Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
heb ff rond gezocht maar kon geen enkele foto vinden van een 535 met een uitlaat waar zo'n hitteschild op zit...
misschien dattie um er zelf op gelast heeft?
 
Dat probleem heb ik dus ook, maar bedankt voor het zoeken.
Ik probeer via het forum van de Dutch Virago Riders die ik van Patman heb gekregen wat meer te weten te komen. Als dat wat oplevert post ik het hier wel weer.
Boonstra de motorsloop? Zal die ook eens bellen, is wat dichterbij de Woesthof.
 
Laatst bewerkt:
Dat gerammel is de startkoppeling, niet de starter.

De starters zijn volgens mij hetzelfde (blok is ook nagenoeg gelijk, 920 tov 980 cc).
De hele XV serie heeft eigenlijk maar tywee soorten starters, met korte en één met lange as. De verkeerde bersie past ook gewoon niet.
[afbeelding]
Nummer 2, 8 en 10 vervangen scheelt doorgaans al.Tip: carbs ultrasoon reinigen, en inlaatrubbers checken op lekken (poreus ivm leeftijd).
Daarna netjes afstellen, en weer lekker rijden.

Die blokken zijn erg goed.

Uitlaat:[afbeelding]

Hallo, waar kan ik die clippen bestellen en wie heeft er nog een carter helft liggen (koppelings kant)

9046829114
CLIP (4X7)
€ 2.50
9046829106
CLIP (4X7)
€ 4.50
9050115636
SPRING. COMPRESSION (
€ 4.50
 
beste viragorijders, voor mijn oom ben ik op zoek naar een werkplaatshandboek voor zijn virago1100, uit 1997, de links in dit topic werken helaas niet..

Heeft iemand een werkende link voor me?
Alvast bedankt!
 
Hallo, waar kan ik die clippen bestellen en wie heeft er nog een carter helft liggen (koppelings kant)

9046829114
CLIP (4X7)
€ 2.50
9046829106
CLIP (4X7)
€ 4.50
9050115636
SPRING. COMPRESSION (
€ 4.50

Yamaha dealer.
Online bij cmsnl.com (is niet echt goedkoper dan dealer)
 
beste viragorijders, voor mijn oom ben ik op zoek naar een werkplaatshandboek voor zijn virago1100, uit 1997, de links in dit topic werken helaas niet..

Heeft iemand een werkende link voor me?
Alvast bedankt!

Ik heb geen link, maar kan het op Cd branden.

Pb sturen, of even mailen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht laat ik ook maar eens een fototje plaatsen van mijn xv het is namelijk echt de coolste........

Hij gaat helaas weer de verkoop in want ik wil weer eens wat anders.

gr,

dude
full
 
Ja heb sporadisch door de 100 blz heen gebladerd en dacht: laat me mijn ratbobcaferacer hier eens voorstellen ;)
XV920 met ketting tandwielen en 18 inch achterwiel zoals TR1 model
Heeft vanaf vorig jaar november buiten in de regen vorst en sneeuw gestaan en niet zo'n beetje ook zoals we wel weten.....choke erop en........jawel binnen 3 seconden gewoon lopen :}

Gr Peer1963

Ps wat startbendix betreft: heb deze toen een ander tandwiel en veer opgezet en het probleem was opgelost
Reden is dat het tandwiel via een wormwiel met geweld als het ware op het grote tandwiel klapt van de krukas.
Deze is daardoor schuin afgesleten(in mijn geval)
Misschien dat tandwiel omdraaien ook helpt........

510.jpg
 
Laatst bewerkt:
Deze pagina is verhuisd.


Yamaha XV 535-1100 Virago (1981-2003)

Clymer werkplaatsboek voor de Yamaha motorfietsen XV535 (1987-2003), XV700 (1984-1987), XV750 (1981-1983, 1988-1997), XV920 (1982-1983), XV1000 (1984-1985) en XV1100 (1986-1999).

Deze Clymer Repair Manual behandelt motor, koppeling en transmissie, brandstof- en uitlaatsysteem, het elektrisch systeem, het koelsysteem, voorwielophanging en besturing, achterwielophanging en aandrijving, remmen en frame. Compleet met afstelgegevens, aanhaalmomenten en elektrische schema's.

→ Klik hier voor uitgebreide informatie over de Clymer Motor Cycle Repair Manuals

Uitgever:Clymer (USA)
Uitvoering:paperback, 25.5 x 18 cm, 520 blz
Illustraties:rijk geïllustreerd met foto's en tekeningen
Taal: Engels *
Bestelcode:CLM395YA
Prijs:45.79 euro (gratis verzending in België en Nederland)
Verzending: binnen 3 weken **
 
Laatst bewerkt:
ja alleen vanwege het paardrijzadel. en...... dat zie je niet op deze foto het hele achter spatbord is weg en omgetoverd tot race kont. en je wil niet weten hoe veel werk het is om het ding mat zwart te krijgen. en het frame aan te passen zodat het paardrij zadel past. tis in elkgeval niet zon opgepoetste dames fiets. -O- maarja ieder zijn smaak.
 
full




hier is mijn virago, denk dat het wel een leuk voorbeeld is wat je er allemaal mee kunt doen, vooral het blok is zo mooi dat je er van alles omheen kunt bouwen.
 
mooi ding man !

ik heb die van mij naar zoiets omgebouwt
geinspireerd door die zero-cafe tribute motor??
zal ook een foto plaatsen duurt nog even want al die #$@*fotoos zijn te groot

ik wil die van mij nog wel iets kaler heb alla Sepp Koch

Ben alleen nog ernstig op zoek naar een voorvork stabilisator
er is niks wat past iemand enig idee ? ? ?
 
Ik moest vanmorgen in de schuur zijn en zette de motor zomaar effe aan de kant
Moest binnen wat pakken en toen ik weer buiten kwam, zag ik dat dit een mooie foto ging worden
Zo gezegd zo gedaan

Ratbobcaferacer met een big *D

mine_b10.jpg
 
Zoals hierboven bewezen: Blijft ene leuek basis voor cafe-achtige fietsen!!


Heeft er iemand toevallig een inlaatrubber voor mij over van een 920?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan