't grote Triumph Speed Triple/Speed Four-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moest afgelopen vrijdag voor de eerste kleine beurt...nu viel me woensdag middag al op dat ie moeilijk startte....maarja...hij startte. Vrijdag morgen rol ik om 8 uur de S3 uit de schuur....nooit meer aan willen slaan....@#$!@#$%^&* na een aantal malen proberen met tussenposes van 20 min ivm eventuele verzuipen van de injectie tsan maar gebeld...kwamen hem gelijk halen...toppie....ik vrijdag laat de S3 opgehaald...vond dat ie nog steeds moeilijk startte maarja...hij was nagekeken en de fout was uit de computer gehaald...nieuwe instelling en het kan nu niet meer gebeuren...ik helemaal blij...tot net...had er geen goed gevoel over en moet er toch morgenochtend mee naar mijn werk! ik dus net even proberen...en...hij startte niet...daarna wel en errug rot lopen (twee pitten) en klappen uit de uitlaat...toen viel ie stil....en nu wil ie dus weer niet starten....moet zeggen dat ik het vertrouwen weer aan het verliezen ben in deze motor....ik moet er dagelijks op na mijn werk en dit schiet dus echt niet op....1000 km en 4 weken oud...als dit de toekomst wordt is het voor mij snel afgelopen met deze triumph B| B|

Echt nog nooit van gehoord, en ik heb toch heel wat over de Speed Triples vernomen door de jaren heen :?

Laat je alsjeblieft niet ontmoedigen, want dit wordt heus wel opgelost :Y
Klinkt wel herkenbaar, maar dat zou wel erg toevallig zijn.
Bij mijn vorige fiets, een 955i Sprint RS, had ik dezelfde klacht.

Achteraf bleek dat de bij Tango getankte benzine niet goed was. Ze hadden "per ongeluk" verkeerd spul in de opslagtank afgestort en daar kwam de chauffeur halverwege achter. B| Voor het gemak hebben ze het laten zitten omdat men van mening was dat het door de kleine hoeveelheid wel zou mengen.

Echter mijn Triumph dacht daar anders over en weigerde dienst.
Vreemd was wel dat mijn buurman die op hetzelfde moment bij dezelfde pomp getankt had er met zijn Duc geen last van had.
Hoop dat dat het is, hoewel je niet verteld hebt hoe het is afgelopen :? ......Hopelijk liep hij na een verse slok weer als een zonnetje :Y
 
Hoop dat dat het is, hoewel je niet verteld hebt hoe het is afgelopen :? ......Hopelijk liep hij na een verse slok weer als een zonnetje :Y

Helaas heeft het even geduurd voor ie weer aan de praat was.
Toen ie dienst weigerde was ik 150km. van huis. KNMV gebeld en die stuurden een bergingswagen (chauffeur: "o, gaat het om een motor, is je accu niet leeg?" B| ).

Fiets opgeladen en paar dagen later weer opgehaald bij Roke. Motor reed daarna heerlijk, alleen rookte hij als een ketter bij flink gas geven.

Al met al geen goed gevoel meer bij gehad. :N Uiteindelijk ook de reden geweest voor versnelde inruil op m'n huidige triple.

full
 
Laatst bewerkt:
Helaas heeft het even geduurd voor ie weer aan de praat was.
Toen ie dienst weigerde was ik 150km. van huis. KNMV gebeld en die stuurden een bergingswagen (chauffeur: "o, gaat het om een motor, is je accu niet leeg?" B| ).

Fiets opgeladen en paar dagen later weer opgehaald bij Roke. Motor reed daarna heerlijk, alleen rookte hij als een ketter bij flink gas geven.
Al met al geen goed gevoel meer bij gehad.

(Afbeelding)

Oeps, dat is een slecht voorteken, dus waarschijnlijk toch blijvend blok-letsel ;(
Hoop voor Patrick dat 't dan toch wat anders is :Y
 
full


als je op "prislista" klikt zie de prijzen in Zweedse Kronen

3.500 Zweedse Kronen = ca 350 EURO

voor Nederland / Duitsland:HM deluxe
Schwanenstr. 15
463 99 BOCHOLT
02871-274141
Fax 02871-274142
GERMANY
e-mail hm-deluxe@t-online.de


 
Laatst bewerkt:
Spijtig te horen dat er technische problemen zijn met de Speed Triple, maar ik ben zeker dat dit binnen garantie wordt opgelost.
Ben net terug van een reisje naar Frankrijk en heb 1300 km afgemaald zonder zorgen. Hoop dat ie zo blijft...lol....en dat ik niet eens ergens naast de weg sta...lol
Trouwens een echte aanrader die streek rond Beaune en Dijon. Als je de kleine wegen volgt zit je in een paradijs voor motoren....leuke bochten en geen kat op de weg.....heerlijk!!!
Heb eens naar het gemiddeld verbruik gekeken bij thuiskomst en dat was 5,9 L per 100 km......dat is echt wel zuinig. En dan te weten dat ik niet langzaam gereden heb, maar juist heel sportief met zelfs grote afstanden aan hoge snelheid.
Is de Triple dan een perfekte reismotor? Wel neen maar eens je er bent is hij de perfecte speelkameraad voor het verkennen van de bergen.
En geloof me...je hebt bekijks met de Triple.....vooral van de BMW rijders die weliswaar als in een zetel tot daar geraakt zijn maar toch de wendbaarheid missen voor superscherp bochtenwerk.
Tenslotte mijn dank aan de hoteleigenaar die mij zelfs een garage ter beschikking stelde om mijn geliefkoosde ros te stallen.
 
Ik vind het raar dat er opeens nu een oplossing er is voor de wat sponzig rem van de 1050. Deze modificatie is van Augustus 2005, als zo'n 9 maanden geleden.
Als de dealer de onderdelen niet besteld of zijn post niet leest. Wordt het zo laat pas verholpen. Wat ik niet dealerwaardig vind van zo'n dealer.

Verder zijn er nog geen problemen met de 1050's
 
Ik vind het raar dat er opeens nu een oplossing er is voor de wat sponzig rem van de 1050. Deze modificatie is van Augustus 2005, als zo'n 9 maanden geleden.
Als de dealer de onderdelen niet besteld of zijn post niet leest. Wordt het zo laat pas verholpen. Wat ik niet dealerwaardig vind van zo'n dealer.

Verder zijn er nog geen problemen met de 1050's
Hoi JJ Cobas,

Is er misschien een verklaring voor het feit dat degene die zijn S3 na mij gekocht heeft, last heeft van een (zeer) spozige rem terwijl ik dit niet heb?! (als ik mnocht kiezen met wat ik nu heb had ik dat liever gehad O-) ) terwijl we ongeveer dezelfde km-stand hebben.... :? :? had jij geen lijst met framenummers vanaf waar het niet meer zou voorkomen :?

alvast bedankt voor je antwoord...al gevonden...duurde ff...had geen idee meer waar.....hahaahaha _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog Triples die naar de MF Mega Meeting gaan?
Mega Meeting 7 mei 2006

Ik twijfel nog wat. Weet niet of het echt leuk is/wordt. :?

Ik weet iets veel leukers:

postercr2006.gif


11.00 demo sessie 1
11.20 warm-up supermono
11.35 duevalvole B
12.00 warm up Sound of Thunder
12.15 supermono cup
12.45 desmoquattro B

13.10 pauze + verloting ducati

13.25 Sporting club
13.50 Thunder Bears incl. Speed Triple 1050 ;)
14.15 desmoquattro A
14.40 Sound of Thunder race 1
15.10 duovalvole A
15.35 Classic bears
16.00 single bears
16.25 Sound of Thunder race 2
16.55 demo sessie 2

17.15 einde wedstrijddag
 
Ik weet iets veel leukers:

(Afbeelding)

11.00 demo sessie 1
11.20 warm-up supermono
11.35 duevalvole B
12.00 warm up Sound of Thunder
12.15 supermono cup
12.45 desmoquattro B

13.10 pauze + verloting ducati

13.25 Sporting club
13.50 Thunder Bears incl. Speed Triple 1050 ;)
14.15 desmoquattro A
14.40 Sound of Thunder race 1
15.10 duovalvole A
15.35 Classic bears
16.00 single bears
16.25 Sound of Thunder race 2
16.55 demo sessie 2

17.15 einde wedstrijddag

Geeft te denken :Y ........hangt echter wel af hoe ik m'n zaterdagavond heb doorgemaakt :? .......kan de reden zijn dat ik een ietwat laat ontwaak, en dan de rit naar Assen niet echt veel zin meer heeft :]
 
[me]203MPH gaat ff buurten bij de MFMM. Maar waarschijnlijk alweer vroeg vandaan.
[/me]


Kijken of ik het laatste staartje van de Bollenrit van Triumphriders.nl kan mee pikken.
 
Owja, beter gaan die spagetti vreters een beetje opschieten. Word er een beetje ziek van.

Zit nu al 6 weken te wachten op me knippers. |(
 
Owja, beter gaan die spagetti vreters een beetje opschieten. Word er een beetje ziek van.

Zit nu al 6 weken te wachten op me knippers. |(
Kut hè, dat wachten? :( ....je kan beter Triumph-spulletjes aanschaffen, die zijn er zowat altijd binnen een paar dagen :Y ......helaas kan je daar voor knippers e.d. niet terecht ;(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan