Het grote motorscooter topic deel 2

heb hem particulier gekocht. maar ik zal eens kijken of ik iets kan zien. het kan niet echt veel zijn denk ik.
ik zal hem eens goed nakijken. bij het optrekken lijkt het soms wel alsof hij een slag overslaat...
 
Hallo allemaal,

Ik heb van de week een Vespa GTS 250 abs besteld.... ik dacht ik meld me ook maar eens op dit forum!

:W
 
Gas geven bij stilstand kon ik bij m'n Majesty 125 en 250 ook.

Bij de T-max niet, die begint bij 2500rpm gelijk te trekken en ik wil niets stukmaken |(

Is je bougie nog fris?

Heb je al eens van die reiniger in je brandstof gedaan?

Als ie bij de vorige eigenaar lang stil gestaan heeft, is de boel inwendig een beetje vervuilt.

Dan slaat ie ook wel eens over.
 
@ jason, met een mannetje of 10 kan je ook remcoshop.nl een proberen, is een tuning shop in a'dam. zo ook in den haag. maar met 10 moet toch iets te regelen zijn. ze hebben ook motor xenon
 
Ik was eigenwijs en heb het zelf besteld.

Pilot. bij Xenonstore.nl €119,- icl BTW

Levertijd, één dag. :}

Onder rembours besteld.Kost €15,- extra.

Maar volgens de bezorger stond dat niet op de rekening, dus hoefde ik dat niet te

betalen. *O*
 
Hallo allemaal,

Ik heb van de week een Vespa GTS 250 abs besteld.... ik dacht ik meld me ook maar eens op dit forum!

:W

Welkom nieuwkomer ! We zijn natuurlijk heel benieuwd welke kleur (tenminste... IK wel in iedergeval ) Laat je nog weten hoe of wat ?

Weer een GTS rijder(ster?) erbij. Leuk *O*
 
Welkom nieuwkomer ! We zijn natuurlijk heel benieuwd welke kleur (tenminste... IK wel in iedergeval ) Laat je nog weten hoe of wat ?

Weer een GTS rijder(ster?) erbij. Leuk *O*



Midnight blue. 8-)

Levertijd ongeveer 3 weken. Als ik hem heb, zal ik wat foto's plaatsen!

Hoe bevalt hij jou?
 
Laatst bewerkt:
Even weer tussendoor, het is tenslotte het grote motorscootertopic.

Gisteren startte de Honda niet, de startmotor kreeg hem slechts een paar keer rond, bij de tweede korte poging was de accu vrijwel direct plat.
Ik heb direct de accu aan de lader gezet en de BMW tevoorschijn gehaald, ik moest immers naar het werk.

In eerste instantie dacht ik aan een overleden accu, dat mag na 8 jaar en 100.579 Km; ik mopper niet.
Vandaag de How-to van Zot :} maar eens tevoorschijn gehaald; gemeten, gestart en weer gemeten en de accu lijkt goed te zijn. Helaas... Want nu zit het dus blijkbaar dieper.
Het lijkt erop dat de dynamo kuren heeft. We gaan het zien als ik er nog eens tijd voor heb, kan dus nog even duren.
 
Massaverbindingen gecontroleerd?

Je ziet er soms niets aan, maar ze kunnen wel problemen geven.

Effe losmaken, schoonmaken en weer vastzetten.

Je weet maar nooit.
 
Midnight blue. 8-)

Levertijd ongeveer 3 weken. Als ik hem heb, zal ik wat foto's plaatsen!

Hoe bevalt hij jou?


ERG goed ! Hij rijd super. Elke keer weer denk ik hij rijd weer lekkerder dan de vorige keer. Maar dat komt door mezelf denk ik.... nog steeds voel ik me met elke keer dat ik rijd meer vertrouwder op mijn stalen ros :-) Eerst reed ik geen snelweg maar nu maakt het me allemaal geen bal meer uit.
Hij rijd ook erg zuinig.

(euh.... even tussen door.... ga je ook nog lid worden van een vespa club ? )

Midnight blue... erg mooie kleur. Iemand anders op dit forum heeft hem ook nog niet zo lang in die kleur en ook een foto geplaatst (zie vragen over vespa GTS). Van hem/haar horen we niks meer. Jammer.

Gaaf hoor.... gefeliciteerd met je keuze :-)
 
De laatste tijd ben ik me meer aan het verdiepen in de motor scooters. Gezien mijn switch van banen is de kans groter dat ik meer km's ga maken, deze zullen vergoed worden. Maar met 0.19ct schiet je niet zoveel op dus een goedkoop vervoermiddel moest het gaan worden. Ik heb een Malaguti F18 op het oog, een 125CC'er. Heeft iemand ervaring met dit model? Ik kan een nagenoeg nagelnieuwe krijgen voor 1500€ (model 2005 met minder dan 1000km, ook wel een nette prijs lijkt me (vertel niet waar, straks is iemand van jullie me voor ;) ).
 
Laatst bewerkt:
(euh.... even tussen door.... ga je ook nog lid worden van een vespa club ? )


Misschien word ik wel lid van een Vespa club.... heb ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht. Zit er wat leuks in de regio Amsterdam? Zijn de nieuwe Vespa's daar wel welkom??? ;)
 
Laatst bewerkt:
Op marktplaats!!


De F-18 Warrior heeft een Kymco blokje er onder liggen en is dus kwalitatief best goed,
Verwacht geen snelheden boven de 100 kmh,maar dit geldt voor de meeste 125ers.(alleen een zekere ypr125 op dit forum,die heeft er eentje die loopt bergop 150).
Ik hoop alleen dat je bij bv.schuifschade nog kuipdelen kunt krijgen want volgens mij word hij al een paar jaar niet meer gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Misschien word ik wel lid van een Vespa club.... heb ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht. Zit er wat leuks in de regio Amsterdam? Zijn de nieuwe Vespa's daar wel welkom??? ;)


Vespa club noord holland zit daar. Club met veel leden en 1 GTS in vintage rood en die man was MEER dan welkom dus ook jij :-)) Ook IK werd met open armen ontvangen hoor. Hoee meer leden hoe gezelliger toch :-)
Ze hebben ook een site met foto's etc. Kan je informeren hoe of wat.
Ik ben er in iedergeval blij mee dat ik lid ben want zo heb ik af en toe enorme leuke route's om te rijden MET hun en naar een locatie toe waar het begint.

Denk er maar eens over na.... op hun site kan je zien wanneer je mee kunt rijden :-)
 
De laatste tijd ben ik me meer aan het verdiepen in de motor scooters. Gezien mijn switch van banen is de kans groter dat ik meer km's ga maken, deze zullen vergoed worden. Maar met 0.19ct schiet je niet zoveel op dus een goedkoop vervoermiddel moest het gaan worden. Ik heb een Malaguti F18 op het oog, een 125CC'er. Heeft iemand ervaring met dit model? Ik kan een nagenoeg nagelnieuwe krijgen voor 1500€ (model 2005 met minder dan 1000km, ook wel een nette prijs lijkt me (vertel niet waar, straks is iemand van jullie me voor ;) ).

Yep, heb ik gehad. Beviel goed. Mooi gelijnde compacte scooter. Er past een integraalhelm onder het zadel. Trekt goed op. Topsnelheid met windstil weer of een beetje wind mee zo'n 110-115 op de teller, maar daar moet je voor de werkelijke snelheid 15 aftrekken (gemeten met een tomtom). Het enige rammeltje was ergens onder het instrumentenpaneel.
Als ik een budget van 1500 had dan zou ik hem weer kopen.

Maar doe dan geen testrit op een Sportcity, want dan ben je verkocht! Dan leen je er nog ergens 2000 bij en koop je die (er staan volgens mij nog geen 2ehandsjes te koop), want de Sportcity bevalt in alles 3x beter, bij praktisch dezelfde compacte afmetingen. Enige minpuntje tov de Warrior is dat er geen integraalhelm onder het zadel past, alleen een jethelm.

(Trouwens, iedereen kan "f18 warrior" op advertentiezoeker.nl intikken) ;)
 
Laatst bewerkt:
Yep, heb ik gehad. Beviel goed. Mooi gelijnde compacte scooter. Er past een integraalhelm onder het zadel. Trekt goed op. Topsnelheid met windstil weer of een beetje wind mee zo'n 110-115 op de teller, maar daar moet je voor de werkelijke snelheid 15 aftrekken (gemeten met een tomtom). Het enige rammeltje was ergens onder het instrumentenpaneel.
Als ik een budget van 1500 had dan zou ik hem weer kopen.

Maar doe dan geen testrit op een Sportcity, want dan ben je verkocht! Dan leen je er nog ergens 2000 bij en koop je die (er staan volgens mij nog geen 2ehandsjes te koop), want de Sportcity bevalt in alles 3x beter, bij praktisch dezelfde compacte afmetingen. Enige minpuntje tov de Warrior is dat er geen integraalhelm onder het zadel past, alleen een jethelm.

(Trouwens, iedereen kan "f18 warrior" op advertentiezoeker.nl intikken) ;)

Die 1500€ heb ik wel liggen, veel meer wil ik ook niet uitgeven, maar zal er ook even op Googlen. Ik wil de scooter voor naast mijn gewone motor, een soort pekeltje (en zuiniger).

Gelukkig staat ie niet op een of andere marktplaats :)
 
En jawel hoor,
alweer een nieuwe vespa GTS-rijder erbij!

Ik snuffel al een tijdje regelmatig op dit forum rond. Nu dan toch maar eens aangemeld.
Mijn GTS is zonder ABS. Hij is zwart, met zwart zadel en zwarte velgen.
Ik zal wel eens een foto plaatsen.

groetjes uit Maastricht
 
En jawel hoor,
alweer een nieuwe vespa GTS-rijder erbij!

Ik snuffel al een tijdje regelmatig op dit forum rond. Nu dan toch maar eens aangemeld.
Mijn GTS is zonder ABS. Hij is zwart, met zwart zadel en zwarte velgen.
Ik zal wel eens een foto plaatsen.

groetjes uit Maastricht


Mooi man. Gefeliciteerd! *D
Ik moet nog 2 weken wachten voordat ik hem krijg (en dat is zonder vertragingen oid)...

Speciale reden waarom je zonder ABS hebt besteld? Of gewoon puur vanwege het geld....
 
Gefeliciteerd Tommes ! Goede keus *D

En een foto... ja leuk. Maar waarom heb je je zadel vervangen voor een zwarte ? Is ie nu niet heel erg "zwart" met zwart zadel en zwarte velgen ?
Je had ook je handvaten kunnen vervangen mooi bijpassend bij het orriginele zadel :-)
Maar goed.... ieder zo zijn smaak :-)


Er gaan diverse verhalen rond over abs op de GTS. Het zou niet goed werken volgens de één en sommige dealers staan er ook niet achter DOCH.... er zijn er al veel die ABS super vinden werken en er ook al BAAT hij hebben gehad. Ik geloof ook NOW hier van het forum op zijn knal kleurige dragon rode GTS die er door de sneeuw mee rijd en niet meer zonder ABS wil. Ook ken ik iemand die zei.... "ik heb mijn ABS één keer echt nodig gehad en heb mijn geld er dus nu al uit !" :-)

Zelf heb ik ook ABS maar heb hem gelukkig nog niet nodig gehad.
 
'Op de motorscooter'

00_2149991c.jpg


Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl
 
Er gaan diverse verhalen rond over abs op de GTS. Het zou niet goed werken volgens de één en sommige dealers staan er ook niet achter DOCH.... er zijn er al veel die ABS super vinden werken en er ook al BAAT hij hebben gehad. Ik geloof ook NOW hier van het forum op zijn knal kleurige dragon rode GTS die er door de sneeuw mee rijd en niet meer zonder ABS wil. Ook ken ik iemand die zei.... "ik heb mijn ABS één keer echt nodig gehad en heb mijn geld er dus nu al uit !" :-)

Zelf heb ik ook ABS maar heb hem gelukkig nog niet nodig gehad.

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: ALLE verhalen over ABS die zeggen dat het niet goed werkt of dat je er minder hard mee kunt remmen dan zonder zijn ONZIN. Heb je de mogelijkheid om het te kopen (bij scooters kost het meestal zo rond de 500 euro), ALTIJD DOEN. Besparen kun je beter ergens anders doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan