yamaha gts 1000 wie kent deze motor

mag hem dinsdag ophalen.
ik kan haast niet wachten., zal dinsdag avond een verslag uitbrengen.
ook zal ik een foto posten, moet even kijken hoie ik hem klein kan maken want ik wilde een foto van mijn huidige motor, de virago meezenden om te laten zioen wat ik tot dusver reed, maar werd door de grootte niet geaccepteerd.
max 100kb
vind het echt fijn dat er zoveel reacties op mijn vraag gekomen zijn, dat had ik niet verwacht.
wordt vervolgt
motorzoeker
 
mag hem dinsdag ophalen.
ik kan haast niet wachten., zal dinsdag avond een verslag uitbrengen.
ook zal ik een foto posten, moet even kijken hoie ik hem klein kan maken want ik wilde een foto van mijn huidige motor, de virago meezenden om te laten zioen wat ik tot dusver reed, maar werd door de grootte niet geaccepteerd.
max 100kb
vind het echt fijn dat er zoveel reacties op mijn vraag gekomen zijn, dat had ik niet verwacht.
wordt vervolgt
motorzoeker

Het kind kom weer bij je naar boven, het lijkt wel sinterklaas.
En ook nachten ervoor niet kunnen slapen ;)
 
Veel plezier alvast gewenst met je nieuwe km-vreter Motorzoeker!'t Is een mooie fiets, that's for sure!
 
mag hem dinsdag ophalen.
ik kan haast niet wachten.,
Wij ook niet O-)
zal dinsdag avond een verslag uitbrengen.
Het is nu dinsdagavond O-)
ook zal ik een foto posten
8-)
moet even kijken hoie ik hem klein kan maken want ik wilde een foto van mijn huidige motor, de virago meezenden om te laten zioen wat ik tot dusver reed, maar werd door de grootte niet geaccepteerd
zijn genoeg tooltjes voor te vinden. Als het niet lukt, mail maar effe dan verklein ik hem wel ;)
vind het echt fijn dat er zoveel reacties op mijn vraag gekomen zijn, dat had ik niet verwacht.
Da's nou net het fijne van zo'n forum *O*
wordt vervolgt
We wachten vol ongeduld op verslag en foto :+
motorzoekergevonden
:+
 
nou probeer ik het nogmaals, ik wilde foto's piosten en hij heeft me er weer uitgegooid inclusief mijn verslag.

maargoed daar komt hij nogmaals

mensen het was een heerlijke ervaring, ik wist niet dat motorrijden zo relext kon zijn, op de virago was het hard werken, de wind tegen mijn scherm zorde dat het stuur continu in beweging is, de banden zochten altijd een vrachtwagenspoor en in de bochten was het schudden en schokken, tenminste in vergelijking met wat ik nu heb.
de eerste meters wel even wennen hoor maar na een tijdje voelde het best vertrouwd, en dan voel je hoe rustig hij over de weg glijd, en bij de bochten hield hij keurig koers.
ook het contact met de motor is beter, op de virago zit het niet fijn als je je benen tegen de motor aanklemt
eenmaal op de grote weg kreeg ik in de gatenm wat tourmotor betekend, snel en glad gleed hij de weg op en in no time zat ik op de 100 km, en wat dan direct opvald is dat hij geen sporen gaat zoeken, niet trilt gewoon rustig vooruit.
ook in de bocht naar de beneluxtunnel net zo rustig, terwijl de virago altijd welliswaar zachtjes schokt en trilt.
Na de bocht even gas geven voor de linker tunnel, voor ik het wist reed ik 140 iets wat ik nooit deed, meestal houdt ik het tussen de 90 en 110 waarbij 110 niet lekker was.
en deze machine ik kon het gas blijven opendraaien, hij reed wel steeds sneller maar reed zo strak als een krijtstreep.

het enige nadeel als je over een nadeel mag praten is het vele op en terug schakelen dat was ik niet gewend.
met de 1100 virago reed ik bij een stoplicht zeer snel weg en schakelde ik dan snel door naar zijn 5, en in de 5e versnelling kon ik tussen de 50 en 150 rijden bij wijze van spreken zonder te schakelen, daar gaf de motor niks om, en altijd tussen de 2000 en 3500 toeren meer was echt niet nodig, dat moet ik nu wel.
veel op en terug schakelen en door trekken tot 5/6000 toeren voor ik door schakel en bij 2500 terug schakelen.
maar goed zo als een bekend voetballer zei,"elk voor heb zijn tegen"dus wat zeur ik
nee ik heb echt het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
ik zal wat foto's proberen te posten

bedankt en groet dick
 
Malloot die ik op vakantie ontmoette was met een GTS naar China gereden (en da's goed gegaan). Had later nog een motorzaak ergens... Kruizinga?

Lichte frontale botsing scheen geen probleem te zijn overigens :P . Gast reed de banden totaal rond dus weggedrag zal ook wel OK wezen.
 
Gave motor is dat. Er zijn geloof ik motoren die met de helft aan pks ook tegen de 230 kg. aanzitten. Deauville? varadero? xrv?

Veel plezier met je nieuwe fiets!
 
nou probeer ik het nogmaals, ik wilde foto's piosten en hij heeft me er weer uitgegooid inclusief mijn verslag.

maargoed daar komt hij nogmaals
8<
Haha, wat leuk om zo'n eerste rijindruk te lezen. :)
Ik heb nogmaals de specificaties gevonden:
http://www.motorbikes.be/en/Yamaha/1993/GTS%201000/
Pfoe, meer dan 100 Nm bij 6500 tpm! :9~

Leuk hoor, zo'n aparte motor. Veel plezier ermee!
Volgens mij is het motorblok inderdaad een teruggeschroefde versie van de FZR1000. De GTS is ook een mooi voorbeeld van de conservatieve Nederlandse motorrijders: de GTS was een flop wat verkoop betreft, juist door die vooruitstrevende techniek zoals de voorwielophanging. En de GTS had natuurlijk een cardan moeten hebben. :P

Edit: nog even de plaatjes zichtbaar maken...
full

full

full

Wat is dat uitsteeksel onder de voeten van dat kleine menneke? Oh een slot zeker... was je bang dat hij er mee weg zou rijden? :+
 
ja je weet het maar nooit he met die kleine apen.

ha ha ha

nee ik woon in rotterdam pendrecht in een flat.
ik had mijn vrouw dochter en kleinzoon mee naar beneden genomen om hem te laten zien, maarja in rotterdam kun je niet even naar boven lopen zonder alles van waarde vast te zetten.
en bij het showen had ik hem nog niet van het slot gehaald, maar mijn kleinzoon wilde dolgraag gelijk op de motor zitten vandaar
het was dus inderdaad een slot wat je zag.
maar nu staat hij lekker warm in de garage .
dit wordt een minder weekend, maar ik hoop de week daarna een eerste lange rit te gaan maken

groetjes dick
 
hallo iedereen.Ik ben dus dimitri uit belgie :} en men eerste moto is een yamaha gts 1000.persoonlijk vind ik het een van de prachtigste motors die er nu nog op onze wegen rondrijden. :] ik rij er dagelijks mee naar men werk,gemiddeld een 120km.hij is zeer betrouwbaar qwa wegligging.het enigste slechte punt aan deze motor is zen zwaarte.hij is redelijk lastig rijden in stad omdat zen draaicirkel groot is. *O* hij is zeer stabiel in hoge snelheden zoals boven de 160km/u...mensen let er wel op,als je een eerste keer rijd met een gts yamaha,en je neemt bv. een bocht naar links,moet je zeker op je linkerhandvat duwen en hij legt hem automatisch naar links,anderszijds hetzelfde om een bocht te nemen naar rechts moet je op de rechterkant duwen.let wel op als je er ene wilt kopen dat er abs aanwezig is,die zijn zeldzaam zoals de mijne.nog een goede tip...vraag aub aan een handelaar welke band er op moet.er is een type op de markt die het beste ligt op één gts wiel achteraan.want als je een ander gebruikt, ik garandeer je dat je uw tanden in het asfalt zet.hij is op dat vlak heel gevoelig...nog veel rijplezier :]

Bijlage: gts1000_97c.jpg
 
hallo iedereen.Ik ben dus dimitri uit belgie :} en men eerste moto is een yamaha gts 1000.persoonlijk vind ik het een van de prachtigste motors die er nu nog op onze wegen rondrijden. :] ik rij er dagelijks mee naar men werk,gemiddeld een 120km.hij is zeer betrouwbaar qwa wegligging.het enigste slechte punt aan deze motor is zen zwaarte.hij is redelijk lastig rijden in stad omdat zen draaicirkel groot is. *O* hij is zeer stabiel in hoge snelheden zoals boven de 160km/u...mensen let er wel op,als je een eerste keer rijd met een gts yamaha,en je neemt bv. een bocht naar links,moet je zeker op je linkerhandvat duwen en hij legt hem automatisch naar links,anderszijds hetzelfde om een bocht te nemen naar rechts moet je op de rechterkant duwen.let wel op als je er ene wilt kopen dat er abs aanwezig is,die zijn zeldzaam zoals de mijne.nog een goede tip...vraag aub aan een handelaar welke band er op moet.er is een type op de markt die het beste ligt op één gts wiel achteraan.want als je een ander gebruikt, ik garandeer je dat je uw tanden in het asfalt zet.hij is op dat vlak heel gevoelig...nog veel rijplezier :]

Bijlage: gts1000_97c.jpg
 
:]
afgelopen zondag mijn eerste lange rit gereden.
het is inderdaad een motor die vast op de weg ligt, heerlijk op de grote weg, zelfs geen last van de vrachtwagensporen.
helemaal door de tunnel naar terneuzen was het een beleving.
door gereden tot gent en toen weer terug naar rotterdam.
ik moet wel wennen aan de zitstand, ik heb nog de neiging op mijn polsen te hangen, en in het handvat te knijpen, maar dat ging naarmate de dag vorderde steeds beter.
ik zowel zeewsvlaanderen als in de noordkant van zeeland heb ik veel bochten en rotondes gehad, en alhoewel het even wennen is gaat hij heerlijk de hoek om.
inderdaad toen ik in de buurt van zierikzee even wilde keren op een smalle weg was het veel steken.
qua gewicht vindt ik het wel meevallen, maargoed de virago 1100 woog ook zwaar.

ik heb er in iedergeval geen spijt van.

ps
ik heb de uitvoering zonder ABS ;(

groet dick
 
:]
afgelopen zondag mijn eerste lange rit gereden.
het is inderdaad een motor die vast op de weg ligt, heerlijk op de grote weg, zelfs geen last van de vrachtwagensporen.
helemaal door de tunnel naar terneuzen was het een beleving.
door gereden tot gent en toen weer terug naar rotterdam.
ik moet wel wennen aan de zitstand, ik heb nog de neiging op mijn polsen te hangen, en in het handvat te knijpen, maar dat ging naarmate de dag vorderde steeds beter.
ik zowel zeewsvlaanderen als in de noordkant van zeeland heb ik veel bochten en rotondes gehad, en alhoewel het even wennen is gaat hij heerlijk de hoek om.
inderdaad toen ik in de buurt van zierikzee even wilde keren op een smalle weg was het veel steken.
qua gewicht vindt ik het wel meevallen, maargoed de virago 1100 woog ook zwaar.

ik heb er in iedergeval geen spijt van.

ps
ik heb de uitvoering zonder ABS ;(

groet dick

Wat betreft de zitpositie zou je kunnen overwegen om het originele zadel te wisselen met een Corbinzadel, ik zit in mijn geval meer rechtop, zadelpijn heb ik sindsdien niet meer en ik glij ook niet meer naar achteren bij snel optrekken.
Corbin is niet goedkoop maar misschien doet een oproep op marktplaats of een GTS site wonderen.
 
Hallo Dick

Ik ben al een tijdje niet meer op MF geweest en kijk voorwaar een GTS1000 topic.
Gefeliciteerd met je aankoop.
Ook ik heb een GTS1000 tot mijn genoegen. :] Ik ben er destijds speciaal naar op zoek geweest omdat ik er per se eentje wilde hebben. :Y Ik vermoed dat ik in vrij korte tijd ongeveer het hele aanbod van wat er toen te koop was in Nederland en Belgie heb gezien.
Een klein verslagje van die zoektocht staat hier
home.hccnet.nl/femme.verbeek/gts1000.htm

Fantastisch is natuurlijk het gigantische koppel dat de motor produceert. Het leuke daarvan is dat je de pk's tot je beschikking hebt bij legale snelheden. Een willekeurige racer moet eerst dik boven de 7000 toeren draaien wil die pas wat gaan doen. Dan rijd je allang geen legale snelheden meer.
Jouw ervaring dat je veel moet schakelen deel ik niet. Ik kan in elke versnelling vanaf 2000 toeren probleemloos de motor laten oppakken. :P
Waanzinnig is natuurlijk het remgedrag. Door de swingarm constructie kun je vrijwel direct altijd voluit in de remmen gaan. En ondanks stevig remmen blijft je voorwiel toch nog gewoon veren en dus de weg volgen. *O* Probeer dat maar eens met een willekeurige voorvorkfiets. -O-

De enige nadelen zijn:
De grote draaicirkel. Dit is de eerste motorfiets waarbij ik niet in een keer op de weg kan keren. Zelfs met een Goldwing is het mij gelukt om een cirkel binnen de 6 meter te draaien. Met deze fiets gaat dat niet. :N
Ander nadeel is dat hij geen cardan aandrijving heeft. Ik heb er maar een scott-oilertje op gezet om de ketting goed vet te houden, maar het blijft een smeerboel. :r
Ik hoop wel een keertje zo'n hoge ruit ergens vandaan te halen, want ik word gek van de herrie van de wind. Er stond er eentje op marktplaats maar die is net verkocht. |(

Die link naar het GTS1000 treffen vind ik zeer interessant. Ik woon trouwens niet te ver bij jou vandaan. Mail maar als je een keer wilt toeren etc.


:W
 
Lees het hele topic, begint de laatste pas over de kettingaandrijving. _O-
Tot zover mijn bijdrage. :W

En ik vind het wel een hele mooie motor verder. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan