Yamaha Xmax 250 gekocht

www.yamaha-motor.nl/accessories_parts/accessories/acc_overview.jsp?grpId=6496&productId=37097$1$00E

Hoe ik er elke x weer kom is mijzelf ook een raadsel :?. In elk geval, wanneer je op de link klikt kom je bij het schermpje terecht. De maat staat er niet bij maar ik heb geinformeerd bij een Yamaha-dealer en die vertelde me dat het 48 cm hoog is.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt jongens, ik wil dit voor het gure, natte najaar zeker gaan aanschaffen. De kosten vallen me ontzettend mee. Op mijn BMW was een klein opzetschermpje nog duurder dan deze schermen.
 
Yep, ik kreeg zo'n linkje niet voor elkaar. Geen geduld en onkunde, mooie combi.

Is dit trouwens die CBR1000F waar je je achterlichten aan liet zien? :}
Ik ken die gozer die bij die machine hoort. 8-) _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag ritje gemaakt met vrouw achterop. Een 30km's ongeveer. Moest tal van boodschappen doen in het Antwerpse dus ideaal met de scooter.

Ineens maar nieuwe open pothelmpjes gekocht UJC of zoiets. Simpel maar eigenlijk toch ook fantastisch hoe de nieuwe generatie pothelmpjes het er vanaf brengen qua geluid en aerodynamica. We zijn heel tevreden.

Wat het schermpje betreft. Als ik er een ander zou opzetten is het er zo ééntje als Gerrit heeft. Dus een donker kort schermpje. :}

Ik hekel het als ik merk dat er een vacuüm ontstaat door de ruit. Dus een hoger exemplaar monteren dus zeker niet. De lange ritten die ik op het jaar doe kan ik met één hand tellen. Ben min of meer eens gaan rechtstaan om te zien of het beter zou zijn als ik volledig met mijn hoofd boven het scherm zou komen maar mijn borst nog beschermd zou worden. Vind ik dus beter. Het is maar voor welke doeleinden en welk jaargetij je de motorscooter het meeste gebruikt.
 
Ik heb afgelopen ritjes eens zitten spelen met het boordcomputertje. Ik zag dat ik gewoon een gemiddelde snelheid heb gehaald van 62 km p/uur. Dat is sneller als mijn vrouw in de BMW haalt. Het geeft wel aan hoe snel je overal tussendoor vliegt.
 
62km/u is echt wel snel hoor maar ik geloof je wel als je dit meet bij lange open wegen. Stadsverkeer is dit onmogelijk.
Dat gaf het computertje aan. En als je de tijd deelt door het aantal kilometers, dan klopt het nog ook. Verbaasde mij ook, want in de auto speel ik ook wel eens met de boordcomputer en daar haal ik die waarde absoluut niet. Net aan 50 en mijn vrouw houdt toch van stevig doorrijden.
 
Tweede tankbeurt vandaag en weer ietsjes zuiniger, nog net geen 1 op 30.
 
Ik ben voor de eerste keer gaan tanken en kwam uit op een verbruik van 1/27 zoals jullie dat hier melden. Dus een 3,7l/100km.

Niet slecht maar het mag nog zuiniger natuurlijk
 
Dat moet toch wel zuiniger kunnen lijkt me, Wimper. Tot nu toe was mijn beste waarde 1 op 31,2 en slechtste(?) 1 op 28,2 met de SH. Moet ik wel zeggen dat ik meestal wat langere stukken rijdt.
De moeite om eens zo zuinig mogelijk te rijden heb ik me nog niet genomen moet ik zeggen.
 
Dat moet toch wel zuiniger kunnen lijkt me, Wimper. Tot nu toe was mijn beste waarde 1 op 31,2 en slechtste(?) 1 op 28,2 met de SH. Moet ik wel zeggen dat ik meestal wat langere stukken rijdt.
De moeite om eens zo zuinig mogelijk te rijden heb ik me nog niet genomen moet ik zeggen.
Ik dus net geen 1 op dertig, maar die week was het mooi weer en reed ik als een waanzinnige.

Deze week is het slecht weer en rij ik een stuk rustiger, dus dat zal ik aan mijn verbruik ook wel merken.
 
als je ingereden bent en je beult het motortje niet af, zal dat verbruik wel zakken
maar verwacht nu niet dat je maar 3l of 1:33 gaat halen (tenzij je een uur 60 gaat rijden)
 
weet je, zolang het tussen de 3 en 4liter/100km blijft ben ik al een heel tevreden jongeman.

Een uitschieter naar 4,5l zou ik dan nog door de ogen zien maar natuurlijk liever niet. Lijkt me dan meer de waarden aan te nemen die ik verwacht van een zwaardere motorfiets. Met mijn Ducati ST2 (944cc) zat ik zonder al te veel moeite aan 5liter.

Ik ben ondertussen nog geen meter verder opgeschoven qua rijden en de teller blijft steken op 260km's. Kinderen zijn thuis nu en ik ben de oppas van dienst. s'Avonds heb ik dan niet veel fut meer om op de scooter te kruipen.

En ik woon echt op de stadsrand dus om echt plezier te hebben van leuke baantjes moet ik al even rijden en doelloos rondrijden vind ik niet zo leuk eigenlijk.
 
Ik vind het zo wie zo ontzettend knap dat die motortjes zo efficient zijn tegenwoordig :Y . Laten we wel wezen we trekken aan het stoplicht er de meeste auto's uit(tot nu toe nog geen snellere gevonden). Hier zitten dan toch genoeg auto's tussen die ik voor zo'n 1 op 10 inschat. Ook als ik gewoon zo'n 70 rijdt en goed achter mijn scherm kruip en dan het lage toerental hoor vind ik dat toch wel knap van zo'n cvt dat die dat zo goed weet af te regellen. Je plezier per liter benzine ligt wat mij betreft dus veel en veel hoger dan bij een auto. *O*
 
Ik heb inmiddels een verhoogd schermpje aangeschaft. Het is aanzienlijk hoger dan het orginele scherm. Het is wel doorzichtig en iets minder mooi afgewerkt dan het orgineel. Niet zo'n mooi rond randje.
Maar goed, morgen ga ik er voor het eerst mee rijden en laat jullie weten hoe ik het ervaar.

Overigens rijdt ik ook gemiddeld zo'n 62-66 km/h (volgens het computertje). Dit is met name over de snelweg. De snelheid gaat eruit wanneer ik tussen de file's door tuf :W . Hierbij is mijn verbruik eigenlijk altijd zo'n 1 L per 29 km.
full
 
Ik heb inmiddels een verhoogd schermpje aangeschaft. Het is aanzienlijk hoger dan het orginele scherm. Het is wel doorzichtig en iets minder mooi afgewerkt dan het orgineel. Niet zo'n mooi rond randje.
Maar goed, morgen ga ik er voor het eerst mee rijden en laat jullie weten hoe ik het ervaar.

Overigens rijdt ik ook gemiddeld zo'n 62-66 km/h (volgens het computertje). Dit is met name over de snelweg. De snelheid gaat eruit wanneer ik tussen de file's door tuf :W . Hierbij is mijn verbruik eigenlijk altijd zo'n 1 L per 29 km.[afbeelding]
En hoe rijdt het?
 

Hé, ze hebben de X-max ook in onderdelen te koop! Goed om te weten, en altijd handig die tekeningetjes om te zien hoe iets in elkaar zit.
Normaal, als je een bouwpakket koopt, is dat goedkoper dan een produkt dat al in elkaar is gezet. Als je nu de prijzen van alle onderdelen bij elkaar optelt, zou je dan lager uitkomen dan de prijs zoals hij bij de dealer te koop is?
Ik denk het niet, maar het zou me wel benieuwen hoeveel geld dat bij elkaar is.
 
Hé, ze hebben de X-max ook in onderdelen te koop! Goed om te weten, en altijd handig die tekeningetjes om te zien hoe iets in elkaar zit.
Normaal, als je een bouwpakket koopt, is dat goedkoper dan een produkt dat al in elkaar is gezet. Als je nu de prijzen van alle onderdelen bij elkaar optelt, zou je dan lager uitkomen dan de prijs zoals hij bij de dealer te koop is?
Ik denk het niet, maar het zou me wel benieuwen hoeveel geld dat bij elkaar is.
Ik zelf heb echt twee linkerhanden. Ik word nu al zenuwachtig om voor de winter een hoog windscherm te monteren. Klusje voor mijn dealer dus. :Y
 
Ik zelf heb echt twee linkerhanden. Ik word nu al zenuwachtig om voor de winter een hoog windscherm te monteren. Klusje voor mijn dealer dus. :Y

Je X-max is juist de winkel uitgereden dus je hebt de handleiding vast en zeker nog wel ergens bij de hand. Moeilijk kan het niet zijn. Ik ben ook geen techneut maar voor zoiets neem ik de moeite zelf wel en bespaar je toch al snel een 30€ aan werkuren.

Kan echt niet moeilijk zijn hoor. Probeer het zelf maar eens en als je bijv je scherm zou kopen bij RAD, Hein Gericke of motorspullenshop geven ze je graag ter plaatse instructies.

Mocht je het willen veranderen, koop het scherm en verander het voor de winkel. Als je een goede dealer hebt zal hij je kostenloos even op weg helpen.
 
Je X-max is juist de winkel uitgereden dus je hebt de handleiding vast en zeker nog wel ergens bij de hand. Moeilijk kan het niet zijn. Ik ben ook geen techneut maar voor zoiets neem ik de moeite zelf wel en bespaar je toch al snel een 30€ aan werkuren.

Kan echt niet moeilijk zijn hoor. Probeer het zelf maar eens en als je bijv je scherm zou kopen bij RAD, Hein Gericke of motorspullenshop geven ze je graag ter plaatse instructies.

Mocht je het willen veranderen, koop het scherm en verander het voor de winkel. Als je een goede dealer hebt zal hij je kostenloos even op weg helpen.
Klopt, dat heb ik al eens eerder gedaan en werd toen netjes kostenloos geholpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan