Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Peter,

Heb je de Virago nog steeds. Dacht dat je helemaal intruder-minded was geworden. Luister, Hoe heb je dat met je luchtfilters gedaan. Heb je bijde carbs van een ander luchtfilter voorzien? Moest je de carbs opnieuw laten syncen of kan het zo straffeloos gemonteerd worden? Welke luchtfilters heb je gebruikt? WelWil ke diameter (partnumber?) Wil mijn XV920 ook voorzien van andere luchtfilters.
 
heb ff wat piccies gemaakt van de mijne....
als eerste die buizen naar de cylinderkop, die zijn bij mij nooit gebruikt geweest zodat ik niet weet hoe die er open uitzien, maar ik denk als er een mogenlijkheid is om een draad te tappen, een bout de simpelste oplossing is.
ontluchting13de.jpg


Dan het inlaat rubber: er zitten bij de voorste cylinder 2 slangen aan, {2}is de dikke, die heb ik dicht gestopt met een bout, maar daar zijn spciale rubber doppen voor. {3}is de dunne die gaat naar een t-stuk en van daar naar de ais en de benzine kraan, deze kan je vervangen voor 1 stuk die direct naar de benzinekraan gaat.
{1}is de benzine slang, die kan dus niet weg :+
ontluchting26br.jpg


Op de derde foto nog een detail van 2 andere slangen, waar ik nog niks mee gedaan heb, wie weet hier meer over?
ontluchting39yp.jpg
 
Hey Peter,

Heb je de Virago nog steeds. Dacht dat je helemaal intruder-minded was geworden. Luister, Hoe heb je dat met je luchtfilters gedaan. Heb je bijde carbs van een ander luchtfilter voorzien? Moest je de carbs opnieuw laten syncen of kan het zo straffeloos gemonteerd worden? Welke luchtfilters heb je gebruikt? WelWil ke diameter (partnumber?) Wil mijn XV920 ook voorzien van andere luchtfilters.

Bij de Virago is het zo dat het frame ook als luchtfilter werkt. Met twee uitgangen naar de carb's.

Die rechtertrommel zit dus met een dikke soort rubberslang aan een flens op de framebuis. Die heb ik er afgehaald en met aangepaste afvoerpijp een K&N filter gemonteerd. Itsasimple.
:Y :Y

full
 
heb ff wat piccies gemaakt van de mijne....
als eerste die buizen naar de cylinderkop, die zijn bij mij nooit gebruikt geweest zodat ik niet weet hoe die er open uitzien, maar ik denk als er een mogenlijkheid is om een draad te tappen, een bout de simpelste oplossing is.
(Afbeelding)

Dan het inlaat rubber: er zitten bij de voorste cylinder 2 slangen aan, {2}is de dikke, die heb ik dicht gestopt met een bout, maar daar zijn spciale rubber doppen voor. {3}is de dunne die gaat naar een t-stuk en van daar naar de ais en de benzine kraan, deze kan je vervangen voor 1 stuk die direct naar de benzinekraan gaat.
{1}is de benzine slang, die kan dus niet weg :+
(Afbeelding)

Op de derde foto nog een detail van 2 andere slangen, waar ik nog niks mee gedaan heb, wie weet hier meer over?
(Afbeelding)
Die twee slangen van de derde foto is gewoon de carburator verluchting die mogen rustig openblijven
 
Het is mij gelukt. Alles dicht gemaakt. Caburateurs nog eens een keertje schoongemaakt en alles er weer op gezet. Het was starten en lopen. ben in de regen gaan wezen tanken en ben van plan morgen ook weer te gaan rijden.Hier nog even een paar foto's. Als er nog vragen zijn hoor ik dat graag. Gr Martin :]

Bijlage: yamaha.JPG
 
Zo, kijkt wat makkelijker...
full

full

Het is mij gelukt. Alles dicht gemaakt. Caburateurs nog eens een keertje schoongemaakt en alles er weer op gezet. Het was starten en lopen. ben in de regen gaan wezen tanken en ben van plan morgen ook weer te gaan rijden.Hier nog even een paar foto's. Als er nog vragen zijn hoor ik dat graag. Gr Martin :]
Da's mooi ! Dus je problemen zijn als sneeuw-voor-de-zon verdwenen ?
En je hebt alle pijpen en buizen gedicht (van-naar AIS maar ook carter-ontluchting) ?
Enneh ik neem aan dat de openingen wel luchtdicht/drukvast afgesloten moeten zijn ?
Nog een andere foto van het gat bij de uitlaat poort. Andere kant is pecies zo natuurlijk alleen zit daar nog wel de luchtfilterhuis Gr Martin :]
Dus aan de ene kant wel een broodtrommel en aan de andere kant niet ?


Sinds ik er een andere accu in heb gaat ie bij mij een heel stuk beter !
Als ie koud is ie wat rauw en houdt ie wel wat in.
Als ie warm is is het inhouden en backfire minder, alleen rond de 2500 toeren "hikt" ie...

Alleen nu dit:
Als ie koud en ik wil em starten geeft ie na een tijdje proberen eerst een kanonslag-knal (echt loeihard), de eerstvolgende poging start ie.
Is al 2 achtereenvolgende dagen zo. Komt iemand dit bekend voor ?

Ik zal toch een kijken of ik die carbs niet kan synchen. Heb een afspraak met iemand uit Breda die me dat wil leren, eens kijken of ie nu tijd heeft.
 
Laatst bewerkt:
Gman, Ik ga alleen nog nieuwe bougie's, bougie's doppen en een nieuwe luchtfilter aan schaffen en denk dat dan alle problemen over zijn.
Hij start weer goed, alleen blijft hij nog iets stotteren bij 2000 a 3000 toeren.
Maar dat denk ik dat dat het plobleem van de luchtfilter of bougie's is.
Ga de broodtrommel wel leeg weer terug plaatsen denk ik, ziet er dan toch iets voller uit van voren. Ik heb de pijpen luchtdicht gemaakt met Loctite 577 schroefdraadafdichting, moet wel even kijken als het wel blijft zitten, maar na mijn eerste ritje zat het allemaal nog goed. Gr Martin :]
 
nee, maar volgens mij hoeft dat ook niet. Dat is alleen maar voor het stationeer lopen van de motor. Of heb ik dat nu helemaal mis? Anders ga ik dat ook nog even doen. Zitten hier zaterdags bij elkaar een pisje te dinken en die jongen heeft zo meter. This wel eentje voor een 4 cyl. maar dan gebruik ik gewoon 2 ervan. Ik hoor het wel weer. Gr Martin :]
 
nee, maar volgens mij hoeft dat ook niet. Dat is alleen maar voor het stationeer lopen van de motor. Of heb ik dat nu helemaal mis? Anders ga ik dat ook nog even doen. Zitten hier zaterdags bij elkaar een pisje te dinken en die jongen heeft zo meter. This wel eentje voor een 4 cyl. maar dan gebruik ik gewoon 2 ervan. Ik hoor het wel weer. Gr Martin :]
Ik zeg altijd: meten is weten, dus als je toch iemand kent met een meter waarom dan niet voor alle zekerheid ff testen? weet je gelijk zeker of hij goed synchroon staat!
 
Ik heb zelf een virago 535 xv uit 1992.
En naar wat ik gelezen heb in het begin van deze topic. Zit ik dus ook met dat probleem dat hij stottert, als ik wat meer toeren ga maken. Hij verbruikt ook meer benzine. Dus dat wordt even nakijken waar het probleem zit.
vorig jaar zijn beide membramen al vervangen, kijk nu of de luchtfilter vervangen moeten worden. En verder naar carbs en de bougies.
Hopen dat het probleem daar mee oplost.
 
Beste xv,ers...

Hoe zit dat met compressie meten?
Ik heb een tijdje terug pakkingen vernieuwd en daarna de compressie gemeten en die kwam niet verder dan de 7 bar. Ik moet er wel bij zeggen dat de accu de startmotor niet echt hard genoeg rond kreeg, kan dit een slechte uitslag geven.
Bouw je met een goed hard draaiende statrmotor een hogere compressie op?

Gr.
 
Okè

Maar het kan misschien.. het is jammer dat ik dit niet van te voren ook even had gedaan,maar ja niet getreurd en nu?
Ik heb nog niet de mogelijkheid om de motor te starten dat nog even, maar is de kans dat tijdens het indraaien dat de compressie nog kan veranderen.

Gr.
 
Klopt het dat bij een XV1000 uit 1985 (USA import) de spanningsregelaar achter het linker-passagierspedaal zit ?
 
Gman, dat klopt helemaal dat daar de spanningregalaar zit. Ben nog wezen rijden maar stotterde nog steeds als ik een bepaalde snelheid aan hou. Ben dat ook nog wezen na vragen en wij kwamen tot de conclusie dat het eigelijk veel te koud is om te rijden en dat motoren daar ook last van kunnen krijgen. Dus met andere woorden dat er te veel kouwde lucht rechtstreeks naar de luchtfilter gaat. Misschien hebben andere mensen ook last van? Ik hoor het wel weer Gr Martin....
 
Laatst bewerkt:
XV experts !

Sorry voor de crosspost maar heb in dit topic dezelfde vraag gesteld, maar ik kom er niet zo 1,2,3 uit.

Ik heb hier 3 regelaars liggen:
2x van GS550e uit 1981
1x van XV1000 uit 1985

Ik heb alledrie volgens pagina 3 van deze foutzoekmethode getest en alledrie zijn volgens deze test NIET defect.

Bij de GS was de oorspronkelijke lader defect, dacht ik, want hij gaf geen laadstroom. Bovendien had de vorige eigenaar de plus en de min omgedraaid aangesloten |(
De 2e heeft het een hele tijd goed gedaan maar laadt nu bij 5000 rpm zo'n 16,5-17 volt. Veel te hoog dus. :?

Bij de XV regelaar krijg ik bij stationair plm 13,8 volt, maar dit zakt in zodra ik het gas opendraai. Veel te laag dus. :?
Viel me op dat de XV-regelaar geen massakabel heeft, maar via de behuizing/frame massa moet maken, zou dat de storing kunnen zijn ? (Slechte massa)

What can be wrong ? :X
Moet ik deze hele dradenboel gaan checken en zo ja hoe pak ik dit precies aan ?
Zijn er andere (lees: betere) methoden om de regelaars op defecten te testen ?
 
volgens mij is de xv regelaar stuk en in geval van gs moet je zien dat het wel degelijk een regelaar is want je hebt ook gewoon gelijrichters waarbij een aparte reglaar nodig is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan