Z1000 - Z750 - Z750S PLAZA deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
gedaan, heel verhaal gemaakt.... *O*
misschien zondag effe piccie met de lichten aan?
ik kreeg al een melding, bedankt he !! (met jouw engels is niets mis hoor...)

idd een goed idee, zondag ff alle dubbels op een rij, staat mooi op de site en is goeie reclame !
(kunnen de niet-dubbelers mooi jaloers worden...) :X
 
En de befaamde (gebakken)mossel(en) uit Renesse :9 :+

full
 
Ik heb ook de mooie spiegeltjes van Marcomoto gekocht enne had even wat vraagjes: paasen de originele bouten in de spiegeltjes of moet ik andere bouten kopen? Had verder nog iemand problemen om de bouten van de trillingsdempers los te krijgen? Ideeen zijn welkom!
 
Ik heb ook de mooie spiegeltjes van Marcomoto gekocht enne had even wat vraagjes: paasen de originele bouten in de spiegeltjes of moet ik andere bouten kopen? Had verder nog iemand problemen om de bouten van de trillingsdempers los te krijgen? Ideeen zijn welkom!
Haha...wie heeft er geen problemen mee :o

Ze zitten vast met loctite....Ik heb de handvaten de eerste keer verwarmd (20min) met een föhn en toen met een GOEDE schroevendraaier de bouten losgekregen. Let wel dat er een mogelijkheid moet zijn om een steek/ring sleutel op de schroevendraaier te zetten, want met je handjes kan je never nooit genoeg kracht zetten.
Op deze manier heb ik ze de 2e keer zelfs zonder föhnen los gekregen. Ik had wel hulp van iemand die de motor deed tegenhouden want je moet echt ALLES in de strijd gooien om genoeg kracht te zetten en te zorgen dat je de schroefkop niet doldraait...

En dan, wat iedereen zo'n beetje doet, is uitboren van de boutjes.
Dus boormachine...8mm boor...kop wegboren en stuurgewichtje eraf halen. Daarna met waterpomptang oid het draadeind verwijderen.

Succes!
 
Ik heb ook de mooie spiegeltjes van Marcomoto gekocht enne had even wat vraagjes: paasen de originele bouten in de spiegeltjes of moet ik andere bouten kopen? Had verder nog iemand problemen om de bouten van de trillingsdempers los te krijgen? Ideeen zijn welkom!
de dempers moet je verwarmen, zodat de locktite van binnen los komt. Eventueel een rake klap met de hamer op de kop.
je zult langere bouten moeten nemen, de originele zijn te kort.
en een tip: doe de spiegels ondersteboven op hun as, dan heb je meer ruimte voor je handen... (de inbus valt dan echt in het gat)
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
@muis.... Of iemand anders die het weet. Welke olie moet er in onze Z1000?

Ron zit te wachten op antwoordt in het buitenland.
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Ik heb ook de mooie spiegeltjes van Marcomoto gekocht enne had even wat vraagjes: paasen de originele bouten in de spiegeltjes of moet ik andere bouten kopen? Had verder nog iemand problemen om de bouten van de trillingsdempers los te krijgen? Ideeen zijn welkom!


let wel even op bij het demonteren van het stuur gewicht, deze zijn met locktite of iets dergelijks geborgd.

Ik heb het met een pneumatische slagratel gedaan en het was in vijf minuten klaar.

voor de montage heb je 2x M8 inbus bout nodig van min 55 milimeter lang (achter de kop gemeten) liefst RVS maar zorg dan wel voor een beetje vet tussen het aluminium en de bout kop. (katodische werking)

tevens dien je het montage gat in de spiegeltjes op te boren naar 8.2 milimeter.


Veel succes

P.S. Als je ook naar zeeland komt de 14e dan krijg je van mij afdek dopjes waar je oude spiegels hebben gezeten. (gratis, ik heb al een zakje onder de buddy zitten)

Haha...wie heeft er geen problemen mee :o

Ze zitten vast met loctite....Ik heb de handvaten de eerste keer verwarmd (20min) met een föhn en toen met een GOEDE schroevendraaier de bouten losgekregen. Let wel dat er een mogelijkheid moet zijn om een steek/ring sleutel op de schroevendraaier te zetten, want met je handjes kan je never nooit genoeg kracht zetten.
Op deze manier heb ik ze de 2e keer zelfs zonder föhnen los gekregen. Ik had wel hulp van iemand die de motor deed tegenhouden want je moet echt ALLES in de strijd gooien om genoeg kracht te zetten en te zorgen dat je de schroefkop niet doldraait...

En dan, wat iedereen zo'n beetje doet, is uitboren van de boutjes.
Dus boormachine...8mm boor...kop wegboren en stuurgewichtje eraf halen. Daarna met waterpomptang oid het draadeind verwijderen.


Succes!

doe dit nou niet want dan ben je de draad in je stuur einden kwijt en deze zitten gelast aan het stuur.

als je een keer tijd hebt doe ik het voor je, samen 10 min en het is klaar tevens leuk ritje vanuit den bosch naar geervliet.

spreken elkaar desnoods de 14e.
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
@muis.... Of iemand anders die het weet. Welke olie moet er in onze Z1000?

Ron zit te wachten op antwoordt in het buitenland.
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Ik weet dan Muis deze gebruikt:

Bell-Ray vol synthetische olie

Zelf heb ik ELF 4T 10W60 100% Syntetisch
 
doe dit nou niet want dan ben je de draad in je stuur einden kwijt en deze zitten gelast aan het stuur.
Dweezy bedoelde niet en, maar of.
de meesten boren direct de bouten uit, dan kun je de dempers over de draadeind naar buiten schuiven en draai je vervolgens met een waterpomptang het draadeind uit het schroefdraad in het stuur (waar jij op doelde).
 
Mogguh :Z


@ Muis: Wil jij me s'nachts voortaan niet zo laten schrikken! :X

We waren aan 't rijden en ineens stond je stil met nog wat mensen om je heen. Ik ga kijken en zie dat je Z is beschadigd en concludeer dat je bent gecrashed. Je zit nog op je Z met je helm op, maar kijkt erg 'moeilijk'.... Ik vraag of 't gaat, maar je antwoord niet... Toen inene in 't ziekenhuis waar je goed werd verzorgd en alles goed kwam. ....the end
B| B| B| B| B| B| B| wil je me nooit meer zo laten schikken :o :o :o :o :o :o


mooi rood is niet lelijk :Y
 
En de befaamde (gebakken)mossel(en) uit Renesse :9 :+

(Afbeelding)

ben dus echt niet fotogeniek, voortaan blijf ik mooi uit beeld (of helm op)

alsof de combinatie mosselen met Ad een goeie is ... |(

;)

:+

altijd als ik uit ga eten, vaste starter bij de griek


volgende keer dus ook het vizier dicht
:(

dus als er nu nog iemand van mij een foto maakt krijgt die persoon problemen




en dat meen ik 8-)
 
ben dus echt niet fotogeniek, voortaan blijf ik mooi uit beeld (of helm op)altijd als ik uit ga eten, vaste starter bij de griekvolgende keer dus ook het vizier dicht
:(

dus als er nu nog iemand van mij een foto maakt krijgt die persoon problemen




en dat meen ik 8-)
toch niks mis mee ;) ;) ;) ;) ;)


full




:} :} :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan