Acceleratie Honda Shadow VT 750 c

Dunki3

Rookie
27 jun 2007
6
0
Hallo,

Als motor noob heb ik een vraagje. Ik ben in bezit van een Honda VT 750 c (import)

Op het kenteken staat vermeld dat tie 52 KW (70pk) moet leveren.

Hoeveel seconden zal het duren voordat zo'n motor op de 100 zit?
Precies hoef ik het niet te weten, als iemand misschien weet wat een vergelijkbare chopper presteert vind ik het ook mooi.

Ik ben gewoon benieuwd.
*O*
 
haha ja dat is het probleem, ik ben nog niet zo handig :)

Niemand indicaties wat choppers presteren?
 
Hej bedankt. Ik was ook wel op die site gekomen, maar bijna nooit staat er iets vermeld over acceleratie.

Ik vind 6,5 seconden best snel voor zo'n log ding van 250kg met 42 pk :P
Dan moet mijne met 70pk en 210 kg het wel in 5,5 doen lijkt mij. Nah eerst maar is mijn rijbewijs halen.

Bedankt voor de hulp
 
Hej bedankt. Ik was ook wel op die site gekomen, maar bijna nooit staat er iets vermeld over acceleratie.

Ik vind 6,5 seconden best snel voor zo'n log ding van 250kg met 42 pk :P
Dan moet mijne met 70pk en 210 kg het wel in 5,5 doen lijkt mij. Nah eerst maar is mijn rijbewijs halen.

Bedankt voor de hulp
_O-

5,5 dikke reet, red je niet man

Ligt ook aan je schakelen. En als je zo met zo'n fiets omgaat, kun je em binnen twee maanden naar de sloop brengen...
 
Laatst bewerkt:
Hej bedankt. Ik was ook wel op die site gekomen, maar bijna nooit staat er iets vermeld over acceleratie.


dan was je dus niet op díe site gekomen, want daar staat de acceleratie wel vermeld! ;) daar heb ik trouwens juist op gezocht! je moet goeie zoektermen gebruiken, het belangrijkste als je google gebruikt! :+

En uiteraard succes met halen van je rijbewijs! :]
 
Mja zou best kunnen. Dat schema gaat ook uit van een 1100 met 50 pk. Met 50 pk kom je niet echt op hoge snelheden lijkt mij :P

Maar als je daaronder kijkt kun je zien dat tie met 52 pk 180 gaan!
 
Laatst bewerkt:
_O-

5,5 dikke reet, red je niet man

Ligt ook aan je schakelen. En als je zo met zo'n fiets omgaat, kun je em binnen twee maanden naar de sloop brengen...


Hoezo kun je hem na twee maanden naar de sloop brengen? Ligt het aan mij of heb je dan even een barrel gekocht?
 
Hoezo kun je hem na twee maanden naar de sloop brengen? Ligt het aan mij of heb je dan even een barrel gekocht?

Die choppers worden niet gebouwd om constant fors te accelereren en het maximale uit de motor te halen, en zeker niet die instapmodelletjes van Honda met 750 cc. Het gaat meer om koppel bij die dingen dan om PK's.
 
lol

instapmodelletje......

Die Vt 750 cc uit 1983 levert meer vermogen (pk's) dan de nieuwe shadows van nu (1100 cc)
 
Hoi ,ik rij op een vt700c uit 85 :] en kan haast niet geloven dat die oudjes meer pk hebben dan nu een vt1100,maar moet zeggen het is een leuk idee :Y :Y groetjes smokiebike
 
Hmm, recent mun Virago 750 ingeruild voor een VT 750; ben er bij de stoplichten een stuk langzamer vn geworden
 
Ik rij een madura v4 700 cc van 85' , 72 pk is echt wel snel, wat ie haalt weet ik niet, 185 km vond ik hard zat( lekker in de wind ) en hoe snel weet ik ook niet, hard zat zal ik maar zeggen, het kan altijd sneller of langzamer. Hoe hard je em in zijn toeren jaagd, koppelsnelheid enz.
 
_O-

5,5 dikke reet, red je niet man

Ligt ook aan je schakelen. En als je zo met zo'n fiets omgaat, kun je em binnen twee maanden naar de sloop brengen...

als je constant trapt met een chopper gaat hij echt niet stuk hoor mits je goed warm rijdt.
dat hard optrekken slecht voor je motor is, is maar een fabeltje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan