Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

'Kawasaki zephyr 1100' > 'Kawasaki zephyr 550, 750, 1100'

Zo, dat dekt een beetje meer de lading, en trekt misschien ook wat meer Zephyr liefhebbers.

Voor de 550 en 750 heb ik een wphb liggen (Duits), en mogelijk nog wat digitaal, maar dasn moet ik in het archief duiken.

Zelf heb ik een 750 uit '92. Daar komt binnenkort een Dynojet stage II kit in, Remus uitlaat zit er al op, K&N filter ligt al klaar... :9~

Dan even de carbs netjes zetten (vlotternaald en zitting vervangen ivm overlopen) en op de dynobank.

In de tussentijd ben ik de kapjes, spatbord en tank aan het schuren. Deze worden Oranje metallic. Ik zet tzt wel wat fotokes neer :Y
 
Ben benieuwd wat jij eruit krijgt :)

Ik zit op 76 op het achterwiel (750 uit 91) met het standaard luchtfilter, open pijpen en andere naalden (factory pro van een ZRX).
 
Hmm, daar zou ik toch wel overheen moeten kunnen.... })

Ik moet nog sjekken of er naast de vlotter nog andere slijtage is (bijv mengbuizen....). Als ik het dan doe, dan maar meteen goed :Y

En zelf krijg ik de boel heel goed (loopt nu al heel behoorlijk zonder dynojet), maar met wat hulp dhr Ritzen (uit Weert) wete ik zeker dat er zo een paar pk-tjes bij kunnen komen *O*
 
Ja, dat moet zeker kunnen :Y

Ik heb geeneens K&N erop.. en 't beessie is nog nooit adhv een goede gasmeting afgesteld.

Ik ken trouwens een Zephyr 750 met 130pk. Hangt alleen het blok van een GPz750Turbo onder })
Heb ik kort na aanschaf van mijn gpz ook nog overwogen, maar vond het zonde van die fiets.



Standaard Zephyr 750's hebben meestal zo rond de 60 aan het wiel btw...
 
Laatst bewerkt:
Ik houd het verder standaard. Ik ben al heel blij als het straks allemaal af is, want ik kreeg de fiets als een zielig-tien-jaar-in-de-achtertuin-gestaan-donatie.

Tank gecoat, alle gereinigd en afgesteld. Nieuwe knippers (god, wat zijn die originele lelijk), nieuw kapje (ontbrak) via e-bay (met scheur, dus dat weer maken...).
 
Jeej, een echt Zephyr topic!

Standaard Zephyr 750's hebben meestal zo rond de 60 aan het wiel btw...

Wow, dat is best gierig eigenlijk :$

Gelukkig compenseer ik een hoop met mijn gewicht (+/- 55 kG) Vind de motor vlot zat voor nu.

Heb zelf trouwens afgelopen weekend ook een en ander aan mijn motor geknutseld. Namelijk een olietemperatuurmetertje (die niet boven de 80 uitkomt) en een tijdklokje.
Leipe-flip heeft ook noh het benzinefiltertje vervangen want dat was hard nodig...

Maar even een vraag over die olietemperatuurmeter, die zit dus helemaal bovenin en hangt niet in de olie zelf. Kan ik dan zo stellen dat ik er 30/40 graden bij op moet tellen voor de daadwerkelijke olie temperatuur?
 
Nee.. Voel maar eens aan het bovenkant van je blok, waar die meter zit ;)
Daar komt geen olie en wordt toch goed heet.

In dat blok draait namelijk een hele hoop staal en aluminium rond met enorme snelheden. Je moet je voorstellen dat er een soort orkaan waait met een olienevel er doorheen dan snap je dat het wel goed is zo. Ok, er zal misschien een enkel graadje tussen zitten, maar veel meer zal het niet zijn (denk ik).

Kan je wel een tip geven om je nauwkeurigheid te checken; gooi dat ding in een pan kokend water; dan zou hij exact 100 graden aan moeten geven.
Vriend van me heeft er een die zit er doodleuk 30 graden naast... go figure.

En als eerste motor (en sowieso eigenlijk) is 60pk aan het wiel gewoon zat.
Meer is gewoon bonus ;) Maar het went allemaal zo snel.. dat is jammer.

Ik vond mn Zephyr bloedsnel. ... Tot ik een GPz1100 erbij kocht.
En die vond ik snel tot ik mn GPz Turbo had opgeboord en opgefokt.
En sindsdien voelt de Zephyr als een snorbrommer ongeveer :')

Gelukkig went het de andere kant op ook wel weer als ik het monster een tijdje laat staan.
Dan worden die andere vanzelf weer sneller, gevoelsmatig ;)
Na een hele winter met k*tweer op de CX500 (nog geen 40pk) voelde die zelfs 'ok'. Eerste keer daarna op de GPz was ronduit eng :P

En nu maak ik veruit de meeste kilometers op een GSX750ES; 90 pk.
Voordeel is dat je die dan niet altijd voluit gebruikt; blijft het wat langer heel allemaal.
Wat dat betreft had ik eigenlijk nog liever een 1100 gehad. Maar ja..
 
Laatst bewerkt:
Tja, het zijn geen pk-monsters... Dan kun je beter een Hayabusa oid pakken.

Het leukste is dat je een motor helemaal netjes kunt afstellen, zonder al te veel tuningswerkzaamheden (zoals bijv nieuwe nokkenassen). En dat is al heel wat waard, een netje slopende motor, zonder rare dipjes bij een bepaald toerental.

En lekker :] kan ook op een motor met 50, 60, 70 of 80 pk's. *O*
 
Zeker, al is het als je veel (snelweg)-km's maakt wel erg prettig om een wat zwaardere motor hebben, ook/vooral qua koppel. Die hebben dan ook vaak een langere versnellingsbak en draaien dus minder toeren; rijdt al met al een stuk rustiger :)
Ik heb vlak voor mijn laatste motorvakantie op de zephyr (naar Zuid Frankrijk; 2x1400km) een twee tanden groter voortandwiel gemonteerd; scheelt heel erg veel. Rijdt veel rustiger (en iets zuiniger). Grootste nadeel; ik kan er sindsdien niet lekker meer mee wheelieën '(

Maar goed; een zephyr is nu eenmaal geen echte toerbuffel ;)
Maar wel behoorlijk geschikt om goed/technisch mee te leren rijden en mee over dijkjes te vegen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van alles wat: ik rijd normaal gesproken een Harley (kan bijna niks tegenop), heb nog een DR500S en een XV500 (oude Virago).

Er komt nog een CBR600F-je bij, volgend jaar ergens...

Maar ik heb ook prima ww gedaan op een XS400DOHC. Lekker op de snelweg met 12k toeren, en dan 130 rijden in de 6e versnelling _O-

Iedere motor zijn eigen ding :Y
 
In dat blok draait namelijk een hele hoop staal en aluminium rond met enorme snelheden. Je moet je voorstellen dat er een soort orkaan waait met een olienevel er doorheen dan snap je dat het wel goed is zo. Ok, er zal misschien een enkel graadje tussen zitten, maar veel meer zal het niet zijn (denk ik).

Oke, vanaf welke temperatuur is de olie warm genoeg om wat meer gas te geven ongeveer dan?

De Zephyr is officieel trouwens mijn 3e motor... De eerste heb ik gekocht in 2006 (Suzuki GSX 400E) en verkocht begin 2008. Dus nog voordat ik mijn rijbewijs had en dan ook bijna niks op gereden. De 2e nadat ik mijn rijbewijs behaalde (Kawasaki KZ400 uit 75) Ook maar weinig op gereden. En in februari dit jaar deze. Dit is wel een blijvertje wat mij betreft.
 
vanaf 40 graden wat meer gas, pas na 20 km normaal rijden weet je zeker dat alles goed warm is.
 
Graadje of 65-70 ofzo... Dan is hij echt warm en kan je wel voluit.

En dat duurt langer dan je denkt :/

Maar echt; gooi dat ding eens in een pan kokend water want ze kloppen vaak van geen kant.
 
Laatst bewerkt:
:^

Helemaal mee eens.

Het duurt meestal even met warmdraaien voordat er 40 wordt aangegeven, maar ook weer niet te lang (is ook weer niet goed voor de motor). Daarom houd ik het een beetje zo aan.

Dan normaal rijden, en na een goed stuk rijden kun je meer richting de grenzen....
 
pos=0.html


dit is mijn 750 ben er nog steeds erg blij mee
 
Laatst bewerkt:
ploatje ga zo nie lukken nie...

Je kunt het eerst uploaden, dan plaatsen :Y
 
Voor mij voorlopig even wat niet motorrijden helaas:

727315879_6_pEfd.jpeg


"Gelukkig" is het probleem niet al te ernstig. Namelijk roest in de tank... :r
Met als resultaat een zo goed als nieuw verstopt benzinefilter.
 
Voor mij voorlopig even wat niet motorrijden helaas:

[afbeelding]

"Gelukkig" is het probleem niet al te ernstig. Namelijk roest in de tank... :r
Met als resultaat een zo goed als nieuw verstopt benzinefilter.

tja, maakt nie uit hoe nieuw de filter is, als er verf en roest inzit gaat ELKE filter verstopt zitten... :Y

(had je trouwens je helm al van me motor afgeplukt?)
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

dit is mijn 750 ben er nog steeds erg blij mee
full



en nu met foto

tot nu toe geen problemen ik heb hem dit jaar gekocht eind zomer en nu al 4000 mee gereden alleen mijn achterbant word nu echt slecht dus dat zal wel een duur geintje worden.

weet iemand een goedkoop adresje en welke banden zijn het beste ( er zitten ninja velgen onder)
 
Geef mij eens de maten door (ev pb), astuwil.

Dan geef ik je een indicatie.

~[edit]

en ev je voorkeur voor een merk/type band...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan