereik heeft in de wat meer afgelegen heuvelgebieden)

Dat verdelen van degenen met GPS zou ook een voorstel van mij zijn, hoewel ik er zelf geen heb, en zeker niet voor anderen wil 'bepalen' waar zij zouden moeten gaan rijden.
Een 'herkennings-teken' zou voor deze, tbv de anderen, dan ook weer handig zijn.

Dat er een algemene afspraak, hoe te handelen bij uitelkaarvallen van de groep, moet worden gemaakt, lijkt mij een must. Maar daar komen we met z'n allen wel uit.
 
Dat verdelen van degenen met GPS zou ook een voorstel van mij zijn, hoewel ik er zelf geen heb, en zeker niet voor anderen wil 'bepalen' waar zij zouden moeten gaan rijden.
Een 'herkennings-teken' zou voor deze, tbv de anderen, dan ook weer handig zijn.

Dat er een algemene afspraak, hoe te handelen bij uitelkaarvallen van de groep, moet worden gemaakt, lijkt mij een must. Maar daar komen we met z'n allen wel uit.

Ik weet niet hoeveel gps-rijders er zijn maar er zijn er in ieder geval twee dus misschien moeten we afspreken dat in ieder geval de voorste en de achterste rijder met gps rijd? Bij echte calamiteiten zou gewoon via gsm gecommuniseerd kunnen worden. Ik kan gewoon bellen in m'n helm.
 
Helaas ben ik de enige met portofoon/PMR (denk ik ?), immers met portofoon kan je over grotere afstanden nog met elkaar communiceren, ook al is diegene niet meer in zicht. Bijv. handig voor voor/achterrijders etc (boven de 120 wordt het lastiger, maar zo vaak zullen we daar toch niet boven rijden ???)~[/size]

Ted.... ik heb ook een set Portofoons (2x PMR, 6 kanaals Motorola Talkabout met 2 headsetjes erbij (oordoppies), rijkwijdte 3KM.

Zelf nog nooit getest op de motor. Kan de mijne met die van jou praten? Anders is het wel een keertje interresant om het te testen? :)

Als het werkt is het echt uberhandig (vonne hoe krijg ik die umlaut op die u? :+)... met de wintersport vind ik die dingen onmisbaar :)

Andere vraag aan Scammie: heb jij een hamer in Vianden? :)
 
Laatst bewerkt:
Dat verdelen van degenen met GPS zou ook een voorstel van mij zijn, hoewel ik er zelf geen heb, en zeker niet voor anderen wil 'bepalen' waar zij zouden moeten gaan rijden.
Een 'herkennings-teken' zou voor deze, tbv de anderen, dan ook weer handig zijn.
Wat dacht je van een soort van kast op het stuur monteren :P

Ik denk dat je gauw genoeg doorheeft wie er gps heeft, dat zijn diegenen die al richting aangeven voordat de voorrijder dat doet ;)

Wellicht handig om de gps-rijders in de deelnemerslijst te kenmerken door er GPS achter te zetten. Bij mij mag dat iig wel.
Ted.... ik heb ook een set Portofoons (2x PMR, 6 kanaals Motorola Talkabout met 2 headsetjes erbij (oordoppies), rijkwijdte 3KM.

Zelf nog nooit getest op de motor. Kan de mijne met die van jou praten? Anders is het wel een keertje interresant om het te testen? :)

Als het werkt is het echt Überhandig ... met de wintersport vind ik die dingen onmisbaar :)

In principe wel , PMR is PMR, met 8 verschillende kanalen, verdeeld over de 446 frequentie. Wel even een kanaal afspreken uiteraard.

Die genoemde headset is ook helmset ??? , dus in de helm ingebouwd en met een druktoets op het stuur ? Als je namelijk de bediening nog via de portofoon zelf moet doen lijkt dat me erg lastig en zeker niet veilig bij het rijden in een groep, dan heb je liever het zicht op oa het remlicht van je voorganger ;)
 
Laatst bewerkt:
(snip)

Andere vraag aan Scammie: heb jij een hamer in Vianden? :)


Voor je harinkjes? Dat gras is echt réte smeuïg, dat glijd erin. En bovendien, je hebt toch schoenen aan?

(snip)

Wellicht handig om de gps-rijders in de deelnemerslijst te kenmerken door er GPS achter te zetten. Bij mij mag dat iig wel.


Goed idee, ik zal het vast doen bij jou, fred en bij mij. Zijn er nog meer?
 
Laatst bewerkt:
frasier en ik hebben een alan 777 Kommunikationsanlage, waarmee we ook gezellig kunnen kletsen (met push-to-talk), dus die gaat ook mee :Y
we moeten misschien nog een communicatiesysteemuittestrit-premeet houden? kunnen we alle mogelijke combi's uitproberen :+
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van een soort van kast op het stuur monteren :P

Je bedoelt toch geen flitskast ??

Zat zelf meer te denken in de richting van zwaailicht op helm of vlag achterop motor...
van welke kleur dan ook :? ( :X , zeg ik alvast tegen mezelf)
 
En natuurlijk met zo'n grote groep de veiligheidsvestjes niet vergeten voor de voorste en achterste rijders, en eventueel de mensen met een GPS, zodat die makkelijker worden herkend als ze op een bepaald punt voorbijstuiven om als voorrijder te fungeren bij een opgesplitste groep.

Maar het is toch zowiezo dat als de groep te ver uit elkaar wordt getrokken, de achterste rijder van de voorste groep op een kruispunt wacht op de achterliggende rijders, en dit naar voren wordt doorgevoerd :?

Dan kan de allervoorste rijder, als die doorheeft dat de groep ernstig uit elkaar is, op een parkeerplaats oid met de rest wachten tot de groep weer compleet is...

25 man bij elkaar houden krijg je toch niet voor elkaar, dat zag je vorig jaar met 5 man al O-), dan moet je al zo donders goed weten wie op welk tempo rijdt in de bergen/ heuvels/ vlakke stukken, en daar de groepsvolgorde op aanpassen (onmogelijk :Y ).

Maar het zal wel loslopen :Y



Dré heeft goed nieuws, vandaag een aardig goede achterremschijf weten te bemachtigen, deze/ begin volgende week wordt er een nieuwe kettingset, achterremschijf en blokken eronder gemonteerd, dus ik ben er met het voorrijden zeker bij *O* :] *O*
 
Oh yeahhhh, enkel dat woord alleen al. Moet je toch wel een konijn voor zijn om zoiets uit je toetsenbord te krijgen.

Of een ster in Scrabbelen _O-

Met zo'n woord win je bij voorbaat al, 9 keer woordwaarde, 8 keer letterwaarde voor de C's en de Y's :+
 
(inpakken voor mf-luxemburgweekend: scrabble..... :X )

full
 
En natuurlijk met zo'n grote groep de veiligheidsvestjes niet vergeten voor de voorste en achterste rijders, en eventueel de mensen met een GPS, zodat die makkelijker worden herkend als ze op een bepaald punt voorbijstuiven om als voorrijder te fungeren bij een opgesplitste groep.

Weet je wat jullie eens moeten doen (nee niet naar de kamer van koophandel) :P maar allemaal een blauwe lamp en de achterste een groene,kunnen jullie gewoon overal doorrijden en raken ook niemand kwijt _O-

:W
 
Weet je wat jullie eens moeten doen (nee niet naar de kamer van koophandel) :P maar allemaal een blauwe lamp en de achterste een groene,kunnen jullie gewoon overal doorrijden en raken ook niemand kwijt _O-

:W

En dan alle bike's legergroen spuiten, allemaal legerhelmpjes op én camouflagenetten gebruiken zeker :z

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan