spoed: kenteken deel 3 weg?

TwoDegrees

MF veteraan
18 sep 2002
25.863
7
Oezbekistan
Wil ik vandaag de motor verkopen,

alles klaar gezet.

Kom ik tot mijn schrik tot de conclusie dat ik een oud deel 1, een nieuw deel 2 (nu deel 1a en 1b) in mijn bezit heb, maar geen overschrijvingsbewijs :?

Alles op zijn kop gezet, 2X en niet kunnen vinden.

Toen ik de motor kocht, heb ik hem geschorst voor 6 maanden. Nu vraag ik me af of ik het deel 3 (tegenwoordig deel2) wel gehad heb na schorsing.

Die jongen die hem koopt komt uit het noorden des lands, en ik woon in het zuid-westen des lands, dus wel hem zekers de motor mee laten nemen (na betaling uiteraard :) )
Echter, hoe kan ik het oplossen met het ontbreken van deel3?
 
Gewoon ff naar het postkantoor gaan en daar een aanvraagformulier halen... de acceptgiro betalen (iets van 29,50) en binnen enige dagen/week heb je een nieuw overschrijfbewijs... :)

ps... zulke dingen vind je gewoon op www.rdw.nl hoor... ;)



ow... je moet dan ook een nieuwe kentekenplaat laten maken, met een 1-tje er op, ten teken dat je een duplicaat kentekenbewijs hebt...
 
Laatst bewerkt:
was er al bang voor..

rdw heeft ook mogelijke combinaties staan die mogen, echter vanwege deel 1/2/3 en deel 1a/1b/2 is het nogal verwarrend.
 
deel 1 en 2 zijn vervangen door 1a en deel 1b, :Y

deel 3 is het overschrijvingsbewijs, ben je die kwijt, dan krijg je, volgens mij, een compleet nieuw kentenen.
Moet je hiervoor geen aangifte doen van vermissing bij de politie?
 
Geen aangifte noodzakelijk, gewoon opnieuw aanvragen is voldoende... :)
Overschrijven kan pas zodra je het nieuwe overschrijfbewijs hebt...
 
grote vraag blijft, kan ik hem overschrijven op het postkantoor :?

nee helaas, je moet een overschrijvingsbewijs hebben. Als je die niet hebt idd compleet nieuw kenteken aanvragen.

Oh ja, ik zou de motor niet aan iemand verkopen/meegeven. Hij rijdt dan op jouw naam.
 
ik zou toch nog maar eens goed zoeken dan.
dat is 1 van de redenen dat ik de belangrijke papieren altijd op 1 plaats heb liggen.

overigens hoeft die jongen niet fysiek aanwezig te zijn bij overschrijven, maar dan moet je wel zijn rijbewijs hebben.

ik zou de motor NIET meegeven als je voorlopig niet kan overschrijven. nieuw aanvragen inclusief nieuwe plaat maken kost toch weer 1 tot 2 weken denk ik.

tja, eigen schuld he, moet je je papieren maar bij houden.
 
ik heb hem :Y

ik heb alles ook bij elkaar, echter deze dus niet.
Na lang nadenken kwam ik op het idee dat mijn ma het misschien opgeruimd had. Probleempje is, mijn ma is in maart overleden.
Maar toch heb ik gevraagd of ze me even kan helpen.

En dat deed ze :) *D

Het zat in haar administratie bij de auto papieren

ik ben echt zo verschrikkelijk blij nu !
 
Laatst bewerkt:
ik heb hem :Y

ik heb alles ook bij elkaar, echter deze dus niet.
Na lang nadenken kwam ik op het idee dat mijn ma het misschien opgeruimd had. Probleempje is, mijn ma is in maart overleden.
Maar toch heb ik gevraagd of ze me even kan helpen.

En dat deed ze :) *D

Het zat in haar administratie bij de auto papieren

ik ben echt zo verschrikkelijk blij nu !
Dat is goed nieuws!
Goeie ma dat ze je zo toch geholpen heeft :) '(
 
Laatst bewerkt:
misschien een idee: ik heb alle vrijwaringen en deel 3 e.d. in 1 sigarenkistje in de kast staan.
Moet ik iets hebben alleen kistje even pakken(zoeken)
 
ben dat ding al jaren kwijt maar nooit druk om gemaakt en ook niet meer aan gedacht. Nu wordt ik er weer aan herinnerd en maar goed ik want mijn cbr gaat na 13 jaar trouwe dienst '( in de verkoop , volgende bike een blade of R1 :)
 
paar jaar terug bij het oud ijzer een kluisje gevonden (ja, met sleutels) en daar ligt die zooi in.

moet hem alleen nog in metselen en er een schilderijtje voor hangen _O-
 
Het zit altijd daar waar je hem goed opgeborgen hebt......zo goed dat je hem zelf niet kan vinden -O-

Ikke ga vanmiddag ook maaar s ff zoeken....eerst slapie doen....

:W
 
deel 3 ziet er meestal uit als een oud vodje :)
heb er 2 van liggen, alles in een metalen sigrenkistje
vergeet nooit en te nimmer vrijwaringsbewijs ... is belangerijk
 
deel 3 ziet er meestal uit als een oud vodje :)
heb er 2 van liggen, alles in een metalen sigrenkistje
vergeet nooit en te nimmer vrijwaringsbewijs ... is belangerijk

:Y bij mij was het de helft van het deel2 formaat.
Kopie deel 3 heette het.
Maar zag er nog redelijk goed uit :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan