Verschil in sportster typen

PeterT

Rookie
29 dec 2005
2
0
Epe
Hoi allen,

Sinds een half jaar ben ik een trotse bezitter van een Harley (FLSTC).
Nu is het zo dat mijn vriendin ook op den duur van plan is om een Harley te kopen, het betreft in dit geval de sportster . . . .

Mjn vriendin is het niet duidelijk (mijzelf overigens ook niet) wat het verschil is in de verschillende typen sportsterren, en dan heb ik het niet over de cylinderinhoud, das wel duidelijk.

Kan iemand mij in het kort uitleggen wat het verschil is tussen de volgende typen:
883
883 Low
883 Custom
883 R

Mijn dank alvast.
 
ga eens naar een dealer deze kan je het haarfijn uitleggen en kun je gelijk zien welke motor je wil hebben 8-)
 
XL: Sportster 883 Custom
XL883: Sportster Hugger
XL883C: Sportster 883 Custom
XL1100: Sportster 1100
XL1200: Sportster 1200
XL1200C: Sportster 1200 Custom
XL1200S: Sportster 1200 Sport
XLCH: 4-Speed Sportster, Kick start
XLCR: Cafe Racer 1000
XLH: Sportster 883
XLH883: Sportster 883 Hugger
XLH883R: Sportster 883R
XLH1200: 1200
XLH1200S: Sport
XLS: 4-Speed Sportster Roadster
XLX: 4-Speed 1000cc Ironhead
XR1000: XLH with XLR Heads


bron: harley.annemien.nl/

Kijk ook eens op: sportster.org/history/
 
Kan iemand mij in het kort uitleggen wat het verschil is tussen de volgende typen:
883
883 Low
883 Custom
883 R
883 : Basis uitvoering van de sportster.
883 Low : Lagere uitvoering van de basis versie (voor meisjes met korte pootjes).
883 Custom : Grotere tank, andere voetsteunen, hoger stuur, ook lagere ophanging.
883R : Andere uitlaat, andere velgen, andere kleuren.

Eigenlijk zijn ze allemaal gelijk maar moet je het verschil in de details gaan zoeken. ;)

En zoals Vtwin al zei, ga eens bij de dealer kijken.
 
Van de HD website...

XL 883 R:
De racevlag op de tank verwijst naar de raceachtergrond van de Sportster® 883R. Maar toch is dit nieuwe model strakker en sterker dan ooit. Met een brede achterband en achterspatbord. Korte dubbele uitlaat. Duozadel met passagierssteunen. Dubbele schijfrem vooraan. We hielden ons aan de authentieke Harley-Davidson® racelak, in drie combinaties: zwart op oranje, ...

... zwart op zwart, of zwart op zilver. En kijk eens naar de zwarte onderdelen: satijnzwarte zuigers, vork, luchtfilterdeksel, stuur en achtervering. Zelfs het Evolution® motorblok is gedrenkt in zwarte lak. Haal hem van zijn standaard, geef een draai aan de gashendel en geniet van het rijplezier op een motor die zo uit de racestal komt.


XL 883:
Er is niets te vergelijken met een rit op deze machine. Vraag het aan iedereen die ooit heeft gereden op een Sportster® 883. Het begint al bij het smalle, wendbare XL frame. Op je solozadel, over het lage stuur, zie je kilometers uitnodigende weg voor je liggen. Van spatbord tot spatbord is dit pure Harley-Davidson®. En dankzij de lage instapprijs wordt je droom werkelijkheid …

… Geef gas en het trillingsvrije Evolution® motorblok begroet je meteen als lid van de Amerikaanse legende. Klassieke tank. Korte dubbele uitlaatpijp. Spanning in elke bocht.


Low:
Toen de 883L op de weg kwam, sloeg de lage stijl in als een bom. De rijpositie is relaxed maar zelfverzekerd, dankzij de lagere voor- en achterophanging. Combineer een breed pullback stuur met een wendbaar XL frame, en je rijplezier is verzekerd. En nog meer door het trillingsvrije Evolution® motorblok. Hier vind je massa's koppel waarmee je snel komt waar je moet zijn …

… Maar dat is niet de enige reden van zijn populariteit. Want de 883L staat hoog genoteerd voor betaalbaarheid. Met nog extra punten voor de exclusieve graphics.


Custom:
Je ziet het meteen bij de eerste blik: bij de productie van de Sportster® 883 Custom was geen moeite ons te veel. We begonnen met het soepele, in rubbers opgehangen Evolution® motorblok en de 17,4 liter tank. We verhoogden het stuur, verlaagden de ophanging en gaven hem vooraan geplaatste pedalen waar je makkelijk bij kunt. Zodat je altijd precies goed zit. Natuurlijk is …

… de custom look niet compleet zonder een 150mm '( brede achterband. En hij heeft zelfs een duozadel. Want er is maar één ding beter dan eindeloos kilometers vreten: die beleving delen.


:Z
 
Bedankt voor jullie reactie, tis mij allemaal wel duidelijk, kan ik slim overkomen bij mijn vriendin *D .

Uiteraard had ik ook bij een dealer kunnen langswippen, maar op deze manier ging het ook, en dit motor-forum bevalt mij prima voor dit soort zaken, het uitwisselen van informatie.

Groet . . .
PeterT.
 
XL53C
21 inch voor
16 inch gesloten achter

Rijdt formidabel!

http://www.american-v.co.uk/roadtests/2001/xl53c/body.html

The bastard offspring of a Night Train and an 883


Specifications
Engine:
OHV V2 Evolution. Air-cooled 45° V-twin.

Displacement:
883cc (53ci)

Compression Ratio:
9.0:1

Bore & Stroke:
76.2 x 96.8

Torque:
67.0 @ 4400rpm

Fuel System:
Single Keihin Carburettor.

Exhaust System:
Staggered shorty duals

Oil Capacity:
2.8 litres

Fuel Capacity:
12.5 litres (includes reserve)

Primary Drive:
Triple-row (triplex) chain

Final Drive:
Kevlar belt

Overall Length:
2245mm

Seat Height:
710mm

Ground clearance:
170mm

Wheelbase:
1522.8mm

Rake/Trail:
29.6 / 116.7mm

Brakes: Front:
Rear:
292mm with 4-pot calliper
292mm with 4-pot calliper

Wheels: Front:
Rear:
21 x 2.15 Laced Wheel.
16 x 3.00 Disc Wheel

Tyres: Front:
Rear:
MH90-21 56H
130/90 B16 73H

Wheelbase:
1522.8mm

Dry Weight:
235kg

Lean Angles:
35°left / 33°right

Instruments:
Electronic Speedo with odometer and re-settable trip meter. Oil pressure light.

Colour Options:
Vivid Black, diamond ice pearl, real teal pearl, white pearl, luxury rich red pearl, concord purple pearl, chrome yellow pearl, bronze pearl.
 
met een sporty is het toch simpel, een 883 kan niet meekomen dus je moet een 1200 hebben.....daar wordt het al een stuk simpeler van.. ;)
 
met een sporty is het toch simpel, een 883 kan niet meekomen dus je moet een 1200 hebben.....daar wordt het al een stuk simpeler van.. ;)
zeg doc hoe bedoelie een 883 kan niet meekomen??
zat op zo's fietsie rondgestuiterd maar nooit problemen gehad met niet mee kunnen komen.
(wel ff andere pijpjes,sproeierts en luchtfilter maar dat geld vor alle motoren eigenlijhk wel.)
 
Ben ook op zoek naar een Sportster met evo blok, maar weet helaas niet precies welk bouwjaar, heb inmiddels al heel wat modellen bestudeerd echter helaas zonder het gewenste resultaat.
Ik heb de vraag ook al in een ander topic gesteld, maar misschien dat iemand hier het antwoord al weet:

Sushi in "Wie heeft er een Sportster??"

Bedankt alvast!
 
Terug
Bovenaan Onderaan