Het Honda CBR1000RR Fireblade Topic Deel4

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff een vraagje over de vering:
Ik ben een 'rustige' rijder, geen circuit of race type. Mijn achterband vervang ik meestal omdat er een plat vlak op komt O-)
Met helm, kleding en laarzen weeg ik al snel rond de 125 kilo. Ik heb de vering nog nooit aangepast, dus ik neem aan dat ie nog op de fabrieksinstelling staat. Is het verstandig/nodig om de vering aan m'n gewicht te laten aanpassen?

Hey Mark,

Volgens mijn bescheiden kennis gaat het niet echt nodig zijn om andere vering te kopen.
Wat je wel kan doen is een ervaren en bekwaam iemand je ori vering eens wat persoonlijker laten afstellen.
Wanneer je dan een verschil voelt kan je nog altijd overwegen andere vering te kopen.
Maar echt nodig gaat het volgens mij niet zijn, temeer omdat je zelf niet spreekt over 'momenten/situaties' waarin de vering niet voldoet.
Tip : rij ne keer op Zolder door de eerste linkse en dan voel je al vrij veel

greetz
kriz
 
Heb net nog een tof telefoontje gekregen O-)

Kan voor een hééééééééél aantrekkelijke prijs een originele voorvork kopen maar dan wel met het tit fabrieksmateriaal van Showa in !!!

Ben nu héééééééééééél hard aant nadenken ;)

Marrio, kan jij me raad geven (info over de ori, is die deftig voor iemand van ± 90-100 kg ?)
:? man stel je niet zo aan, ik weeg 100 en rij op een 600RR. Die 1000 kan 't zeker wel aan. Je racet toch niet met de superbikes mee of wel soms? :P
 
:? man stel je niet zo aan, ik weeg 100 en rij op een 600RR. Die 1000 kan 't zeker wel aan. Je racet toch niet met de superbikes mee of wel soms? :P

Ik race zeker niet mee maar heb wel een toffe highsider gehad met gixxer vorig jaar waarvan de 'ervarener' rijders zeiden dat die te danken was aan mijn veel te slappe achterveer O-)
 
Ik race zeker niet mee maar heb wel een toffe highsider gehad met gixxer vorig jaar waarvan de 'ervarener' rijders zeiden dat die te danken was aan mijn veel te slappe achterveer O-)
Maar de standaard veer kan je toch instellen? Is hij dan nog te slap?
 
Maar de standaard veer kan je toch instellen? Is hij dan nog te slap?

Standaardveren zijn 99% te slap, trouwens echt veel instellen is daar nooit aan. Wel veel klikjes draaien maar echt goed effect :?

Rij eens met een andere GOED AFGESTELDE achterveer, speelt geen rol welk merk, en dan zullen we nog eens praten, zeker als je ook voldoende weegt !
 
Ik zag in deel 3 dat het toegelaten is om ook te posen met je kledij dus vlug wat piccies (op naar deel 5 ;) )

full
 
In antwoord op meerdere vragen hierboven ...

Een veer kan je niet instellen qua 'slapte'. Je kunt namelijk alleen de voorspanning en demping instellen (regelen alleen rijhoogte, negatieve veerweg en snelheid van beweging in de motor). Aan de voorkant evt nog de luchtkamer. Daarmee kun je een te slappe veer wel nog wat compenseren.

Voor de normale rijders met bandenspanning 2.5/2,9 die vnl opstraat rijden(waarschijnlijk 99% van de mensen op dit forum) betekent het dat je met de standaard veringselementen prima toe kunt. Alleen echt zware mensen zouden kunnen denken aan andere voorveren (ca 100,-) en een aanpassing van de achterveer (ca 150,-).

Maar als je echt wil gaan doen waar een CBRxxxRR voor gemaakt is (buiten, niet van achter de PC :X ), dan helpt het enorm om de instellingen aan te passen aan rijdergewicht, rijstijl, circuit, wegdek, weer en banden.

Vering goed krijgen helpt 100x meer dan alle modificaties die ik weleens tegen kom in dit topic en is zoals boven te zien goedkoop qua investering; kost daarbij nog wel wat tijd om te experimenteren.

Overigens vind ik al die poserspullen vaak wel mooi om te zien ..
 
Laatst bewerkt:
Dit is dus het Puig ruitje dat ik ook nog wil hebben. Kom er in waarschijnlijk na het februari salaris. Moet eerst voor m'n vriendin nog een Seiko-BAR-Honda horloge aanschaffen en dat gaat ten laste van m'n januari-salaris B|

(Afbeelding)
Piccie: copyright Kriz ;)
je zult het wel weten als medewerker inkoopbeleid.... ;)
 
Een veer kan je niet instellen qua 'slapte'. Je kunt namelijk alleen de voorspanning en demping instellen. Aan de voorkant evt nog de luchtkamer.

Voor de normale rijders (99% van de mensen op dit forum betekent het dat je met de standaard veringselementen prima toe kunt. Aleen echt zware mensen zouden kunnen denken aan andere voorveren (ca 100,-) en een aanpassing van de achterveer (ca 150,-)

Maar als je echt wil gaan doen waar een CBRxxxRR voor gemaakt is (buiten, nietachter de PC :X ), dan helpt het enorm om de instellingen aan te passen aan rijdergewicht, rijstijl, circuit, wegdek, weer en banden. :X

:Y :Y :Y :Y

Eerste boeking is een feit : 29-08-2006 : Franco
meer dan waarschijnlijk : 24-08-2006 : Assen
en een paar keer Zolder
 
En oja...deeltje 4 gehaald *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Sorry dat ik er niet bij was om deel te nemen aan dat prachtige feest, maar had helaas gister aan het begin van de avond een drama/spoed gevalletje in de familie.

Was vanmorgen pas om 06:00 uur thuis...effe een paar uurtjes gepit en hup, maar weer naar het werk gegaan, want heb nog genoeg liggen...
 
:Y :Y :Y :Y

Eerste boeking is een feit : 29-08-2006 : Franco
meer dan waarschijnlijk : 24-08-2006 : Assen
en een paar keer Zolder

Dat klinkt goed...ik wil ook een dezer dagen alvast gaan boeken voordat alles alweer vol zit.

Maar in welke maand ga je ook alweer naar Assen?? :+ 8-)
 
Maar als je echt wil gaan doen waar een CBRxxxRR voor gemaakt is (buiten, nietachter de PC :X ), dan helpt het enorm om de instellingen aan te passen aan rijdergewicht, rijstijl, circuit, wegdek, weer en banden.

:Y :Y :Y :Y :Y

Ben ik ook zeeeeeker weer van plan om goed voor elkaar te krijgen.

Is inderdaad goed merkbaar als je de juiste afstellingen hebt :} :}
 
In antwoord op meerder vragen hierboven ...

Een veer kan je niet instellen qua 'slapte'. Je kunt namelijk alleen de voorspanning en demping instellen (regelen alleen rijhoogte, negatieve veerweg en snelheid van beweging in de motor). Aan de voorkant evt nog de luchtkamer. Daarmee kun je een te slappe veer wel nog wat compenseren.

Voor de normale rijders met bandenspanning 2.5/2,9 die vnl opstraat rijden(waarschijnlijk 99% van de mensen op dit forum) betekent het dat je met de standaard veringselementen prima toe kunt. Alleen echt zware mensen zouden kunnen denken aan andere voorveren (ca 100,-) en een aanpassing van de achterveer (ca 150,-).

Maar als je echt wil gaan doen waar een CBRxxxRR voor gemaakt is (buiten, nietachter de PC :X ), dan helpt het enorm om de instellingen aan te passen aan rijdergewicht, rijstijl, circuit, wegdek, weer en banden.

Vering goed krijgen helpt 100x meer dan alle modificaties die ik weleens tegen kom in dit topic en is zoals boven te zien goedkoop qua investering; kost daarbij nog wel wat tijd om te experimenteren.

Overigens vind ik al die poserspullen vaak wel mooi om te zien ..
Oké thanks.


Misschien moet ik daar dan maar eens geld in steken. Zat er al over na te denken WP veren te nemen, maar ik las ergens dat WP over de kop is :? Weet iemand daar meer van?
 
Als het antwoord ja is, dan zeg je eigenlijk meteen dat de fiets niet geschikt is voor de europese markt, laat staan de amerikaanse markt _O- _O-
Niet geschikt is niet het goede woord. Er is gewoon nog veel te verbeteren en dus markt voor aftermarket leveranciers:
-afstelling van mengsel is prima voor milieueisen; niet voor optimaal vermogen (demper, luchtfilter, PC).
-waarschuwingsstickers moeten van de overheid; zijn erg lelijk
-duoseat is leuk argment om vriendin/vrouw te overtuigen; slaat nergens op bij een sportfiets
-demping is prima voor 95% van de (straat)rijders; niet als je meer wilt.
-banden zijn prima voor de straat; niet voor op circuit.

en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zeker als ik wat over onze VS-ers zou mogen roepen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan