Suzuki Sixteen 125/150

Vervem

MF'er
1 feb 2007
119
0
Erg leuke scoot. Lijkt wel op een SH 150i van Honda. Het blad "Motor" had het over een geschatte prijs van 2250 euri.
Een vlakke treeplank, 16 inch grote wielen, 135 kg, gecombineerd remsysteem en als het klopt een zeer betaalbare prijs. Dit model kan de motorscooter wel eens een grote vlucht gaan geven.

full
 
Het zou wel een goede zet zijn van Suzuki als tegengas voor de chinese invasie; ik zag al 250cc scooters beneden de €2250 incl. kenteken...
Maar ja, de kwaliteit of liever gezegd het ontbreken daarvan doet de reputatie van die chinese dingen geen goed.
Dus als Suzuki nu met een scherp geprijsde 150 komt zal dat best wel ééns een succes kunnen worden.
Leuk ding!
 
Die 2250 kun je dus echt wel vergeten,ga idd maar uit van minimaal 1000 euro meer.
Als hij 2250 zou kosten ga ik bij de dealer voor de deur liggen!
 
Ik heb van 't weekend even op een splinternieuwe Sixteen 150 gereden met nog de folie op het zadel! Een sensatie? Neeee dat niet. Maar hij doet het prima, zéér SH150i en dat is positief! Kost in Italië € 3.290, da's zo'n 400 euro minder dan de SH (adviesprijzen)! Hij is een beetje laat, maar de Jappen kennende wilden ze wachten met de introductie tot de kwaliteit perfect is.

big_suzuki_sixteen_125_03.jpg
 
Heb er zaterdag ook op gereden (suzuki demodag). Inderdaad niet echt spannend , maar een super leuk en ook stil fietsje. Zo leuk zelfs ben gelijk door gereden naar barneveld om een te bestellen. Zaterdag de 19de is de grote dag als alles goed gaat :Y :Y

Wel mn oude fzr enbij in gedaan want ik kan echt geen drie fietsen hebben , maar een scootertje erbij is super
 
Klopt helemaal , komen alleen nog rijklaarmaak kosten a 325 en kenteken bij a 40 euri. Zal als ik m heb een pic erop zetten en een kleine update over het verbruik enzo geven.
(verwacht zo een 1 op 40) Heb er al zin in :]
 
Hoi,
Ik heb deze scooter vandaag gezien in het zwart. Het is dan zelfs matzwart en dat is bijzonder mooi!!
 
Volgens mij is het gewoon de Honda 150 welke ik bezit. Ik heb liever Honda 2 jaar garantie en 2 jaar gratis hulp onderweg voor iets meer. Verbruik als je op de snelweg tot 100 km rijdt 1:32 op top 1:30. Wel een fijne en betrouwbare scoot als Honda in ieder geval.
 
http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZkuriisHixM.jpeg link naar de matzwarte...................
inderdaad zoals eerder vermeld een smakelijk te overwegen keuze *D
 
Heb m ook in het mat zwart besteld :} Enne denk zelf ook wel dat ie wat is afgekeken van de sh150 maar om nou te zeggen dat de Honda betrouwbaarder is!! Suzuki is minstens zo goed (of slecht) als een honda denk ik. Heb alleen ergens gelezen dat de honda het nog met een carb doet hoewel mij dat stug lijkt. De soes doet het in elk geval met injectie dat weet ik zeker. En nog belangrijker (voor mij dan) ik vind de soes mooier *O* *O*
 
De SH150i laat met z'n laatste lettertje al zien dat ook in de Italiaan met Japanse naam het blokje gevoed wordt met injectie ipv een carburateur zoals in de goede oude Dylan.
 
'K zag 'm vanmorgen staan bij Motoport,een mat zwarte,2974,- excl kosten rijklaar,
er komt ook nog een wit exemplaar,heeft idd een hoog Honda SH150i gehalte,
volgens mij heeft tie iets langere wielbasis,en van voren oogt tie smaller,
ben benieuwd wat de prestaties zijn.
 
heb er op proef gereden, net als bij de Honda SH150i is de pit eruit bij circa 95 kmh. De Honda daar integen trekt vlotter op, de Suzuki is wel stiller qua geluid.

De kwaliteit van de SH150i, dan vooral het afwerkingsniveau, is veel hoger dan die van de Suzuki. Ik heb proef gereden op eentje met 178 km op de teller, en de uitlaatbocht, zoals de standaard, begonnen al met roesten. De plastic kapjes ogen allemaal goedkoop, en zaten bij die motor niet echt goed vast.

Maar ja, voor iets meer heb je een Honda, maar dan schrijf je ook weer iets meer af. Als je hem voor erbij wilt hebben, of voor gewoon dagelijks verkeer, is het zeker de moeite waard om te proberen.


Staat trouwens een mooie zwarte bij Motorcenter de Kempen, in Eersel, te koop (tel 0497 51 68 11)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig zit bij mij alles wel goed vast (geen ramelende kappen enzo) Over roest en verbruik (net 45 km mee gereden)kan ik nog weinig zeggen maar we zullen zien :]
 
Laatst bewerkt:
:} :} :} :}

van harte !!!...............ziet er zeer smakelijk uit...........

Veel fijne kilometers gewenst :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan