Triumph Speed Triple-topic - Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pina Uram

MF veteraan
5 feb 2004
11.028
3
Lisse
Hier het nieuwe topic over de Triumph Speed Triple, het vervolg op Triumph Speed Triple/Speed Four-topic - part 2, welke weer een vervolg was van 't grote Triumph Speed Triple/Speed Four-topic.

De Speed Four heb ik maar uit de topic-naam gelaten, daar deze niet echt aan bod is gekomen in het vorige topic, en ik dit ook niet verwacht, zeker niet nu de nieuwe Street Triple is verschenen (welke reeds z'n eigen topic heeft).

Gerelateerde oudere Speed Triple-topics:
Witte Triumph Speed Triple 2006
triumph speed triple
Triumph speed triple model 2002-2004
2005 Speed Triple
2005 Speedtriple
speedtriple...ben verliefd


Om te beginnen, hier mijn huidige Speed Triple:
full
 
Heb afgelopen vrijdag 1 van me Rizoma Logic spiegels bij MarcoMoto afgegeven. Het kogelgewricht is mol. Hing er een beetje zielig bij.
 
zal ik er maar meteen een Speed-4 vraag doorheen gooien :)
Bij een dealer hier in de buurt staat een Triumph te koop welke ik erg mooi vind.

Het is een Triumph Daytona 600 Speed four
Nu claimen zij dat dit een model is wat alleen gemaakt is voor de Italiaanse markt en normaal niet in Nederland te krijgen is.

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe naked en vond de Triumph Speed Triple erg mooi, maar dit ding vind ik ook erg :9~

Alleen heb ik nog nooit van een italiaanse markt Daytona Speed-4 gehoord. :?
 
Laatst bewerkt:
zal ik er maar meteen een Speed-4 vraag doorheen gooien :)
Bij een dealer hier in de buurt staat een Triumph te koop welke ik erg mooi vind.

Het is een Triumph Daytona 600 Speed four
Nu claimen zij dat dit een model is wat alleen gemaakt is voor de Italiaanse markt en normaal niet in Nederland te krijgen is.

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe naked en vond de Triumph Speed Triple erg mooi, maar dit ding vind ik ook erg :9~

Alleen heb ik nog nooit van een italiaanse markt Daytona Speed-4 gehoord. :?
Bestaat ook niet :N
wss gwn een schade daytona waar ze zo'n flyscreen en koplampen van een s4 hebben opgezet ;)
 
Bestaat wel, de speed four was gebaseerd op een bouwsel van een roemruchte Italiaanse dealer die nog wat TT600's op overstock had. Zijn naam ben ik vergeten maar hij heeft wel meer van dat soort projecten.
 
Het gaat zelfs om de Italiaanse invoerder. Hier het hele verhaal:

http://www.motorcycle.com/manufacturer/triumph/first-ride-2002-triumph-speed-four-prototype-16251.html (First Ride: 2002 Triumph Speed Four Prototype)

Die Daytona Speed four kan dus perfect door hen gemaakt zijn, volgens mij makkelijk te controleren bij de Nederlandse invoerder op het chassisnummer?
 
Laatst bewerkt:
Bestaat wel, de speed four was gebaseerd op een bouwsel van een roemruchte Italiaanse dealer die nog wat TT600's op overstock had. Zijn naam ben ik vergeten maar hij heeft wel meer van dat soort projecten.
Klopt. De Italiaanse dealer die deze Speed Four samenstelde is firma Trecolore.
Leuk ding :Y
 
Heren,

even een vraagje, heb gister proefgereden op een spped triple. opzich niks mee, maar wat ik miste was een berg vermogen!!! Want om nou te zeggen dat er 130 paardjes stonden te trappelen, nee!!!!. Kan dit zijn doordat dit blok slechts 450 km had gelopen?
 
Heb vandaag ook op een Triple gereden die van Ruby . :]
En om meteen maar even de toon te zetten ;) , mijn Zedje stuurt en remt beter :P
Maar dat blok van de Triple, wat gaat dat ding als de brandweer :}
Mijn Zedje heeft ruim voldoende vermogen maar je moet hem dan wel op toeren houden maar een Triple heeft van onderuit echt bergen koppel en dan nog eens dat übergeile geluid van die 3 cilinder :9~
Denk dat ik maar eens ga sparen voor volgend jaar O-)
 
Laatst bewerkt:
Heren,

even een vraagje, heb gister proefgereden op een spped triple. opzich niks mee, maar wat ik miste was een berg vermogen!!! Want om nou te zeggen dat er 130 paardjes stonden te trappelen, nee!!!!. Kan dit zijn doordat dit blok slechts 450 km had gelopen?

Je komt wel van een MM Corsaro maar zoveel verschil kan er niet opzitten. Stond hij niet op 100pk?

ps. Even een foto van mijn S3 voor het nieuwe topic:

full
 
Je komt wel van een MM Corsaro maar zoveel verschil kan er niet opzitten. Stond hij niet op 100pk?
Dat weet ik niet, maar het leek wel of er nog een berg vermogen miste, met moeite 120 km/h in z'n 6 met 6500 tpm? lijkt mij niet het juiste wat je van een 130 pk sterke 3 pitter mag verwachten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan