Info gezocht over Startwin choppers

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.804
513
Startwin Loenen heeft begin jaren 90 een aantal choppers gebouwd. Onlangs op 1 van deze dingen gereden (Met Benelli 500-blok, 1 van de 2 in Nederland). Nou ben ik wel benieuwd wie er meer info heeft over de broertjes en zusjes van dit konijn, of misschien rijdt er wel een kennis van je rond op zo'n ding?




full
 
Oh ja voor de liefhebbers: deze staat te koop bij Woesthoff in Brummen (www.woesthoff.nl).

Ding loopt netjes, moet wel het een en ander aan afgesteld/schoongemaakt worden (carbs etc), heeft al een tijdje stil gestaan.
 
Hoe zit dat nou met het Benelli blok? Lijkt op een Japanner, of heeft Benelli ook zulke dingen gebouwd?
 
Er zijn volgens mij 2 van die benelli's gebouwd door Star Twin,die ene die bij Joost te koop staat en en eentje die begin jaren 90 een tijdje in bezit is geweest van een ouwe kroegbaas hier in het dorp.Die heb ik wel 's van hem geleend omdat mijn eigenchop in de verbouwing was.As het goed is heb ik rr zelfs nog foto's van,was toen zwart/rood met een soort regen druppel spuitwerk op de tank.
 
Er zijn volgens mij 2 van die benelli's gebouwd door Star Twin,die ene die bij Joost te koop staat en en eentje die begin jaren 90 een tijdje in bezit is geweest van een ouwe kroegbaas hier in het dorp.Die heb ik wel 's van hem geleend omdat mijn eigenchop in de verbouwing was.As het goed is heb ik rr zelfs nog foto's van,was toen zwart/rood met een soort regen druppel spuitwerk op de tank.

Kijk effe of je die foto's nog hebt, leuk voor bij het artikel straks. Bedankt alvast! :)
 
Goh, Kersvers hier en alleen omdat ik ook een Startwin beestje heb....

Hij ligt momenteel uit elkaar, er zit een scheur in het frame, ga ik binnenkort lassen.

Voorzien van een XV1000 blok en origineel Startwin zelfbouw kenteken.

my.php
 
Laatst bewerkt:
Leuk hoor, al die verschillende foto's. Indien nog meer: laat maar komen.

Als iemand er bezwaar tegen heeft dat ik ze gebruik voor een artikel op motorblaadje.nl hoor ik het wel (artikel gaat over die Benelli), anders plak ik ze er bij :).
 
Leuk hoor, al die verschillende foto's. Indien nog meer: laat maar komen.

Als iemand er bezwaar tegen heeft dat ik ze gebruik voor een artikel op motorblaadje.nl hoor ik het wel (artikel gaat over die Benelli), anders plak ik ze er bij :).
Ik heb wel een foto van die andere Benelli chopper kunnen vinden,maar de kwaliteit is niet erg best.Ik heb hem gescand en zal proberen of ik hem nog kan bewerken ,anders probeer ik hem zo wel te plaatsen.
 
Ik heb wel een foto van die andere Benelli chopper kunnen vinden,maar de kwaliteit is niet erg best.Ik heb hem gescand en zal proberen of ik hem nog kan bewerken ,anders probeer ik hem zo wel te plaatsen.

De foto bewerken werd niet wat dus hier de orginele uitvoering (poging).
full
 
Startwin staat als goed bekend
Ik heb er wel eens uitlaten voor ontworpen en gelast, gasten zijn gewoon betrouwbaar.

Die hebben die diesel motor!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan