CBX1000 topic

Hé frank_b, je bent niet de enige met een blauw zadel ;)
full
 
En ja hoor, ik was er ook bij *O* (de rechtse grijze ProLink). Een prachtige en gezellige dag zonder een druppel regen en vele mooie CBX-en en ook een twintigtal Kawasaki Z1300 waarvan één gifgroene met CBX-kuip _O-
full
 
Is de CBX met blauw zadel wel van jou ? Aangezien de foto van een CBX zonder voorvork die je op 10 juni geplaatst had, zou ik verwachten dat deze van iemand anders was. Maar ja, de foto kan eerder gemaakt zijn natuurlijk.

De nieuwe uitlaten voor de CBX van de loterij had ik wel kunnen gebruiken ;( Ik hoorde dat iemand zonder CBX die gewonnen had |(

Ik vond de Kawa met CBX kuip wel geinig, hij was in ieder geval heerlijk groen zoals een Kawa eigenlijk hoort te zijn.
 
Yep dat is de mijne :P

Er is inderdaad een hele boel aan gebeurd, ondertussen staat hij op nieuwe bandjes en nieuwe vering voor / achter.

Dat kan snel hoor. Hij moest wel klaar voor de CBX day :P

Tja die uitlaten had ik ook wel gewild '(
Het lager van de achterbrug moet eigenlijk vervangen worden, zit wat speling op.

Maar Bert durfde de orginele uitlaten er niet onderuit te halen, vooral onder die chrome plaat is alles verroest.
Dat gaat los en nooit meer in elkaar.

Ik moet dus eerst naar vervangingsuitlaten om kijken voordat ik dat lager kan aanpakken.

Maar eerst maar weer eens sparen, al een flinke berg geld uitgegeven aan onderdelen. :o

Wel jammer dat hij niet naar een CBX rijder is gegaan, MP maar in de gaten houden dan, scheelt misschien in aanschaf.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je dit topic http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/10001024#10001024 topic hebt gelezen, daarin staat mijn verhaal over de aanschaf van de CBX.

Zoals je kunt lezen is deze winter het blok helemaal uit elkaar geweest, dan weet je ook wat je kwijt bent. Iemand van de club heeft het voor mij gedaan, dat kan ik zelf helaas niet. Helaas lekt het nu bij de aandrijfas voor de ketting. Het blok is er al weer een keer onderuit geweest om dat dicht te krijgen. Het is beter maar is nog niet 100% dicht.

Officieel mag daar geen pakking tussen en dan is het verdomd moeilijk dicht te krijgen want als de motor loopt staat er toch een paar bar druk op en ja, dan komt de olie naar buiten. Voordeel is wel dat ik nu een zelfsmerende ketting heb _O- , maar ja, dat is niet de bedoeling. Dus aankomende winter gaat het blok weer er onderuit, dan ga ik wel helpen, kleppen moeten toch wederom gesteld worden en de lekkage dan echt dicht zien te krijgen. Binnenkort moeten er bij mij ook nieuwe banden op, ik denk dat het weer de BT45 wordt, ook al monteren anderen soms een andere band.

En ja, die kilometerstand moet je met een korrel (of een pak) zout nemen, daar kwam ik bij mijn CBX ook achter.
 
Laatst bewerkt:
Leuk verhaal even doorgespit.

Blijkt wel dat een goede CBX duur is, die van mij was nog aanzienlijk goedkoper, maar dat is net het begin.

Ik heb hem technisch ook goed onderhanden laten nemen, het laten vervangen van de vering door progressieve vering voor / achter geeft hem een veel beter weggedrag.

De achterveer ging van 4 naar 1 bar in een dag, beetje brak, hele schokbreker vervangen.

Helaas is het allemaal best wel duur en loopt het hard op, het olie verbruik is op dit moment best wel hoog 1 op 700 dus dat wordt ook een hoonbeurtje ben ik bang :X
Daar gaat het goedkope aanschaf bedrag :W

Achja, het wordt een meer jaren project, steeds wat doen, maakt het ook weer leuk.
En ja een ander zadel gaat er ook komen hoor :+
 
Laatst bewerkt:
Nou , Ik heb dit topic ooit nog is gestart.
Na een jaartje revalidatie heb ik de CBX weer iut zijn slaap verwekt.
Nieuwe batterij, mooi nieuw drankje of MOTUL goodness oil, beetje gepoetst, een beurtje gegeven en traalaa op de start knob gedrukt!
Prima geiiudje toch maar weer!
Ben klaar met de andere resoraties, wachten op verf werk, zo maar weer eens bezig wezen met dit gaval!
Moet nog eens uitvinden waar ik de #27 stickers ga plaatsen! hehe!!
DSC_4763.jpg

Tiss hier verschrikkelijk koud!
 
Laatst bewerkt:
Hi TS, maar ligt dat aan mij :? ik zie geen foto :?

Kan ik je bike niet bewonderen.

Enne koud, tis hier warm, heeeeel warm....
 
Laatst bewerkt:
DSC_4761.jpg

Een beetje 'Classic" shot van dit machien en laat de pizzacutter wielen zien
120 wide wiel achter en 90 in de front!
Ben net weer terug van een ritje langs de kust, het eerste in over een jaar, en geen enkel probleem!
 
Erg stil hier....


Vanaf dit weekend weer op de weg ( tenminste als de pekel in de silo's blijft)



full



Hij mag in ieder geval zijn neefje gezelschap houden.
 
Laatst bewerkt:
mijn moeder op de replica van haar baas met een cbx motor onderin :p

leuk detail; ze heeft er zelf mee gereden op de bikers classics :Y

full


grtz,

MJ
 
Ik ben er als een blok voor gevallen en ik mag mijn schatje uit 1979 volgende week ophalen. *O*

Of zoals ze het mooi vertelde in een van de eerste testen:

It embodies extravagance without vulgarity and high style without pretense - you see muscles and tendons, not chrome and fussiness. It has been designed, not decorated. There is no trashiness in the concept, and none in the execution. The CBX is an immensely flattering bike with perfect elegance and total class, and history will rank it with those rare and precious motorcycles which will never, ever be forgotten.

Bron: Cycle Magazine 1979 Honda CBX Road Test
 
Laatst bewerkt:
ik zal hier ook eens een paar foto's posten heb een rijdende een project en heb er 2 uit elkaar liggen die wachten op restauratie en helaas revisie van de blokken
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan