Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

Hier even een paar plaatjes van de mijne

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor en achter White power,achterwiel van een gsx 750 met 180 band,Dynojet stage 3.
Leuk!!!

Offset voortandwiel gebruikt of kon het zonder?
En voegt die voorvorkstabilisator nog echt wat toe?

Ik heb zelf ook andere wielen onder mn GPz Turbo gezet (en brug en voorvork), en het lijkt me ook erg leuk om een ander achterwiel onder de zephyr te zetten als het niet teveel werk is.

Die van die GSX paste 1 op 1? Van welk type GSX en welk jaar is die velg?

Ow en btw; hoeveel pk en nm doet de jouwe met dyno stage 3?
Mijne 76pk en 66Nm op het achterwiel (luchtfilterhuisdemper eruit, gasnaalden van een ZRX, grotere sproeiers en open uitlaten). Die open powerfilters vind ik ook wel errug fraai moet ik zeggen!
 
Laatst bewerkt:
Leuk!!!

Offset voortandwiel gebruikt of kon het zonder?
En voegt die voorvorkstabilisator nog echt wat toe?

Ik heb zelf ook andere wielen onder mn GPz Turbo gezet (en brug en voorvork), en het lijkt me ook erg leuk om een ander achterwiel onder de zephyr te zetten als het niet teveel werk is.

Die van die GSX paste 1 op 1? Van welk type GSX en welk jaar is die velg?

Ow en btw; hoeveel pk en nm doet de jouwe met dyno stage 3?
Mijne 76pk en 66Nm op het achterwiel (luchtfilterhuisdemper eruit, gasnaalden van een ZRX, grotere sproeiers en open uitlaten). Die open powerfilters vind ik ook wel errug fraai moet ik zeggen!
Gerrit, ben je er nog?
 
----

Hoofdreden was dat ik een beetje gestoord werd van dat om de haverklap tanken.
Vooral als je wat meer gaat rijden is het hinderlijk dat kleine Zephyr tankje.

---

Groet John[afbeelding]

zit toch iets van 17 liter tank op?? :X Vind dat je best lang kan rijden op 1 tank!

Ik dacht dat mijn broer (eerf raggus) toch nog 1:21 deed(ongeveer).
Laatst 304Km op 1 tankje!!

(kom ik aan met me 11L tankje en verbruik van 1:10 :r (met lege achterband, en extreem viese luchtfilters) daarna al een keer 1:21 gereden...

maargoed... Back on topic, Merkens... je motor is echt super vet!!! :9~
 
Laatst bewerkt:
Tank is 17 Liter ja. Als je daarvan dan altijd maar 15 liter gebruikt (je wil iets marge overhouden en niet iedere keer die laatste km's naar de pomp duwen) scheelt dat al.
En mijn zephyr loopt 1:15 ongeveer (ik rij stevig door, en hij is iets sneller dan de meeste zephyrs).
Dus 15 x 15 = 225km op een tankje.

Niet heel slecht vind ik. Maar ook niet relaxed ver ;)
Maar echt veel rijden met een zephyr is sowieso een beetje maf. Zonder kuip etc.
Mijn record met mn zephyr staat op 880km op een dag, maar daar wordt je best gaar van :P
 
Laatst bewerkt:
maargoed... Back on topic, Merkens... je motor is echt super vet!!! :9~~

Zeker een mooi ding!
Die van rvdb20 ook trouwens...

Tank is 15 Liter ja. Als je daarvan dan altijd maar 15 liter gebruikt (je wil iets marge overhouden en niet iedere keer die laatste km's naar de pomp duwen) scheelt dat al.
En mijn zephyr loopt 1:15 ongeveer (ik rij stevig door, en hij is iets sneller dan de meeste zephyrs).
Dus 15 x 15 = 225km op een tankje.

Niet heel slecht vind ik. Maar ook niet relaxed ver ;)
Maar echt veel rijden met een zephyr is sowieso een beetje maf. Zonder kuip etc.
Mijn record met mn zephyr staat op 880km op een dag, maar daar wordt je best gaar van :P

Weet je zeker dat er 15 liter ingaat? De laatste tankbeurt ging er bij mij namelijk iets meer dan 15 liter in de tank... (had me niet eerder gerealiseerd dat ik moest tanken)

Ik rijd de laatste tijd regelmatig in de spits tussen Lelystad en Haarlem en dan heb je niet echt de mogelijkheid om flink te gassen. Ik ben dan allang blij dat ik niet achteraan hoef te sluiten maar er tussendoor kan rijden (zolang er geen BMW met koffers voor je rijdt). Blijkbaar rijd je dan 1 op 20.

Maar echt veel rijden met een zephyr is sowieso een beetje maf. Zonder kuip etc.
Mijn record met mn zephyr staat op 880km op een dag, maar daar wordt je best gaar van :P

Kan ik me voorstellen, buddy wordt dan ook hard op een gegeven moment.

Krijg (vooral in de file) trouwens wel last van mijn rechterpols, dus ik overweeg een ander stuur.
 
Weet je zeker dat er 15 liter ingaat? De laatste tankbeurt ging er bij mij namelijk iets meer dan 15 liter in de tank... (had me niet eerder gerealiseerd dat ik moest tanken)

Ik rijd de laatste tijd regelmatig in de spits tussen Lelystad en Haarlem en dan heb je niet echt de mogelijkheid om flink te gassen. Ik ben dan allang blij dat ik niet achteraan hoef te sluiten maar er tussendoor kan rijden (zolang er geen BMW met koffers voor je rijdt). Blijkbaar rijd je dan 1 op 20.Kan ik me voorstellen, buddy wordt dan ook hard op een gegeven moment.

Krijg (vooral in de file) trouwens wel last van mijn rechterpols, dus ik overweeg een ander stuur.
Typo. De tank is 17 liter. Maar die gebruik je natuurlijk nooit allemaal (ivm risico dat je moet duwen). Ik tank meestal zo'n 15,5 liter bij 230km op de dagteller.

Maar goed, ik rij met grotere sproeiers, andere gasnaalden (ZRX1200), een aangepast luchtfilterhuis en open blerpijpen (op de eerste foto hieronder zitten er (zelfgemaakte) dBkillers in).

Over andere stuurtjes; ik heb wat ge-experimenteerd.
6wv66n

Clipons; kan je wel echt sportiever mee de bocht om. Vooral omdat je beter kan verzitten. De motor lijkt ook iets langer met clipons. Ik rij nu nog met clipons.
Motorgespoten_600.jpg

Breed cross-stuur. Hier heb ik er twee van gehad. Superwendbaar, vooral voor het tragere bochtenwerk. Door het brede stuur heb je enorm veel controle en kan je echt smijten met de motor. Maar echt sportief verzitten gaat amper. Bij snelle bochten en snelwegwerk merk je dat je wel erg veel wind vangt zo (Terminator-houding :P).
Opgehoogd2600.jpg

Superbikestuur (ja, dit is mijn motor (voor de grote crash)). Reed hetzelfde als het cross-stuur. Hoewel het crossstuur wel iets stijver was (voelbaar!) door die extra stang tussen beide handvatten.
Hier is de achterkant trouwens opgehoogd (zelfgemaakte tailrisers). Stuurt nog aggressiever in, maar was minder stabiel (nerveuzer) in lange bochten. Wel veel meer grondspeling en makkelijker wheeliën ;)
large

Het standaardstuur is eigenlijk het fijnste voor de polsen. Maar ik vond het een beetje te suffig staan.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm... oke, dan misschien maar een andere zithouding aannemen.

Ik heb nu trouwens andere achterlichten. Maar de originele vooraan hebben 3 draadjes ipv 2 (de nieuwe) en nu knipperen ze niet maar branden ze alleen...

Hoe heb jij dat opgelost? Of iemand anders?
 
Hmmm... oke, dan misschien maar een andere zithouding aannemen.

Ik heb nu trouwens andere achterlichten. Maar de originele vooraan hebben 3 draadjes ipv 2 (de nieuwe) en nu knipperen ze niet maar branden ze alleen...

Hoe heb jij dat opgelost? Of iemand anders?
Hmmm, ik kan me niet herinneren dat ik er 3 had.
Volgens mij had ik er gewoon 2 per licht :?

Of heeft iemand jouw motor dus 'running lights' gegeven; dat ze altijd zacht branden en bij knipperen feller? Dan heb je namelijk ook remlichtjes (12V 5W/21W met dubbele spiraal dus) in je knipperbollen ipv gewone knipperlichtjes.

Als je trouwens vooral last krijgt van je rechterpols; loopt je gashendel wel soepel? Schiet hij gewoon netjes terug enzo als je hem loslaat? Anders even hendel en kabel smeren :)
 
Laatst bewerkt:
Dat van die hendel zal ik eens proberen idd.

Probleem van de niet knipperende knipperlichten is opgelost door andere lampjes met een hoger wattage te monteren.
 
Laatst bewerkt:
en weer een stampke

Sinds eergister de trotse eigenaar van een Kawasaki Zephyr 750 (ZR-7 C) van 1990.

Daarvoor heb ik een jaar met een 125cc'ke gereden en vandaag definitief rijbewijs gehaald. :)

hier een paar foto'kes van de zehpyr.

dsc0015l.jpg


dsc0006e.jpg


dsc0021w.jpg


De bars van de koffers zullen er binnenkort van gehaald worden.
 
He jozzeh zag ik jou gistermiddag langs de Haarlemmerringvaart rijden?
vanaf Amsterdam,het viel mij op door het grote logo van Zephyr op je tank....
Gr Joop (rode Kawasaki Zephyr 1100)..
full
 
:) ... zeer kleine kans

paar redenen:
- vandaag mijn praktijk examen geslaagd
- woonachtig in belgië
- nog geen verzekeringspapieren / nummerplaat

ten vroegste kan ik zaterdag beginnen rijden
 
Laatst bewerkt:
Dag Oma,

Kunt u mij uitleggen hoe ik de ketting van mijn Zephyr moet spannen?
Ik weet dat ik twee boutjes los moet draaien, maar veel verder kom ik niet...

Iemand een idee?

Zephyr bevalt me verder prima! Inmiddels al bijna 5000 km gereden sinds aanschaf in februari.
 
Je draait inderdaad die twee inbusboutjes los (helemaal eind vd brug).
Dan kan je met een joekel van een inbus (maat 10) die grote ronde dingen (heten excenters) draaien waar je achterwielas in zit. Zet die inbussleutel dus in het zilveren inbusgat, en niet in het gat van je as).

Je wiel-as zit niet in het midden (vandaar de naam excenter) en door die schijven te draaien verplaats je dus de wielas 8-) Chique systeem he?

Stel hem zo, dat als je erop zit er nog circa 2-3cm bewegingsruimte in de ketting is (naar boven en onder). Als je hem stelt op de bok of jiffy kon hij wel eens te strak staan als je daarna erop zit (zakt hij in de vering) en dan sloop je je lagers (en ketting).

edit, ff fotootje geleend
excenter.jpg

rood is je excenter
groen de borgboutjes die je dus eerst los moet draaien (en na het stellen weer vast)
blauw is waar je die inbussleutel 10 in moet steken en aan moet draaien

edit2
Let er op dat je beide kanten evenveel stelt. Er staat ook streepjes op die excenters (en op de brug) zodat je kan zien of je wiel recht staat.
Met een scheef wiel trekt je motor naar een kant en slijt je ketting en tandwiel enorm.
 
Laatst bewerkt:
Je draait inderdaad die twee inbusboutjes los (helemaal eind vd brug).
Dan kan je met een joekel van een inbus (maat 10) die grote ronde dingen (heten excenters) draaien waar je achterwielas in zit. Zet die inbussleutel dus in het zilveren inbusgat, en niet in het gat van je as).

Je wiel-as zit niet in het midden (vandaar de naam excenter) en door die schijven te draaien verplaats je dus de wielas 8-) Chique systeem he?

Stel hem zo, dat als je erop zit er nog circa 2-3cm bewegingsruimte in de ketting is (naar boven en onder). Als je hem stelt op de bok of jiffy kon hij wel eens te strak staan als je daarna erop zit (zakt hij in de vering) en dan sloop je je lagers (en ketting).

edit, ff fotootje geleend
[afbeelding]
rood is je excenter
groen de borgboutjes die je dus eerst los moet draaien (en na het stellen weer vast)
blauw is waar je die inbussleutel 10 in moet steken en aan moet draaien

edit2
Let er op dat je beide kanten evenveel stelt. Er staat ook streepjes op die excenters (en op de brug) zodat je kan zien of je wiel recht staat.
Met een scheef wiel trekt je motor naar een kant en slijt je ketting en tandwiel enorm.

Ah super! Hier kan ik wat mee!
 
Gelukt?

Ik mis mn zephyrtje wel hoor..

Ding staat nu iets van een half jaar geschorst in de garage (op 3 motoren rijden is toch teveel) maar dat ding klinkt zo verschrikkelijk lekker bruut :9~
Binnenkort maar weer eens starten 8-)
 
Nee niet gelukt, spul werkt nie zo goed mee. Wat heb jij met de dempers gedaan? volgens mij zitten er nog de originele op toch? Leeg gehaald ofzo?

Dempers van Eerf-raggus klinken meer als een mug :o ;( dus wat inspiratie etc zou goed zijn :X
 
Heb eerst geprobeerd de originele luider te krijgen (iets met een stalen pen en een hamer :X) Maar dat werkte niet (goed).

Toen heb ik een stel open blerpijpen gehaald. Zijn notabene van Highwayhawk :$
Maar fijne open units met een doorlaat van 50mm van voor tot achter :9 (verrekijkers :+)
Gekocht in 2007 bij een zaakje in Haarlem aan de zijlweg, á 125 euro per stuk 8-)
Wel zelf conische verloopbussen gedraaid (35->50mm) omdat een zephyr 750 maar 35mm uitlaten heeft.
Plaatje van telefoon
[img=400]http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Nieuweherriepijpen.jpg?t=1245778608[/img]

edit. Dit weekeind even paar keer de straat op en neer gegaan :)
http://smg.photobucket.com/player.s...3/Smiling_Pitbull/CLIP0002.flv&fs=1&os=1&ap=1
http://smg.photobucket.com/player.s...3/Smiling_Pitbull/CLIP0003.flv&fs=1&os=1&ap=1
Buurman was niet blij :P
 
Laatst bewerkt:
Zoals al gezegd in 'gevraagd', ben ik op zoek achter een motorblok om mijn Zephyr 750 een nieuw leven te geven.

Alles in de huidige blok is versleten waardoor ik genoodzaakt ben om op zoek te gaan achter een ander. Hij heeft nu 130000km op de teller (eigenlijk 30000 ;) , maar ik rij er ENORM graag mee en wil hem niet wegdoen voor iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Blok van een GPz750 past inderdaad :)
Delen zijn gelijk in de zin van uitwisselbaar. Koppen bijvoorbeeld..

Blok van een GPz750Turbo ook btw ...
... maar daar is niet zo makkelijk aan te komen ;)
 
Ik dénk trouwens dat de blokken van een Z650 en Z750 (de oude dus he ;)) ook passen.

En misschien dat je er ook wel een oude Z900/Z1 of Z1000 in zou krijgen, maar die zijn ook niet te vinden.
Staan trouwens nog wel eens blokjes van zephyrs op ebay :)
Heb het zelf ook wel eens in de gaten gehouden namelijk... mijne wordt ook minder '(

Ik weet trouwens wel echt zeker dat de bochtenset van een ZR750 (dus de opvolger van de zephyrs) op een zephyr 750 past.
Misschien dat dat hele blok ook nog wel past :?
 
Staat momenteel ook een Zephyr in onderdelen op MP, staat ergens in Limburg eentje met een Duits kenteken.

Heb even geen zin in de ad. te zoeken...
 
geen goed idee om daar dan ''nieuwe'' uitlaten vandaan te halen en die leeg te halen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan