Intruder C 1500

musicman

MF'er
4 apr 2007
232
0
Mijn C1500 geeft een knisperend geluid ter hoogte van de chrome stukken bovenaan de veerbenen.
Bij de dealer verteld men mij dat dat wel degelijk de chrome "platen" zijn die op mekaar inwerken en daardoor dat geluid maken,ze kunnen dat naar hun zeggen,verhelpen door alles te demonteren,in te vetten en terug te monteren,doch dit zou maar voor een 2 à 3000 km helpen en dan zou het terugkeren...
Dan nog iets anders,wat ook eigen zou zijn aan deze moto's,bij het afremmen op de motor,wanneer de naals van de snelheidsmeter de 60km/u bereikt,dan "zwalpt" het stuur heel even,zou ook te verhelpen zijn door een nieuwe band en ook weer na een paar 1000 km terugkeren.
Wel is de achterband binnenkort aan vervanging toe,maar daar zou het niet van komen,aldus de dealer,de VL en de C 1500's zouden dit allemaal hebben naar verluidt....
Heeft er iemand ervaring met deze 2 euvels?
Kwaad kan het niet,het is een heerlijke bike,maar het is wel storend vind ik.
 
Ik herken ze niet, zal wel slijtage zijn

Althans punt 1 is niet normaal, heb er ook 1 in onderhoudt met een ton op de teller
Punt twee lijk me op een versleten wartel in de aandrijving van de kilometer teller, kan kabel zijn, mzzr zit meestal op de wartel van de aandrijving.

Is het toevallig binnen een garantie periode?

Maar ook de decompressiekabel goed in de gaten houden, anders licht ie de kleppen niet bij een koude start en doet ie het bij 5 graden of minder niet.

Ik heb daarvoor een atomatische lichter gemonteerd, home made, geen decompressie kabel meer dus
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan