Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

Hey

Ik ben nog bezig met lessen, maar natuurlijk al lang aan het zoeken naar de motor die ik straks wil kopen :) Na al het zoekwerk ben ik bij de zephyr (750) aangekomen, maar ik heb wel een vraag. Ik ben 1.85m lang en is dat wel comfortabel op de zephyr..? Heb namelijk gelezen dat oa de zephyr 550 aangeraden wordt voor kleinere mensen.

Dus, hoe lang zijn jullie allemaal en hoe comfortabel zit je - ook voor langere stukken - op de motor? Tuurlijk ga ik ook nog testritten maken enzo, maar ik vroeg me af wat jullie ervan vinden.

Alvast bedankt en groeten

Ook 185 en no problemo.
 
1.82 en geen problemen, maar echt lekker ruim is het niet.

Prima beginmotor, juist omdat hij compact is :Y
 
Bedankt voor de reacties!

Ik ben benieuwd hoe ie rijdt, maar goed om te horen dat mn lengte geen probleem hoeft te zijn.

En als het nou even zou stoppen met vriezen zouden niet al mn lessen afgezegd worden en kan ik het sneller uitproberen... :P
 
of je gooit zij kont omhoog dat werkt ook prima
Heb ik ook gedaan ja.
Zeker icm clipons krijg je zo meer ruimte :Y
Maar de stepjes staan t.o.v het zitje wel wat hoog als je lange benen hebt. En daar verander je weinig aan (stepjes verlagen is geen optie ivm grondspeling). Iets hoger zadel zou kunnen..
 
Gisteren op de motorbeurs deze uitlaatjes gehaald:

022110163925.jpg


022110163902.jpg


Zijn nog niet helemaal luchtdicht en nog niet gemonteerd aan het frame zoals je kunt zien maar dat komt nog wel...

Alleen echt uitlaatdempers kan ik het niet noemen... 8-)
 
er komt toch een bak herrie uit.... Net alsof er geen uitlaten opzitten alleen dan een beetje gedempt... :X :o
 
als je ze luchtdicht krijgt dan wordt de klank een stuk dieper het scheelt best wel veel. in ieder geval bij mij dan,

maar ziet er wel super uit en handig met files, loud pipes save lives.
 
Dat verwachten wij indd ook al. Klinkt nu gewoon als geen einddemper ;) . Iemand enig idee waar we die busjes vandaan kunnen halen? Geen mogelijkheid om ze zelf te laten maken :P
 
ik weet niet waar je van daan komt maar motor slopen hebben vaak dit soort artikelen.

zoek er eentje in de buurt en bellen maar.
 
Bij de motozoom zijn ze ook gewoon te koop zag ik al! (dus haal ik ze bij Louis.de)

Nu nog ff de juiste maat zoeken...
 
Jongens ,kan iemand mij vertellen wat voor uitlaat ( standaard 4 in 1 ) past op een Zephyr 1100
Ik heb er net een gekocht met twee rotte uitlaten en wil deze wervangen voor een nieuwe 4 in 1.
 
Ik ben 1.88, en pas er net nog goed op, de motor is idd wat laag, is mijn veertiende motor, en beleef er (bijna) dagelijks veel plezier aan, misschien omdat ik inmiddels ook al een oude zak wordt, vind ik de zephyr gewoon een no-nonsense naked retro bike die er gewoon goed uitziet.
Zo rond de duizend euro zijn er op b.v. marktplaats nog wel een aantal te vinden.
Die van mij doe ik voorlopig niet weg. :P
full
 
Ik ben 1.88, en pas er net nog goed op, de motor is idd wat laag, is mijn veertiende motor, en beleef er (bijna) dagelijks veel plezier aan, misschien omdat ik inmiddels ook al een oude zak wordt, vind ik de zephyr gewoon een no-nonsense naked retro bike die er gewoon goed uitziet.
Zo rond de duizend euro zijn er op b.v. marktplaats nog wel een aantal te vinden.
Die van mij doe ik voorlopig niet weg. :P [afbeelding]
Zo zag de mijne er ook ooit uit *D

En inderdaad; blijft een heerlijke, pure motor :)

Clip-ons erop en bar-end mirrors maken hem helemaal clean, maar dat is persoonlijk.

Ik heb nu ook een VFR twv 7mille, maar mn zephyr trekt nog altijd veel meer aandacht en krijg ik veel meer complimenten over 8-)
 
Laatst bewerkt:
In hoeverre kun je plaatwerk vd 750 Zephyr op een 550 zetten? Is dat uitwisselbaar? Vind nml de 550 mooier, maar het 750 blok het net wat meer porrie natuurlijk..
 
Hmm volgens mij is de 550 behoorlijk wat smaller en ieliger dan de 750 en daarom ook niet uitwisselbaar... Iemand anders een idee?
 
Dat gaat inderdaad niet passen. Zoek maar 2 foto's van de modellen en zet ze naast elkaar. Het zijn kleine verschillen, maar gaat niet.

De tank bijv. is bij de 750 langer van vorm..

(ik rij overigens een Zephyr 550. Nog nagenoeg origineel)
 
Hallo Zephyr muizen,

3 vraagjes

1
ik ben op zoek naar een foto van een zephyr 750 met verchroomde velgen.
ik wil zien hoe dat staat, ik wil mijn velgen mogelijk laten verchromen.

2
Spaakwielen voor mijn zephyr 750 is daar nog aan te komen.

3
voorvork onder poten laten poedercoating in de kleur cobalt blauw
wat gaat dit kosten in de buurt van Den Haag
 
Terug
Bovenaan Onderaan