Omgeving Harderwijk, Zeewolde, Ermelo, enz. DEEL 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
*steekt heel rustig vingertje omhoog om hem snel te verstoppen*

knallen is relatief, gewoon een term... het moet wel verantwoord blijven.... ik hou niet van blinde bochten, afgelopen zondag 1tje onderuit zien gaan in zo'n bocht.

maar terug op het koppelingsonderwerp

met mijn huidige koppeling kan ik niet boven de 6000 toeren komen (de paardenstal gaat pas open bij 7.5k) dat wil zeggen ik kan niet gasgeven om lekker op te trekken, en wil mijn koppeling niet om zeep helpen dus moet nu rustig rijden en eigenlijk niet rijden, en met die nieuwe koppeling hoor ik overal dat je een koppeling moet inrijden en dus niet met een nieuwe meteen door de versnellingen heen knallen op hoge toeren

Als het alleen om wisselen van platen gaat is dat onzin. Je moet alleen niet lang met een slippende koppeling rijden, dus echt hard optrekken is er even niet bij, maar je kan rustig 16k rpm draaien (of wat de redline van je blok ook is)
 
12k

maar het heeft geen zin om zo hoog in de toeren te zitten als je de kracht niet kan benutten, maar ik zie wel wanneer ze binnen zijn en dan even sleutelen.

enmijn km-teller kabel vliegt er telkens af bij mijn cockpit, iemand een tip of moet ik het gewoon zo laten
 
koppelingsplaten zijn binnen, ze hebben alleen de veren niet meegeleverd -O- :?
dus zegt ie van moet je ringtje tussen doen en dan is het ook wel goed, ach ja, vanavond in de olie zetten en morgenmiddag even sleutelen *O*

dan ff tankje leegrijden en dan kan ik weer knallen :)
nu op naar een nieuwe accu en ff stangetje fabriceren voor achterrem
 
koppelingsplaten zijn binnen, ze hebben alleen de veren niet meegeleverd -O- :?
dus zegt ie van moet je ringtje tussen doen en dan is het ook wel goed, ach ja, vanavond in de olie zetten en morgenmiddag even sleutelen *O*

dan ff tankje leegrijden en dan kan ik weer knallen :)
nu op naar een nieuwe accu en ff stangetje fabriceren voor achterrem

die veertjes zijn om de shokken op te vangen, lijkt me niet dat je dit met een ringetje kan doen? misschien dat je ze over kan zetten van de oude?
 
ja dat heb ik inderdaag even nagevraagd toen ik ze ophaalde, hij zij dus, oude veertjes gebruiken en dan nog een ringetje erbij, en moest erop letten dat het ook mooi past.

heb de platen nu in de olie liggen, morgen nog even wat meer olie halen, kan ik meteen mijn olie verversen en olie filter vervangen, hopen dat het goed gaat, heb dit alles nog nooit gedaan :P
 
Laatst bewerkt:
@revolpathon: Succes ermee! En nou hopen dat het allemaal gaat lukken voor zondag, maar dat komt vast wel goed!
En ik geloof er gewoon nog steeds in dat het mooi weer wordt hoor!
 
ja dat heb ik inderdaag even nagevraagd toen ik ze ophaalde, hij zij dus, oude veertjes gebruiken en dan nog een ringetje erbij, en moest erop letten dat het ook mooi past.

heb de platen nu in de olie liggen, morgen nog even wat meer olie halen, kan ik meteen mijn olie verversen en olie filter vervangen, hopen dat het goed gaat, heb dit alles nog nooit gedaan :P

Idd, als dat ringetje eruit valt ben je de lul :)
 
gister geprobeerd koppelingshuis los te krijgen, ik al die ontelbare inbusjes eruit gedraaid.... zit dat ding nog steeds zo vast als een huis. schroevendraaier ertussen mag niet, dus dan maar de rubberen hamer, probeer het vanavond wel weer,

viel me wel op dat hij nog niet weer heeft geslipt, sinds ik het olie pijl tot max heb gevuld, ik jaag hem morgen nog wel een keer flink door zijn toeren heen, als hij dan nog niet doorslipt dan laat ik het vervangen even voor wat het is.

edit:

ik rij 'savonds af en toe even in de buurt,

@lampje denk ook wel dat het mooi weer word, ik heb geen regenpak voor mijn pak dus ik wil geen druppel zien :P
 
Laatst bewerkt:
Het zal geen zonnige dag worden, maar die 1 mm regen die ze voorspellen daar maak ik me nog niet druk om...

Het heeft ook zn voordelen, want de fietsers en wandelaars blijven dan ook thuis :+

Weeronline | Cookies
 
Laatst bewerkt:
Wil ook af en toe 's avonds de fiets nog wel eens aantrappen. Als het zondag maar droog blijft met een beetje normale temperatuur vindt ik het prima. :P
 
:W :W :W

mijn koppelinghuis wil niet los dus ik rij de rit met de oude koppeling, sinds ik er olie bij heb gegooid heb ik hem niet weer voelen slippen, maar maandaag gaat hij nar de garage om hem te vervangen.


nog een zwaai moment

:W :W :W :W
 
Nou hopen dat het goed gaat dan, zou lullig wezen als je daarom af moet haken...

Ik heb net de motor ff afgetankt, als het morgen net zulk weer is als nu is het perfect.

Het ziet er alleen niet zo goed uit op het weerbericht, ze geven bijna zeker regen aan, dus als mensen niet gaan meld dat dan morgenochtend of eerder hier, zodat er geen mensen straks alleen op de boulevard staan...

Iedereen die zich heeft opgegeven gaat tot nu toe nog?? Ik wacht iig af tot morgenochtend.

TOERRIT: 25 JULI, BOULEVARD HARDERWIJK, 10:30 UUR

Wie gaan er mee tot nu toe:

Lichthuis (voorrijder)
lampje
Dfireblade + vriendin
Aardvark
M3rcury + vriendin
Proracers
Revolpathon
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht het wel af, maak me niet echt zorgen. ALS het al gaat regenen, dan is het vast niet veel. :)
Vandaag ook de halve brommer uit elkaar gehad... Kapotte kentekenplaathouder vervangen, steuntje van kuipdeel gelijmd, sopje, etc. Kan er morgen weer tegenaan... :]
 
Ik wacht het ook nog even af, regenbui heb ik toch niet zo'n zin in. Moeilijk voor te stellen een dag regen, na zo'n zonnige dag als vandaag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan