Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

Zijn er mensen die evaringen hebben met het monteren van een super bike stuur dit in verband met raisers e.d. :] :] :] :] :} :} :}
 
He He!!!




full
 
Zijn er mensen die evaringen hebben met het monteren van een super bike stuur dit in verband met raisers e.d. :] :] :] :] :} :} :}
Op een 750 past in ieder geval een SB-stuur, zonder problemen!
Mijne, daar nog zonder SB-stuur:
DSC00257.jpg


Toevallig nog mensen uit regio Delft of Haarlem die graag helpen sleutelen? Ik ben erg technisch, maar mis de ervaring. Nu loopt hij namelijk volgens mij niet optimaal, maar mis de expertise om hem echt weer lekker fris te krijgen.

Vind trouwens "Kawasaki" op de tank (1100) wel veel mooier dan "Zephyr" (750). Iemand enig idee waar ik dat soort emblemen/plaatjes kan kopen?
 
Vind trouwens "Kawasaki" op de tank (1100) wel veel mooier dan "Zephyr" (750). Iemand enig idee waar ik dat soort emblemen/plaatjes kan kopen?

Gewoon bij de dealer bestellen!
Dus Nol ff bellen!
 
Hee.. topic is weer gekicked zie ik.

Zie ik gewoon een oude post van mezelf.. jezus wat zag mn motor er toen anders uit zeg. En toen nog nauwelijks sleutelervaring :P

Heb hem na die post nog in de prak gereden
cea47e46a93f9d59cc9bcde8e3561b0b

Zelf helemaal overgespoten en de Alpen in (met Superbike stuur, waar het 'net nog' over ging)
bf1759276665f4abac83bcfc3872d66c

Onderkuip aan de grond gereden door niet genoeg te verzitten in een leuke bocht|(
1b716bc8a0fa1b7400b02a628b20e223

Daarna weer bijgewerkt met wat restlak :P
Vind het er alleen niet uitzien zo 'Terminatorstyle' (met SBK stuur)
1862093ed521fd1a6bb7d344b317ffe0

Dus nu clip-ons erop gemaakt :]
5e6d91d695a02c485653b25738360040


33a7b587981df37ad082c79128b63ee3


Tis dus een '91er 750
-tweekleurig overgespoten (duh)
-achterspatbord ingekort
-heeft zelfbouw tailrisers gehad (daarom die crash; stuurde niet goed)
-kleine pinkers
-nu dus op maat gemaakte (aangepaste) clipons
-aangepast luchtfilterhuis
-ProFactory gasnaalden van een ZRX
-open pijpen :9~
-onderkuip
-andere koplamp
-zelfbouw lamporen
-75.9Pk achterwiel (72 fabrieksopgaaf kruk)

Zo.. ff flink gespamd :P
 
Laatst bewerkt:
Ja wat er bij mij is veranderd is niet zo veel,alleen een SBK stuur en twee laser's prostock (pffff eindelijk)die dingen zijn haast nergens te koop deze komen uit Belgie,o ja en twee valbeugels,en nu maar wachten op een beetje mooi weer en dan gaan met die banaan!!!!!!

Gr Joop. :W
full
 
Even weer een klein kickje, ben namelijk benieuwd of er nog wat van de Zephyr rijders over is gebleven?

Dit is die van mij sinds deze week:

Foto0068.jpg

Foto0071.jpg

Foto0072.jpg

Foto0073.jpg

Foto0074.jpg


Hiervoor een KZ400 gehad, leuk ding... maar toch niet helemaal mijn ding.
Oh ja, is een 750... maar dat hadden we al gezien natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
Ja zeker zijn we er nog!!
Ziet er mooi uit,mooie kleur ook valt lekker op....
Veel veilige kilometers !!!!

Gr Joop,we zwaaien :W :W :W
full
 
Nu nog 3 blauwe strepen erop, een onderkuipje, clip-ons en een stel blerpijpen en je hebt de tegenhanger van de mijne ;)
 
Laatst bewerkt:
Hai Zephyr rijders, Ik heb mijn Zwarte Zephyr 1100 8-) ruim 5 jaar gehad.

Had als extra's een 4-1 Yoshimura, een LSL superbike stuur, kleine zwart smoke knippers & andere geheel gemoffelde velgen waar een breder rubbertje om kon.

Erg mooie en lekker rijdende fiets, ondanks dat hij vrij laag was.
Ik heb hem 2-jaar geleden ingeruild voor een Groene ZRX1100 *D
Hoofdreden was dat ik een beetje gestoord werd van dat om de haverklap tanken.
Vooral als je wat meer gaat rijden is het hinderlijk dat kleine Zephyr tankje.

Mischien dat iemand de motor herkent ik ben benieuwd hoe het met hem gaat.
Hij is verkocht door Motoport Uithoorn en was weer snel weg.

Groet John
full
 
De kleur is zeker opvallend. In eerste instantie was ik van plan om hem zo snel mogelijk te voorzien van een andere kleur (zwart) maar denk eigenlijk dat ik 'em voorlopig nog even zo laat. Misschien nog met een leuke stickerset.

Kleur is trouwens in het echt net iets anders. Zelf noem ik het een onrijpe bananengeel. Zit dus ook een beetje groen in, maar dat komt niet echt naar voren op foto's.

Overigens, sinds zaterdag met nieuwe accu want die was niet meer zo best! Gelukkig onder garantie dus dat scheelt.

Op internet lees je zo hier en daar trouwens dat ze vinden dat een 750 underpowered is, maar vind dat zelf eigenlijk nog wel meevallen. Goed, 70pk is niet echt veel, maar een maatje met een ZZR600 moet nog aardig zijn best doen om bij te blijven. (totdat dat ding op toeren is natuurlijk). Fijne van de Zephyr is dat ie onderin al lekker vlot oppakt.
Waarschijnlijk heeft het er ook wel wat mee te maken dat mijn vorige motor gewoon traag was ;)

Verder plannen zijn er wel:
- kilometerteller ipv mijlen
- kleinere knipperlichten
- stickersetje dus
- benzinemeter fixen (altijd handig, al had mijn vorige motor er ook geen...)
en misschien in de toekomst andere kleur en uitlaten.

Verder ook nog een paar vragen... hoe zuinig is zo'n 750 in de praktijk?

En klinkt misschien stom, maarreh... is het nou zèfeer of zèfajer (als je het uitspreekt). De motorzaak sprak het op 1e manier uit en een ervaren motorforummaatje op de tweede manier. :?

Nu nog 3 blauwe strepen erop, een onderkuipje, clip-ons en een stel blerpijpen en je hebt de tegenhanger van de mijne ;)

Denk dat die kleur blauw niet zo mooi staat bij mijn kleur geel, sorry. ;)
 
Laatst bewerkt:
En klinkt misschien stom, maarreh... is het nou zèfeer of zèfajer (als je het uitspreekt). De motorzaak sprak het op 1e manier uit en een ervaren motorforummaatje op de tweede manier. :?

oww.. nu ben ik gewoon een motorforummaatje??? :P

en het is [zepfaaiuhr] = engels voor: o had ik maar een bandit _O- geintje..

maar is deze kleur niet iets voor je? _O- _O- _O-

Foto0073gay.jpg


ps. heb zin in Karten man!
 
Laatst bewerkt:
Dit misschien een idee anders? :+

Vuurmk2.jpg

Was een melige soep nadat ik creatief was afgestapt en dus nog niet wist wat ik ermee zou doen, qua kleur.
 
Dit misschien een idee anders? :+

[afbeelding]
Was een melige soep nadat ik creatief was afgestapt en dus nog niet wist wat ik ermee zou doen, qua kleur.
is dat gesoept? netjes hoor :P

ook erg creatief afgestapt idd

ik zou dan toch eerder voor een van deze twee gaan:

soeper de soep....
Foto0073monster.jpg


Foto0073copy2.jpg


p.s. die roze was ook een soep
 
Laatst bewerkt:
@ SollX, in het blundertopic heb ik je wel vriend genoemd O-)
Karten was idd wel gaaf. En als jullie de volgende keer wat harder gaan dan heb ik ook nog een uitdaging! _O-

Ik vind het trouwens wel stuitend dat je met die roze shop een bepaalde groep mensen over één kam scheert. Alsof alle homo's op roze fietsen rijden :+

Heb je trouwens nog een fotoshop gemaakt met mijn huidige kleur??
 
Dit topic maar even nieuw leven inblazen:

Ik heb afgelopen weekend een Zephyr 750 D gekocht. *D
photo.jpg


Deze uitvoering van de Zephyr vind ik zelf echt mooi dus ben blij dat ik er een heb kunnen vinden. (is in NL officieel nooit verkocht)
 
Zo'n 1100 blijf ik een mooie fiets vinden :Y
De motorzaak naast mijn werk is bezig er 1 te verbouwen.
Zitten al wielen van een ZZR in, komt nog een USD in en achterkant wordt aangepast.
 
Dit topic maar even nieuw leven inblazen:

Ik heb afgelopen weekend een Zephyr 750 D gekocht. *D
[afbeelding]

Deze uitvoering van de Zephyr vind ik zelf echt mooi dus ben blij dat ik er een heb kunnen vinden. (is in NL officieel nooit verkocht)


Das inderdaad de mooiste zephyr die dr gemaakt is !!!
(met uitzondering van de knippers en spiegels ;) )

En misschien ook wel mooiste motor die ik ooit gehad heb:

full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan