Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Ik kom vandaag voor het eerst binnenvallen, mijn meissie en ik hebben allebei een Pegaso, de mijne is uit '95 (een zwarte) en die van mijn meissie uit '96 (bordeauxrood)
nou probeer ik de foto's erop te krijgen maar leg me ffff uit hoe, ik kan ook geen avatar erop krijgen...(off-topic)
Ha Peet, gezocht en gevonden.
 
we wachten eerst op een beetje beter weer voordat we een tocht gaan houden. verzamelplaats zal wel iets van arnhem worden denk ik. kunnen we misschien ook nog baadwordst gaan eten bij de buren(duitsland) ik heb nog wel een paar mooier route's die kant op
 
zo pegaso is ook terug van de buers. aprilia had een kleine stand alleen een mille en de tuono stonden er. maar bij een paar dealers stonden nog wel een paar pegaso's. maar de nieuwe pegaso strade factorie had ik graag willen zien maar die stond nergens.
 
Heeft er iemand hier nog meer last van het afslaan van de motor bij stationair draaien?

Bij mij slaat hij af en toe in 1 keer helemaal dood bijvoorbeeld als ik voor een stoplicht sta te wachten... erg naar iig.

Hebben nog meer mensen hier last van gehad en of een oplossing hiervoor?

Ik rij op een 94' er carbs zijn pas schoongemaakt, nieuwe olie, probleem was er ook al voro de schoonmaakbeurt.

Any Idea?
 
Heeft er iemand hier nog meer last van het afslaan van de motor bij stationair draaien?

Bij mij slaat hij af en toe in 1 keer helemaal dood bijvoorbeeld als ik voor een stoplicht sta te wachten... erg naar iig.

Hebben nog meer mensen hier last van gehad en of een oplossing hiervoor?

Ik rij op een 94' er carbs zijn pas schoongemaakt, nieuwe olie, probleem was er ook al voro de schoonmaakbeurt.

Any Idea?

Mijn ex BMW f650 (pegaso bloedverwant) had dit ook. Ik heb uiteindelijk na veel gedoe (door andere carb werkzaamheden) de stationairmengselschroeven goed af weten te stellen. (Bij de bmw aan de voorkant van de carbs onderaan) Dit heeft het probleem verholpen. Heb je die stelschroeven er ook uit gehad bij het schoonmaken van de carbs? Bij mij zat er ook wat smurrie aan de o-ringetjes die daar zitten. Ik heb ze op de door bmw opgegeven standaard afstelling gezet. (zoveel slagen uitgedraaid geteld vanaf helemaal ingedraaid)

Mijnes had het maar heel af en toe, liep verder wel goed stationair. Na het schoonmaken en afstellen is hij niet meer spontaan uitgevallen. Misschien heb je er wat aan.
 
Ik zal nog eens naar de stelschroeven kijken, als het dezelfde carbs zijn (Mikuni).

Op wat voor Rpm laten jullie hem trouwens draaien stationair? Ik zefl zit nu op 1750/1500 lager vindt ik het met de huidige stationairstelschroefafsteling :P niet veilig lopen kwa afslaan.

Iig thanks voor de input
 
Ja waren ook mikuni's.

Op www.chaingang.com staat heel veel info over de f650. Als je pegaso dezelfde carbs heeft heb je daar misschien wat aan.

Foutje, moet zijn www.f650.com en dan door naar technical faq's.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring met een hogere ruit op een Peg?
Ik overweeg deze of deze van Givi te monteren. Ik rij af en toe lange stukken, ook op de snelweg en dan is de wind toch wel veel.

Casper
 
Laatst bewerkt:
Het de MRI geworden:
pegasoschermry9.jpg


Het sier randje is al weg.

Mening tot nu toe: Een groot deel van de wind is weg, Snelweg is nu beter te doen, getest op weg naar Sauerland (Moet je ook eens doen!).
Turbulentie is er nog wel, soms wel veel lawaai om je helm.
Bottom line: wel de moeite waard.

Casper
 
Vanaf volgende week ben ik ook een Pegaso rijder.
Proefritje gemaakt en was meteen verkocht. Heb alleen het zadel ietsje laten verlagen om wat stabieler op de grond te staan. Het is de Pegaso F650 i.e uit 2001 en is heel mooi zwart. Heb nog geen foto......
 
Laatst bewerkt:
...
Turbulentie is er nog wel, soms wel veel lawaai om je helm.
Bottom line: wel de moeite waard.

Casper

En hij is er weer af. Ik had een naakt leenbrommertje tijdens peggy's grote beurt en dat was veel stiller. Toen ze terug was testen: staan bij 80km/h en de herrie is weg. Liever wind dan herrie.
Hij is dus te koop. (niet zo'n goed verkooppraatje geloof ik)
Mischien als je kleiner bent (1.84) dat het wel werkt maar dan kom je met je voeten niet aan de grond. :?

Casper
 
Hallo mensen
Ben sinds enkele dagen ook een blije Pegaso bezitster.
Het is mijn eerste motor dus erg veel vergelijkingsmateriaal heb ik nog niet (heb gelest op een Honda CBF500,en twee keer op de 600) je weet wel, waar iedereen bijna op lest... ;) )
Het is een 2003 in een Tuscany Tibet uitvoering.
Ben heel blij met de hoogte: ben namelijk 1.84 m en zit niet opgevouwen te sturen, je kijkt riant over van alles heen. 8-)
Hij loopt als een zonnetje, had ook nog maar 5000 op de teller, dat helpt ook mee.
Ik probeer nog wel even een foto te posten.
Groeten
Peggy
 
Laatst bewerkt:
Is er trouwens iemand die de pegaso met kenteken mz-27-ty heeft, of heeft gehad??

Dit was m'n 1e motor, en ben benieuwd of hij nog regelmatig op de weg is.

Groeten.
 
Hallo pegaso-rijders!

heb sinds kort een Pegaso uit 1994 en moest vaststellen dat de pijpen van mijn uitlaaten helaas helemaal verroest is. Beter gezegd ze bestaan bijna niet meer, niet goed opgelet tijdens de koop '(
Kan iemand mij misschien vertellen welke buitendiameter die pijpen hebben? ik kan geen gaaf stukje meer vinden om het te meten! ik will proberen om de pijpen zelfs te (laten )maken, om de kosten laag te houden. de dempers zelfs zijn nog redelijk bruikbaar...

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik ook graag *D
 
Fazerine,

de uitlaatdiameter van de buizen zijn ongeveer 30.5 mm. Dit is wel van een Pegaso 3 cube. Ik heb mijn buizen vervangen door metalen flexibele uitlaatbuizen (zo te koop in een goede auto uitlatenzaak, 40 € voor 1.5 meter). De binnendiameter van deze flexibels is 32 mm. Heb ook nog wel een bochtstuk (90°) moeten kopen en afzagen tot 45°. Dus van linkerdemper tot aan bocht 45° met stuk flexibel, dan vanaf bocht tot aan collector met tweede stuk flexibel. Het bochtstuk gelast aan de flexibels. Het uiteinde van de flexibel die op de demper schuift verbonden met spanring en uitlaatpasta. Idem voor de flexibel die op de collector schuift. Wel twee zaagsneden (axiaal) in de flexibels aangebracht voor het spannen. Voor de rechterkant kon de flexibel in één stuk gelegd worden van de demper tot aan de collector. Was wel wat werk aan. Anders moet je eens bij Rovab kijken (www.rovab.nl).

Succes, Patrick :]

NX 250, 2000-2002
Pegaso 3, 2002-2006
DL 650, 2006-????
 
Hey, zie je antwoord nu pas, bedankt! ik zal eens en paar uitlaatboeren langsgaan voor zo iets. lijkt mij wel handig omdat ik niet kan buigen.
 
Ik kan hem van de week eindelijk ophalen bij motoport echt,ben blij dat ik er een forum over vind.
3.jpg

staat wel nog zonder topkoffer op foto's.
2.jpg


zou wel leuk vinden of er nog pagaso rijders in de buurt van Maastricht zijn ? :]

foto's zijn met gsm gemaakt,zodra ik hem heb maak ik nieuwe pics.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooie uitvoering van de Pegasus en die bagster tankhoes ziet er op deze fiets wel strak uit :Y
Veel plezier er mee :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan