Het Ducati Monster 696 Topic

m.doorman

Die hard MF'er
8 dec 2007
255
0
Ik wil deze gaan bestellen zodra ik mijn rijbewijs heb, graag jullie meningen tov:

Verwachte verschillen 695?
Kwaliteiten als beginners motor?
Andere voor en nadelen voor zover al bekend?
Alle andere info??

Niet geïnteresseerd ben ik in meningen over het kosten aspect.


Alvast bedankt.
 
ik heb hem zelf gekocht
moet nog wachten tot ten vroegste eind april

en voor zover ik weet heeft niemand al een echte testrit kunnen doen ermee. de dealers weten zelf ook niet veel ervan.
 
ik heb hem zelf gekocht
moet nog wachten tot ten vroegste eind april

en voor zover ik weet heeft niemand al een echte testrit kunnen doen ermee. de dealers weten zelf ook niet veel ervan.


Mag ik vragen waar?

en heb je ervaring met de 695
 
never ridden ducati in my life :P

ik wou eigenlijk eerst de triumph street triple kopen
maar de levertermijn was me te lang
en de voorwaarden waren veel slechter

het onderhoud is heel goedkoop van de ducati raar maar waar (zelfs even duur als mijn gs 500) omdat je met de duc maar om de 12.000km op onderhoud moet (eerste keer 250€, tweede keer 350€) wat dus zeer acceptabele onderhoudsprijzen zijn.

hij weegt geen drol (minder als de gs) heeft 80pk en 69 koppel, dus vooruit gaan zal hij zeker, het frame is rechstreeks afgeleid van de GP7 (motogp motor van ducati) dus hij zal messcherp sturen!

dan nog een slipperkoppeling (zorgt ervoor dat als je hoog in toeren ineens je koppeling loslaat zonder gas te geven, je achterwiel niet begint te stuiteren naar alle kanten)

je krijgt er 2 jaar garantie en assistance bij, en voor 185€ nog een 3de jaar


als je nog iets moet weten vraag maar :)
 
never ridden ducati in my life :P

ik wou eigenlijk eerst de triumph street triple kopen
maar de levertermijn was me te lang
en de voorwaarden waren veel slechter

het onderhoud is heel goedkoop van de ducati raar maar waar (zelfs even duur als mijn gs 500) omdat je met de duc maar om de 12.000km op onderhoud moet (eerste keer 250€, tweede keer 350€) wat dus zeer acceptabele onderhoudsprijzen zijn.

hij weegt geen drol (minder als de gs) heeft 80pk en 69 koppel, dus vooruit gaan zal hij zeker, het frame is rechstreeks afgeleid van de GP7 (motogp motor van ducati) dus hij zal messcherp sturen!

dan nog een slipperkoppeling (zorgt ervoor dat als je hoog in toeren ineens je koppeling loslaat zonder gas te geven, je achterwiel niet begint te stuiteren naar alle kanten)

je krijgt er 2 jaar garantie en assistance bij, en voor 185€ nog een 3de jaar


als je nog iets moet weten vraag maar :)

Top info! tnxs

Welke kleur?
 
never ridden ducati in my life :P

ik wou eigenlijk eerst de triumph street triple kopen
maar de levertermijn was me te lang
en de voorwaarden waren veel slechter

het onderhoud is heel goedkoop van de ducati raar maar waar (zelfs even duur als mijn gs 500) omdat je met de duc maar om de 12.000km op onderhoud moet (eerste keer 250€, tweede keer 350€) wat dus zeer acceptabele onderhoudsprijzen zijn.

hij weegt geen drol (minder als de gs) heeft 80pk en 69 koppel, dus vooruit gaan zal hij zeker, het frame is rechstreeks afgeleid van de GP7 (motogp motor van ducati) dus hij zal messcherp sturen!

dan nog een slipperkoppeling (zorgt ervoor dat als je hoog in toeren ineens je koppeling loslaat zonder gas te geven, je achterwiel niet begint te stuiteren naar alle kanten)

je krijgt er 2 jaar garantie en assistance bij, en voor 185€ nog een 3de jaar


als je nog iets moet weten vraag maar :)
Wil er wel eens een test van lezen, maar dat zijn zeker geen verkeerde zaken die jij opnoemt.
 
Ik wil deze gaan bestellen zodra ik mijn rijbewijs heb, graag jullie meningen tov:

Verwachte verschillen 695?
Kwaliteiten als beginners motor?
Andere voor en nadelen voor zover al bekend?
Alle andere info??

Niet geïnteresseerd ben ik in meningen over het kosten aspect.


Alvast bedankt.

Aardig maar niet zo vernieuwd als ik gedacht had!

Verder 304 cc tekort })

Succes met de aankoopbeslissing :)
 
idd, het plezier met zo'n ding haal je uit de bochten
en 80pk op 162 (+-) kg lijkt me toch meer dan voldoende om hard vooruit te gaan hoor

edit: ben al van plan om er handgemaakte dam uitlaten (zeer luid) op te zetten, open luchtfilters en powercommander), poeier genoeg dan :)
 
Laatst bewerkt:
idd, het plezier met zo'n ding haal je uit de bochten
en 80pk op 162 (+-) kg lijkt me toch meer dan voldoende om hard vooruit te gaan hoor
Precies, zeker voor de openbare weg. Ik rijd dan op een 1100 met ruim 100 PK, maar een goed licht motorfietsje van pakweg 400 CC rijdt me er op bochtige weggetjes echt wel uit.

Vooral het geringe gewicht is een genot.
 
Of zo iets.

f1conicals2s4r.jpg
 
Precies, zeker voor de openbare weg. Ik rijd dan op een 1100 met ruim 100 PK, maar een goed licht motorfietsje van pakweg 400 CC rijdt me er op bochtige weggetjes echt wel uit.

Vooral het geringe gewicht is een genot.

Heb nu een Hornet 900, die gaat de deur uit voor iets lichters en met minder vermogen. Volgend jaar een Street Triple, en ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat wij een CBR400 de deur uit hebben gedaan, en dat allemaal terwijl ik er opgevouwen op moet zitten.

Ben het dus helemaal met je eens dat een laag gewicht veel speelser is. Maar een Monster is te behouden in zijn concept, is al zolang hij geproduceerd wordt niet afgestapt van zijn design, op minimale detail verschillen na, ik mis bij de Ducati de durf om eens iets nieuws neer te zetten op het naakte speelgoed gebied, het is het gewoon net niet... Jammer...

En ik blijf het een dames brommer vinden :+
 
Laatst bewerkt:
en ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat wij een CBR400 de deur uit hebben gedaan, en dat allemaal terwijl ik er opgevouwen op moet zitten.
Daar noem je iets op zeg. :9~ Daar heb ik in Thailand een keertje op mogen rijden een jaar of 12 terug. Geweldig. Zo iets zou ik er wel bij willen hebben.
 
Heb nu een Hornet 900, die gaat de deur uit voor iets lichters en met minder vermogen. Volgend jaar een Street Triple, en ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat wij een CBR400 de deur uit hebben gedaan, en dat allemaal terwijl ik er opgevouwen op moet zitten.

Ben het dus helemaal met je eens dat een laag gewicht veel speelser is. Maar een Monster is te behouden in zijn concept, is al zolang hij geproduceerd wordt niet afgestapt van zijn design, op minimale detail verschillen na, ik mis bij de Ducati de durf om eens iets nieuws neer te zetten op het naakte speelgoed gebied, het is het gewoon net niet... Jammer...

En ik blijf het een dames brommer vinden :+

Kijk een monster is een tijdloos ontwerp en ik begrijp dat iemand die een Hornet mooi vindt dat niet vat
Over 10 jaar is een monster nog steeds mooi en gewild met weinig afschrijving (je moet maar eens proberen een Hornet van 13 jaar oud teverkopen voor 4000€)
En je kunt een monster eindeloos veranderen naar je eigen smaak
p735427017-5.jpg

p747419277-5.jpg
 
nee

de tank bestaat uit twee delen, apart gehouden door een zwarte plastieken lijn

dus als ge goestign hebt koopte zwarte kappenset bij de rode duc bij, en als ge een aanval van emo hebt :P
kunt ge de delen rap verwisselen ;)
 
Laatst bewerkt:
Het frame is rechstreeks afgeleid van de GP7 (motogp motor van ducati) dus hij zal messcherp sturen!

Dat is makkelijk om te claimen, zijn beide buizenframes.. Waarom zou jij op een Naked straat motor de geometrie van een MotoGP machine willen hebben? Zo gek zijn zelfs de italianen niet..

Wel verschrikkelijk cool ding overigens hoor, begrijp me niet verkeerd.. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan