Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

Hallo allen ,iemand ervaringen met deukje uit tank laten halen zonder spuiten ?
Heb een klein deukje aan de voorkant van mijn Zephyr tank ondekt . Niks groots maar misschien kan het vrij makkelijk
herstelt worden . Graag in de buurt van Rotterdam/Delft
Groet, John
 
Dag mensen,

Sinds vandaag ook in het bezit van een 93'er zephyr 550. Ik ben nu op zoek naar een wphb van haynes voor deze motor, heeft iemand er nog één liggen waar hij of zij vanaf wil?
 
goede afvond heren

ik heb sinds kort ook een zephyr aan geschaft

ik was niet op zoek naar een zephyr laat staan een kawa
ik zocht eigenlijk een lekker rouw spartaans cafe racer maar de look van deze trok me toch wel erg.

en na het geluid bij proef ritje was ik natuurlijk verkocht

er is al een hoop gedaan door vorige eigenaar maar hij is nog niet helemaal naar mijn smaak dus ik hou er nog een leuk projectje aan over


full

full
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een week eigenaar van een Zephyr 550 :] . Ik heb voor deze motor gekozen omdat ik net mijn A2 rijbewijs heb en de motor precies 35kw heeft.
Na een paar honderd kilometer te hebben gereden, ben ik tot de conclusie gekomen dat de achtervering erg snel dichtklapt als ik iemand achterop heb. Ik weet dat ik ze kan stellen, maar wat is nou het strakst? stand 1 of stand 4? Ik merk niet echt verschil namelijk.
Ook stationair loopt hij niet heel mooi, valt soms uit stationair en als ik aan de stationair schroef draai krijg ik hem ook niet mooi rustig.
Verder bevalt de motor heel goed ben er ook heel blij mee, zal nog wel een foto posten:)

Gr
 
Bobclees,

Goede keus die zephyr 550!
Die achterveering is inderdaad zacht, je kan onderaan je vering ook aan een stel ring je vering strakker zetten, die moet je omhoog trekken en draaien. Wanneer die op zn hoogst staat (afstand het kleinst tussen onderkant en bovenkant) staat hij op zn strakst. Dat stel schroefje snap ik nog steeds niks van..

Over het stationair lopen, je carbs er een keer afhalen en open maken, alles beetje schoonmaken en doorblazen met de compressor kan zeker geen kwaad!

Groeten uit acquoy
 
Korneles,

Bedankt voor de tip van de vering, is helemaal gelukt vele malen beter nu:)
Er zat een klein gaatje in de uitlaat dit heb ik gedicht met Gun Gum, Sindsdien maakt hij een stuk mooier geluid. En ook het stationair lopen gaat stukken beter, loopt veel regelmatiger en valt eigenlijk niet meer uit.
Ik heb nog een vraag welke spiegels passen er allemaal op? want ik vind de huidige (originele) spiegels wat laag, zou graag iets hogere en misschien rechthoekige hebben. Heeft iemand een tip? Liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk;)

Gr Bob
 
Bob,

Als het goed is (en als ik mijn hoofd kan vertrouwen) zijn alle spiegels universeel. Dus alle passen op je zephyr! Om goedkoop te vinden ebay bezoeken. Daar zijn alle spiegels te vinden.

Mijn uitlaat is helemaal open, dat maakt een helemooie herrie! ;)

Gr
Korneles
 
Beste Zephyr rijders , al weer ffies geleden dat ik iets posten ... Heb in de tussentijd mijn eind demper eruit gehaald (dat pijpje)
nu bij gas open draaien een fraai sportgeluid. Demper was bijna zonder al te veel moeite eruit te slopen aangezien de roest zijn werk heeft gedaan . Als je nagaat dat dit orginele uitlaten zijn hebben ze het vanaf 1993 tot 2014 prima gedaan . Kawazaki =kwaliteit.
Deze motor loopt als een tierelier en ziet er goed uit .(foto wil niet lukken /site wil mijn foto niet plaatsen ??)
Mocht er iemand zijn die twijfelt over de aanschaf van een zephyr ..niet langer uitstellen ga ervoor als je een mooie kan vinden .

Groet , John uit Rotterdam Noord
 
Beste Zephyr rijders,

Een tijdje geleden heb ik op dit forum een aantal vragen gesteld (was toen net begonnen aan mijn rijbewijs). Met een grote glimlach mag ik nu mijn praaltje laten zien!

Middagje poetsen doet wonderen.

full


full


Ik moet alleen mijn kleppen gaan stellen (neem aan dat daar dan gelijk ook een nieuwe pakking in moet). Heeft iemand een werkplaatsboek als pdf dat zou erg fijn zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu een tijdje op mijn Zephyr 550:) Ik vraag me alleen af hoeveel hoort hij te verbruiken?
Hij rijd ongeveer 1 op 16 is dit normaal?
En is er iets aan de choke te doen, nu gaat hij gelijk heel veel toeren maken als ik de choke erop zet.

Gr Bob
 
1:16 is fors voor een 550.
Maar goed, hangt natuurlijk sterk samen met rijstijl, route en afstand. Als je voornamelijk als een door demonen bezeten m*ngool dwars door de stad scheurt vind ik het verbruik keurig :+

Rij je eigenlijk alleen maar op rustig tempo langere stukken over N-wegen dan mag hij best wat minder verbruiken.

De choke is op mijn 750 ook vrij gevoelig en moeilijk te doseren. Is zo op alle kawa's die ik heb & had trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik rijd vooral rustig over landwegen. Ben vorige keer ook over de snelweg naar antwerpen gereden ook toen 1 op 16 en reed gemiddeld 120km/h, niet hard gieren ofzo;)
Een kennis die veel verstand heeft van motoren had het vermoeden dat mijn choke een beetje bleef hangen, is dit een bekend probleem zo ja hoe kan ik dit controleren/verhelpen.
 
Eerste dingen om te checken bij hoog verbruik: staat van luchtfilter en bougies.
Choke die blijft hangen zou ook kunnen. Is bij de Zephyr makkelijk te zien...
Bedien je choke en kijk bij de carbs naar een stalen strip die heen en weer schuift (van links naar rechts, aan blokzijde/bovenkant carbs). Dan kan je ook voelen of die soepel/goed terugschuift.
 
Oke bedankt voor de tip ga ik morgen eens even kijken:)
Nog een vraag voor voorlopig, past een voorspatbord van de Zephyr 750 ook op de Zephyr 550?
Aangezien ik een barst in mijn spatbord heb en een spatbord van een 750 kan kopen.
 
Korneles,

Bedankt voor de tip van de vering, is helemaal gelukt vele malen beter nu:)
Er zat een klein gaatje in de uitlaat dit heb ik gedicht met Gun Gum, Sindsdien maakt hij een stuk mooier geluid. En ook het stationair lopen gaat stukken beter, loopt veel regelmatiger en valt eigenlijk niet meer uit.
Ik heb nog een vraag welke spiegels passen er allemaal op? want ik vind de huidige (originele) spiegels wat laag, zou graag iets hogere en misschien rechthoekige hebben. Heeft iemand een tip? Liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk;)

Gr Bob

Bob

ik heb hier nog een paar redelijk nette org. zrx spiegels liggen
zijn vierkant zwart en hoog vind ik dan, verstuur ze niet,,,,,,,,,,,,,,,,,
kun je gratis op komen halen :W

grt Jan
 
Oke dat is even te ver weg, maar als ik in de buurt ben stuur ik je wel een berichtje dan kom ik ze halen als je ze nog hebt:)


Te ver :? :? t is nog geen 50 km :]
maar is prima :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ohja, en waar kan ik een spatbord voor de Zephyr 550 kopen? de staat maakt niet uit als hij maar heel is ik spuit hem toch.
Heb via google eigenlijk niks kunnen vinden behalve : http://www.marktplaats.nl/a/motoren...nele-kawasaki-zephyr-750-1994-onderdelen.html
Maar volgens mij is deze heel anders.
Of weet iemand een spatbord wat hier zonder aanpassingen op past?

Dat is flauw, zet je er eerst gratis bij en vervolgens prijs op afspraak... :X

Kun je niet je eigen repareren met wat plamuur en glasvezel?
 
full



beste,

Ik vond deze veer naast mijn motor (linkerzijde) en kan gewoon niet vinden waar deze hoort.

Het is een dubbele veer (een veer in een veer) en heb geen middenbok, maar heb geen idee of mijn voorganger er eentje op had en deze veer is achtergebleven.

De achterrem heeft wel nog zijn veer en zo ook mijn standaard.

Iemand een idee?

bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan