moet er op een olie tank ( Hd ) een ontluchting ???

laser1340

Die hard MF'er
31 jan 2006
279
0
hay,

ik heb zelf een olie tank gemaakt voor me custombike.

nu merk ik dat er druk op de dop komt testaan , ik hoor gesis bij me dop en hij is er al tijdens een rit uit me olietank gedrukt.

nu kan ik er wel een schroef dop van maken. maar moet er geen onluchting in je olie circuit zijn ??

ik heb een stock buell M2 blok gebruikt en weet niet meer hoe het zat bij olietank van me donor.
 
ik heb inderaad 3 aansluitingen op me olie tank

2 boven 1 onder.

ik heb boven ook 2 verschillende diameters, net zo als op me tank van me donor

volgens mij heb ik ze op de zelfde dikte gezet als hoe het zat.

dus geen directe onluchting op je olie tank ??
 
bij de grote olietanks voor agrarische machines, in welk wereldje ik tot nu toe bezig ben geweest, zit er standaard een ontluchtingssysteem in de tankdop, dit is ook noodzakelijk, omdat de olie warm wordt en dus uitzet, nu perst in dat tankje van jou de olie door de uizetting de lucht samen, waardoor er druk op de dop komt te staan.
Het beste is dus wel om een directe ontluchting op je tank te zetten.
Je kunt mss gewoon even een andere dop kopen en dan van het hele probleem af zijn.
 
Volgens mij hoeft er geen externe ontluchting op bij een HD, heb ik nog nooit gezien in ieder geval.
Volgens mij kun je dus gewoon een schroefdop gebruiken. Zit ook op de mijne.
 
ik denk toch maar dat ik er een schroef dop op gaat zetten.

ik ben / was alleen bang dat door de over druk me leiding werk opgebalzen word.

toen dit blok nog in een buell zat , werd de olie dop vast gedrukt door het zadel.

ik weet veder ook niet wat ik met dit probleem mee aan moet en of het wel een probleem is
 
Als je motor goed is blaast hij de dop er niet af....gewoon een druk of schroefdop erin en KLAAR.

Als hij er wel uitgedrukt wordt blok na laten kijken, simpel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan