Yamaha Xmax 250 gekocht

@Gerrit2...Hoi Gerrit, ergens anders op dit forum las ik een posting van jouw over resonanties v/d kap die over het achterwiel zit. Dat is bij mij ook zo en vind het bijzonder hinderlijk. Ik dacht eerst dat er wat met de motor aan de hand was. Zo jij ff uit kunnen leggen hoe jij dat precies hebt weggekregen? Moet daarvoor die kap eerst afgemonteerd worden? Misschien een klein foto-tje erbij zo helemaal te gek zijn. Bedankt alvast voor de moeite.

Groet van Aat2...
 
@Gerrit2...Hoi Gerrit, ergens anders op dit forum las ik een posting van jouw over resonanties v/d kap die over het achterwiel zit. Dat is bij mij ook zo en vind het bijzonder hinderlijk. Ik dacht eerst dat er wat met de motor aan de hand was. Zo jij ff uit kunnen leggen hoe jij dat precies hebt weggekregen? Moet daarvoor die kap eerst afgemonteerd worden? Misschien een klein foto-tje erbij zo helemaal te gek zijn. Bedankt alvast voor de moeite.

Groet van Aat2...

Dat is een fluitje van een cent Aat:
Snij een stukje tuinslang van een cm of 7 open, en schuif dat over de onderkant van de kap, dus tussen de kap en de naaf, aan de linkerzijde.
Ik heb bij een doehetzelfzaak doorzichtige slang gekocht van ongeveer 14mm doorsnee.

Let even niet op de modder, want dat moet ik er nog afspoelen :$

full
 
Laatst bewerkt:
Héél fraaie kleurencombinatie zo met dat bordeauxrode zadel. Je hebt echt de beste keus gemaakt met deze X-max! :Y
 
Helaas, ik denk dat het inrijden langer zal duren dan mijn vorige motoren. Deze keer is de aankoop echt puur om te gaan relaxen. Vandaag heb ik 30km gedaan denk ik. Moesten naar een verjaardagsfeestje (BBQ waar de kids ook op welkom waren) dus X-max mocht al slapen gaan in de garage.

Maar ben echt heel tevreden hoor. Laat ze maar met 300, 345cc's en 428cc op de markt komen. })

Nog een paar foto's maar die zullen jullie al wel gezien hebben op het andere topic maar zal ze hier plaatsen waar ze eigenlijk horen.
full
 
Fraai hoor. *O* Dinsdag denk ik die van mij op te gaan halen. Een week met hindernissen, maar het komt allemaal goed.
 
Vanmorgen vroeg die van mij opgehaald.

Eerste ritje zit erop. Wat rijdt dat simpel en soepel zeg. Gelijk al een stoplichtsprintje gewonnen van een CBR1000F, maar dat zegt niet zo veel. Ik was in ieder geval snel weg en voor je het weet zit je op de 100 km p/uur.

Wel wennen, hij remt 0,0 af op de motor. De achterrem is veel heftiger als de voorrem en je hebt de neiging om voor de bocht te koppelen en terug te schakelen.

Viel niet tegen. :]

Fotootje volgt later.
 
Vanmorgen vroeg die van mij opgehaald.

Eerste ritje zit erop. Wat rijdt dat simpel en soepel zeg. Gelijk al een stoplichtsprintje gewonnen van een CBR1000F, maar dat zegt niet zo veel. Ik was in ieder geval snel weg en voor je het weet zit je op de 100 km p/uur.

Dan heeft ie toch zitten slapen op z'n cbr. Normaal wint ie dat makkelijk. Maar id als je snel reageert heb je al een hoop gewonnen.

Verbaasd me wel dat ie maar weinig op de motor afremt. Mijn SH 300 remt als een gek af op de motor.
 
Laatst bewerkt:
mijne maj400 remt ook af, maar zoals je in een te hoge versnelling zit en vanaf 30-40 wordt er alleen nog maar uitgebolt, wat lastig is op ronde punten of korte bochten
 
Gefeliciteerd Materazzi,

Wat stook jij, lachgas :}
Van CBR kan je niet winnen, bij sommige autootjes moet ik alles bijzetten...
Het (niet) remmen op de motor, zoals bij de motor in lagere versnelling, moest ik in begin ook heel erg aan wennen. Je moet op scoot eerder en harder remmen dan op schakelfiets waarbij alleen gas terug, al voldoende is.
Veel plezier.
 
Laatst bewerkt:
Zeg Materazzi,

Dus je hebt je nagelnieuwe X-max ondertussen al. Al gelijk naar de 100km/u? Zover ben ik zelfs nog niet geraakt. Het snelste dat er op mijn teller kwam was hooguit 85. Ik rij zeker de eerste 100km's echt heel rustig om zeker geen schade aan het blok over te houden. Pas na 500km's zal ik nu en dan eens het gas opendraaien maar zeker niet vanuit stilstand, nu toch nog niet.

Wat ik wel merk is dat zelfs een 250cc in de stad met momenten echt wel veel power heeft. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Dat je niet altijd met het gas tegen de stuit kan rijden want dan gaat het al snel veel te hard.

Plaats eens een foto Materazzi
 
Dan heeft ie toch zitten slapen op z'n cbr. Normaal wint ie dat makkelijk. Maar id als je snel reageert heb je al een hoop gewonnen.
Klopt hoor, maar de eerste meters ben je echt lekker snel weg, zeker als je de situatie goed kent en precies weet wanneer het ligt op groen springt.

Zowel in Hoorn, als in Alkmaar op de rondweg weet ik exact wanneer mijn rijstrook op groen springt. Ik ken precies het aantal tellen tussen de verschillende fases. Is een tik van me. ;) In gedachte ben ik heel vaak aan het aftellen. Alsof ik aan de motoGP mee doet, ha ha. _O-
 
Zeg Materazzi,

Dus je hebt je nagelnieuwe X-max ondertussen al. Al gelijk naar de 100km/u? Zover ben ik zelfs nog niet geraakt. Het snelste dat er op mijn teller kwam was hooguit 85. Ik rij zeker de eerste 100km's echt heel rustig om zeker geen schade aan het blok over te houden. Pas na 500km's zal ik nu en dan eens het gas opendraaien maar zeker niet vanuit stilstand, nu toch nog niet.

Wat ik wel merk is dat zelfs een 250cc in de stad met momenten echt wel veel power heeft. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Dat je niet altijd met het gas tegen de stuit kan rijden want dan gaat het al snel veel te hard.

Plaats eens een foto Materazzi
Ja, ik rij hem zo rond de 80 tot 85 km per uur. En dat bereik ik gematigd, dus niet in een keer vol aan het gas. Maar op mijn woon/werk traject zit een stukkie van 4 km snelweg, daar ontkom ik haast niet aan. Het is erop en eraf, dus dat stukje heb ik even 100 gereden.
 
wimper, ik hoor en lees meer en meer dat je die eerste km's met warme motor toch zo veel mogelijk vol gas moet vertrekken en na een meter of 50 gewoon terug naar halfgas moet gaan
of als je een bocht uitkomt juist hetzelfde, en beter nu dan na 500km
denk dat er een topic over is
 
Dat kan geen kwaad hoor. Als je de snelweg niet onderuit kan dan is het zo. Je scooter gaat er heus niet stuk van. Ik vind hem zalig draaien als hij rond de 80rijdt. Zo kan je echt de wereld rondcruisen en het verbruik zal dan echt minimaal zijn.

Eénmaal hij ingereden is dan zal ik ook wel regelmatig het gas tegen de stuit draaien maar één gouden regel.

Nooit het gas tegen de stuit als hij koud staat. Ik rij echt altijd (ook eens ingereden) rustig tot hij goed warm staat.

Wat me wel opvalt is: De eerste momenten dat je het gas beroert net nadat je hem hebt gestart bij koude motor dat hij soms wat happert. Minimaal maar ik had dat ook bij mijn vespa. Volgens mij is het de automatische choke die daarbij wat last heeft.
 
Foto's. Niet van denderende kwaliteit, want ik heb ze gemaakt met mijn telefoon.
full
 
Mooi mooi mooi.

Ziet er allemaal nog heel nieuw uit he.

Vandaag tot maar de kaap van 100km's overschreden. Kon het niet aanzien een totaaltriptellertje met amper twee cijfertjes op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan