verbouwde Yamaha XV750

El-Ron

Rookie
25 mei 2008
3
0
Hallo Allemaal..

Hoop dat jullie me hier een beetje kunnen helpen.. Ik heb net mn rijbewijs gehaald en wil nu natuurlijk niet liever dan lekker cruisen over het asfalt. :] Ik ben dus ook een beetje op zoek naar en motor. Nu kwam ik op marktplaats een verbouwde XV 750 tegen voor € 650. Nadeel alleen is dat de startmotor niet meer naar behoren werkt.. Is zo'n startmotor makkelijk te vervangen door een leek? Weet nog niet zo heel veel van motoren dus ja.. Schijnt dat de motor verder in orde is.. Behalve dat hij een tijdje heeft stilgestaan...

Ik wil graag een chopper rijden maar wel verbouwd...of customized.. was eerst op zoek naar een Intruder maar beschik niet over een fantasctisch budget.. '( Kunnen julie mij wat tips geven?
 
Hoi,

Wil je rijden, sleutelen, of allebei. Als je alleen wil rijden, dan zou ik zeggen kijk rustig ff verder. Wil je sleutelen, dan kun je voor veel minder dan 650 euries genoeg vinden waar je naar hartelust aan kunt sleutelen :9 wil je allebei, dan zeg ik dat dit jou ideale fiets is ;)

Ik was zelf ook niet zo handig, maar ik geloof dat je met een flinke dosis nieuwsgierigheid al een heel end komt. Probleem met deze motor is dat je geen proefrit kunt maken, en dus niet zelf kunt zien of er daadwerkelijk meer aan de hand is of niet.

Veel succes verder!
 
Hee Ad Ben,

Bedankt voor je snelle reactie! In eerste instantie wil ik rijden.. Ik ken mezelf en sleutelen dus zou beter een twede sleutelfiets erbij kunnen kopen en daar mijn nieuwsgierigheid op uittesten..
 
Nu kwam ik op marktplaats een verbouwde XV 750 tegen voor € 650. Nadeel alleen is dat de startmotor niet meer naar behoren werkt.. Is zo'n startmotor makkelijk te vervangen door een leek?
99 5 kans dat de startmotor prima werkt, maar dat de startkoppeling niet goed is (dit is een kwaaltje van de oudere XV's en dit is (grotendeels) te verhelpen zie het Yamaha XV Virago Topic
Schijnt dat de motor verder in orde is.. Behalve dat hij een tijdje heeft stilgestaan...
wat is een tijdje? probeer daar achter te komen, fietsen die meer dan 2 a 3 jaar hebben stil gestaan kan je beter alle vloeistoffen vervangen en carbeurateurs reinigen enz.
 
99 5 kans dat de startmotor prima werkt, maar dat de startkoppeling niet goed is (dit is een kwaaltje van de oudere XV's en dit is (grotendeels) te verhelpen zie het Yamaha XV Virago Topicwat is een tijdje? probeer daar achter te komen, fietsen die meer dan 2 a 3 jaar hebben stil gestaan kan je beter alle vloeistoffen vervangen en carbeurateurs reinigen enz.


@ topicstarter; mocht het de startkoppeling zijn, heb ik nog een setje daarvan voor je liggen.

en alle vloeistoffen vervangen zodra je een motor koopt is sowieso aan te raden, tenzij ze net aantoonbaar zijn vervangen. Flesje carb. reiniger in de tank, verse peut erbij en je bent zeker(der) dat het goed is :)
 
@ SavagePielk

en hoe kom ik er achter of het de startkoppeling is of niet?? hij heeft een half jaar stilgestaan maar zal zowiezo dan alles vervangen...
 
Laatst bewerkt:
@ SavagePielk

en hoe kom ik er achter of het de startkoppeling is of niet?? hij heeft een half jaar stilgestaan maar zal zowiezo dan alles vervangen...
als er wat rond draait met het starten is het de startmotor, dan is die ok. als hij dan ratelt en knarst en rammelt, dan schuren de tandwielen langs elkaar en zijn die versleten, dat is de startkoppeling
 
Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen. Ik heb zelf helaas VEEEEEL ervaringen met de virago rijdt goed maar starten is elke keer weer een belevenis :( :( Zelfs met diverse pogingen gedaan te hebben met allerlei start en hulpkoppelingen en poweraccu en wat al niet meer het bleef een .......motorfiets. Was bij dat ik er nog goed vanaf kwam.Groetjes Smokiebike. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een niet lopen de virago 700 gekocht voor 900 euro. Daar moest de starterskrans van worden vervangen (hetzelfde als wat jij heb) heb ik ook zelf gedaan als je het werkplaats hand boek er bij houd is het een eitje. Het is 3/4 dag werk, belangrijk is wel dat je de motor even probeert aan te lopen dan kun je wel horen of er niks anders kapot is als hij dan rare geluiden maakt zou ik ook nog even achter me oren krabben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan