Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

[afbeelding]


en nu met foto

tot nu toe geen problemen ik heb hem dit jaar gekocht eind zomer en nu al 4000 mee gereden alleen mijn achterbant word nu echt slecht dus dat zal wel een duur geintje worden.

weet iemand een goedkoop adresje en welke banden zijn het beste ( er zitten ninja velgen onder)
Moet je wel ff posten waar in NL je woont he ;) En hoe je rijdt, hoeveel en in welk weer..

Ik ga meestal naar motormike (www.motormike.nl) en ik rij op pilot road2. Zat grip om stevig mee te sturen en gaan LANG mee en ook erg goed in de regen.

Van welke ninja komen die velgen? Type + bouwjaar als het ff kan. En zijn er nog meer modificaties gedaan om het pas te maken? Offset voortandwiel bijvoorbeeld? Nieuwe achteras? Hoe brede band is dat?
 
Moet je wel ff posten waar in NL je woont he ;) En hoe je rijdt, hoeveel en in welk weer..

Ik ga meestal naar motormike (www.motormike.nl) en ik rij op pilot road2. Zat grip om stevig mee te sturen en gaan LANG mee en ook erg goed in de regen.

Van welke ninja komen die velgen? Type + bouwjaar als het ff kan. En zijn er nog meer modificaties gedaan om het pas te maken? Offset voortandwiel bijvoorbeeld? Nieuwe achteras? Hoe brede band is dat?

ik woon in amersfoort.

de velgen komen van een zxr 750 uit 94 en dat past precies voor is het 120/ 70 -17 en achter 180/55-17 het enige wat er af is gegaan is de kettinkast

de velgen komen van een sloper en kwam met tandwiel etc., verder heb ik een groter voortandwiel ivm ietsje meer pk's ( nokkenas en wat aan de carburatie gedaan ) de uitlaat scheelt ook zo'n 5pk ik zoun hem eigenlijk een keer moeten laten testen hoeveel hij nu heeft.

ik moet wel zeggen dat hij nu veel strakker op de weg ligt zeker in de bochten.

je blijft bezig op deze manier, er zit nu ook een klein windraampje op ivm de wind met lange ritten.
 
Hmm... dat is nog best een aardig verschil met wat ik heb!

Namelijk (Pirelli Match of zo iets?) 150/70/17.
Kun je op je standaard velg ook breder? En zo ja, hoeveel?
(Mijn achterband is ook aan vervanging toe trouwens)
 
Laatst bewerkt:
Op de standaard velg kan je een 160er monteren, maar echt aan te raden is het niet.
Punt is dat de band boller gaat staan en er meer spanning intern op komt (de velg is gewoon niet breed genoeg).

Ik ben wel verbaasd dat er geen offset voortandwiel nodig was. Dat had ik wel nodig bij mn GPz (maar die ging dan ook van een 130er naar een 180er band).
 
Misschien is het eigenlijk wel nodig, maar valt het mee /niet heel erg op. ;)
 
in dit geval had ik geen offset tandwiel nodig, de tandwielen zitten op de zelfde plek ik hou net 3mm over( ik zie wel is harleys rijden met minder) wel krap maar gaat tot nu toe prima geen extra slijtage aan de tandwielen en ook geen aan de band. ik heb ook een gpz gehad maar daar moest het wel bij in dit geval lijnt de ketting nog recht uit.
 
Dat is dan zeker interessant!

Dan ga ik toch ook eens wat beter opletten voor andere wieltjes *D

Wil het trouwens ook misschien gaan doen voor mn GSX750ES. Ik schijt bagger in de regen op dit moment.. Zijn alleen b*ttbanden te krijgen voor die oude maten.
Achter een BT45 (gaat nog wel) voor zit er een Avon op (die voel ik dus echt zoeken he..).
Metzeler Lasertec past er ook op, gaat ook nog wel..
Maar ik wil gewoon PR2, die zijn zó goed in de regen :}
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu de wegligging beter voor elkaar maar ben nog wel op zoek naar een paar extra pktjes. ik zit te denken aan een kn filter. het nadeel is dat ik nu de meging goed voor elkaar heb.( klote klus telkens de bougies eruit om te checken)en ben bang dat ik dan weer helemaal overnieuw kan beginnen.
 
Enige manier om er echt meer power uit te halen is een turbootje erop of een ander blok erin.

Blok van een GPz750 turbo erin past ook
122461862510.jpg


1100 met turbo en intercooler
ZEPHYR1100.jpg


750 turbo met intercooler
zep400turbo6M.jpg


Of dus 'gewoon' een heel ander blok erin. Heb ze gezien met een GSXR750 blok erin bijvoorbeeld.

Mijne heeft met open uitlaat, andere gasnaalden en sproeiers en een aangepast luchtfilterhuis 76pk aan het wiel...
 
de vorige eigenaar heeft er andere nokkenassen ingezet volgens hem snellere echter heb ik weinig vergelijkings materiaal een vriend van me heeft een gpx 600 en die is een stuk langzamer. ik denk inderdaad dat een ander blok mischien het beste is, ik blijf uit zijn toeren lopen op topsnelheid. op de teller 216 maar er kan geen groter tandwiel meer voor en achter kan ik niet kleiner dus ik ben bang dat het niet veel meer uitmaakt. de koppeling is trouwens welgoed dus het is geen slippende koppeling ofzo
 
Mijne doet 220 op de teller (plat op de tank :P). Maar die tellers zijn best optimistisch :P Ik heb voor ook het grootst wat past, achter standaard geloof ik (39?). Loopt inderdaad het rood in volgas :X
Qua vertanding; hogere achterband of 18" achterwiel scheelt natuurlijk flink. Misschien een optie? Alleen zijn die oudere wielen vaak loeizwaar en smal..

Snellere nokkenassen; komen waarschijnlijk uit een GPz/GPx ja, die passen namelijk :Y

Hoogste wat ik ooit heb gezien voor een zephyr 750 is 86pk op het wiel. Was een duitser trouwens.

Trouwens; de bak van een zephyr 550 kan je overzetten (heb je ineens 6 versnellingen!)
En er bestaan wiseco 810cc kits (voor GPz750, past ook in zephyr), scheelt vooral iets koppel. Kost wel flink knaken... ik heb het gedaan voor mn GPzTurbo. Uit de VS gehaald, boren en honen bij JSPP.. plus je pakkingen enzo ben je zo 1000 euro verder :X
Maar ja, ik had weinig keus.. originele zuigers + cilinders waren gewoon gaar.

Kan je inderdaad beter een blok van een gixxer 750 begin jaren 90 erin proppen.
Of van een GPz750. Misschien zelfs 900 (maar dan moet je weer een radiator kwijt ook).

Of als je kan lassen eens experimenteren met een turbo (t2 ofzo..). Heb nog een T2 liggen, maar heb er de tijd niet voor.
 
Laatst bewerkt:
het is jammer dat er geen hogere bandenmaat is voor mijn velgen dat zou de truc kunnen zijn. ik heb ook naar 18inch gekregen maar die heb je niet met dikke vette banden. een 6 bak zou ook kunnen helpen, ik heb nog een gpz onderblok liggen maar volgens mij gaat dat niet werken.
 
is dit veel werk ?? ik wil graag een 6 bak voor mijn zephyr 750 :-)

minder toeren bij 130
Tsja, wat is veel werk.....

Blok uit frame, carter splijten etc etc...
En ik betwijfel trouwens of de 6 van een 550 langer is dan de 5 van een 750....
... maar dat is te corrigeren met andere (ketting-)tandwielen.
 
ik heb nog een mooi 750 blokje liggen met 45000 KM dit is een meer jaren plan met me zoon.
kan altijd nog beslissen of we dit doen.

kan wel eens op een 550 stappen hoe deze schakelt, en dan beslissen of dit de moeite waart is.
 
Mijne doet 220 op de teller (plat op de tank :P). Maar die tellers zijn best optimistisch :P Ik heb voor ook het grootst wat past, achter standaard geloof ik (39?). Loopt inderdaad het rood in volgas :X
Qua vertanding; hogere achterband of 18" achterwiel scheelt natuurlijk flink. Misschien een optie? Alleen zijn die oudere wielen vaak loeizwaar en smal..

Snellere nokkenassen; komen waarschijnlijk uit een GPz/GPx ja, die passen namelijk :Y

Hoogste wat ik ooit heb gezien voor een zephyr 750 is 86pk op het wiel. Was een duitser trouwens.

Trouwens; de bak van een zephyr 550 kan je overzetten (heb je ineens 6 versnellingen!)
En er bestaan wiseco 810cc kits (voor GPz750, past ook in zephyr), scheelt vooral iets koppel. Kost wel flink knaken... ik heb het gedaan voor mn GPzTurbo. Uit de VS gehaald, boren en honen bij JSPP.. plus je pakkingen enzo ben je zo 1000 euro verder :X
Maar ja, ik had weinig keus.. originele zuigers + cilinders waren gewoon gaar.

Kan je inderdaad beter een blok van een gixxer 750 begin jaren 90 erin proppen.
Of van een GPz750. Misschien zelfs 900 (maar dan moet je weer een radiator kwijt ook).

Of als je kan lassen eens experimenteren met een turbo (t2 ofzo..). Heb nog een T2 liggen, maar heb er de tijd niet voor.



Zijn de Zephyr 1100 blokken technisch gezien niet beter dan de oudere Z of GPZ blokken ?
FJ1100/1200 blokken kunnen hoge km standen halen, zoiets mag je ook verwachten van een Zephyr 1100.
 
Zijn de Zephyr 1100 blokken technisch gezien niet beter dan de oudere Z of GPZ blokken ?
FJ1100/1200 blokken kunnen hoge km standen halen, zoiets mag je ook verwachten van een Zephyr 1100.
Beter? Geen idee...
Ze zijn sowieso ook jonger natuurlijk...

En ook niet echt af-fabriek ge-tuned op max pk's natuurlijk. Ik denk dat een 1100 wel een redelijk veilig blok is ja, omdat het een 'tam' blokje is. En FJ-blokken zitten ook niet in race-monsters natuurlijk ;)

Maar volgens mij zegt het onderhoud en gebruik meer over de levensduur van een blok dan het ontwerp ervan..
 
Ziet er wel netjes uit, maar ik wil geen 25 kw motor...

En mijn volgende motor wordt toch wat nieuwers. (sorry)
 
Terug
Bovenaan Onderaan