Puur geluk of veelvoorkomend?

Harakiri

Die hard MF'er
16 sep 2005
452
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Hoi medemotorrijders. Zojuist reed ik met mijn ZX6-R vanaf Barchem richting Lochem. Nog voordat ik het bord einde bebouwde kom passeerde ging het gas ietsjes meer open. 500 meter voorbij het bord zie ik in de verte ineens 2 mannen in blauwe pakken staan waarvan er 1 een lasergun in zijn hand had op mij mikkende. Ik schrok me helemaal de vinkentering aangezien ik 140 reed waar je 80 mocht. Ik ben op dat moment vol in de remmen gegaan, maar wist ondertussen al dat dat geen zin meer had aangezien zo'n laserpistooltje je op een kilometer ver nog kan meten. Desondanks werd ik niet staande gehouden. Dit verbaasde me behoorlijk en ik reed al denkend verder wat er nou loos was. Omdat ik in de veronderstelling was dat oom agent me binnenkort een prent op ging sturen, maar dit ook weer niet helemaal zeker wist heb ik besloten om te keren en het simpelweg aan oom agent te vragen. Ze zagen me van verre weer aankomen en namen niet meer de moeite om me nogmaals te peilen aangezien ik ze toch al gezien had. Aangekomen keken ze me enigzins verontwaardigd aan waarop ik vroeg of ik te snel had gereden (dat wist ik natuurlijk dondersgoed). Een van de agenten legde me toen uit dat hij het rode stipje, ofwel de laser niet goed op mijn motor had kunnen richten, aangezien dat nog vrij lastig is bij een smal voertuig als een motor. Daarna nog even een kort praatje gemaakt, hele gemoedelijke man overigens. Nu vraag ik me af of dit nou puur geluk was dat hij mij niet kon locken met zijn lasergun of dat dit veel vaker voorkomt? Ik schrijf dit verhaal trouwens met enigzins trillende benen omdat ik me heel goed besef dat ik mijn rijbewijs kwijt had kunnen zijn. |(
 
Kijk en ik denk dat je van die ervaring meer leert dan dat ze klakkeloos op een statief staan te flitsen...

Wel tof van de heren om je ff text en uitleg te geven.... zo zie je maar weer "t zijn net mensen" :Y


:}
 
Ik zit me heel sterk af te vragen of je:
1. Ontzettend bijdehand bent
2. Een ontzettende lefgozer bent
3. Ontzettend dom bent ;)

Voor hetzelfde geld hadden ze je wel gemeten, maar besloten je te laten gaan en had je alsnog ene prent gehad. Wel weer gaaf dat je nog even leuk een praatje hebt gemaakt en dergelijke en dat ze vervolgens uitleggen wat er mis ging. :)

Overigens kunnen ze je volgens mij bij een meting met een lasergun alleen een boete geven bij staandehouding. Acceptgirootje kan dacht ik alleen bij een radarcontrole / flitspaal. Waarom precies weet ik eigenlijk niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit me heel sterk af te vragen of je:
1. Ontzettend bijdehand bent
2. Een ontzettende lefgozer bent
3. Ontzettend dom bent ;)

Voor hetzelfde geld hadden ze je wel gemeten, maar besloten je te laten gaan en had je alsnog ene prent gehad. Wel weer gaaf dat je nog even leuk een praatje hebt gemaakt en dergelijke en dat ze vervolgens uitleggen wat er mis ging. :)

Overigens kunnen ze je volgens mij bij een meting met een lasergun alleen een boete geven bij staandehouding. Acceptgirootje kan dacht ik alleen bij een radarcontrole / flitspaal. Waarom precies weet ik eigenlijk niet.

Het was meer dat ik geen zin had om een week lang (of langer) in onzekerheid te blijven of ik nou wel of niet gepeild was |( Zo'n prent kunnen ze ook wel opsturen als ze je kenteken genoteerd hebben lijkt mij.
 
Overigens kunnen ze je volgens mij bij een meting met een lasergun alleen een boete geven bij staandehouding. Acceptgirootje kan dacht ik alleen bij een radarcontrole / flitspaal. Waarom precies weet ik eigenlijk niet.
:N


Al een paar jaar kunnen en mogen ze je ook een acceptgirootje sturen.
 
Ik zit me heel sterk af te vragen of je:
1. Ontzettend bijdehand bent
2. Een ontzettende lefgozer bent
3. Ontzettend dom bent ;)

Voor hetzelfde geld hadden ze je wel gemeten, maar besloten je te laten gaan en had je alsnog ene prent gehad. Wel weer gaaf dat je nog even leuk een praatje hebt gemaakt en dergelijke en dat ze vervolgens uitleggen wat er mis ging. :)

Overigens kunnen ze je volgens mij bij een meting met een lasergun alleen een boete geven bij staandehouding. Acceptgirootje kan dacht ik alleen bij een radarcontrole / flitspaal. Waarom precies weet ik eigenlijk niet.

Daar ligt wel de voorkeur maar soms is het niet mogelijk / veilig iemand staande te houden. Krijg je later alsnog een boete hoor -O-

@TS Ik denk geluk gehad. :}
 
Laatst bewerkt:
volgens mij gebruiken ze oa. de lasergun om constateren of er op dat weggedeelte een noodzaak is om daar een (mobiele)flitscamera teplaatsen/ makkelijk geld teincasseren is.
 
Al met al denk ik dat je geluk gehad hebt. :Y
Met een vaste hand, of de laser op een statief ofzo zou zo'n lock toch
wel moeten lukken.

(Is natuurlijk wel afhankelijk van de afstand van de laser tot jou)
 
Gelijk heb je, had ik denk ik ook gedaan. Maarre... is wel handig om te weten. Flink slingeren dus.


Laat Spee dit maar niet horen ;) Als hij weet dat voortaan alle motorrijders slingerend door het leven gaan krijgt tie een rolberoerte :P
 
Je hebt mazzel gehad man ! Ik ook, een tijd geleden alweer. Ik reed op de N11, netjes 100 waar je honderd mag. Auto voor mij reedt denk ik 95 (heb GPS en ben best paranoide, dus let er goed op). Dus ik denk hup inhalen, met een gang van 120 - 130 er langs en precies als ik de "heuvel" overben schiet een agente met zo'n laser pistool me neer. Ze was alleen en ik vermoede, zoals dat vaak gaat op de N11, dat er verderop weer een politie auto / motor staat om je van de weg te plukken. Dus zwaar gewond en in pure angst zocht ik naar een uitweg. Er was hoop, want vlak achter de agente was een uitvoegstrook naar bodegraven. Ik vluchte daarheen en ben even een minuutje of 5 achter een vrachtwagen gaan staan die geparkeerd stond. Ja wat wil je ?! hou je je netjes aan de snelheid, ga je even inhalen, ben je meteen de sjaak. Ik rij best veel over de N11 dus weet hoe dat gaat. FF laseren, doorgeven via portofoon, motor verderop plukt je van de weg. Mijn kenteken schreef ze niet op gelukkig. Ben heel blij dat ik er zo vanaf gekomen ben. :Y

das wel snel denken :P

Ik had een tijdje terug mazzel, ik reed achter een maat aan (ook op de motor) en we gingen een zwarte SUV inhalen die heel de tijd raar zat te remmen..
wij ervoorbij, teller schoot even richting de 130 (waar je 80 mocht)..
En net toen we de wagen voorbij waren zagen we een motoragent langs de kant met een lasergun, flink op de rem natuurlijk en daarna werden wij verzocht naar de kant te gaan, ook braaf gedaan, dr was toch geen uitweg :P
Eenmaal langs de kant liet de agent zien aan die vriend van mij hoe hard hij gereden had..

"OH BETER! net geen punt op mijn rijbewijs!" scheelde 2km :P
maja ik dacht, mooi maar k*t ik krijg ook een boete..
maar omdat ik precies achter die vriend van mij reed kreeg ik geen boete _O-
De agent verzocht me wel om de boete te delen.
Dat gesprek met die agent die volgde toen hij de bon aan het uitschrijven was hilarisch,
"hoe hard gaat zoiets?" "kan je daar een wheelie mee maken? volgend op een droog antwoord van de agent etc_O-

Tijdje later hebben we dezelfde weg terug genomen en ff zwaaie :W _O-
 
das wel snel denken :P

Ik had een tijdje terug mazzel, ik reed achter een maat aan (ook op de motor) en we gingen een zwarte SUV inhalen die heel de tijd raar zat te remmen..
wij ervoorbij, teller schoot even richting de 130 (waar je 80 mocht)..
En net toen we de wagen voorbij waren zagen we een motoragent langs de kant met een lasergun, flink op de rem natuurlijk en daarna werden wij verzocht naar de kant te gaan, ook braaf gedaan, dr was toch geen uitweg :P
Eenmaal langs de kant liet de agent zien aan die vriend van mij hoe hard hij gereden had..

"OH BETER! net geen punt op mijn rijbewijs!" scheelde 2km :P
maja ik dacht, mooi maar k*t ik krijg ook een boete..
maar omdat ik precies achter die vriend van mij reed kreeg ik geen boete _O-
De agent verzocht me wel om de boete te delen.
Dat gesprek met die agent die volgde toen hij de bon aan het uitschrijven was hilarisch,
"hoe hard gaat zoiets?" "kan je daar een wheelie mee maken? volgend op een droog antwoord van de agent etc_O-


Tijdje later hebben we dezelfde weg terug genomen en ff zwaaie :W _O-


Hahaha heerlijk!!! :+
 
Ik ben ook weleens gelaserd.

Zegt de vriendelijke agent: Ik had geluk dat ik je erop had, zo'n kleine, zwarte motor is erg lastig te laseren.

Vandaar dat de GS500 weer zwart is......
 
Laat Spee dit maar niet horen ;) Als hij weet dat voortaan alle motorrijders slingerend door het leven gaan krijgt tie een rolberoerte :P
Ach ja, daar moet ie de humor dan ook maar vanin zien. Kan ie moeilijk verbieden, we moeten toch de bocht door.

Maar even zonder dollen, het is voor een lasergun dus verdomd lastig om op grote afstand een motor te pakken. En dát is wel goed om te weten, remmen kan je reet dus wel redden.
 
Laatst bewerkt:
ik ga een laag carbon over de motor heen doen, zoals bij een B-2 bommen werper of een FA-22 raptor, absorbeert de radar en kunnen ze je niet flitsen of laseren :P hehe

edit: zo kan het ook.. Radar absorbent material (RAM), often as paints, are used especially on the edges of metal surfaces. One such coating, also called iron ball paint, contains tiny spheres coated with carbonyl iron ferrite. Radar waves induce alternating magnetic field in this material, which leads to conversion of their energy into heat. Early versions of F-117A planes were covered with neoprene-like tiles with ferrite grains embedded in the polymer matrix, current models have RAM paint applied directly. The paint must be applied by robots because of problems of solvent toxicity and tight tolerances on layer thickness.

aan de verf dan maar? :P
 
Laatst bewerkt:
Veel voorkomend :Y

Heb het zelf een keer meegemaakt, samen met mijn meisie en een groepje door de eifel scheurend.

Op een gegeven moment zaten we op een 70 weg achter een vrachtwagen, en ik begreep al niet waarom we nou zo rustig reden...

Ongeduldig als ik was op een gegeven moment er langs, dik op het gas en 150 op de teller, zag ik in de verte ook zo een pet staan laseren... Ik had echt zoiets van, ohoh, ben het zaadje :X deed niet eens de moeite om te remmen, en liet de motor gewoon uitrollen, tot mijn grote verbazing lieten ze me gewoon passeren. Toen kwam Nessy ook nog even...

Kijk ik achter me, jahoor... politieagent de weg op, stoppen moest ze...


toen ben ik ook gewoon rechtsomkeerd gegaan, sja, als ze me niet hadden, kunnen ze weinig, meisie kreeg een boete voor 100 waar je 70 mocht... en ik alleen een heel vuile blik :X

we reden dus niet voor niks netjes achter die vrachtwagen... er bleek dus constant geseind te worden, niet gezien O-)
 
TS en bovenstaande: LEf dat jullie terug zijn gereden!

Persoonlijk had ik daar de durf niet voor gehad, maar wel respect dat jullie het gewaagd hebben! Volgende keer alleen gek doen waar ze niet staan te laseren he :9
 
TS en bovenstaande: LEf dat jullie terug zijn gereden!

Persoonlijk had ik daar de durf niet voor gehad, maar wel respect dat jullie het gewaagd hebben! Volgende keer alleen gek doen waar ze niet staan te laseren he :9


ik laat mijn meisie niet stikken, had geen idee hoe hard ze reed toen ze ook ging inhalen, straks moest ze lopen.

Dan kom ik zelf het huis ook niet meer in _O-
 
Aardige actie Harikiri. Zo'n open, directe, benadering werkt nog wel eens ontwapenend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan