Yamaha Xmax 250 gekocht

Hartelijk dank,
om in of uit de tuin te rijden, moet ik 2x een scherpe bocht of insteek maken.
De Aprilia kan dit makkelijk.

Mooie machine de Xmax !

Gewoon iets vaker steken, dan gaat het ook met de Xmax ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag heb ik de Iksmaks helemaal afgetankt.
En tot mijn verrassing heeft hij over bijna 600 km 1:28,1 gereden *D

Dat valt me niks niet tegen!
 
Ik heb de SC vandaag ook getankt. Lampje ging aan en kreeg er 7 liter in.
Omgerekent was het 1 op 28.
Ook niet slecht terwijl ik er toch stevig aan getrokken heb.
 
Vanmiddag heb ik de Iksmaks helemaal afgetankt.
En tot mijn verrassing heeft hij over bijna 600 km 1:28,1 gereden *D

Dat valt me niks niet tegen!
Dat zijn goede berichten, ook de SC van Fred is lekker zuinig *O*
Mijn Cygnus 125 verbruikt ook zo,n beetje 1:28 , rij zo,n 90% vol uit per ww rit.
Maar als ik jullie verbruik zie maakt het niet veel uit of je een 125 of een 250 cc scooter rijd.
Ik ga er sterk aan zitten denken om een 250 aanteschaffen, zodra mijn Cygnus 2 jaar oud is :Y
Het grote voordeel van een 250 is dat je er op de snelweg wat beter mee uit de voeten kan.
Ik ben wel op zoek naar een kleine scooter, aangezien er ook al een motor bij mij in de tuin staat, wat dat betreft is de SC de beste keus ......toch :?
 
De 1e tank heb ik flink volgas opgetrokken. De 2e tank voornamelijk rustig woonwerk, dus dan rij je rond de 100 met een enkele uitschieter bij inhalen.
Maar ook wel een paar rustige landweggetjes relaxed 60-70 gereden.
 
Vanmiddag heb ik de Iksmaks helemaal afgetankt.
En tot mijn verrassing heeft hij over bijna 600 km 1:28,1 gereden

Dat valt me niks niet tegen!

Dat zijn goeie berichten. Bedankt Gerrit dat je het heb laten weten. :W
 
Weet niet of je de vraag al beantwoord had, maar waarom is de keuze gevallen op de kerstmis 250 en niet op de SC250ie?

groeten Nix13
 
Ik heb een SC250ie wel overwogen omdat die toch wat meer pit heeft, maar mijn verlanglijstje was groter: ik wilde ook meer windbescherming, en een grotere bergruimte zodat er in ieder geval een integraalhelm onder past, zonder dat je zo'n topkoffer moet installeren want dat vind ik niet mooi staan.
Eigenlijk was de keus toen niet zo moeilijk; de Xmax!
 
Ik heb een SC250ie wel overwogen omdat die toch wat meer pit heeft, maar mijn verlanglijstje was groter: ik wilde ook meer windbescherming, en een grotere bergruimte zodat er in ieder geval een integraalhelm onder past, zonder dat je zo'n topkoffer moet installeren want dat vind ik niet mooi staan.
Eigenlijk was de keus toen niet zo moeilijk; de Xmax!

Opbergruimte, tja daar hebje een heel sterk punt.
Dat is iets wat ik ook wel mis, en nog meer pit...

Veel plezier met/van de door jouw gemaakte keuze iig.
 
Dat is idd iets wat ik ook wel graag heb aan een scooter. Dat ik bijv naar een marktje of zo ga en dat ik mijn helm toch met gemak kan wegsteken. Als er dan al een topkoffer opstaat moet die makkelijk te verwijderen zijn zonder werksleutels zoals wel was op mijn Vespa GT200 en ik vond dat helemaal niet goed zo'n vast systeem
 
Dat bedoel ik nou Wimper! Als je straks met je Xmax rustig ergens naar de waterkant toert, dan zet je de Xmax in het gras, pakt je uitvouwbare stoeltje onder het zadel vandaan, en gaat heerlijk relaxed je boek zitten schrijven! :z
Noem mij een compacte scoot waar dat ook mee kan.


full
 
Dat bedoel ik nou Wimper! Als je straks met je Xmax rustig ergens naar de waterkant toert, dan zet je de Xmax in het gras, pakt je uitvouwbare stoeltje onder het zadel vandaan, en gaat heerlijk relaxed je boek zitten schrijven! :z
Noem mij een compacte scoot waar dat ook mee kan.


[afbeelding]

Burgman 120 - 200 ?? *D
 
Gerrit,

Heb nog wat twijfel tussen de Aprilia of XMAX ivm de toegang tot mijn tuin en schuurtje.
Eind deze maand wil ik de knoop doorhakken ;)
Hier in mijn omgeving kan ik niet proefrijden (nergens DEMO van beide scooters).

De reden van twijfel is de afmeting.
Ik moet eerst door een brandgang met totaal breedte van 1.20mtr en dan scherp insteek uit de brandgang via de tuindeur van 1.00 mtr breedte de tuin in.
Om te voorkomen dat ik klem kom te zitten tussen de tuindeur ;)

Daarom even Vraag:
Wat is jouw ervaring welke van de 2 scooters makkelijker kort en scherp kan sturen of draaien om een insteeg te maken?

Bedankt,
Bert
 
Gerrit,

Heb nog wat twijfel tussen de Aprilia of XMAX ivm de toegang tot mijn tuin en schuurtje.
Eind deze maand wil ik de knoop doorhakken ;)
Hier in mijn omgeving kan ik niet proefrijden (nergens DEMO van beide scooters).

De reden van twijfel is de afmeting.
Ik moet eerst door een brandgang met totaal breedte van 1.20mtr en dan scherp insteek uit de brandgang via de tuindeur van 1.00 mtr breedte de tuin in.
Om te voorkomen dat ik klem kom te zitten tussen de tuindeur ;)

Daarom even Vraag:
Wat is jouw ervaring welke van de 2 scooters makkelijker kort en scherp kan sturen of draaien om een insteeg te maken?

Bedankt,
Bert

Roke moters in Mijdrecht heeft een SC250 staan. 100% zeker want ze hebben me gebeld of ik er proef op wou rijden.
ik heb er zelf nu een dus kan behoorlijk lang proef rijden. :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
De draaicirkel is afhankelijk van verschillende factoren:
- De wielbasis
- De maximale stuuruitslag
- De hoek van de voorvork

De wielbasis van de Xmax is 1545 mm, die van de Sportcity 1360 mm.
De stuuruitslag weet ik niet.
De voorvork van de Xmax staat iets schuiner dan die van de Sportcity.

De draaicirkel van de Xmax is dus 3,5 mtr.
Je zou aan de bezitters van een Sportcity moeten vragen of ze die op kunnen meten, dan kun je het met elkaar vergelijken.

Ik heb er eigenlijk nog geen erg in gehad of de Xmax nou lomper is dan de SC, maar ik hoeft ook niet zulke scherpe manoeuvres te maken om in en uit de schuur te komen.
Maar het is haast wel zeker dat je wat dit betreft met de Sportcity in nauwere bochtjes terecht kunt dan met de Xmax.
 
Ik stond deze week vast in het verkeer en de opstropping was ergens in een dorpskern (Kontich nabij Antwerpen) en ik zei nog tegen mijn vrouw. Hier zou het echt niets uitmaken of je nu met een silverwing of een X-max zou rijden. Ze zouden allebei moeten wachten en stilstaan. Hier zou een motorscooter handig zijn geweest die je net zoals je fiets aan de hand kon nemen en zo over het voetpad kon rijden. Anders was het hopeloos.

Ik denk dat het zeker hier in B en NL duidelijk is. Oftewel alles of niets. Het is gewoon een andere verkeersdrukte dan bijv in het zonnige Zuiden.
 
Ben nieuw hier op dit forum maar wil even melden dat ik dinsdag mijn zwarte X-MAX opgehaald heb; in het weekend maar eens even uitgebreid aan de tand voelen; overigens wordt de Nederlandstalige handleiding standaard bijgeleverd.
Foto's volgen.

Groeten
John
 
Welkom John!

Het begint er echt op te lijken dat we een Xmaxplosie krijgen in de Benelux. *O* *O*

En opabert: misschien is het een idee om de scoot op een motormover te plaatsen voor de acrobatische toeren om de straat te bereiken? Dan slinger je hem elke hoek in een oogwenk om!
 
Laatst bewerkt:
Burgman 120 - 200 ?? *D

Even de afmetingen van de Burgman 125 opgezocht, maar die is zelfs nog korter dan de SH300. Dat had ik niet gedacht! Hij lijkt veel groter, maar dat komt waarschijnlijk doordat hij van voren flink forser is.
OK, met de Burgman kun je ook zitten aan de waterkant ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan