Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
FF Een vraagje. Mijn voorvork van mijn virago 1100 XV "92 begint klammig te worden. Ik wil er dus nieuwe oliekeerringen in zetten. Ben ik mijn werkboekje aan het lezen (engels). Staat er specifiek vermeldt, dat het niet aan te raden is om aan de voorvork van een 1100 te gaan sleutelen. Dit vraagt specifieke deskundigheid en gereedschap. Ik vraag mij echter af waarom of is dit onzin? Repareer liever toch zelf en houdt zo ook wat voor mij zelf over om te verteren.
:]
 
FF Een vraagje. Mijn voorvork van mijn virago 1100 XV "92 begint klammig te worden. Ik wil er dus nieuwe oliekeerringen in zetten. Ben ik mijn werkboekje aan het lezen (engels). Staat er specifiek vermeldt, dat het niet aan te raden is om aan de voorvork van een 1100 te gaan sleutelen. Dit vraagt specifieke deskundigheid en gereedschap. Ik vraag mij echter af waarom of is dit onzin? Repareer liever toch zelf en houdt zo ook wat voor mij zelf over om te verteren.
:]
Is makkelijk zelf te doen heb ik ook gedaan.
je hebt er wel een speciaal tooltje voor nodig anders krijg je hem niet los.
ik zie dat je uit Arnhem komt, Als je hulp nodig heb mail me maar
 
XVers,

2vragen:

1. gashendel beweegt niet:
De gasschuif zit vast (denk ik). De gas-hendel gaat niet meer op en neer
Kan ik dit makkelijk fixen of moeten de carbs ertussenuit en uitelkaar ?

Vreemde is dat ik de XV goed functionerend heb weggezet en gisteren wilde ik even een stukkie gaan tuffen. Starten deed ie meteen maar op het gas reageerde ie niet (de kabel is wel gangbaar).

2. onduidelijke functie slangetjes:
Ben er na het loshalen van het luchtfilter meteen achter dat er 2 slangetjes die van de carb naar het luchtfilterhuis lopen schuin zijn afgesneden door de vorige eigenaar.
De slangen lijken gewoon in 2 loze gaatjes uit te komen in de achterkant van het luchtfilterhuis, dus niet in het luchtfilterhuis(zie afbeelding 3).
Wat is de functie van die slangen/waar lopen ze naartoe (ik denk carbs) en kan ik die evt afpluggen ?
full
 
Dat zijn je carburateur-ontluchters, als er bij beide een zwart plastieken filtertje opzit, om te voorkomen dat er rotzooi word opgezogen die dan linea-rectaal op die kwetsbare membramen komen
full
 
Die filters lijken erop te zitten... Dus niet afdoppen lijkt me dan ?
Die vastzittende gashendel zegt je niks ?
Wie wel ? (zie mijn vorige post)
 
Haai 2 u all...

ik heb een vraag en hoop dat een van jullie hem kan beantwoorden.
kan je een Yamaha XV 535. 34 kw, weer terug zetten dat hij niet meer afgeknepen is?

En wat zijn dan de kosten ongeveer?

bijvoorbaad dank :}
 
zeker niet afdoppen, die ontluchtertjes. Ik denk dat die vastzittende gaskabel daar niets mee te maken heeft. Als je de gaskabel uit de carburateur 'wipt', zittie dan nog vast? En als je met de hand de gasklep bedient(waar de kabel aan vast zat)ook geen probleem? Is het tonnetje misschien uit de handgreep geschoten? Voor je de zaak uitelkaar neemt eerst even de makkelijkste oorzaken zoeken. Bijvoorbeeld bij onregelmatig lopen/inhouden bij een bepaald toerental, eerst even kijken of je massadraadje wel goed vast zit voor je de carbs uitelkaar neemt die in de meeste gevallen maagdelijk schoon zijn. Succes! Vriendelijke groet, wiet
 
Haai 2 u all...

ik heb een vraag en hoop dat een van jullie hem kan beantwoorden.
kan je een Yamaha XV 535. 34 kw, weer terug zetten dat hij niet meer afgeknepen is?

En wat zijn dan de kosten ongeveer?

bijvoorbaad dank :}

ik weet niet wat ze eraan gedaan hebben om hem af te knijpen, maar dat zou zonder al teveel moeite ongedaan gemaakt moeten worden, denk ik
 
zeker niet afdoppen, die ontluchtertjes. Ik denk dat die vastzittende gaskabel daar niets mee te maken heeft. Als je de gaskabel uit de carburateur 'wipt', zittie dan nog vast? En als je met de hand de gasklep bedient(waar de kabel aan vast zat)ook geen probleem? Is het tonnetje misschien uit de handgreep geschoten? Voor je de zaak uitelkaar neemt eerst even de makkelijkste oorzaken zoeken. Bijvoorbeeld bij onregelmatig lopen/inhouden bij een bepaald toerental, eerst even kijken of je massadraadje wel goed vast zit voor je de carbs uitelkaar neemt die in de meeste gevallen maagdelijk schoon zijn. Succes! Vriendelijke groet, wiet
De gaskabel en gashandgreep zijn prima in orde.
De gasklep kan niet met de hand bediend worden maar blokkeert.
Het is niet zo dattie muurvast zit want er zit wat speling op (max 2000 toeren als ik wat kracht zet), alsof er ergens iets loszit/voorzit/tussenzit....
 
ja, dan lijkt het toch aan de carbs te liggen. Je kan nog even kijken of het misschien ligt aan het stalen wieltje dat de 2 carbs met elkaar verbind. Als dat versleten is kan het vastig zitten.(No.40 op het plaatje)
full
 
ja, dan lijkt het toch aan de carbs te liggen. Je kan nog even kijken of het misschien ligt aan het stalen wieltje dat de 2 carbs met elkaar verbind. Als dat versleten is kan het vastig zitten.(No.40 op het plaatje)
(Afbeelding)
Dank voor de tip ! :}
Kan ik daar zo bij/kan ik dat zo zien ?
Of moet ik dan de tank verwijderen ?
Of erger: moet ik de carbs eraf slopen ? (heb ik nog nooit gedaan)
 
Ik ben op zoek (met spoed)naar een verlengde voorvork voor Yamaha Virago 1100 uit 1998.
Waar kan ik deze kopen/ bestellen? Kan dat gewoon bij een motordealer of zijn er online custom-shops ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek (met spoed)naar een verlengde voorvork voor Yamaha Virago 1100 uit 1998.
Waar kan ik deze kopen/ bestellen? Kan dat gewoon bij een motordealer of zijn er online custom-shops ?

Online custumshops kan, lijkt me wel vrij kostbaar.
Er woont hier in de buurt iemand die zijn frame onder een andere hoek heeft laten verlassen zodat hij er een langere voorvork in kan doen.
Hij had het over een vork van een crosser, is vast een stuk goedkoper...
Hij hangt hier ook regelmatig op het forum rond: ViragoHenkie
Meatloaf had hier een site van duitse ombouwers: http://www.husy.info
Maar ook op een aantal XV-gerelateerde-topics zijn ombouwers te vinden die wel iets weten denk ik. Check daarvoor de links in de openingspost !
 
Laatst bewerkt:
Leuk deze site.
Heb ik net mijn zoon z,n Virago XV750 opgeknapt na een flinke schuiver van zo'n 80 m. Draait de startmotor helemaal vrij.
Dus hij neemt de krukas niet mee.
Dat is niet van de ene op de andere dag. De tijd dat hij vrijdraaide werd steeds langer. Nu na een periode van 3 weken haal ik hem weer van stal en nu blijft hij vrij draaien.
Moet ik daar het hele blok voor uit elkaar halen? Of is dat een fluitje ban een €1=?
(Afbeelding)
dit probleem had ik precies zo. maar het is opgelost, vrij eenvoudig. je hebt waarschijnlijk een nieuw tandwiel nodig van de startkoppeling,. dat is afgesleten waardoor de rolletjes er niet meer netjes overheen lopen. ik had hetzelfde op de xv535.
 
Omdat ik begreep dat de backup van 23 mei is teruggezet. Geef ik 1 van mijn favourite topics een schop.
Da zuigt....die backup dan.
Naja:

In herhaling:
Ineens na een tijdje stilgestaan te hebben kan ik geen gas meer geven met de XV.
De gashandel en gaskabel zijn wel gangbaar. Starten (met choke) gaat wel.
Wat zou er bij de XV vast kunnen zitten (zie onder) als 't (gas)heveltje niet meer meer kan bewegen ?

full
 
Had wat te melden maar krijg steeds zo'n dejavu gevoel. Al 2 keer. Heb gevraagd wat het verschil was tussen een xv1000 en een xv1100. Antwoord was onder andere dat de startmotor van de xv1000 nog net zo beroerd was als van de xv920. De xv1100 startmotor zou beter zijn. Is dit echt zo. Heb wel eens gehoord dat de startmotorperikelen nog steeds aanwezig waren ook bij de xv1100. Verder zou er bij de xv1000 een benzinepomp op zitten en bij de xv1100 niet. Hebb ik dit een beetje goed onthouden of zit ik nu onzin uit te kramen.
 
Had wat te melden maar krijg steeds zo'n dejavu gevoel. Al 2 keer. Heb gevraagd wat het verschil was tussen een xv1000 en een xv1100. Antwoord was onder andere dat de startmotor van de xv1000 nog net zo beroerd was als van de xv920. De xv1100 startmotor zou beter zijn. Is dit echt zo. Heb wel eens gehoord dat de startmotorperikelen nog steeds aanwezig waren ook bij de xv1100. Verder zou er bij de xv1000 een benzinepomp op zitten en bij de xv1100 niet. Hebb ik dit een beetje goed onthouden of zit ik nu onzin uit te kramen.

hihi, oja hier had ik ook op gereageerd, maar dat is dus weg -O-

Maar om kort en goed te gaan de enige echte verschillen tussen de 1000 en de 1100 is idd de inhoud en wat dingen van cosmetische aard.
Ze hebben allebei eeen benzinepomp, en ze hebben allebei even slechte/goede start motoren (afhankelijk van de leeftijd)
Net als de XV700 is de XV1000 speciaal voor de Amerikaanse markt gebouwd, om te kunnen voldoen aan de daar gestelde eisen.
De 750 en de 1100 vallen dan net weer in een ongunstige klasse naar ik begrepen heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan