Samson cannons voor Honda VT1100 ACE monteren

Jos64

Rookie
8 feb 2008
7
0
Beverwijk
Hallo Bikers,

Ik ben Jos en kom uit B'wijk.

Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met het monteren van Samson cannon uitlaten op een Honda VT1100 ACE ('95).
Is er iemand die mij hierover iets kan vertellen of laten zien?

Groeten,

Jos
 
Hallo Arno,

Bedankt voor je reactie, ik had al een tijdje een topic staan op het forum techniek maar kreeg geen reactie.
Had je discussie over de cannons met "hardrockridefree" op dit forum ook al gelezen en je persoonlijk album op de webpage van de shadow motorclub gezien.
Stoere motor overigens.

Ik ben ook van plan de longshots te laten overkomen vanuit The States.
Ik ben dus wel geinteresseerd in de problemen waarmee je geconfronteerd werd bij het monteren van deze pijpen.

Er is 1 ding wat mij specifiek interesseerd.
Ik heb namelijk al foreward controles gemonteerd op mijn shadow.
Deze zijn gemonteerd op een plaat.
Deze plaat steekt tussen het frame en de bestaande voorste uitlaatbocht door naar voren tot voor de uitlaatbocht.
De vrije ruimte tussen het frame (onder in) en de uitlaatbocht waarvan deze montageplaat gebruik van maakt is ong. 4 a 5 cm.
Mijn vraag aan jou is hoeveel vrije ruimte er overblijft na het monteren van deze cannon longshots zodat ik weet of ik na het monteren van de pijpen mijn foreward controles nog wel kan gebruiken.
Heb ook even een plaatje van de situatie toegevoegd.
Ik hoop dat je me kan helpen, misschien ook met een paar detail plaatjes van jou motor waarbij de ruimte tussen frame en uitlaat ter plekke van de voorste uitlaatbocht te zien is.

Alvast bedankt voor de moeite en de groeten,

Jos
full
 
hoi jos,
bij mij zitten ze op een paar mm van de forwards daar zaten ze in het begin tegenaan...
de hitteschilden (compleet systeem) moest ik met een hamer het laaste stuk erin slaan.

zit overgens wel een geweldig geluid in;)

als ik van de week tijd heb maak ik wel ff een detail foto bij de forwards..


overgens is m'n bike nog steeds niet helemaal af, wel verder dan op die foto's..
 
Hallo Arno,

Super dat je een detail foto wil maken.
Ik heb tijdelijk mijn profiel gewijzigd zodat mijn e-mail adres zichtbaar is voor forum gebruikers.
Mocht(en) de foto('s) te groot zijn voor op het forum dan kan je ze naar dat e-mail adres sturen.

Ik hoop dat de ruimte t.b.v. de fwd cntrls. voldoende zal zijn en dat ik ze eindelijk kan gaan bestellen. Ik ben nl. al een tijdje op zoek naar deze info.
Mocht de ruimte niet genoeg zijn dan denk ik er over om vanes & haynes pijpen te bestellen.
Deze zijn alleen niet gelijk van lengte aan de acherzijde en dat vind ik toch eigenlijk wel het moeiste.
Ik weet in iedergeval wel zeker dat deze passen in combinatie met mijn fwd cntrls want ik zag een shadow met vanes & haynes pijpen en dezelfde fwd cntrls als ik heb op de motorbeurs in Utrecht bij de stand van de Shadow motorclub afgelopen Januari.
Mocht jij nog alternatieven hebben voor soortgelijke pijpen als de cannons dan houd ik me aanbevolen.

Nog ff over het geluid dat de cannons produceren.
Ik meen te hebben gelezen dat jij zonder dempers rijdt.
Is het geluid dan niet extreem hard?
Ik ga nl. wel eens s'morgens vroeg (06.15 uur) op de motor naar mijn werk.
Ik denk dat de buurt het mij niet in dank zal afnemen als ik ook zonder dempers ga rijden.
En tevens loopt het blok nog wel lekker zonder wat weerstand in de pijpen?

Nou ik wacht je foto's af en nogmaals bedankt voor de moeite

Groeten,
 
He Arno,

Heb je al een foto kunnen scoren?
Ik wil de uitlaten monteren voor dat het betere weer begint en ik weet niet hoe lang het duurt voordat die uitlaten binnen zijn als je ze uit Amerika laat overkomen.
 
sorry ben ernstig druk, zaterdag maak ik ze ff en meet ik gelijk de ruimte vanaf de forward controls.

gr arno
 
08032008015yj1.jpg


08032008017qu7.jpg


zoals je ziet is het net aan, de controls zitten tegen de uitlaatbocht aan..

vanaf framebuis (bij toeter) tot uitlaat is 3 cm in de bocht loopt hij verder van het frame af

controls beugel is 10 cm hoog en 10 cm breed

Gr Arno.
 
He Arno,

Ik denk dat de 3cm genoeg is.
Mocht er toch een aanloper zijn dan moet ik wat verzinnen.
Ik denk dan aan het aanpassen van de bevestigings plaat voor de fwd controles maar ik ga er dus vanuit dat het net goed gaat.

Ik ga ze nu eerst bestellen.

Nogmaals bedankt en ik hou je op de hoogte .
Als ze zijn gemonteerd plaats ik een foto.

Groeten,

Jos
 
Terug
Bovenaan Onderaan