Hoe ziet jouw Fighter werkplaats eruit ??

Pas op, deze banken zijn niet precies.
Leuk om mee te beginnen, maar ik kon er geen mooi werk uit krijgen.
Dus over gegaan op een betere bank die zwaarder was en daarbij ook precieser.
Kostte het 3 voud van deze en het resultaat blijkt er te zijn na mn naaf gedraaid te hebben.

Werkplaatschef van de Universiteit Utrecht zei dat mn hand/hobbywerk wel erg netjes en precies gemaakt was.
 
Pas op, deze banken zijn niet precies.
Leuk om mee te beginnen, maar ik kon er geen mooi werk uit krijgen.
Dus over gegaan op een betere bank die zwaarder was en daarbij ook precieser.
Kostte het 3 voud van deze en het resultaat blijkt er te zijn na mn naaf gedraaid te hebben.

Werkplaatschef van de Universiteit Utrecht zei dat mn hand/hobbywerk wel erg netjes en precies gemaakt was.

Kijk, dat is info waar we wat mee kunnen...

Al had ik liever die piccies van je werkplaats(en) gezien :(
:+
 
Kijk, dat is info waar we wat mee kunnen...

Al had ik liever die piccies van je werkplaats(en) gezien :(
:+
jajajaja, komt eraan als ik klaar ben met knutselen en druk doen en mn cam opgeladen is en ik de fut nog kan vinden te resizen en te uppen hier :+
 
Ik heb een werkplaats van 7x5 met alle gereedschappen die ik nodig heb. Meestal sleutel ik bij m'n beste maat. Die heeft een werkplaats van 10x5 met 2 draaibanken, een freesmachine, tig lasapparaat, 2 lintzagen, 2 hefbruggen en heel veel handgereedschap en je kan er van de vloer eten zo schoon!! Het is gewoon om te kwijlen!!!!!
 
Even over dat draai/freesbankje van buytelaar voor E500.-.Heb zo`n ding staan,voldoet mij best maar is wel voor het kleine/lichte werk.Het grotere werk laat ik doen.
 
Ik zit er sterk aan te denken om een boor/freesmachine te kopen. Nu zag ik deze te koop staan, is dat wat fatsoenlijks om mee te experimenteren ? Waar koop je dan je freesjes en welke.

(Afbeelding)

Gegevens van de HBM 16 Freesmachine:
Toerentalbereik: Van 390 tot 3300 O/min.
Toerentallen: 320-400-500-650-800-900-1350-
1450-1800-1900-2700-3300 O/min.
Diameter van de T-Sleuven: 12 mm.
Motorvermogen: 0,75 PK.
Afmetingen van de werktafel: 420x155 mm.
Langsverplaatsing van de werktafel: 230 mm.
Dwarsverplaatsing van de werktafel: 100 mm.
Maximale afstand Spindel / Tafel: 375 mm.
Kolomdiameter: 75 mm.
Slag van de pinole: 105 mm.
Opname: MK 2.
Maximale freescapaciteit: 16 mm. in staal.
Gewicht: Circa. 80 Kilogram.

Machine wordt standaard gelverd met:
Boorkop met stift.
Beschermkap.
Aanslag.
Bijbehorende gereedschappen
Die heb ik ook, ben ik nu aan het ombouwen naar een kleine cnc-machine.

Let wel op dat het een veredelde kolomboor is, je hebt geen hoogte-spindel.
En qua trillingen is dit dus echt matig! Ik heb de hoofdbuis vervangen door een massief rvs buis, dit scheelde al enorm. Gewoon niet teveel verspanen, een goed koelsysteem erop zetten, en geen rvs doen.
Verder heeft de dwarsverplaatsing geen blokeering, deze wil dus wel eens verschuiven door trillingen, deze heb ik er zelf in gemaakt.. een tweetal m8 tappen erin gezet, en 2 oude balhoofdkogeltjes erin gedrukt met een dikke inbusbout erachteraan waarmee ik ook deze kan blokeren.

Freesjes bij buitelaar zijn ongeveer het goedkoopste dat je ze kunt krijgen, bestel ook een ruwfrees voor het grove werk!!

Het is echt een hobbyapparaat, verwacht er dus niet veel van. Als boormachine is hij perfect!
 
Gamma powerrr! *D

Maaruh die prof kastjes, dat vraagt natuurlijk wel om een piccie he volgende week!! :]

Iets langer dan een week ;)

Maar heb ze eindelijk! en ook eindelijk in de schuur :X :X best zwaar en onhadig 75x5cm :o )

full


Nu de zooi opruimen :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Misschien een nieuw topic maken: wie heeft de grootste takkezooi in zijn garage/werkplek :+
 
ik heb mijn takkezooi allemaal netjes op zolder gedumpt..


(echt handig zo'n zolder op de garage..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan