Omgeving Harderwijk, Zeewolde, Ermelo, enz. DEEL 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
motor gaat morgen naar de garage, ik laat alleen de accu vervangen en de koppelingsplaten, zit nu namelijk serieus te kijken naar een nieuwe motor (zx6r ninja 1996).

dus ik denk dat ik mijn motor weer de verkoop in gooi :)
 
Toch maar wel een ander? Nou ik geef je geen ongelijk hoor! Deze ff een beetje oplappen en kijken wat je er nog voor vangt... Succes ermee!
 
die ik nu heb is wel goed, als die rijd tenminste, maar ik wil wat meer koppel onderin en dat betekent geld erin steken, tis al bijna zeker dat ik de motor koop die ik op het oog heb, tis alleen ff kijken of ik het ook kan doen zonder rood te staan bij de bank :P

oh trouwens, weet iemand hoe ik een motor die 25kw op papier is (volvermogen in het echt) ook op het kenteken over kan laten zetten? is dat gewoon naar het postkantoor of moet ik daarvoor naar het rdw?
 
O, bedoelde ook niet dat ie niet goed was hoor ;)
Alleen idd die accu vervangen en de koppeling, dat bedoelde ik met oplappen...
 
O, bedoelde ook niet dat ie niet goed was hoor ;)
Alleen idd die accu vervangen en de koppeling, dat bedoelde ik met oplappen...

weet ik ;)

en hier en daar een likje verf mischien, ik ga er niet teveel meer aan doen. dat is hij gewoon niet meer waard, ik heb het geld in principe ook niet nodig van de verkoop dus ik zet hem op het internet voor een normale prijs en kijk wel wanneer hij verkocht word, tot die tijd schors ik hem wel en stal ik hem bij mijn baas. (en als de winter om de hoek komt kijken, dan gebruik ik hem wel als pekelfiets als hij dan nog niet weg is :P)

ik heb gewoon nu al zin in een nieuwe motor
 
die van mij is ook niet groot, hij is te klein voor mij.

en wat rijgedrag, het is een rustige motor zolang je in de lage toeren blijft (tot 7k) daarboven gaat hij als de brandweer (hij kan geen wheelie maken op het gas) dus is eigenlijk prima beginners motor, en het is mogelijk om hem naar 25 kw te begrenzen

blok heeft vorig jaar complete revisie gehad, komt een nieuwe koppeling in en een nieuwe accu (of spanningsregelaar, garage en ik zijn het er niet over eens :P) heeft een nieuwe achterband, voorband is nog 70 procent, wat er wel aan mankeert is dat de rechterzijkuip is afgebroken bij een paar bevestegingspunten, en de achterrem moet naar gekeken worden, ook een nadeel is de beperkte banden keuze omdat het achterwiel 18 inch groot is, (ze zijn wel te krijgen) (ligt op het moment een bt021 op)

ander nadeel (of juist voordeel) is dat hij 20 jaar oud is, vorige eigenaar is trouwens ook een MF-er hier
 
Ze is niet op zoek naar zoiets en ik weet zeker dat ie nog te groot is ;) Op de motorbeurs heeft ze op veel motoren gezeten laatst en dat valt al vies tegen...

Ik denk dat ze toch begint met een 400tje ofzo, ze lest overigens geen 25kw...
 
er stond een tijdje geleden in de moto73 een artikel over aangepaste motoren voor de wat kleinere mensen onder ons ;) maar ik neem aan dat ze niet zo klein is :P

ik heb vandaag de motor weggebracht naar vd bunt, en ik zag daar een mooie kawasaki zx6r uit 2001 staan, en hij krijgt over 2 weken nog zo een in de showroom... zal ik nou de goedkopere maar oudere zx6r kopen of de wat duurdere maar veel nieuwere zx6r...
plus dat de nieuwere van de dealer afkomt met 6 maanden garantie...

*Revol gaat rustig in een hoekje zitten nadenken en rekenen*
 
En toch zou ik eens rondneuzen hier op MF en marktplaats omdat dealers over het algemeen toch wel iets duurder zijn... om te proberen en informatie te krijgen is een dealer wel altijd handig.

Ik zou ook gaan voor een wat nieuwere als je budget dat toelaat.
 
bij de dealer kan ik hem financieren (geld lenen eigenlijk) maar die wil ik maximaal een jaar laten lopen, maar als ik hier op mf of op marktplaats rondneus kan ik voor mijn budget niet een motor krijgen van 2000 of nieuwer, dan is 1995 mischien 96 toch echt wel de max.

budget is trouwens 1500 euro rekbaar tot 2000 maar liever niet.
 
en bij vd bunt kan ik mijn motor inruilen waardoor ik niet met 2 motoren zit wat wel een voordeel is, inruilwaarde is 750 euro. dus dat kan ik ook nog eens meenemen, en de garantie is ook een pluspunt.
 
Laatst bewerkt:
Net even een rondje gemaakt. Zeewolde/Nijkerk/A28 en toen... -O- rook -O-. Ik stond bij de verkeerslichten, rook van de auto voor me...? Verrek, die rook komt van mijn motor!!! :N Er was olie gelekt uit de buurt van de vuldop. Maar ook op de band/uitlaat en kappen. Sta je daar met kapotte motor op een kruispunt...

En toen stopten er medeharderwijkers met een VW bus "heb je problemen?" ehh, ja :$ Zullen we je even naar huis brengen? *O* Wauw, super! Geluk bij een ongeluk. De motor direct naar Klaassen gebracht, en ik ben netjes voor de deur afgezet ... medeharderwijkers bedankt! :}
 
Laatst bewerkt:
Okee das niet zo mooi, maar wel aardig dat ze je thuis hebben gebracht. Weet je al wat er mis is dan, want als je veel olie bent kwijt geraakt en je motor draait door dan kan je heel snel schade krijgen aan je blok...
 
balen, hopen dat de schade meevalt. dat van het vw busje zie je echt bijna nooit meer, petje af voor die perso(o)n(en)

wat denk je dat er stuk is aan je motor?
 
hallo, hier is het kleine vriendinnetje van dfireblade.. vers van dr eerste ritje!! :]

balen van je motor.. -O- hoop dat je hem snel en zonder te veel kosten weer aan de praat hebt!
 
Tja, er zijn twee mogelijkheden.

Ik heb voor vertrek de olie gepeild, maar heel misschien de oliedop niet goed aangedraaid... zou heel dom zijn, maar het zou kunnen... daar hoop ik teminste op.
Óf... hij is écht kapot -O- maar dan denk ik aan een slangetje wat geknapt is o.i.d.
Ik heb vanaf de firezone tot de afslag hdw/ermelo even flink gegast, en stond daarna stil bij de verkeerslichten...
De motor liep nog gewoon, en er brandde geen lampje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan