Het grote motorscooter topic deel 2

Vraagje: heb jij er nog iets van gereerdschap bijgekregen??? Er wordt iets over gezegd in het onderhoudsboekje, maar bij mij zat er niets bij.....

Prachtig Vespa GTS... ook erg mooi in blauw he. Alleen... je hebt er werkelijk alles op zitten wat je er op kan zetten aan chroom werk maar waarom heb je dan NIET de chromen voor bumper ?? Ben ik benieuwd naar :-))

Het gereedschap... dat zit rechts boven in je handschoenen kastje heel erg mooi weg gewerkt in een bakje met plastich zakje erin. Op het bakje staan ook gereedschaps tekeninketjes. Je kan hem er gewoon uit trekken maar pas op dat het gereedschap er niet uitvalt op je treed plank.
 
Het gereedschap zit inderdaad in het handschoenenvakje. Net rechts uit het midden zit een vierkant plastic kokertje. Als je dat eruit trekt, komt het gereedschap je tegemoet. Als je het niet vind is dat ook geen ramp. De kwaliteit is van dien aard dat je die ruimte beter ergens anders voor kunt gebruiken. ;( ;( Mischien past er een zonnebril in?
:)

Je hebt een komplete uitrusting op je GTS. Marinde had het al over de voorbumper die er niet op zit. Je kunt ook nog een bagagerekje vóór plaatsen. Dan heb je echt alles erop zitten.

Zonder gekheid, dat blauw ziet er erg fraai uit.
 
O ja... dat bagagerekje voor heb je ook nog. Ik heb die niet. Ik weet niet of dat wel zo mooi staat bij een modernere Vespa.

En wat RIJDT ie lekker he GTS en tommes :-))
 
Ja, dat begagerekje voor vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Zoveel heb ik er trouwens nou ook niet op laten zetten hoor: laag ruitje, topkoffer en die chrome achterbeugel.

Die achterbeugel vond ik echt wat toevoegen aan de looks... die chromen voorbeugel / bumper is misschien wel aardig, maar vond ik het geld (nu) niet waard.

Hij rijdt inderdaad heel erg lekker. :]
Ik vind alleen dat hij wat aan de zachte kant geveerd is, maar ik zag dat je dat kan instellen. Moet ik nog even uitproberen.

Quick Rik: wat zijn die whitewalls waar je het over hebt :?
 
Laatst bewerkt:
.... Ik ben echt op zoek naar een korte motor of scooter, mijn bergruimte is 1.90M lang.
Mijn Kawa staat nu buiten en da's niet fijn....
Hoi Gerdien; weinig reacties, ik vrees dat niemand hier ervaring heeft met de twee door jou genoemde modellen.

Je hebt gelijk over het buiten staan van de motorfiets, daar knapt ie niet van op. Een afdak scheelt wat dat betreft al een hoop; dat had ik bij mijn vorige huis ook.

Je schrijft dat de binnenmaat van de schuur 1,90 m. is. Toch zijn er nog twee dingen die ik mis; je kunt de motor er schuin (of zelfs diagonaal) in zetten, maar als je het stuur scheef zet kan er ook een grotere motor in, bijvoorbeeld een Aprilia Sportcity. Die is 1,97 m. lang als het stuur recht staat. Dat is een echte scooter waar je gegerandeerd veel lol mee kunt hebben.

Om de motor een beetje gemakkelijk van- en op zijn plek te krijgen zou je een motor-mover kunnen overwegen.
 
Laatst bewerkt:
...een Aprilia Sportcity. Die is 1,97 m. lang als het stuur recht staat. Dat is een echte scooter waar je gegerandeerd veel lol mee kunt hebben.

Zeker weten :Y

Om de motor een beetje gemakkelijk van- en op zijn plek te krijgen zou je een motor-mover kunnen overwegen.

Hé, bedankt voor de tip Hybride! Ik zit ook wel te rukken en te trekken om hem een beetje fatsoenlijk in een hoekje te krijgen, maar dit is een prima oplossing :)
 
Leuk topic en met veel informatie. :]

Heeft iemand ervaring met de Sym Mio 100?
Deze scooter is slechts 1.72M lang en past dus prima in mijn kleine bergruimte.
Ze is ook prachtig om te zien, maar of het echt wat is? Ervaringen?
De prijs is € 1.999

[http://www.speedline.nl/plaatjes/SymMioBruinWit06.jpg (afbeelding)]

Deze vind ik ook interessant:
De Kymko Agility 125.
Deze kost € 1.899 en is 1.83M lang.
Heeft iemand er ervaring mee?

[http://www.bikeselect.nl/plaatjes/KymcoAgilityBlauw05.jpg (afbeelding)]

Ik ben echt op zoek naar een korte motor of scooter, mijn bergruimte is 1.90M lang.
Mijn Kawa staat nu buiten en da's niet fijn.

Deze (en andere motorscooters) zijn te koop mij Siezenis Tweewielers in Nijmegen.

- Aprilia Scarabeo 100 4T: 1905 mm
- Benelli Velvet 250: 1910 mm
- Derbi Boulevard 125: 1860 mm
- Derbi GP1 125: 1914 mm
- Derbi GP1 250: 1932 mm
- Gilera Runner VXR 200: 1840 mm
- Kymco Dink 200i: 1935 mm
- Kymco Movie 150: 1890 mm
- Piaggio Fly 150: 1870 mm
- Piaggio Liberty 200 S: 1930 mm
- Piaggio ZIP 100: 1690 mm
- Vespa LX150: 1800 mm
- Vespa PX150 cat: 1810 mm

Ik hoop dat er wat interessants bij zit!
 
Wie kan mij vertellen hoe ik de moer van mijn vario moet losmaken? Ik heb een gereedschapje welke de vario vastzet maar deze is van een 50cc runner en past niet hierop. Met een 50cc-tje 2takt gebruik ik ook wel eens voor het gemak een luchttol.

Is de moer van een maxiscooter ook los en vast te maken met een luchttol? Dat het lukt dat geloof ik wel, maar kan dit geen schade veroorzaken? Bijvoorbeeld aan de krukas? Ik doel ook niet op het kapot draaien van het schroefdraaid...
 
ik zoek een motorscooter goedkoop in redelijk staat,max 800 euro.
125 of 250 cc,waisted had er 1 te koop maar die reageert niet.
wie heeft er wat,stuur het naar chevyed28@hotmail.com
als die maar goed rijd,hoe het er uit ziet maakt niet uit.
liefst omgeving denhaag ergens.
 
ik zoek een motorscooter goedkoop in redelijk staat,max 800 euro.
125 of 250 cc,waisted had er 1 te koop maar die reageert niet.
wie heeft er wat,stuur het naar chevyed28@hotmail.com
als die maar goed rijd,hoe het er uit ziet maakt niet uit.
liefst omgeving denhaag ergens.

Al eens gekeken op marktplaats onder de titel Lead o.i.d. ?
 
11500 km op de teller, net (2 weken terug) een groot onderhoud gehad, 115 km/h op de teller knalt m'n krukas uit elkaar, dikke wolkpluim in de achteruitkijkspiegel, net 200 meter voor een afrit op de snelweg!! al slippend en schuddend met een achterband kompleet onder de olie haal ik het met de schrik op het lijf de afrit in 1 stuk! ik wel, maar de majesty 125 heeft nu een HEEL groot onderhoud nodig, krukas kompleet rot, ontsteking naar de maan, en wie weet wat nog allemaal er intern stuk gelopen is :(

nooit problemen gehad behalve een draadje wat op de startmotor losgekomen was, en wat nukkig starten de laatste dagen door een wat mindere batterij...

tijd voor een nieuwe dus!!
 
11500 km op de teller, net (2 weken terug) een groot onderhoud gehad, 115 km/h op de teller knalt m'n krukas uit elkaar, dikke wolkpluim in de achteruitkijkspiegel, net 200 meter voor een afrit op de snelweg!! al slippend en schuddend met een achterband kompleet onder de olie haal ik het met de schrik op het lijf de afrit in 1 stuk! ik wel, maar de majesty 125 heeft nu een HEEL groot onderhoud nodig, krukas kompleet rot, ontsteking naar de maan, en wie weet wat nog allemaal er intern stuk gelopen is :(

nooit problemen gehad behalve een draadje wat op de startmotor losgekomen was, en wat nukkig starten de laatste dagen door een wat mindere batterij...

tijd voor een nieuwe dus!!
dus deze gaat weg?

wat moet die kosten?
 
bij nader inzien gaat ie niet weg, heb een total loss gevonden met ingedeukte voorkant en vermangeld frame maar!! met intakte motor, niet ver van me vandaan, hopelijk kan ik em voor een mooi prijsje overnemen, zal me wss economischer uitkomen dan de herstelling te laten uitvoeren en gewoon het blok verplaatsen, is iets waar ik me zelf nog wil aan wagen, iets wat met scooterblokken niet echt een zo'n probleem is, alles afkoppelen enkele bouten lossen en terug plaatsen,
 
Leuk topic en met veel informatie. :]

Deze vind ik ook interessant:
De Kymko Agility 125.
Deze kost € 1.899 en is 1.83M lang.
Heeft iemand er ervaring mee?

Ik heb sinds een paar weken een Agility 125 en het valt mij niets tegen.
Hangt er natuurlijk vanaf waar je hem voor gaat gebruiken maar ik gebruik hem om ermee woon-werkverkeer te rijden tussen Zoetermeer en Rotterdam.

Dus alleen maar 80 km/h wegen en binnen de bebouwde kom, het verbruik is 1 op 30 en zijn top ligt zo bij de 90/95 km/h maar binnenkort gaan we een grotere sproeier monteren.
Deze is Euro3 en die staan aardig krap, Euro2 Agility 125 loopt zo'n 105 km/h.

Vanuit 0 zit hij zo op de 80 dus verkeerslichten zijn altijd feest.

Het mooie is zijn compacte bouw, hij is exact hetzelfde als de 50cc en daarom heel geschikt om eenvoudig en snel de files te passeren.

Het enige nadeel vind ik dat doordat hij exact hetzelfde is als de 50cc dat de automobilisten je aanzien voor een brommer ( zeker als ik mijn integraal helm op heb ).
En in de bebouwde kom is dat weleens lastig.

Ok het is niet de mooiste scooter op de planeet maar lekker belangrijk, voor 1899,- koop je een vervoermiddel om zuinig snel naar je werk te rijden.
 
Paar jaar geleden op deze gereden en was wel fun.
125cc viertakt met 2 versnellingen, automaat natuurlijk.
niet vooruit te branden :)

scooteror6.jpg



Toen maar verkocht maar misde wel een beetje de fun van een "snelle brommer".
nu heb ik nog steeds wat met brommers (heb er nog 3 rijden) en het spelen met brommers dus dacht ik koop een 2Takt scooter op motor kenteken voor erbij.
lekker legaal snel brommer rijden en spelen natuurlijk.
Deze maar gekocht dus, rijd echt als een snelle brommer.
sgdsahdsah033smalldc8li1.jpg



Maar speelt als een originele brommer en dat is een mega groot voordeel.
aerox019tj0.jpg
 
Vandaag een niet alledaagse klacht opgelost...
Een tijdje al rook het steeds naar benzine in de garage; dat bleek te worden veroorzaakt door de scooter, er lekte zelfs benzine onder uit de kuip. Het ergst was dit met de tank vol, halfleeg was er niets aan de hand.
Ik verdacht de aansluiting van de brandstofniveau meter, die zit ongeveer halverwege de tank en daar kun je alleen bij als je de tank er uit haalt (en dat is dus wel mogelijk in tegenstelling tot wat ik eerder schreef).
Omdat de tank er toch uit moest kon ik hem net zo goed omwisselen en dat heb ik dan ook gedaan, dat was de simpelste oplossing. Het meeste werk was natuurlijk het kuipwerk, er moesten heel wat delen af en er weer op.

Omdat ik toch aan het sleutelen was heb ik ook meteen de voorste variator, de riem en het het achterwiel vervangen. Ik reed nog op de Michelin waar ik dit voorjaar op mopperde omdat hij geen vertrouwen bood... Dat is met deze andere scooter met een andere veer/ demper unit weer precies hetzelfde, dus tijd voor een andere band.
Deze achterband heeft het maar liefst 21.500 Km volgehouden, en toch koop ik hem niet weer...
 
Laatst bewerkt:
Aerox 100 heb ik ook gehad.
2 Weken...
Toen was ik het str*ntziek om door vrachtwagens te worden ingehaald!
Ingeruild voor Runner 180,dat ging beter.
 
Vrachtwagens die je voorbij gaan -O- -O-

Liep ze wel oke dan?
Oke het is absoluut geen raket maar net over de 100 echte kilomters haalt deze wel hoor, op de teller nog een heel stuk meer zelfs want die wijkt me een partij af joh!!!

Maar ik heb de scooter voor wat city fun gekocht en omdat brommers m'n grootste hobby is is deze aerox ideaal.
Het is niks meer dan een snelle brommer maar dan legaal.
 
Deze maar gekocht dus, rijd echt als een snelle brommer.
Maar speelt als een originele brommer en dat is een mega groot voordeel.
[http://img141.imageshack.us/img141/1399/aerox019tj0.jpg (afbeelding)]

Kijk! wheelys wil ik zien :} geinig ding hoor die aerox *D
 
Deze liep ook 100 op de teller,maar werd even goed ingehaald door vrachtauto's,die dus 87 echte kilometers rijden.
.
Op de teller loopt deze net over de 120, naast de wagen loopt de aerox op de tom tom rond de 105km/u.


Waterman, tja wheelie's.
Daar zijn scooters toch voor, voor de fun!
 
Terug
Bovenaan Onderaan