Honda Rebel 450 (model 1987) , cmx450c

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgens mij is deze fiets bijna hetzelfde als die van jou heb hem een jaar in bezit rijd perfect wel had ik in het begin olie lekkage bij aandrijfas niewe afdichtring er in gemaakt en klaar ook keringen van voorpoten vernieuwt

Bijlage: Mijn rebel 450.jpg
 
Hoi Peter,

Ik heb het onderhoudsschema in goede staat ontvangen. Mijn dank daarvoor. Het is het eerste document voor de Rebel. Het dikke boek zou ik graag een keer in willen zien en de voor mij nuttige dingen eruit halen volgens de NIN-plus formule.
Insiders weten wat ik bedoel! Ik heb een digitale camera waarmee ook opnamen op zeer kleine afstand gemaakt kunnen worden.
Ik zal per mail reageren en met een belletje kunnen we een keer iets afspreken.
Vanavond ben ik bezig geweest de afstelling van de choke. De zaak loopt nu gelijk en ik merk met starten dat hij nu bij de eerste druk direct aanslaat.

Ik heb bij het openen van dit forum een nieuw item over een rebel 450 gezien. Ik ga even kijken of het iets is.

Groet en ik mail wat meer gegevens

GR
Erik, en ik ga weer even het een en ander oppoetsen!
 
Ronald, ik zal even je plaatje van je motor zichtbaar maken hier:
full

Tjonge man! dat is zowat de mijne!! We moeten gauw maar eens met een stel Rebbies een toer maken. Kan dit al in de mei vakantie??? Wie o Wie wil ........??
Mail me op rebelpeter@gmail.com
 
Zo luitjes: tis gelukt: weer een paar prachtige zijtassen dr bij en meteen er maar goed opgezet! Het tweedehands blokje loopt nog steeds goed en elke dag rijd ik met plezier weer naar het werk als het weer niet te vies is (anders moet ik poetsen en dat is mijn hobbie niet echt...Hans of Erik wanneer komen jullie eens langs voor een afspraakje :z ). Hieronder hoe mijn Rebbie er nu uitziet, MET tasjes:
full
 
en van de andere kant:

full


Hier kun je trouwens een beetje zien dat het blok bij het carter er vlekkerig uitziet en dat vind ik dus minder mooi. Hoe krijg ik dat aluminium daar mooi glanzend? Polijsten? In al die kleine groeven? Lijkt me ondoenlijk. Maar ga het proberen met Autosol Edel Chromglanz .. heeft iemand daar ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
hi rebellady

ik heb even in mijn service manual gekeken en die heeft het over een droog gewicht van 174 kg voor de cmx450c en een 'curb' weight (whatever that may be.., mischien inclusief gevulde tank, dat klopt wel zo ongeveer) van 185 kg. De grondspeling is 155 mm en de overall lengte is 2,23 meter. De breedte zou dan 80 cm zijn de wielbasis is 1,53 m en de hoogte van de zitting is 69 cm. Kun je het hier mee doen? Want anders scan ik die hele specificatie pagina in voor je.

groetjes ! :]
 
Laatst bewerkt:
ASSEN !! wie oh wie is daar van plan heen te gaan op de Rebel ???
Let even op, ik neem een fototoestel mee. kunnen we de Rebbies niet naast elkaar zetten voor een statie portret ??? Mail me even direct dan geef ik je mijn mobiele nr. dan zoeken we mekaar op.
 
nou dat was dan Assen: geweldig, wat een mooie dag was het en heel veel motoren en mensen gezien! Vooral de grote prijs met die enorm krachtige 900 cc motoren was een ervaring om niet meer te vergeten! Maar ook de reis er naar toe en weer terug: eigenlijk was dit de eerste vuurproef voor mijn Rebel met het andere motorblokje en ja hoor het werkte allemaal goed. Hele stukken 120 km/u gereden (het is zo'n 160 km naar assen) en soms nog wel ietsjes harder om mee te kunnen komen met alle andere assengangers. Bij meppel in hele grote groepen motorrijders terecht gekomen.

En weet je opviel: allemaal mensen op die modernere motoren en eigenlijk maar weinig chopper achtigen zoals ik heb en al helemaal geen Rebels. Ik denk dat het met de stijl te maken heeft: Rebelrijders zijn eigenlijk geen race liefhebbers maar meer rollers... dus rollen in plaats van rijden, easy riding .. dat is waar het om draait en ja dan is assen dus niet in beeld voor hen!
 
Iets anders: Fullerenen. Ooit van gehoord? kijk eens hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fullereen.

Er zijn nu smeermiddelen daarmee te maken die als ze aan de motorolie worden toegevoegd de slijtage naar verluid met een factor 2 a 3 in het motorblok zouden kunnen verminderen! Hier is meer te vinden:

http://www.xado.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=87&Itemid=153

Het spul zit erin nu (het spul kostte 15 euro), ik heb het in de warme carterolie er bij gegoten en ben er o.a. mee naar assen gereden, maar qua geluid en gedrag merk ik er nog niet zo veel van. Zijn er anderen met ervaringen hiermee?
 
Gisteren kwam een Rebelrijder op bezoek voor kennismaking: welkom Maarten! En wat een prachtige Rebel heb jij (model met zwarte tank)! Maak er gauw een mooie foto van en plak hem hier bij.

We gaan gauw samen een toer maken, we denken aan Doesburg, Hoog/Laag Keppel, daarna via Montferland naar de brug bij Emmerich en zo via de dijken van de Ooijpolder weer terug naar Arnhem. En zoveel mogelijk van de snelweg af.

Ik heb sinds kort de Mio 269+ en als je die eenmaal goed hebt ingesteld kun je die in je binnenzak (op nachtstand) stoppen en dan krijg je via een vrouwenstem steeds de route wijzigingen ingefluisterd! Bovendien zegt ze steeds 'Pas Op' als je iets te hard rijdt! Ik heb haar afgesteld op 5 km boven de max snelheid, dan komt ze al ...

Er is wel een nadeel: bij Mio hebben ze er kennelijk niet aan gedacht dat ik de navigator gewoon in mijn binnenzak wil stoppen en het verder alleen via de koptelefoontjes wil gebruiken: ik kan nergens de toetsjes blokkeren en het scherm helemaal op zwart zetten (om de batterij te sparen).

Weet iemand daar een oplossing voor? Vooral het niet kunnen blokkeren van de toetsen is uitermate irritant omdat soms door een beweging van de kleding tijdens het rijden er onbedoeld een toetsje in ingedrukt wordt en dan klikt het systeem of als het te vaak gebeurt blokkeert de navigator zelfs helemaal en moet je stoppen om het ding te resetten.

Als er overigens meer Rebelrijders in de buurt zijn die mee zouden willen rijden (ook met Rebel 250 natuurlijk), geef even een meldinkje hier dan zie ik dat via de mail (elke reactie hier wordt mij via email gemeld: handig toch dit motorforum!!) en neem ik contact op. Hoe meer zielen hoe meer vreugd... toch?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Peter,
Ik heb ook een rebel uit 1987 en ook nog rood.
Ik gebruik hem voor woon en werkverkeer.
Ik heb ook nog een Harley uit 1972 maar die is meer voor de toertochtjes en vakanties.
Ik zag dat jij hem uit elkaar had liggen en misschien weet jij een oplossing voor mij.
Mijn clignoteur is stuk maar ik kan dat ding op de motor nergens vinden.
Ik heb me suf gezocht maar kom hem nergens tegen.
Weet jij misschien waar die Japanners dat ding verstopt hebben.
Alvast bedankt
Shovel

Bijlage: PICT0048.JPG
 
ik denk dat ie naast de accu bak achter dat zwarte plastic luikje zit, maar ik zal mijn oor er even tegenaan leggen. je hoort zo het resultaat :]
 
nou indardaad zit ie daar ! intussen heb ik ook het elektrisch schema van de rebel cmx450c te pakken. als je interesse hebt, mail dan even naar mij, dan stuur ik hem op. hij is te groot om hier te plaatsen, ik kan maar tot 100 kB gaan.
 
hallo rebelrijders
ben ook sinds 01-09-06.trotse bezitter een rebel 450.na jarenlang
goldwing gereden te hebben.ben ik na dat mijn kleine vriendje afscheidt genomen heeft op 12-01-06.die zat altijd voor bij mij op de tank.toen heb ik de goldwing verkocht ik wilde er niet langer aan herinnerd worden en aangezien ik toch maar alleen rond toer heb ikmaar besloten een kleinere motor aan te schaffen en dat is dan een helemooie honda rebel geworden.blauw van kleur veel chroom ook veel werk jaja.maar nu zoek ik alleen nog een werkplaats boek dan is voor mij alles kompleet.maar die vind je nergens nouja hoe het ook zij.mvg yankeeboy :] :] :]
 
hi yankee boy:

leuk dat je overgestapt bent naar de 'real thing'... ! ik heb recent een proefrit mogen maken op een harley en hoeveel ik het een geweldige ervaring vond, vond ik het ook heftiger dan ik verwacht had. De harley is rauwer en maakt best een hoop geluid maar is een hele mooie machine! En de soft-tail versie van de harley is HET grote voorbeeld geweest denk ik voor het ontwerp van de rebel450! Dezelfde lijnen, dezelfde uitstraling, maar alles groter, royaler en dikker, alleen .. de techniek van de Harleys loopt achter volgens mij vergeleken bij die van de honda rebels. Tis maar waar je van houdt natuurlijk. Neemt niet weg dat die harley een dijk van een machine is !

Maar even terug naar de honda rebel: ik heb er dus wel een werkplaatsboek van kunnen bemachtigen en dat heb ik gedaan via een site in noord-amerika. Die leveren je dan een overdruk (een kopie) dus helemaal in zwart wit maar dat is zeker bruikbaar. Wat wel ontbreekt is het elektrisch schema maar ook dat heb ik inutssen bemachtigd. Als voorproefje toon ik je hier vast het algemene onderhoudschema, want dat is natuurlijk iets waar je mee moet beginnen ...

Als je gaat bestellen in amerika let dan wel even opde shippingcosts, die kunnen enorm zijn! soms wel meer dan 20$!

Wil je de boeken (en mijn rebels!) eens inzien: kom gauw eens langs met je rebel: je bent altijd welkom voor een bak koffie met leut. Meld dat dan via de email die aan mijn profiel zit, dan maken we een afspraak. De weekeinden ben ik er meestal wel.

Groeten
Rebelpeter :]
 
hee yankeeboy:
je moet wel ander gereedschap gaan kopen, als je naar een rebel over bent gegaan: alles is metrisch en bij de HD is het amerikaans. klopt die myth? :?
 
hi rebel peter
ja dat klopt dat alles metrisch is maar daar heb ik geen last van.zolang een 8.10.12.13.sleutel past dan heb ik er geen last van.alleen zonder een werkplaatsboek [die ik niet heb]kom ik ook niet ver.mvg yankeeboy
 
hi luitjes

ik heb intussen een tweede, incomplete zwarte rebel 450 opgekocht! Voor die tweede zoek ik nog de benzinekraan, de rubbers en boutjes om de tank in op te hangen, de slangenklem om het luchtfilter aan de carburator vast te klemmen (rechts), de tankdop met sleutel, en het voorstel zadel (al of niet beschadigd). kun iemand me daar misschien aan helpen?

hier een plaatje van mijn twee rebbies:
full
 
hier nog wat plaatjes van wat ik zoek: de rubber ophanging van de tank van de CMX450c:
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan